MuscleMeat

Sterkste man van Vlaanderen

patkrachtser zei:
kem het allemaal gezien, het was de moeite, er was serieus gewerkt aan de organisatie, er was een goeie sfeer en natuurlijk het kruim vd atleten.

toch as ge me toelaat enige vragen of comment.

De organisatie was enorm goed, maar sommige proeven bleven duren en de tijd tussen de proeven en de berekeningen was te lang. van 4.00 tot 22.00 uur is toch ne langen dag, zelfs als het kermis is.

ik vraag me af of de farmerswalk echt twee keer 150 kg was, 100 is voor veel al enorm, dus 2 keer 150 lijkt me overdreven. Was dat 2 keer 150 ?

Jimmy, as we willen dat het een volledige bezetting is met enkel Vlamingen dan zou je toch wat van je trainingsgeheimen mogen prijsgeven, wil je toch wat concurrentie van eigen bodem hebben, want het aantal echt sterke mannen is op één hand te tellen.

Fouid is er echt op vooruitgegaan. Van de brave verlegen jongen die we vorig jaar aan het werk gezien hebben, was er nu een zelfverzekerd showman te zien. Was duidelijk in kracht toegenomen.

De max vond ik de muziek, die paste volledig in het evenement, opdwepend en op de spannende momenten met de volumeknop opengedraaid.

Ben content dat ik geweest ben, het was de moeite.

jammer dat ik niet ben geweest had het graag willen zien!!!:mad:

squatbeast zei:
wie is hier nu de felle , lol
IK heb gedaan wat ik moest , volgend jaar hebben ze weer een kans maar dan ben ik weer sterker , ik blijf er voor gaan en geef de titel nooit meer af.
Voor wie en wat dan ook.

En voor de vrienden en de broeders en zussters TNX voor de steun zonder jullie was het me ni gelukt.
Maar iedere atleet was ik top vorm en ik heb goed kunnen strijden om de titel met eer te verdienen en mijn hoedje af voor sommige atleten ze weten wel wie ze zijn een top presratie mannen en tot volgend jaar.

Jimmy ik vind dat jij een sterke atleer bent ,maar het had voor de wedstrijd beter geweest als raymond merkx en senny schonewille en sjaak(mennie)Ruska hadden meegedaan want die acht ik toch sterker als de rest die nou had meegedaan.Niet om jou of hun tekort te doen ,maar dat is toch een ander kaliber als de deelnemers van zaterdag want de meeste namen zijn vrij onbekend.

• Topic Starter Topic Starter
senny ging normaal meedoen, maar die had dezelfde dag internationale wedstrijd en sjaak ruska heeft schouder blessure

jigsaw zei:
Jimmy ik vind dat jij een sterke atleer bent ,maar het had voor de wedstrijd beter geweest als raymond merkx en senny schonewille en sjaak(mennie)Ruska hadden meegedaan want die acht ik toch sterker als de rest die nou had meegedaan.Niet om jou of hun tekort te doen ,maar dat is toch een ander kaliber als de deelnemers van zaterdag want de meeste namen zijn vrij onbekend.

Sjaak kon niet meedoen door een blessure en ik dacht dat Senny ook op laatste moment afgebeld had als ik me niet vergis.

sterke mannen

De sterke man bezetting is groter in ned dan in vlaanderen, niet alleen in aantal maar ook het niveau is gemiddeld hoger. Daar mogen we eerlijk over zijn. In ned is ook een groter draagvlak, elke week is wel ergens een sterke man wedstrijd. Het is dan ook een sport die daar naar door het volk naar waarde w geschat en gesmaakt. Misschien dat het tij keert, maar het zal de eerste jaren niet zijn.

gaan we proberen ons werk van te maken he, er zijn plannen om volgend jaar meer wedstrijden te doen heb ik opgevangen, hopen dat die plannen ook uitgevoerd worden dus!

bikerbabe zei:
gaan we proberen ons werk van te maken he, er zijn plannen om volgend jaar meer wedstrijden te doen heb ik opgevangen, hopen dat die plannen ook uitgevoerd worden dus!

