Fitness Seller

StickySteeez 2k16

Zal wel meevallen

hoe wilde je dan gaan powerliften als je niet normaal zou kunnen herstellen van squats en deadlifts op 1 dag. Is toch een beetje de essentie van de sport zeg maar. Met bench er dan nog tussen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.044
Zo'n deadlift sessie na squatten. Gonna feel that tomorrow, en de dag daarna haha. :D
Doe t nu een maand of 8 of zo, en op den duur een je daar wel aan. Tis eerder tijdens de training dat ik soms moeilijk in startpositie kom door die pomp in mn benen.

hoe wilde je dan gaan powerliften als je niet normaal zou kunnen herstellen van squats en deadlifts op 1 dag. Is toch een beetje de essentie van de sport zeg maar. Met bench er dan nog tussen.

Je traint ook naar een meet toe en de gewichten/reps zijn dan anders. Ik kan niet reppen op deadlift na een groot volume op squat.

• Like
Waarderingen: Lenn
Je traint ook naar een meet toe en de gewichten/reps zijn dan anders. Ik kan niet reppen op deadlift na een groot volume op squat.

Jawel, dat kun je wel, is gewoon een kwestie van gewenning, neurale aanpassing.
En dit is toch geen hoog volume.
Zijn zat powerlifters die vijf/zes/zeven keer in de week squatten met 60+ werksets per week en dan ook nog meerdere keren in de week deadliften. Ook en zeker bij drug tested bonden
Dat is volume.

Jawel, dat kun je wel, is gewoon een kwestie van gewenning, neurale aanpassing.
En dit is toch geen hoog volume.
Zijn zat powerlifters die vijf/zes/zeven keer in de week squatten met 60+ werksets per week en dan ook nog meerdere keren in de week deadliften. Ook en zeker bij drug tested bonden
Dat is volume.

Dat zie ik mijzelf niet doen, zeker niet naturel. Ik herstel zo snel niet.

Herstelvermogen kun je trainen :)

Check hier ook eens:

[http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/noorse-schemas-356999/

Nou, is gewoon een kwestie van logisch redeneren. Je zult op een gegeven moment, als je de stadia van novice en intermediate lifter een beetje door hebt gelopen en tegen plateaus aan gaat zitten, het volume op moeten gaan voeren. Hoe beter je ergens in wordt, hoe meer je zult moeten doen om er nog beter in te worden. Al helemaal als natural trainee. Je wordt ook gewoon (technisch) beter in een lift als je m vaker doet.
Dan heb je het dus niet alleen over meer spierkracht ontwikkelen maar ook over een betere neurale adaptatie en daarmee het sneller kunnen herstellen van een vorige training. Meer doen betekent dus hoger volume, en dat is over t algemeen makkelijker te bewerkstelligen op een hogere frequentie. De enige manier waarop je dan je herstelvermogen kunt trainen is door gewoon gradueel je frequentie en volume op te voeren.
Overtraining bestaat niet, de meeste mensen trainen juist te weinig waardoor ze niet meer vooruit gaan. Merk het zelf nu ook, zit niet lekker in mijn vel en doe veel minder volume dan eerst, en mijn lifts gaan weer achteruit.

Check hier ook eens:

[http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/noorse-schemas-356999/

Nou, is gewoon een kwestie van logisch redeneren. Je zult op een gegeven moment, als je de stadia van novice en intermediate lifter een beetje door hebt gelopen en tegen plateaus aan gaat zitten, het volume op moeten gaan voeren. Hoe beter je ergens in wordt, hoe meer je zult moeten doen om er nog beter in te worden. Al helemaal als natural trainee. Je wordt ook gewoon (technisch) beter in een lift als je m vaker doet.
Dan heb je het dus niet alleen over meer spierkracht ontwikkelen maar ook over een betere neurale adaptatie en daarmee het sneller kunnen herstellen van een vorige training. Meer doen betekent dus hoger volume, en dat is over t algemeen makkelijker te bewerkstelligen op een hogere frequentie. De enige manier waarop je dan je herstelvermogen kunt trainen is door gewoon gradueel je frequentie en volume op te voeren.
Overtraining bestaat niet, de meeste mensen trainen juist te weinig waardoor ze niet meer vooruit gaan. Merk het zelf nu ook, zit niet lekker in mijn vel en doe veel minder volume dan eerst, en mijn lifts gaan weer achteruit.

Wat een broscience weer.

En dat dat aantoonbaar is je bloed is dus onzin?

Wat

Red beard is right most of the time. Maar dat overtraining niet bestaat en dat je alsmaar meer moet doen, daar ben
ik het niet zo mee eens. Dat heb ik aan de lijve ondervonden.

Markers kunnen bv testo zijn en cortisol. Ik zeg wel kunnen zijn. Want het is moeilijk om uiteindelijk ref waardes te vinden tijdens een studie.

En alsmaar meer doen? Tja... dan kan je net zo goed 8u per week SQ'ten en alsmaar sterker worden? Geloof ik niet echt in

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of dit nou wel de plek is om hier over te discussiren, maar er is toch genoeg evidence om mijn claims te backen. Kijk naar de studies van schoenfeld en allerlei anderen. Kijk naar layne norton, kijk naar mike tuchscherer etc etc. Kijk naar zowat alle top ipf lifters. Kijk vooral ook naar olympic lifters. Vrijwel allemaal doen ze hoog volume en hoge frequentie. Kijk naar de onderzoeken die de noren hebben gedaan en de volumes die zij maken en hun dominantie in de sport. We hebben het hier wel over mensen die beter willen worden in hun sport he, in powerlifting, betere prestaties willen leveren in wedstrijdverband, niet over recreatieve sporters.
Wat jij aan den lijve hebt ondervonden is vervelend voor jou, maar is toch geen bewijs dat het niet waar is. Zo werkt dat niet. Je kunt natuurlijk niet tot in het oneindige het volume en de intensiteit blijven opvoeren en er moet ook wel een flinke opbouw in zijn maar in essentie gaat het gewoon om het principe dat je meer moet doen om ergens beter in te worden, en niet minder. Veel logischer wordt het niet.

Granted, ik deed er ook wel een zooi HIIT cardio bij en zat laag in kcals, maar imo is het wel mogelijk. Zeker omdat ik
geen alleenstaand geval ben. En er zijn inderdaad markers te vinden in het bloed zoals cortisol & testo. Maar vergeet
niet CNS fatigue of gewoon mentaal erdoor zitten. Imo ook overtraining

En WSB & 5/3/1 (of variant) dan?

Terug
Naar boven