MuscleMeat

stoma + voedingsadvies dieetiste ziekenhuis

bengelbengel

Advanced Bodybuilder
Waardering
36
Lengte
1m73
Massa
76kg
Vetpercentage
27%
Mijn broer heeft sinds kort een stoma. Hij is flink ziek geweest en uiteindelijk is er voor gekozen om hem een stoma te geven.
Hij woog voordat hij ziek werd 110 kilo. Nu weegt hij nog 77 kilo.
Zijn gewicht zou voor zijn lengte zo rond de 90 kilo moeten liggen.
Sinds een week kan en mag hij weer vast voedsel eten en is hij weer thuis. Nu heeft de dieetiste van het ziekenhuis hem het volgende advies gegeven..

Omdat hij moet aankomen en dus veel calorieen moet binnenkrijgen moet hij maar volle melk en cola gaan drinken!!!!!!!!!!!! Pardon??? dat soort advies geef je toch niet? Helemaal niet aan iemand die al 2 maanden lang geen vast voedsel gezien heeft en dus in de spaarstand zit!
Ik viel van mijn stoel toen mijn broer dat vertelde..

Ik heb hem geprobeerd te overtuigen dat dat helemaal niet goed is, maar meer dan adviseren kan ik hem niet. Ik kan hem moeilijk dwingen om gezond te eten. Gelukkig ziet hij ook in dat volle melk en cola niet echt de weg is naar een gezonder gewicht.

Maar wat vinden jullie van zo'n advies? Ik heb sterk de neiging om een klacht tegen haar in te gaan dienen.. maarja , dat gaat niet want ik ben niet haar patient...

Ik ben echt totally flabbergasted en best kwaad door zo'n advies..:fire:

uhm, mischien dat vast voedsel te veel stress is voor de darmen en vloeibaar minder???

wegens verteren etc etc?

cola :roflol:

volle melk is wel een goede

Wat voor ziekte heeft hij dan als ik vragen mag?

(volle) Chocolade melk zou beter zijn, heb je gelijk de suikers (lees kcal) die hij ook uit cola zou halen maar niet de schadelijke zuren van cola.

En volg de raad van de dietiste maar op, zij is immers degene die ervoor geleerd heeft en jij niet.

• Topic Starter Topic Starter
Nee, hij mag alles eten.... hoeft niets te laten staan...

en dieetistes die cola gaan voorschrijven .. ja, daar heb ik gewoon niet zoveel vertrouwen in.

Nee, hij mag alles eten.... hoeft niets te laten staan...

en dieetistes die cola gaan voorschrijven .. ja, daar heb ik gewoon niet zoveel vertrouwen in.

Inderdaad, niet naar luisteren.
Het lijkt me wel goed als hij een vetlaagje opbouwt, dat is beter voor z'n weerstand. Maar het lijkt me het beste dat te doen door veel vette vis en noten e.d. te eten. En veel langzame koolhydraten. Op deze manier slaat hij veel goede vetten op in z'n reserves en zal hij dus een stuk gezonder worden.
Verzadigde vetten en snelle suikers zullen hem alleen maar ongezonder maken.
Gewoon niet luisteren naar dat domme wijf.

Vraag de dietist maar eens naar waarom Cola... misschien is de zure omgeving wel goed voor zijn darmflora (misschien heeft hij er wel te veel). Cola wordt ook wel aangeraden bij buikgriep heb ik eens gehoord dus wie weet heeft het spul nog een nuttige kant ook.

google maar eens op cola en darmproblemen.

Terug
Naar boven