AndroidHealthClinic

stofwisseling en honger bij stoppen met roken

  • Topic starter Sue
  • Startdatum
  • Reacties 16
  • Weergaven 8K
  • Volgers 3

Bezoekers in dit topic

Sue

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 apr 2009
Berichten
2.985
Waardering
484
Lengte
1m75
Massa
67kg
Ik rook vanaf mijn 13e :eek:, ben nu 31.

Vorig jaar 9 maanden gestopt, gevolg:
Veel meer honger
grote behoefte aan zoet/chocola
stofwisseling werd trager
5 kilo aangekomen

Na het weekend ga ik stoppen. Maar ben erg bang dat ik weer 5 kilo aankom (net na de beachproofcontest, vind ik echt zonde).
Ik ga wel na het weekend hard aan de slag met trainen en low-carb dieet.

Maar wie heeft advies om het hongergevoel tegen te gaan en de stofwisseling te verhogen?

Misschien typisch vrouw, dat stoppen gaat me wel lukken, maar ben bang dat als ik weer ga aankomen toch weer aan roken ga denken.
 
Ik heb me gewoon aan mn voedingsschema gehouden. Als je het niet bijhoud ga je mischien meer eten ja. Wat vaker eten ook (als je dat nog niet deed) zodat je niet iedere keer met een hongergevoel zit.
 
Ik had er niet zo'n last van eigenlijk,ben ook niks aangekomen (eerder afgevallen ).Misschien dat rauwkost wel helpt tegen je hongergevoel,misschien cardio om de eventuele kilo's te voorkomen..

En stoppen heeft veel meer voordelen dan nadelen ;).
 
ben ruim een half jaar geleden gestopt, niks gemerkt van stofwisseling of extra gewichts toename. als je 4/5 keer in de week traind zal je daar weinig van merken.
 
Je metabolisme zou vlugger moeten werken omdat er geen nicotine meer is. Of bedoel je je grote boodschap doen? In dat geval heb je wel gelijk omdat nicotine een laxerend effect heeft bij sommige mensen.
Probeer je zo veel mogelijk aan je schema te houden. Als je honger krijgt drink dan wat water. Eet veel groenten omdat deze je langer een vol gevoel geven.
 
Dacht altijd dat roken op je stofwisseling werkt... Stoelgang wordt inderdaad minder. Hoe komt het dan dat veel mensen een paar kilo's aankomen? Of is dat puur door hongergevoel, of het signaal dat je moet roken daardoor eten wordt...
Zou het ook helpen om meer koffie te drinken?
Thanxs voor de tips!
 
Roken verhoogd de stofwisseling via activatie van post-synaptische nicotine-receptoren en dus een sympatisch effect.
 
Wat zijn... naast het vaker kleinere porties per dag en vezelrijk eten dan nog meer manieren om de stofwisseling te verhogen? Zodat ik het effect van het stoppen wat kan opheffen?
 
Wat zijn... naast het vaker kleinere porties per dag en vezelrijk eten dan nog meer manieren om de stofwisseling te verhogen? Zodat ik het effect van het stoppen wat kan opheffen?

geen idee voor wat betreft voeding. meer cardio???

mss fatburners oid? schildklier stimulatie? verhogen gh, etc.
 
Misschien dat je met het cardio-en een interval training (of hiit) kan gaan doen.
 
geen idee voor wat betreft voeding. meer cardio???

mss fatburners oid? schildklier stimulatie? verhogen gh, etc.

fatburners vallen bij mij erg vervelend, gaat m'n maag en darmen pijn van doen. Hoe kan je schildklier stimuleren dan? Wat is gh?

Misschien dat je met het cardio-en een interval training (of hiit) kan gaan doen.

Probeer ook inderdaad meer cardio te doen, veel water te drinken, meer koffie en groene thee, meer groente, meer vezels. Misschien dit log beter bij voeding plaatsen? Zijn er supplementen of bepaalde voedingsstoffen waar je stofwisseling sneller van wordt?
 
