MuscleMeat

Aankondiging Sterkste man "Voor rondes Van België 2011"

hmmm, elke nieuwe sport heeft wat tijd nodig om te groeien. Eens er wat meer mensen serieus voor gaan trainen, na verloop van tijd wat meer trainingslocaties komen en wat meer lokale C en B wedstrijden komen, zal de populariteit wel snel toenemen en de drempel om eens te proberen, verlagen.

Wegens het slechte sportbeleid en sportmentaliteit (lees: bijna al het geld en sponsors naar voetbal) zal het idd nog enkele jaren duren voor strongman (en andere minder bekende sporten) kunnen doorbreken.

Mijn gedacht.

Ok. Cut the shit en steun de sport ;)

De newcomers cup is een mooi initiatief om met relatief lichte gewichten mensen de sport eens te laten proberen, maar ook daar komt blijkbaar weinig reactie op.
Ik denk dat het probleem er ook in zit dat gewoon te weinig mensen bereikt worden. De belgen op dit forum die interesse hebben in de sport, weten er ondertussen wel al alles van denk ik. De mensen buiten dit forum worden daarentegen niet bereikt.
Voor die mensen, is Bart zijn idee zeker geen slecht idee.

Daarnaast is er natuurlijk ook het probleem dat er zo goed als geen plaatsen zijn waar strongman kan getrained/uitgeprobeerd worden. Ik denk dat er veel mensen zijn die het niet zien zitten om als eerste strongman ervaring meteen een wedstrijd te doen. Die willen liever eerst eens proberen. Maar om dan meteen bij "DE sterkste man van België" te gaan trainen, is iets wat volgens mij ook veel mensen afschrikt (ik moet eerlijk zeggen dat ik daar in het begin ook best wel tegen opkeek :p). Probleem is dat dat zowat de enige plaats in België is waar men sterkste man kan trainen. Ok, bij mij kan ook, maar gezien de problemen met de buren, train ik tegenwoordig met een beperkte groep en ontvang ik voorlopig liever niet teveel nieuwe mensen. Dusja, waar moet men dan terecht?

Ok. Cut the shit en steun de sport ;)

ja, dan komt Sanca pannekoeken brengen :p:D

on topic: geef het tijd, over 10 jaar zijn wij allemaal sterke maar oudere spierbergen geworden met een buikje (sommige zijn dat nu al) en trainen we de jonge generatie, dan kunnen we blijven rivaliseren maar op de coach-stoeltjes :eek::D denk dat alle problemen hier al op tafel gelegd zijn en daar kunnen we jammer genoeg niet veel aan doen

judocuba2.jpg

Strongman is in de eerste plaats denk ik een hobby. Mensen die het graag doen, kan het hen niet schelen of ze er geld of niet mee verdienen.
Ik denk dat er veel mensen zijn die het niet zien zitten om als eerste strongman ervaring meteen een wedstrijd te doen. Die willen liever eerst eens proberen. Maar om dan meteen bij "DE sterkste man van België" te gaan trainen, is iets wat volgens mij ook veel mensen afschrikt
Dat: mensen denken: "wat ga ik komen doen bij Jimmy? Die overklast toch alles" ;) :p

Als ik deze reacties zo lees kriebelt het bij mij toch enorm voor deze sport eens dood surieus te nemen en toch is moet gaan event trainen in belgië, ook al ben ik een pluimgewicht:D.

De kempen, provincie antwerpen.

Fantastisch!:D

Westerlo, hartje van de kempen. :D

vraag ik me ook af :-p

Staat bij de deelnemers op de eerste post. ;)

Filip? Die kale zonder haar?

haar op ze achterste?

Terug
Naar boven