Zou wel fun zijn mocht er elke maand een wedstrijd zijn . Dan nog wat c wedstrijden en b wedstrijden zodat meer mensen kunnen meedoen en groeien en het word nog een heuse strijd ;) .

amaai zijn jullie zwart kijkers , de nederlanders doen ht better dan de belgen ,
eienlijk is da waar maar waar zijn de sterke belgen dan ik ben toch ni allen hier en dar bij zoveel geheimen heb ik ni , ik heb ook bijna 2 jaar achter grote nederlandse namen moeten lopen om dingen te weten te komen en dergelijke.
Trouwens mensen die mij kennen weten dat ze aan mij dingen kunnen vragen , maar weet jij hoe veel dat zijn 2 misschien en dan leg je ze het uit en dan is het van " zeg moet ik zo hard trainen , heb ik tijd voor , das wel ver hé , zeg da voedings shema de helft lust ik ni" dan heb ik al zoiets va laat ook maar , e ik wil 1st de mensen manno i manno zien dan weet ik direct of het iets word ik ga mijn tijd ni verprutens hoor , ik wil ook vooruit en zekunnen ook altijd bij mijn trainer terecht (patrick de wiest "patsactivitycenter" hoogstraat 42 bazel belgie) , de organizatie en ik hebben zelf ons huis werk gedaan als we aan andere belgen in het bein iets vragen van mee te werken of trainen of zelfs meedoen , "jullie zijn zot , da is te pro , daar ben ik te licht voor met mij 120 kg ) dit vindt ik zever.
En wat de andere grote namen betreft ik vondt het zelf ook jammer dat ze er ni waren dan kon ik me eens meten waar ik stond , maar daar komen nog genoeg kansen voor, voor mij en zowel als voor hun.
IK heb gewonnen het was spannend volgend jaar komen we er weer mee op de proppen , iedereen heeft 1 jaar tijd om te trainen , oefenen en zelfs dingen te vragen of te weten te komen,om ij van de troon te schoppen.
maar daar meten ze zelf ook inspanningen voor doe en dit is op de belgen bedoeld , altijd een grote mond en ni op dagen daar ben ik gene vette mee hé. ik hoop echt dat volgend jaar gewoon meer belgen mee doen daar draait het eigelijk om. En volgend jaar hebbben we ook de sterkste man van belgie (enkel voor belgen , ik mag ook ni mee doen in nederland lol ifsa regels) dus de mensen die het hier lezen kunnen zich al op 2 dingen voorbereiden , ik wacht op jullie.
Nederlandse broeders bedankt voor de steun en de goede samen werking anders was vlaanderen ook ni zo goed gelukt.

En ja die farmers walk woog 155kg we hebben ze gewogen geloof je het niet kom ze dan zelf eens wegen en loop er ook eens een rondje mee , de atleten hebben er goed mee afgezien , het was te zien.

