AndroidHealthClinic

Sterkste man algemeen

Is Sjaak Ruska dan zo goed.
want ik heb hem nog nooit in actie gezien , wel al van gehoord maar nog niet gezien.
Iemand wat info.

squatbeast zei:
waarom verbaast mij da ni
maar gij waard toch geene strong man , of wel.
Nee, daar kan mijn lijf niet tegen!
Is te beestachtig wat jullie doen! RESPECT!!!!!!!!!!!
Zou wel willen dat ik t kon!

squatbeast zei:
Is Sjaak Ruska dan zo goed.
want ik heb hem nog nooit in actie gezien , wel al van gehoord maar nog niet gezien.
Iemand wat info.
Ja, ik vind hem een van de beste! Bemoeit zich weinig met de andere jongens en doet zijn ding!
Moet hard knokken om de erkenning te krijgen die hij verdiend doordat hij in 2002 vanuit t niets een tweede plaats veroverde vlak achter Berend Venenberg (iets wat overigens niet de bedoeling was) De bedoeling was dat vriend Jarno zou winnen maar dat ging dus de mist in!
Berend is toen gestopt en Sjaak zou dan de wedstrijden doen zoals Sterkste man van de wereld maar Jarno werd gestuurd omdat dit al ver van te voren geregeld was!!! Sjaak kreeg toen volgens mij te horen dat hij niet genoeg ervaring had!

mennie zei:
Ja, ik vind hem een van de beste! Bemoeit zich weinig met de andere jongens en doet zijn ding!
Moet hard knokken om de erkenning te krijgen die hij verdiend doordat hij in 2002 vanuit t niets een tweede plaats veroverde vlak achter Berend Venenberg (iets wat overigens niet de bedoeling was) De bedoeling was dat vriend Jarno zou winnen maar dat ging dus de mist in!
Berend is toen gestopt en Sjaak zou dan de wedstrijden doen zoals Sterkste man van de wereld maar Jarno werd gestuurd omdat dit al ver van te voren geregeld was!!! Sjaak kreeg toen volgens mij te horen dat hij niet genoeg ervaring had!

werd volgens mij gecoaced door wereldkampioen Ted vdParre

Zijn grote voordeel is overigens ook dat hij zeer allround is!
Met natuurlijk iets mindere onderdelen maar hij is een fantastische deadlifter!
Squatten is hij ook erg sterk in en niet te vergeten de powerstairs!
Hij wil het wereldrecord verbeteren heb ik gehoord maar Marcel reageert hier tot op heden niet op als ik t goed heb begrepen.

mennie zei:

ja bemoeit zich met weinig jongens omdat hij met iedereen ruzie krijgt. Is hetzelfde als Berend. ook zo`n lastpak

The Hurricane zei:
ja bemoeit zich met weinig jongens omdat hij met iedereen ruzie krijgt. Is hetzelfde als Berend. ook zo`n lastpak
maar ook al zo'n sterke kerel!
Misschien is het ook niet zo van belang hoeveel vrienden je maakt op een wedstrijd, zoals ik Sjaak een beetje ken komt ie om te winnen, niet meer en niet minder!:rocknana:

jackalxl zei:
een echte kanshebber is sjaak ruska ... die had jarno hams van de troon kunnen stoten alleen heeft de wedstrijd leiding daar een stokje voor gestoken want ze weten dat ruska niet zulke goede schoudedrs heeft en jarno wel ... dus daarom doen ze er 2 shcouder oefeningen in en er zit eigenljk ook geen rugoefening in want daar is ruska weer heel goed op .... et is imo niet helemaal eerlijk
Ben t helemaal met je eens! 2002 zat de powerstairs er in en Sjaak won hem van berend hij heeft zelfs t wereldrecord verbroken (officieus) maar nadien is er nooit meer een powerstairs geweest!
Ook truckpully hand over hand is verdwenen en boomstam waar sjaak altijd minder op presteert dan Jarno zit er elk jaar in!
De onderdelen van dit jaar zijn wéér afgestemd op Jarno!
ONGELOFELIJK!
Ik hoop dat Ruska wint!

sterkte zei:
finale onderdelen voor dit jaar:

1- Truckpull - Harnas en touw.
2- Wasmachine race
3- Atlas Stones
4- Boomstam Tillen voor max.
5- Medley - loading
6- Conan Wheel
7- Apollon Axle voor reps

nr 7 is toch schouders? en hoeveel kg zou dat zijn?
jammer dat de (car)deadlift er niet bij zit. die hoort echt bij een finale en is leuk om naar te kijken (en om te doen!).
Het is tussen de 100 en 120 kilo en is schouders ja!

