MuscleMeat

Sterkste man van Vlaanderen

MonsterStrength zei:
Sommigen weten het al, maar ik ik heb vorige week tijdens een deadlift training een discus hernia opgelopen, dus ik doe jammer genoeg niet mee in Bazel, het zal voor volgend jaar zijn.

Damn, beterschap man. Rug problemen zijn echt ****ed up.

MonsterStrength zei:
Verschoven tussenwervel.

Basic shit, elke vrijdag na speed box squat deadliften voor dubbels.

wat is een speed box squat??
en met dubbels bedoel je na het squaten alleen setjes van 2 met deadliften???

jimmy het moederskindje

jimmy mateke ik zien u hier zo een dikke nek krijgen strx is hij even dik als u armen

ik zou eerst maar is zien dat je wint voor je hier de felle uithangt het zou nog al grappig zijn dat je morgen zou verliezen en hier dan eerst nog zo felle klap zit te vertellen over dien Florant Veldeman straks maakt em u in en dan zit ge hier mee u felle klap dat een moederskindje is en dan word je het zelf !! :D :D :D :D :cool:

Laatst bewerkt:
jimmyneuker zei:
jimmy jong ik zien u hier zo nen dikke nek krijge strx is em even dik als u armen

kzou eerst mer is zien da ge wint voor ge hier zo de felle uithangt tzou nog al grappig zijn da ge morge zou verliezen en hier dan eerst nog zo felle klap zitte vertelle over dien Florant Veldeman strx maakt em u in en dan zitte hier mee u felle klap dat een moederskindje is en dan wordet zelf !! :D :D :D :D :cool:

denk niet dat Florent Veldeman deelneemt

• Topic Starter Topic Starter
en jawel, Jimmy heeft gewonnen! was nog spannend op het einde maar toch zeer mooie wedstrijd!
Florent was er ook, maar moest opgeven met handblessure

Einduitslag: 1. Jimmy Laureys (51 ptn), 2. Bas Roessen (46 ptn), 3. Fouad Hsaini (46 ptn), 4. Jan Haaring (41 ptn), 5. Jeffrey Philips (34 ptn), 6. Jan-Pieter Neuteboom (31 ptn), 7. Joeri Polfliet (28 ptn), 8. Richard Revyn (20 ptn), 9. Florent Veldeman (11 ptn), 10. Steven Coppens (10 ptn) en 11. Kenneth Schins (9 ptn).

• Topic Starter Topic Starter
Even een kort verslagje dus van een zeer leuke dag, afgelopen zaterdag in Bazel.
Alles was zeer mooi gepresenteerd enzo, deelnemers werden eerst aan het publiek voorgesteld, viel meteen op dat het thuiswedstrijd was voor favoriet Jimmy Laureys. Ook Florent Veldeman, die vorig jaar in de Belgische media verkondigde dat hij Vlaanderens sterkste was, was aanwezig. Verder nog enkele sterke Nederlanders en Belgen.

Eerste proef: een vorkheftruck voorttrekken van 8.5 ton, de volgorde was door loting bepaald, eerste deelnemer kreeg zelfs geen beweging in het gevaarte, de anderen kregen er wel beweging in maar haalden de eindmeet niet, kortom: het was zwaar! Als laatste Jimmy, die het blijkbaar niet zwaar vond en dit onderdeel won.

2de proef: car deadlift. Ze hadden een gloednieuwe wagen, achteraan dan 2 stangen aangelast, en deze moest gedeadlift worden. Gevoelsgewicht: 400kg. Na eerste ronde werd er telkens 25kg bijgedaan. Heb hier het hele verloop niet gevolgd, weet ook niet hoeveel er uiteindelijk gedeadlfit is geweest... stond toen bij de atleten en was er aan de praat geraakt dus niet echt meer volledig de wedstrijd aan het volgen

3de proef: farmers walk, met 2 keer 150kg. Hier heeft Florent opgegeven door een handblessure, hij was echter niet de enige bij wie de eeltlaag volledig losgekomen was, anderen bleven gewoon doorgaan, respect! Er moest een afstand van 15m afgelegd worden, rond kegeltje draaien, terug en weer rond kegeltje, dus 45m in totaal.