Sinds ik ben gestopt met roken heb ik ook meer honger en zin in Zoetigheid enzo :p Pff probeer het te vermijden maar elke avond weer een hele uitdaging om het niet te doen :s
 
Roken verhoogd je stofwisseling niet. Is 1 van de zovele mythes. Je eten smaakt beter waardoor je automatisch meer zal eten en als je stopt met roken moet je je mond 'bezig' houden. En zoals ze zeggen , dat je een verslaving ruilt voor een andere verslaving...

'' Veel jonge meisjes beginnen maar om een reden te roken: ze willen gewicht verliezen. Maar klopt dit wel? Zorgt de sigaret er echt voor dat je slank blijft?

Roken zorgt er in een eerste fase inderdaad voor dat je slank blijft. Roken verhoogt immers de stofwisseling. Als je rookt, komen er extra gifstoffen in het lichaam. Om die gifstoffen af te voeren, verbruikt je lichaam energie. Daarbij komt dat roken het hongergevoel onderdrukt. Rokers hebben in principe dus minder vaak zin om te snoepen.

Maar na een tijdje went je lichaam aan het roken. Daardoor zal je stofwisseling stabiliseren en wordt je hongergevoel uiteindelijk terug sterker. Roken houdt je dus eigenlijk niet slank en is daarenboven uiterst schadelijk voor de gezondheid!

Wat het idee dat je van roken slank wordt ook in de hand werkt, is dat veel mensen dikker worden als ze stoppen met roken. Om de rookverslaving te compenseren, zoeken rokers vaak hun heil in iets anders. Vaak gaan ze dus meer snoepen dan voorheen. Het eetlustremmende effect van roken verdwijnt bij het stoppen, waardoor rokers ook sneller zin gaan krijgen om iets te eten. ''
 
Roken verhoogd je stofwisseling niet. Is 1 van de zovele mythes. Je eten smaakt beter waardoor je automatisch meer zal eten en als je stopt met roken moet je je mond 'bezig' houden. En zoals ze zeggen , dat je een verslaving ruilt voor een andere verslaving...

'' Veel jonge meisjes beginnen maar om een reden te roken: ze willen gewicht verliezen. Maar klopt dit wel? Zorgt de sigaret er echt voor dat je slank blijft?

Roken zorgt er in een eerste fase inderdaad voor dat je slank blijft. Roken verhoogt immers de stofwisseling. Als je rookt, komen er extra gifstoffen in het lichaam. Om die gifstoffen af te voeren, verbruikt je lichaam energie. Daarbij komt dat roken het hongergevoel onderdrukt. Rokers hebben in principe dus minder vaak zin om te snoepen.

Maar na een tijdje went je lichaam aan het roken. Daardoor zal je stofwisseling stabiliseren en wordt je hongergevoel uiteindelijk terug sterker. Roken houdt je dus eigenlijk niet slank en is daarenboven uiterst schadelijk voor de gezondheid!

Wat het idee dat je van roken slank wordt ook in de hand werkt, is dat veel mensen dikker worden als ze stoppen met roken. Om de rookverslaving te compenseren, zoeken rokers vaak hun heil in iets anders. Vaak gaan ze dus meer snoepen dan voorheen. Het eetlustremmende effect van roken verdwijnt bij het stoppen, waardoor rokers ook sneller zin gaan krijgen om iets te eten. ''

Lees mijn post nog eens
 
Na het stoppen met roken heb ik een kauwgom verslaving ontwikkeld, stuk goedkoper ook :D
 
Lees mijn post nog eens

Jij ook , ' Maar na een tijdje went je lichaam aan het roken. Daardoor zal je stofwisseling stabiliseren en wordt je hongergevoel uiteindelijk terug sterker. Roken houdt je dus eigenlijk niet slank en is daarenboven uiterst schadelijk voor de gezondheid! '
 
Back
Naar boven