Fitness Seller

StickySteeez 2k16

awhh nee :(

hoe gaat het nu?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.703
Verbazingwekkend genoeg gaat het redelijk goed. Heb net wat bw squats gedaan en dat ging redelijk, maar niet geheel pijnvrij. Als het op dit tempo blijft herstellen kan ik dinsdag wel weer squatten denk ik. Nog even zien of ik dan gewoon door bouw of lichter start. Heb namelijk niet echt het idee dat het door het gewicht kwam.

Heb je wel sleeves om?

Is volgens mij verrekte koud in die loods bij jullie. Ook niet echt bevordelijk

• #2.705
Sinds ik mn sbd sleeves heb squat ik niet meer zonder. Heb deze blessure wel eens eerder gehad bedenk ik me net. Ga in t vervolg nog beter opletten dat ik niet te snel zak, volgens mij deed ik dat namelijk gisteren wel.

Als je al last van je knieën had "kunnen" sleeves juist averechts werken, comprimeert je knie immers waardoor kwetsbare delen imo er enkel onder te lijden hebben.

Als het koud is comprimeren knee sleevees je knieën niet meer?

Bijzonder.

Zoveel zal dat niet zijn.
Denk eerder dat die kou niet echt bevorderlijk voor je gewrichten en pezen is.
Maar jij zal het wel weten, jij bent namelijk de guru van dbb

Als ik met knee sleeves ga squaten lig ik binnen 3 sessies in de kreukels ;)
Waarheid zal in het midden liggen.

Jammerlijke uithaal op het einde, zal je leeftijd zijn.

Als ik met knee sleeves ga squaten lig ik binnen 3 sessies in de kreukels ;)
Waarheid zal in het midden liggen.

Jammerlijke uithaal op het einde, zal je leeftijd zijn.

welke sleeves heb je? Ik had eerst cheap ass van fitness seller, merk bij die SBD echt verschil. Van die fitness seller sleeves kreeg ik soms ook meer pijn aan de knietjes

Titan en ben ik erg tevreden over, gebruik ze standaard tijdens Pushpress, deadliften en Bench.
Alleen voor squat is het een no go, ik heb links en rechts kruisbandoperaties gehad en zo gauw ik met sleeves squat gaat er standaard wat mis.

• #2.713
Ik heb wel veel minder last van m'n knieën sinds ik die SBD's draag, denk dat het gewoon domme pech is/was. Volgens mij is de pijn nu zga over, ga in ieder geval eind van de middag weer gewoon proberen te squatten. Even aanvoelen tot waar het goed voelt.

Heb ook voor de komende weken even wat kleine aanpassingen in m'n schema gedaan, in verband met tijd en de plaatsvindende cut. Gewichten achter de sets/reps zijn startgewichten (ongeveer).

Maandag
Squat 5x3 @ 140
Conv. deadlift beltless 3x3 @ 180, 200, 220
RDL beltless 3x10 @ 120
Slee 3x40m @ 160

Dinsdag
Bench press 5x3 @ 110
Paused squat beltless 3x6 @ 100
Strict press 3x6 @ 65
Chin up 3x10 @ BW

Donderdag
Close grip bench press 5x5 @ 97,5
Strict press 5x5 @ 67,5
Chin up 5x3 @ BW+22,5
Lat pulldown 3x8 @ 70

Vrijdag
Squat 5x5 @ 130
Sumo deadlift beltless 3x3 @ 200
SLDL beltless 3x3 @ 200

Beetje dit idee, zit alleen te twijfelen om nog ergens een bench variatie er in te proppen.

---------- Toegevoegd om 19:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:32 ----------

#Squat
140 x 3 x 5

#Bench press: paused
100 x 3 x 5

#Strict press
70 x 3 x 3
60 x 5 x 2

#Chin up
BW x 9 x 4

Korte training. Squat voelde wel goed, redelijk easy, erg rustig zakken om knie even te ontzien. Bench iets lager gestart dan de planning, was wel even goed zo. Vrijdag pas weer een training. Dan SQ 5x5, DL 3x3 en nog wat bench/chins.

Waar ongeveer zit de pijn in de knie? Dat pijn met buigen doen me denken aan een geblesseerde of geïrriteerde patella.

• #2.715
Lijkt wel alsof het echt precies in het midden van m'n knieschijf zit, pijn komt pas wanneer ik span en buig, maar niet als ik één van de twee alleen doe.

Lijkt wel alsof het echt precies in het midden van m'n knieschijf zit, pijn komt pas wanneer ik span en buig, maar niet als ik één van de twee alleen doe.

Bij mij zit het iets onder de knieschijf (De patella pees dus), geen last wanneer je je been voor langere tijd gebogen houdt? Bijvoorbeeld achter een bureau of in de auto.
Zie spoiler voor de plek

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #2.717
Bij mij zit het iets onder de knieschijf (De patella pees dus), geen last wanneer je je been voor langere tijd gebogen houdt? Bijvoorbeeld achter een bureau of in de auto.
Zie spoiler voor de plek

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Daar heb ik inderdaad veel last van gehad, laatste tijd wat minder, maar dat was altijd wel zo.

Jij hebt dit ook gehad of?

Beetje dit idee, zit alleen te twijfelen om nog ergens een bench variatie er in te proppen.

Nu doe je alleen dinsdag en donderdag upper body. Kan je niet beter de bench van dinsdag wisselen met een oefening van maandag of die van donderdag met iets van vrijdag zodat je bench sessies wat beter verspreid zijn over de week? Of zoals je zelf al zegt, nog een andere bench variatie er tussen proppen, alhoewel je daarmee wel flinke trainingen creëert imo

• #2.720
Zit er over te denken om vrijdag nog wat bench toe te voegen, 3x6 op medium intensiteit of zo.

Terug
Naar boven