squatbeast zei:
amaai zijn jullie zwart kijkers , de nederlanders doen ht better dan de belgen ,
eienlijk is da waar maar waar zijn de sterke belgen dan ik ben toch ni allen hier en dar bij zoveel geheimen heb ik ni , ik heb ook bijna 2 jaar achter grote nederlandse namen moeten lopen om dingen te weten te komen en dergelijke.
Trouwens mensen die mij kennen weten dat ze aan mij dingen kunnen vragen , maar weet jij hoe veel dat zijn 2 misschien en dan leg je ze het uit en dan is het van " zeg moet ik zo hard trainen , heb ik tijd voor , das wel ver hé , zeg da voedings shema de helft lust ik ni" dan heb ik al zoiets va laat ook maar , e ik wil 1st de mensen manno i manno zien dan weet ik direct of het iets word ik ga mijn tijd ni verprutens hoor , ik wil ook vooruit en zekunnen ook altijd bij mijn trainer terecht (patrick de wiest "patsactivitycenter" hoogstraat 42 bazel belgie) , de organizatie en ik hebben zelf ons huis werk gedaan als we aan andere belgen in het bein iets vragen van mee te werken of trainen of zelfs meedoen , "jullie zijn zot , da is te pro , daar ben ik te licht voor met mij 120 kg ) dit vindt ik zever.
En wat de andere grote namen betreft ik vondt het zelf ook jammer dat ze er ni waren dan kon ik me eens meten waar ik stond , maar daar komen nog genoeg kansen voor, voor mij en zowel als voor hun.
IK heb gewonnen het was spannend volgend jaar komen we er weer mee op de proppen , iedereen heeft 1 jaar tijd om te trainen , oefenen en zelfs dingen te vragen of te weten te komen,om ij van de troon te schoppen.
maar daar meten ze zelf ook inspanningen voor doe en dit is op de belgen bedoeld , altijd een grote mond en ni op dagen daar ben ik gene vette mee hé. ik hoop echt dat volgend jaar gewoon meer belgen mee doen daar draait het eigelijk om. En volgend jaar hebbben we ook de sterkste man van belgie (enkel voor belgen , ik mag ook ni mee doen in nederland lol ifsa regels) dus de mensen die het hier lezen kunnen zich al op 2 dingen voorbereiden , ik wacht op jullie.
Nederlandse broeders bedankt voor de steun en de goede samen werking anders was vlaanderen ook ni zo goed gelukt.

En ja die farmers walk woog 155kg we hebben ze gewogen geloof je het niet kom ze dan zelf eens wegen en loop er ook eens een rondje mee , de atleten hebben er goed mee afgezien , het was te zien.

Ga je zoals in Merchtem ook een dag bijdoen voor de lichtgewichten ? Of houdt jij jezelf bezig met de zware kleppers en laat je die eer aan anderen over ?

Ik denk dat ik voor de grote mannen ga en we hebben al met andere mensen gesproken die dan de B&C klassen gaan inrichten en dus ja dat ze ook in de federatie zitten.
Ik kan niet alles te gelijk en andere jongens in ook niet dus we hebben hulp nodig , iedereen heeft dat nodig.

bikerbabe zei:
Even een kort verslagje dus van een zeer leuke dag, afgelopen zaterdag in Bazel.
Alles was zeer mooi gepresenteerd enzo, deelnemers werden eerst aan het publiek voorgesteld, viel meteen op dat het thuiswedstrijd was voor favoriet Jimmy Laureys. Ook Florent Veldeman, die vorig jaar in de Belgische media verkondigde dat hij Vlaanderens sterkste was, was aanwezig. Verder nog enkele sterke Nederlanders en Belgen.

Eerste proef: een vorkheftruck voorttrekken van 8.5 ton, de volgorde was door loting bepaald, eerste deelnemer kreeg zelfs geen beweging in het gevaarte, de anderen kregen er wel beweging in maar haalden de eindmeet niet, kortom: het was zwaar! Als laatste Jimmy, die het blijkbaar niet zwaar vond en dit onderdeel won.

2de proef: car deadlift. Ze hadden een gloednieuwe wagen, achteraan dan 2 stangen aangelast, en deze moest gedeadlift worden. Gevoelsgewicht: 400kg. Na eerste ronde werd er telkens 25kg bijgedaan. Heb hier het hele verloop niet gevolgd, weet ook niet hoeveel er uiteindelijk gedeadlfit is geweest... stond toen bij de atleten en was er aan de praat geraakt dus niet echt meer volledig de wedstrijd aan het volgen

3de proef: farmers walk, met 2 keer 150kg. Hier heeft Florent opgegeven door een handblessure, hij was echter niet de enige bij wie de eeltlaag volledig losgekomen was, anderen bleven gewoon doorgaan, respect! Er moest een afstand van 15m afgelegd worden, rond kegeltje draaien, terug en weer rond kegeltje, dus 45m in totaal.