• Topic Starter Topic Starter
The Hurricane zei:
Valsspelen is het als er iemand wat gebruikt en een ander niet. Ik kan je verzekeren dat in de Sterkste Man cicuit iedereen wel wat gebruikt wat op de dopinglijst staat. Overigens in elke topsport worden er middelen gebruikt om de conditie en/of kracht te verbeteren. Het is hypocriet te denken dat de wedstrijdsport ( in alle takken van sport) buiten welke soort ook van doping kan. Dus van ongelijkheid is dus geen sprake. Etisch is het voor de sportbonden niet te verkopen om doping toe te staan. De commerciele belangen daaromheen zijn veel te groot.
Officieel kan er een dopingcontrole plaatsvinden op alle IFSA wedstrijden dus ook voor de Nederlandse titel. Zolang Jarno wint zou dat middel niet ingezet worden maar als iemand anders wint( Ruska, Mossing, Sulaiman) wordt dit middel zeker toegepast!!!! Alle IFSA atleten vallen onder dit contract wat overigens door de atleten ondertekend is.

Groet: Hurricane

nou, voor de laatste keer dan; ik gebruik dus absoluut niks en nooit gedaan ook. ik haal 99,9% uit mijn voeding en ter aanvulling neem ik vitamine en eiwitsuplementen. staat vast niet op de dopinglijst. dus persoonlijk zie ik tegenstanders die wel verboden middelen gebruiken als valsspelers. ik weet dat doping niet uit te bannen is en ik gebruik het bij wedstrijden ook niet als excuus als er mensen boven mij eindigen. daarom gebruik ik dit forum als uitlaatklep:D . en om aan te geven dat er puur natuur toch wel wat mogelijk is; vorig jaar heb ik bijvoorbeeld 3 finalisten van dit jaar een keer verslagen.

Roy zei:
Zijn trainer/coach is nu Ted van Diermen, ook geen onbekende!
Heb toevallig een van zijn vrienden gesproken en ted coached hem inderdaad de 8ste maar verder doet hij het helemaal zelf! Best knap toch?

sterkte zei:
nou, voor de laatste keer dan; ik gebruik dus absoluut niks en nooit gedaan ook. ik haal 99,9% uit mijn voeding en ter aanvulling neem ik vitamine en eiwitsuplementen. staat vast niet op de dopinglijst. dus persoonlijk zie ik tegenstanders die wel verboden middelen gebruiken als valsspelers. ik weet dat doping niet uit te bannen is en ik gebruik het bij wedstrijden ook niet als excuus als er mensen boven mij eindigen. daarom gebruik ik dit forum als uitlaatklep:D . en om aan te geven dat er puur natuur toch wel wat mogelijk is; vorig jaar heb ik bijvoorbeeld 3 finalisten van dit jaar een keer verslagen.

aan welke wedstrijden heb je meegedaan dan ??
En hoe heet je eigenlijk??
En welke finalisten heb je verslagen dan??
???

• Topic Starter Topic Starter
sterkte zei:
vind het eigenlijk wel lekker om anoniem te zijn :cool:
Ja dan is t makkelijk om prestaties te claimen en te zeggen dat je niet gebruikt!
Gebruik is géén garantie voor winst de prestatie komt altijd nog voor t grootste deel van de atleten zelf dus wat heb je er aan om te willen bewijzen dat je niet gebruikt?
Is denk ik niet zo belangrijk! De beste wint! Dit gaat alleen niet op voor wedstrijden zoals de Sterkste man waar je afhankelijk bent van een bond en de onderdelen niet door een loting worden gekozen.
Net zoals in de body building waar je afhankelijk bent van een jury!
Anders heeft gebruik er niets mee te maken, zoals gezegd: de sterkste wint!

Doet van Diermen zelf niet meer mee?

Terug
Naar boven