MuscleMeat

Stemmen helpt toch niks en als ik stem is het op de PvdA

Haha "Guldens terug"

Beschamend :o

Mensen die niet weten waarom ze voor een bepaalde partij stemmen zouden niet eens mogen stemmen imo.

Eerlijk gezegd boeien de provinciale statenverkiezingen inderdaad geen ****. Niemand weet waar het over gaat.
Beetje de grote broer van de waterschapsverkiezingen.

De intelligentste was nog de zwarte allochtoon :roflol: (1 min 25)

Sjezus wat een randdebielen wonen er in Hoogeveen.

Niet alleen in Hoogeveen hoor, heeel veel mensen denken zo. Belachelijk gewoon.

Neem die mensen toch maar serieus. Hoe bekrompen ze ook overkomen en wat hun stemgedrag ook is. Alle mensen, dus ook zij, hebben een mening en een missie in het leven. Hoe simpel het ook moge zijn.

Overwegen om deze mensen niet te laten stemmen is nazistisch en uiterst bekrompen.

Ik vind het pas beschamend dat mensen klagen over hoe ze het in Nederland hebben.

Verdomme man, beter dan hier kan bijna niet.

Niet alleen in Hoogeveen hoor, heeel veel mensen denken zo. Belachelijk gewoon.

Belachelijk? Misschien.
Maar denk dat er weinig mensen zijn die uberhaupt weten waar de statenverkiezingen over gaan. Als er nou gewono eens normaal campagne wordt gevoerd weet je tenminste waar je over stemt.
Neemt neit weg dat er een stelletje tokkies op die film staan.

Neem die mensen toch maar serieus. Hoe bekrompen ze ook overkomen en wat hun stemgedrag ook is. Alle mensen, dus ook zij, hebben een mening en een missie in het leven. Hoe simpel het ook moge zijn.

Overwegen om deze mensen niet te laten stemmen is nazistisch en uiterst bekrompen.

De grootste tekortkoming van de democratie is de onmogelijkheid om de preferentie-intensiteit te laten blijken.

Zijn er 51% welhaast indifferente kiezers die allemaal op Wouter Bos' jeugdige verschijning, en 49% zeer sterk overtuigde kiezers die op de sterke liberale ideologie van de VVD stemmen, krijg je een uitslag die wel degelijk compleet vertekend van de 'sociaal optimale' uitkomst (als in de totale nutsfuncties van alle individuen).

Een oplossing? Een markt voor stemmen. Laten mensen met een sterke overtuiging de stemmen opkopen van indifferente kiezers. (jammergenoeg heeft dit ook ernstige tekortkomingen).

De grootste tekortkoming van de democratie is de onmogelijkheid om de preferentie-intensiteit te laten blijken.

Zijn er 51% welhaast indifferente kiezers die allemaal op Wouter Bos' jeugdige verschijning, en 49% zeer sterk overtuigde kiezers die op de sterke liberale ideologie van de VVD stemmen, krijg je een uitslag die wel degelijk compleet vertekend van de 'sociaal optimale' uitkomst (als in de totale nutsfuncties van alle individuen).

Een oplossing? Een markt voor stemmen. Laten mensen met een sterke overtuiging de stemmen opkopen van indifferente kiezers. (jammergenoeg heeft dit ook ernstige tekortkomingen).

Als je dit dan ziet als een vrije markt. Dan zullen de mensen met het meeste geld ook het meest mogen stemmen. Dit zou dan minstens een even vertekend beeld geven, en zou ons land niet ten goede komen, aangezien de partijen zich dan meer gaan inzetten voor de beter bedeelden in ons land.

Als je dit dan ziet als een vrije markt. Dan zullen de mensen met het meeste geld ook het meest mogen stemmen. Dit zou dan minstens een even vertekend beeld geven, en zou ons land niet ten goede komen, aangezien de partijen zich dan meer gaan inzetten voor de beter bedeelden in ons land.

Dit is inderdaad het grote probleem.

Maar het theoretische zwaktebod van preferentie-itensiteit in een democratische verkiezing wordt perfect gekwantificeerd door een prijsmechanisme.

Misschien biedt een sterk gereguleerde markt uitkomsten, al lijkt het onmogelijk om te voorkomen dat via omwegen sterke lobbies voordeel halen uit deze situatie.

Idd, wie gaat er bepalen wie er wel of niet mag stemmen.

Ik stem ook niet. Nog nooit gedaan. Als ik ooit de kans krijg geef ik mn stem aan 1 van deze gasten uit het filmpje.

Gedeeltelijk met je eens, als mensen een reden hebben om te stemmen, hoe simpel het ook is, dan vind ik het prima.

Maar als je zegt van: "Ik stem altijd al op pvda" of "Ja geen idee, gewoon". Zulke mensen (vind ik) horen gewoon niet te stemmen. Laat mensen maar verplicht een reden opgeven bij het stemmen ofzo.

• Topic Starter Topic Starter
We kunnen ook zorgen dat stemmen meer moeite kost. Dus bijvoorbeeld door meer papierwerk en dan niet gaan zeiken als de opkomst lager is.

We kunnen ook zorgen dat stemmen meer moeite kost. Dus bijvoorbeeld door meer papierwerk en dan niet gaan zeiken als de opkomst lager is.

En verbindt er een prijs aan. 10 euro om te stemmen! (en verlaag bepaalde belatingen met eenzelfde bedrag om het puur als drempel op te werpen en geen extra inkomstenbron)

En verbindt er een prijs aan. 10 euro om te stemmen! (en verlaag bepaalde belatingen met eenzelfde bedrag om het puur als drempel op te werpen en geen extra inkomstenbron)

Ik denk dat er dan weinig stemmers overblijven. Veel mensen hebben het idee niets in de pap te brokkelen te hebben.
Daarnaast pak je hiermee ook weer de laag opgeleiden.

Terug
Naar boven