4de proef: log lift, begingewicht: 80kg. De deelnemers mochten 3 beurten liften, mogen zelf gewicht kiezen maar na een mislukte beurt moest er minstens 5kg bij genomen worden voor de volgende beurt. Sorry dat ik geen tussenuitslagen kan geven, ik babbel veel te veel ondertussen he :D

5de proef: heavy medley: 4 keer flippen met tractorband (190kg) dan aambeeld van 130kg van het ene olievat naar t andere dragen (15m?) en dan 280kg zwaar anker verslepen (20m). Dit onderdeel is volgens mij gewonnen door Bas Roessen, Jimmy heeft hier zelfs de eindstreep niet gehaald door krampen in armen, rug, handen, hij kon gewoon de ketting niet meer vasthouden.

6de proef: stones of strength: 110 tot 155kg, op een hoogte van 9 paletten. Hier heeft Bas nog voor spektakel gezorgd, duurde even voor hij de laatste stone erop kreeg, dachten we dat hij opgaf ,nee hoor, knal erop! Ook jimmy had zen 2de adem gevonden, alles erop geknald alsof het niets voorstelde!

Dus de einduitslag:

1. Jimmy Laureys (51 ptn),
2. Bas Roessen (46 ptn),
3. Fouad Hsaini (46 ptn),
4. Jan Haaring (41 ptn),
5. Jeffrey Philips (34 ptn),
6. Jan-Pieter Neuteboom (31 ptn),
7. Joeri Polfliet (28 ptn),
8. Richard Revyn (20 ptn),
9. Florent Veldeman (11 ptn),
10. Steven Coppens (10 ptn) en
11. Kenneth Schins (9 ptn).

K heb nog geen fotos, sorry en ook voor t slechte verslagje :)

go jeffrey, is van onze gym :D

vragen

Als dat 155 het stuk was, dan was dat erorm veel wat gewicht betreft, as ge weet dat we trainen met 70 en 100 dan is dat enorm veel.

squatbeast zei:
Ik denk dat ik voor de grote mannen ga en we hebben al met andere mensen gesproken die dan de B&C klassen gaan inrichten en dus ja dat ze ook in de federatie zitten.
Ik kan niet alles te gelijk en andere jongens in ook niet dus we hebben hulp nodig , iedereen heeft dat nodig.

er moeten in belgie toch wel meer sterke mannen zijn??????

jigsaw zei:
er moeten in belgie toch wel meer sterke mannen zijn??????

Die zijn er ook , maar de sport word niet echt gepromoot . Ook is de instap/doorgroei mogelijkheid wat hoog aangezien er zo goed als gaan c en b wedstrijden zijn .

tja, onder onze powerlifters zitten wel enkelen die niet zouden misstaan op zo'n wedstrijden, maar de kans op blessures vinden ze dan weer te groot met andere powerliftingwedstrijden in het vooruitzicht. je moet ook al echt op de sterkste man disciplines eens kunnen trainen voor je meedoet met zo'n wedstrijd he.

sfeerbeelden:

[Link niet meer beschikbaar]

De discussie over het gewicht van de Farmers walk:

Als ik de foto's bekijk lopen ze met een stalen HEA-balk van ongeveer 1 meter lang. Pak ik mijn polytechnisch zakboekje en zoek ik op gewicht van deze balken dan heeft een HEA200 een gewicht van 42,3 kg per m en een HEA300 een gewicht van 88,3 kg per m. (De 200 of 300 slaat op de afmeting van de flens (boven- of onderkant) in mm.)

Ik schat deze balk op zo'n 280 mm, dus zou het gewicht van deze balk 76,4 kg zijn. Het totaal van de TWEE balken is dan ongeveer 155 kg !! :)

Terug
Naar boven