Fitness Seller

sterkste man van nederland 2

Hakvoort is alweer hersteld van zijn "blessure" gaat eind volgende week naar Hongarije!
Vreemde sport!

he, moet je maar eens checken hoe snel een voetballer va neen "blessure" hersteld is ;)

Als je op de NK uitvalt door een blessure (als je mag aannemen dat iemand voor de titel gaat dan hè) dan mankeer je toch wel wat volgens mij.

falcon zei:
Het niveau verschil was dit jaar erg groot. De enigen die normaalgesproken een beetje met mekaar kunnen meekomen (met alle respect) waren al half uitgeschakeld. Sulaiman met z'n kuitblessure, Hakvoort met z'n verdraaide rug en een Van Rangelrooij die ook niet in z'n vel zat. Die ging na de medley, 2e onderdeel, langdurig onderuit. Dus die kon ook niet echt partij bieden. Sjaak Ruska was eigenlijk de enige die mee kon komen.
(Jarno was overigens vorig jaar 7e op de wereldranglijst, Hakvoort 24e)

voor een compleet verslag:
http://www.realdutchpower.nl/uitslagen2006/nederland/uitslag.htm

Ja en hoe kom je als 7de op de wereldranglijst. Nee niet door goed te presteren op internationaal niveau. Het gaat hier om kwantiteit. Hoe meer wedstrijden hoe meer wk punten. En jarno heeft heel veel wedstrijden in het buitenland gedraaid alleen maar om zijn prof licentie zeker te stellen. Er zijn veel meer betere atleten die achter hem eindigden omdat deze atleten minder wedstrijden kregen aangeboden. Bijv Rene Minkwitz-Tomi Lotta Juha Rasanen.

Ik vind overigens Van Rangelrooij niet echt in t rijtje thuis horen maar dat is mijn persoonlijke mening!

falcon zei:
wat wou je daarmee zeggen? Datzelfde geldt ook voor de ranglijsten bij tennis...
Het niveau in NL is op dit moment lager dan eerder. Heb de onderdelen van afgelopen jaren eens naast mekaar gelegd en in principe worden alle onderdelen gerouleerd over een aantal jaren.

wat we daarmee willen zeggen is dat Jarno ondanks de slechte prestaties in het buitenland toch de wedstrijden mag draaien.n Als het een andere naam was geweest was dat niet het geval. Handje klap met boezemvriend Marcel Mostert( IFSA Directeur). Overigens Die hakvoort heeft niet zo erge blessure want de 29 Juli gaat hij wel naar Hongarije voor een teamwedstrijd. He wat heeft hij daar eigenlijk te doen?? Hij heeft zich toch niet gekwalificeerd dit jaar. OOh natuurlijk hij gaat nog mee op den prestaties van vorig jaar. En de andere atleten dan??? Zijn het geen vrienden dan blijven ze op de bank.rarara

falcon zei:
wat wou je daarmee zeggen? Datzelfde geldt ook voor de ranglijsten bij tennis...
Het niveau in NL is op dit moment lager dan eerder. Heb de onderdelen van afgelopen jaren eens naast mekaar gelegd en in principe worden alle onderdelen gerouleerd over een aantal jaren.
In principe wel ja, maar in praktijk niet echt!
Elk jaar boomstam, ronde stenen en erg populair schouder onderdelen terwijl er een scala aan onderdelen is.

falcon zei:
Nee, het is geen tennis. Maar net als bij tennis: Blijkbaar haalt ie toch punten, en dat doe je niet als je niets kunt. Ik ben geen Jarno fan, laten we dat voorop stellen, maar ik vind die complottheorieen nergens op slaan.
De NLse bond heeft er NIETS aan om 1 atleet boven de rest te stellen met als simpele reden dat de competitie er dan dramatisch op achteruit zou gaan. Als iemand echt goed is, komt ie toch wel boven drijven.
De onderdelen rouleren elk jaar en tot nu toe heeft Jarno op bijna elk onderdeel wel gewonnen, ook in de tijd van Peter Baltus en Berend Veneberg.
Heb regelmatig contact met Dave Mossing en die traint ook gewoon op bijna alle onderdelen. De meeste van die jongens trainen regelmatig samen, dus...

maar even terugkomend op de wedstrijd. Hulde aan Sulaiman dat ie toch probeerde om door te gaan na z'n kuitblessure bij de truck pull. Iedereen zag wel dat het in feite zinloos was, maar hij heeft het gedaan voor het publiek en dat is toch netjes van hem! Jammer dat hij en Hakvoort af moesten haken, dat had aardig wat spanning in de wedstrijd kunnen brengen die er nu eigenlijk niet was.

OOh nieuw voor mij dat hij in de tijd van zeg maar Berend Veneberg ook de onderdelen won. In 2002 zat hij 8 punten achter Ruska als 3de dus. En de voorrondes laat hij ook nog wel eens steken vallen. De IFSA heeft wel degelijk belang bij een sterke atleet( met manipulaties). Er gaat wat sponsorgeld om in het hechte clubje .En daar mag een vremde niet tussen komen. Dat was ook in de Tijd van Berend. Wout Zijlstra is bewust jaren achter berend gehouden. De enigste die dat had doorbroken was Ted vd Parre.