4de proef: log lift, begingewicht: 80kg. De deelnemers mochten 3 beurten liften, mogen zelf gewicht kiezen maar na een mislukte beurt moest er minstens 5kg bij genomen worden voor de volgende beurt. Sorry dat ik geen tussenuitslagen kan geven, ik babbel veel te veel ondertussen he :D

5de proef: heavy medley: 4 keer flippen met tractorband (190kg) dan aambeeld van 130kg van het ene olievat naar t andere dragen (15m?) en dan 280kg zwaar anker verslepen (20m). Dit onderdeel is volgens mij gewonnen door Bas Roessen, Jimmy heeft hier zelfs de eindstreep niet gehaald door krampen in armen, rug, handen, hij kon gewoon de ketting niet meer vasthouden.

6de proef: stones of strength: 110 tot 155kg, op een hoogte van 9 paletten. Hier heeft Bas nog voor spektakel gezorgd, duurde even voor hij de laatste stone erop kreeg, dachten we dat hij opgaf ,nee hoor, knal erop! Ook jimmy had zen 2de adem gevonden, alles erop geknald alsof het niets voorstelde!

Dus de einduitslag:

1. Jimmy Laureys (51 ptn),
2. Bas Roessen (46 ptn),
3. Fouad Hsaini (46 ptn),
4. Jan Haaring (41 ptn),
5. Jeffrey Philips (34 ptn),
6. Jan-Pieter Neuteboom (31 ptn),
7. Joeri Polfliet (28 ptn),
8. Richard Revyn (20 ptn),
9. Florent Veldeman (11 ptn),
10. Steven Coppens (10 ptn) en
11. Kenneth Schins (9 ptn).

K heb nog geen fotos, sorry en ook voor t slechte verslagje :)

wie is hier nu de felle , lol
IK heb gedaan wat ik moest , volgend jaar hebben ze weer een kans maar dan ben ik weer sterker , ik blijf er voor gaan en geef de titel nooit meer af.
Voor wie en wat dan ook.

En voor de vrienden en de broeders en zussters TNX voor de steun zonder jullie was het me ni gelukt.
Maar iedere atleet was ik top vorm en ik heb goed kunnen strijden om de titel met eer te verdienen en mijn hoedje af voor sommige atleten ze weten wel wie ze zijn een top presratie mannen en tot volgend jaar.

Gefeliciteerd dude! dat je nog veel wedstrijden moogt winnen!

Het was een knappe dag dat zeker en vast . Zeer goede organisatie en mooi weer . Bijkomend nog een koers en kermis dus je kan je voorstellen dat er flink wat volk was . :banana:

Voor het fitnesscentrum een goed groot terras en een scherm waarop je ook kon volgen . Dan voor de garage naast de fitness een wedstrijdruimte (openlucht natuurlijk ) met daarvoor drie tribunekes . Alles was verkrijgbaar van powerbars tot een goede frisse pint alsook belegde broodjes en hamburgers . Dus voor ieders wat wils .

Ik had me dus al aan de toog buiten getafelt met een goede frisse pint :D en werd daar al snel vergezelt door een andere supporter die ook alleen gekomen was . Altijd leuk sociale mensen onder elkaar en aangezien het een kenner was waren de pronosticks al snel begonnen :D .

Perfecte plek ook om de deelnemers en hun entourage te zien aankomen , zaten een paar stevige kerels bij maar geen enkele zoals Jimmy . Damn he's a huge mofo :D .

Nog enkele mensen van hier ontmoet zoals Dries en zen babe . Bikerbabe gezien maar niet gesproken . The locust en ene Phil....

Rond half vijf zoiets ons een plekje gaan zoeken richting tribune en genieten van de openingsshow . Iedere deelnemer ff opkomen met zijn persoonlijk muziekje en het volk wat ophitsen de supporters een eerste keer laten gaan :D .

