Fitness Seller

Stoppen met afvallen!

Bezoekers in dit topic

Dat had ik al door.

Een overschot aan kcal en/of teveel ongezonde voeding zorgt voor een dikke pens. Niet koolhydraten perse.

Prima kerel. Kleine stapjes. Je gaat vanzelf merken dat je stofwisseling zich terug aanpast en dat het meer eten makkelijker wordt. Als je hetgeen ik eerder beschreef als richtlijn aanhoud, dan gaat het zeker goed komen. Mocht je nog extra hulp nodig hebben laat het dan even weten

Gewoon een overschot ongeacht of het gezonde of ongezonde voeding is.
 
Gewoon een overschot ongeacht of het gezonde of ongezonde voeding is.


Ik heb altijd gedroomd van die sixpack die ik zo graag zou willen hebben.
Nu ik op 14.2 % ( 9 punts meting ) zit komt die eindelijk in de buurt.
Het is nu zaak niet de fout in te gaan zodat die sixpack weer verderweg raakt.
 
Gewoon een overschot ongeacht of het gezonde of ongezonde voeding is.

Gewicht aankomen of afvallen heeft te maken met de energiebalans. 100% eens.

Als we het hebben over een dikke pens, dan hebben we het ook over visceraal vet welke voornamelijk rondom de organen in de buikholte zit. Van hoge innames geraffineerde koolhydraten en suikers zoals sucrose is vastgesteld dat deze vetopslag in de buikholte meer bevorderen.

Stel jij hebt een behoefte van 2500 kcal en gaat bulken op 3000 kcal. Je eet 200g eiwit. 88g vet en 350g koolhydraten. Laten we even een heel extreem voorbeeld nemen. Je haalt die koolhydraten uitsluitend uit frisdrank. En we vergelijken dit met dezelfde EKV, maar dan haal je de koolhydraten voornamelijk uit havermout. Dan zal de gewichtstoename gelijk zijn. Aangezien de energiebalans gelijk is. Echter betekent dat niet dat dit een gelijk effect heeft op je lichaamscompositie en vetopslag / distributie.

Natuurlijk heeft totale energie inname ten opzichte van verbranding een veel groter effect dan bijvoorbeeld maaltijd frequentie, distributie van kcal over de dag en kwaliteit van gekozen voeding. Maar dat betekent niet dat die andere aspecten geen significant effect hebben.
 
Gewicht aankomen of afvallen heeft te maken met de energiebalans. 100% eens.

Als we het hebben over een dikke pens, dan hebben we het over visceraal vet welke voornamelijk rondom de organen in de buikholte zit. Van hoge innames geraffineerde koolhydraten en suikers zoals sucrose is vastgesteld dat deze vetopslag in de buikholte meer bevorderen.

Stel jij hebt een behoefte van 2500 kcal en gaat bulken op 3000 kcal. Je eet 200g eiwit. 88g vet en 350g koolhydraten. Laten we even een heel extreem voorbeeld nemen. Je haalt die koolhydraten uitsluitend uit frisdrank. En we vergelijken dit met dezelfde EKV, maar dan haal je de koolhydraten voornamelijk uit havermout. Dan zal de gewichtstoename gelijk zijn. Aangezien de energiebalans gelijk is. Echter betekent dat niet dat dit een gelijk effect heeft op je lichaamscompositie en vetopslag / distributie.

Natuurlijk heeft totale energie inname ten opzichte van verbranding een veel groter effect dan bijvoorbeeld maaltijd frequentie, distributie van kcal over de dag en kwaliteit van gekozen voeding. