MuscleMeat

Stelling: Een men's health achtig fysiek wordt onderschat

Als je 31 bent heb je sowieso al veel meer spierkwaliteit en muscle matureness. Hij zegt goede genen te hebben dan is da tniet zo'n probleem. Want laten we eerlijk zijn beetje borst heeft ie en is droog verder is het niks denderends ofzo

Niet overdrijven vriend. Je praat wel erg makkelijk over zijn fysiek :D

Op zijn site staan meer fotos en je gaat meecht niet vertellen, dat zo'n lichaam makkelijk in 2 jaar te halen is.

Niet overdrijven vriend. Je praat wel erg makkelijk over zijn fysiek :D

Op zijn site staan meer fotos en je gaat meecht niet vertellen, dat zo'n lichaam makkelijk in 2 jaar te halen is.

Zal eerlijk zijn heb niet op die site gekeken maar de 2 fotos die ik hier zag waren totaal niet indrukwekkend. Ik kan wel zeggen eigenljk dat ik mensen ken die gelijkwaardige lichaamsstructuur hebben zonder krachttraining. 1 jaar goed eten en wat massa erop en zijn hem evenaren.

Ik weet dat voor een groot deel van de mensen dit een droomfysiek is maar als iemand hier meld dat hij zeer goede genen heeft dan moet dit een makkie zijn.

Ik ben ook liever groot dan dat fitnessachtige maar heb zeker wel respect voor die gasten.

Vooral op die abs ben ik erg jaloers.:D
10+ eerlijkheid :)

Zoals ik al eerder zei, zitten nog voordelen zat aan zo'n fysiek zoals beter uithoudingsvermogen, normale kleding kopen, niet zoveel eten nodig, minder warm/minder zweten etc, het is maar hoe je je leven leuker vind :)

Nee, ik had veel minder massa op mijn bovenlichaam. Aan de andere kant: ik hoefde dus ook niet altijd wijde broeken aan om spillebenen te verstoppen.

Het is niet zozeer dat ze er twijfelachtig uitzien. Wat ik zo jammer vind, is dat een hoop mensen dit als einddoel hebben. Dat betekent dat je jezelf al enorm limiteert. Zoals het spreekwoord gaat: "Shoot for the moon: if you miss, you will still end up among the stars.". Oftewel: men moet niet altijd zulke lage doelen stellen, want dat wordt bijna altijd een self-fulfilling prophesy.

Daar ben ik het niet mee eens, dat ik begon met trainen woog ik 64 kg bij 1.87mtr en ben echt een hardgainer, kom heel erg moeilijk aan. Voor mij is dat fysiek absoluut keihard werken om te behalen. Dus wat voor jouw individu makkelijk te behalen is en oogt als ''twijfelachtig'' kan voor een ander enorme energie, discipline en moeite kosten. Vergis je daar niet in :cool:

Laatst bewerkt:
Daar ben ik het niet mee eens, dat ik begon met trainen woog ik 64 kg bij 1.87mtr en ben echt een hardgainer, kom heel erg moeilijk aan. Voor mij is dat fysiek absoluut keihard werken om te behalen. Dus wat voor jouw individu makkelijk te behalen is en oogt als ''twijfelachtig'' kan voor een ander enorme energie, discipline en moeite kosten. Vergis je daar niet in :cool:

Als je hier op DBB leest is 95% hardgainer. Ik geloof er geen barst van. Wie zegt me dat niet een groot deel meso is, maar waardeloze eet- en traingewoonten heeft? In het verleden heb ik ook mensen getraind die zich puur ecto voelden. Maar 2 jaar later en 15 kg zwaarder waren ze opeens meso? I think not. Meestal was het probleem gewoon gaye training en 1500 kcal per dag.

Misschien ben jij toevallig wel een pure ecto, en dan zou het inderdaad wel een goed resultaat zijn. Maar mensen moeten minder zeiken over wat ze voor type denken te zijn. Dat is gewoon een excuus om niet te presteren.

Als je hier op DBB leest is 95% hardgainer. Ik geloof er geen barst van. Wie zegt me dat niet een groot deel meso is, maar waardeloze eet- en traingewoonten heeft? In het verleden heb ik ook mensen getraind die zich puur ecto voelden. Maar 2 jaar later en 15 kg zwaarder waren ze opeens meso? I think not. Meestal was het probleem gewoon gaye training en 1500 kcal per dag.

Misschien ben jij toevallig wel een pure ecto, en dan zou het inderdaad wel een goed resultaat zijn. Maar mensen moeten minder zeiken over wat ze voor type denken te zijn. Dat is gewoon een excuus om niet te presteren.

Dat is hetzelfde als zeggen dat iedereen een bovengemiddelde schaker kan worden, zolang die persoon er maar genoeg tijd aan besteed. Naast dat het fysiek misschien wel mogelijk is, moet je niet vergeten dat er ook nog een psychisch gedeelte bestaat. En de grote meerderheid groeit ook idd niet makkelijk. Als dat wel zo was zat het hier wel stampvol met huge mofo's.

En dan nog, wanneer ben je een hardgainer? Ik denk dat er maar heel weinig èchte hardgainers zijn. Het gros kan wel groot worden, maar niet zo groot dat hier op DBB wordt gezegd: "huge!". En al helemaal niet natural.

Dat is hetzelfde als zeggen dat iedereen een bovengemiddelde schaker kan worden, zolang die persoon er maar genoeg tijd aan besteed.
Nee, ik onderschat het genetische aspect helemaal niet. Sommige mensen hebben het nu eenmaal makkelijker, anderen moeilijker. En dat betekent ook dat iemand zonder aanleg gewoon nooit groot zal worden. Zeker wel aanzienlijk groter dan eerst, maar nooit huge. Het probleem is alleen dat het label "ecto" een heel makkelijk excuus is om er niet het beste uit te halen. Mensen plakken zich graag dat label op, maar hoe weten ze dat ze dat zijn? De wetenschap is nog steeds niet in staat om aan de hand van alle gegevens iemand's aanleg te bepalen. Dus zou de gemiddelde DBBer in de spiegel kunnen kijken en het beter weten? Nee.

Naast dat het fysiek misschien wel mogelijk is, moet je niet vergeten dat er ook nog een psychisch gedeelte bestaat.
Yep, velen willen er ook niet genoeg moeite voor doen om optimale resultaten te halen. Ikzelf eerlijk gezegd ook niet.

En de grote meerderheid groeit ook idd niet makkelijk. Als dat wel zo was zat het hier wel stampvol met huge mofo's.
Als ik de vragensecties over training en voeding eens doorlees (insomnia is a b*ch...) dan verbaast het me niets dat de meerderheid klein blijft.

Nee, ik onderschat het genetische aspect helemaal niet. Sommige mensen hebben het nu eenmaal makkelijker, anderen moeilijker. En dat betekent ook dat iemand zonder aanleg gewoon nooit groot zal worden. Zeker wel aanzienlijk groter dan eerst, maar nooit huge. Het probleem is alleen dat het label "ecto" een heel makkelijk excuus is om er niet het beste uit te halen. Mensen plakken zich graag dat label op, maar hoe weten ze dat ze dat zijn? De wetenschap is nog steeds niet in staat om aan de hand van alle gegevens iemand's aanleg te bepalen. Dus zou de gemiddelde DBBer in de spiegel kunnen kijken en het beter weten? Nee.
Daar heb je ook gelijk in. Ik denk alleen dat de fout is dat iedereen hier ecto, meso en endo ziet als "hoe goed je kunt gainen". Terwijl het meer de structuur van je lichaam bepaalt. Een ecto die zich helemaal volvreet met vette rotzooi kan op den duur ook wel als endo aangezien worden. Wanneer is iemand ecto of meso? Ik denk dat je zoiets beter op gevoel kunt schatten. Dunne botstructuur, en noem maar op.

Als ik de vragensecties over training en voeding eens doorlees (insomnia is a b*ch...) dan verbaast het me niets dat de meerderheid klein blijft.
Idd, maar dan zijn dat vaak de nieuwelingen. Maar dan nog, iedereen hier blijft roepen dat het gainen niet hard genoeg gaat. Er zijn er maar weinig die zeggen dat ze een frickin' beast kunnen worden.

Ik denk dat Kale een duidelijk voorbeeld blijft van iemand die goed kan gainen. Natural groter dan een hoop spuiters, en ook flink goed sterk.

Ieder lichaam is anders, en die 3 lichaamstypen zijn mega globaal, daartussen zweven een heleboel andere types.

als dergelijke lichamen makkelijk te behalen zijn natural:
-waarom zie je ze bijna nooit voorbij komen in de fotogallerij. Wat je het merendeel ziet zijn 3 soorten gasten:
1. iemand die zn beginfoto's maakt
2. iemand die na 0,5 jaar, 1 jaar, 1,5 jaar foto's maakt ter vergelijking met zn beginfysiek
3. de kuurder, die er weer lekker buff uitziet in zn kuurtje.

ik ben geen hardgainer :)

maar de waarheid is idd zo dat vele ecto's te weinig eten... zo zijn de meesten zelfs niet gewoon om te onbijten tja... das om problemen vragen

en die nieuwen die altijd schreeuwen dat ze niet bijkomen... tja wat verwacht je dan na 6 maand? dat je je droomfysiek hebt? dan zou iedereen er zo bijlopen...
Ik ben blij met mijn fysiek, maar ik ben al wel 7 jaar bezig waarvan 4 jaar dedicated (voeding)....