Had een beetje weg van wrestling mannen die opkomen .;)

Eerste onderdeel was direct de mannen en de jongens uit elkaar halen . Vorklifttruck van 8,5 ton is gewoon berezwaar . Naar het schijnt ook vele malen zwaarder dan bv een truck van 8,5 ton en dat was eraan te zien ook . Slechts enkelen konden deze gigant een paar meter doen bewegen .
Behalve natuurlijk de ster van de dag , die trok hem ff over de meet alsof het niks was :eek: .

Eigenlijk was Jimmy op geen enkel onderdeel te kloppen en als hij die krampen niet had gehad in de medley schreef hij deze ook op zen naam .

Toch ook even petje af voor Joeri Polfliet , Bas Roessen en Fouad Hsaini .

Het waren de lichtste deelnemers ik geloof 97 , 99 en 106 kg maar ze hebben enorme prestaties neergezet . De rest van de onderdelen had Bikerbabe al beschreven dus ga ik daar niet verder over uitwijden .

Juist nog ff over die farmerswalk en stones . Het tempo waarmee de kampioen dit deed hadden velen in het publiek nog niet gezien . Kon je wel horen en zien aan de mensen :D .

Leuke dag , mooie organisatie en hopelijk volgend jaar opnieuw ...

Laatst bewerkt:
idd een goede organisatie en het was een leuk dagje.

grtz

squatbeast zei:
wie is hier nu de felle , lol
IK heb gedaan wat ik moest , volgend jaar hebben ze weer een kans maar dan ben ik weer sterker , ik blijf er voor gaan en geef de titel nooit meer af.
Voor wie en wat dan ook.

En voor de vrienden en de broeders en zussters TNX voor de steun zonder jullie was het me ni gelukt.
Maar iedere atleet was ik top vorm en ik heb goed kunnen strijden om de titel met eer te verdienen en mijn hoedje af voor sommige atleten ze weten wel wie ze zijn een top presratie mannen en tot volgend jaar.

He jimmy trainen jij en Fouad nou samen of zijn jullie gewoon vrienden??
En nog gefeliciteerd Man:D

jigsaw zei:
He jimmy trainen jij en Fouad nou samen of zijn jullie gewoon vrienden??
En nog gefeliciteerd Man:D

zo'n beetje alle 2 eigelijk.
Goede vrienden geworden , we weten beiden wat ons voot drijft en we kunnen elkaar goed gek maken , dus ook goede trainings parkners.

En TNx .

goede organisatie

kem het allemaal gezien, het was de moeite, er was serieus gewerkt aan de organisatie, er was een goeie sfeer en natuurlijk het kruim vd atleten.

toch as ge me toelaat enige vragen of comment.

De organisatie was enorm goed, maar sommige proeven bleven duren en de tijd tussen de proeven en de berekeningen was te lang. van 4.00 tot 22.00 uur is toch ne langen dag, zelfs als het kermis is.

ik vraag me af of de farmerswalk echt twee keer 150 kg was, 100 is voor veel al enorm, dus 2 keer 150 lijkt me overdreven. Was dat 2 keer 150 ?

Jimmy, as we willen dat het een volledige bezetting is met enkel Vlamingen dan zou je toch wat van je trainingsgeheimen mogen prijsgeven, wil je toch wat concurrentie van eigen bodem hebben, want het aantal echt sterke mannen is op één hand te tellen.

Fouid is er echt op vooruitgegaan. Van de brave verlegen jongen die we vorig jaar aan het werk gezien hebben, was er nu een zelfverzekerd showman te zien. Was duidelijk in kracht toegenomen.

De max vond ik de muziek, die paste volledig in het evenement, opdwepend en op de spannende momenten met de volumeknop opengedraaid.

Ben content dat ik geweest ben, het was de moeite.

Zeer mooie wedstrijd inderdaad, en heb ook heel wat leuke mensen ontmoet :thumb:

Terug
Naar boven