Je hebt gelijk als je zegt dat ie van veneberg nooit gewonnen heeft, maar goed, als je 2e wordt is dat ook niet bepaald slecht! Wat ik wilde aangeven, is dat ie altijd voor het podium meedeed, samen met Ruska, Baltus en Sulaiman. Als die uitvallen of niet fit zijn, dan steekt hij met kop en schouders boven de overgeblevenen uit. Als Ruska en Sulaiman dit jaar voor de 100% mee hadden kunnen doen, was het misschien nog spannend geworden, maar ja...

origineel gepost door:Mennie
Hakvoort is alweer hersteld van zijn "blessure" gaat eind volgende week naar Hongarije!
Vreemde sport!

ben er die zaterdag bij geweest en believe it or not;
Nadat Meneer Hakvoort bij de Medley aan zijn "blessure" toegaf en heel dramatisch bleef liggen en werd verzorgd e.d. vond ik het dan ook wel heel knap dat ie bij het volgende onderdeel al met een biertje langs de hekken stond........?:eek:
Mijns inziens bleek toen hoe groot de invloed van Mijnheer Mosterd is......?:sob:
zou mij wel eens interessant lijken om de jongens eens zonder Mijnheer Mosterd te laten presteren; eens kijken wie er dan de kloten heeft om Jarno op z'n fl**ker te geven want ik twijfel er niet aan dat er iemand is die dat kan ;)

PowerChick zei:
origineel gepost door:Mennie
Vreemde sport!

ben er die zaterdag bij geweest en believe it or not;
Nadat Meneer Hakvoort bij de Medley aan zijn "blessure" toegaf en heel dramatisch bleef liggen en werd verzorgd e.d. vond ik het dan ook wel heel knap dat ie bij het volgende onderdeel al met een biertje langs de hekken stond........?:eek:
Mijns inziens bleek toen hoe groot de invloed van Mijnheer Mosterd is......?:sob:
zou mij wel eens interessant lijken om de jongens eens zonder Mijnheer Mosterd te laten presteren; eens kijken wie er dan de kloten heeft om Jarno op z'n fl**ker te geven want ik twijfel er niet aan dat er iemand is die dat kan ;)
Is niet een kwestie van kloten hebben, misschien Hakvoort wel, maar Sjaak en Simon in elk geval niet!
Alles wordt zó gemanipuleerd en geregeld dat altijd alles in t voordeel van Jarno valt!
Klokken met de hand, rot op zeg, we leven anno 2006! Ga over op electrisch!
En gooi die Berend eruit! Laat m lekker de onderdelen poetsen en bij houden maar geen scheids aub!

origineel gepost door mennie:
Is niet een kwestie van kloten hebben, misschien Hakvoort wel, maar Sjaak en Simon in elk geval niet!
Alles wordt zó gemanipuleerd en geregeld dat altijd alles in t voordeel van Jarno valt!
Klokken met de hand, rot op zeg, we leven anno 2006! Ga over op electrisch!
En gooi die Berend eruit! Laat m lekker de onderdelen poetsen en bij houden maar geen scheids aub!

hahaha en je hebt nog gelijk ook :cool: al twijfel ik niet aan de krachten van Sjaak en Simon?:p ze kunnen het wel maar willen ze het ook??
maar vooruit helaas word het er op dit moment niet beter door; we kunnen natuurlijk nu een aktie opstarten om Marcel Morsterd en consorten dr uit te werken en een "eerlijk" toernooi op te starten mja zou Jarno het daar wel mee eens zijn :p hahahaha
t zal mij benieuwen hoe de volgende wedstrijd zal gaan?

Met jou kun je praten, laten we dat doen!
Zou wel eerlijk zijn voor de andere jongens!
Ben je zelf een strongman?

Laatst bewerkt:
lijkt me een goed idee!

"Jarno Hams en Edwin Hakvoort winnen World's Strongest Team"

Nu ook een internationaal complot?!? ;)

Heeft hier al ooit iemand beweerd dat Jarno niet sterk is dan?

Nee, maar wel dat er in NL gesjoemeld wordt omdat hij altijd wint en internationaal niks voorstelt. Deze uitslag geeft aan dat hij toch best heel erg sterk is en het misschien toch wel gewoon terecht is dat hij de sterkste man van NL is geworden (zonder complot theorieen daaromheen).
Dat wou ik even aangeven, meer niet...

falcon zei:
Nee, maar wel dat er in NL gesjoemeld wordt omdat hij altijd wint en internationaal niks voorstelt. Deze uitslag geeft aan dat hij toch best heel erg sterk is en het misschien toch wel gewoon terecht is dat hij de sterkste man van NL is geworden (zonder complot theorieen daaromheen).
Dat wou ik even aangeven, meer niet...
Denk dat iedereen wel weet dat er hier zoals jij t netjes zegt gesjoemeld wordt maar heb inderdaad nog nooit beweerd dat hij niet sterk is!
Trouwens als je de sport goed volgt zou je weten dat twee sterke teams niet veel voor stelden door blessure's maar toch aanwezig moeten zijn op t deelnemersveld vanwege een contract!
Verder deden er mannen mee waar de meeste van ons nog nooit van hebben gehoord dus de rest mag je zelf invullen!
En kijk naar een ieder zijn prestatie internationaal en oordeel dan nog eens.

Ze laten jouw eerder genoemde favoriet Tomi Lotta (en Juha Rasanen) toch 2 plekken achter zich...

Terug
Naar boven