Persoonlijk denk ik dat je eerder gepost fysiek toch een beetje onderschat. We zitten hier op een BB community (de grootste van NL). En ik zie toch sporadisch zo'n afgetraind fysiek voorbij komen. Sterker nog, kijk eens om je heen (op het strand/gym/etc) hoeveel van zulke gasten je ziet lopen. Om tot zo'n fysiek met dat vet % te komen moet je voor je cut toch wel met een armen van 45-46 cm lopen en 15/16%. En als jij denkt dat dat voor veel mensen goed te behalen is dan is dat jouw oprechte mening maar persoonlijk geloof ik daar niet in.

als dergelijke lichamen makkelijk te behalen zijn natural:
-waarom zie je ze bijna nooit voorbij komen in de fotogallerij. Wat je het merendeel ziet zijn 3 soorten gasten:
1. iemand die zn beginfoto's maakt
2. iemand die na 0,5 jaar, 1 jaar, 1,5 jaar foto's maakt ter vergelijking met zn beginfysiek
3. de kuurder, die er weer lekker buff uitziet in zn kuurtje.

helemaal mee eens. Die covermodellen ownen 95% van het forum hier. De meeste hier hebben een grote bek, maar zullen nooit ook maar in de buurt komen van die gasten. Misschien wel kwa spiermassa, maar zie ook maar is zo droog te worden en te blijven.

Dank u dank u.:D

Ben mn hele leven al jaloers geweest op gasten met zo'n lichaam omdat ik zelf altijd een vetz*k ben geweest.

Mijn denkwijze is inmiddels wel veranderd omdat ik het leuk vind om in kleding goed en groot uit te zien want die paar keer dat ik in de zomer eens naar strand of zwembad ga zijn nihil.

Maar die keren dat ik ga ben ik gewoon smerig jaloers op die gasten en hou ik me altijd maar voor dat ik er s' avonds weer ''beter'' uitzie.:p

Heb 6 februari weer een shoot. Is nog niet voor de MensHealth helaas :)
Maarja hun eerste shoot was ook niet meteen op de voorkant van de menshealth he....

al dat gezeik over genen, hardgainers, natural of niet....

Het gaat om het doel dat je hebt.

Mijn doel is een mooi gespierd fysiek, en niet ongelofelijk breed te worden. Ik train dan ook voor een fysiek vergelijkbaar met een Mens Heath fysiek, in mijn ogen een extreem atletisch lichaam en dardoor mooier dan een zwaar en breed BB fysiek. Ik ben nu anderhalf jaar onderweg met keihard trainen en gezonde voeding en ben aardig op weg, maar nog lang niet waar ik wil zijn. Het kost dus zekers te weten veel tijd en energie, en vindt dan ook dat ik daar trots op mag zijn als ik dat doel bereikt heb...

Ik zelf train juist voor een heavy look.. ik vind die mens health fysieken zeker wel mooi .. (redelijk droog, maar niet te droog) maar ik weet gewoon dat dit voor mij een illusie is.. daar baal ik aan de ene kant ongelooflijk van.. maar aan de andere kant ook niet... op het moment dat je zo knetterdroog gaat staan is het beef opbouwen een poosje stil gelegt ...
Ik ben een meathead, laat me dan maar wat spekky-er zijn.. maar kan ik mooi doorgaan met beef opbouwen.. na een buiktraining zie je in mijn 12 a 13 % BF de lijnen ook wel een heel klein beetje liggen op de buik .. goed genoeg.. die buik krijg ik er toch nooit af..

Laat ik het zo stellen: wat daar op de cover staat is, zeg, 1.80 en 85 kg? Dat was ik na 2-3 maanden trainen op mn 16e. Als ik zo licht zou moeten worden, dan moet ik echt alle VVM die ik heb opgebouwd kwijt raken. Lijkt me geen plezant vooruitzicht. Wat is er nu leuk aan als je je helemaal uit moet kleden voordat mensen kunnen zien dat je weleens een gewicht optilt? Ik ben misschien (lees: zeker) niet zo ripped, maar bij mij is er geen twijfel mogelijk dat ik train. Toch zonde als je hard werkt en niemand ziet het. Wie wil er hard werken om er als middenmoter uit te zien?

Dus wat ik beter vind aan mijn fysiek (let wel: PLer, geen bodybuilder): massa. Krachtige uitstraling. Daadwerkelijk bruikbare kracht in het dagelijks leven.
Vind dit een beete onzin reactie van je voornamelijk omdat je gezegd hebt dat het voor jou niet hoeft dat mensen aan je kunnen zien dat je traint, daarnaast kan jij dat gewicht hebben gehad toen je 16 was maar hoe zie je er nu uit? Was je ook zo mooi geproportioneerd? Volgens mij is jouw vet% heel hoog of iig hoger dan jij toe wilt geven en als het gaat om bruikbare kracht heb je ook nog zoiets als conditieuihoudingsvermogen en dat zal ook wel niet al te best zijn of wel?

Het zijn zovaak de logge, vroeger-was-ik-heel-sterk-hor gasten die commentaar op leveren op dit soort modellen en van je ''dan zou ik zelfmoord plegen'' opmerking druipt de jaloezie af, weet je zeker dat je niet liever goed droog zou willen zijn? Hoe lang ben je al dik? Train je uberhaupt nog of ben je het zoveelste over-een-poosje-ga-ik-weer-serieus-trainen figuur?

Terug
Naar boven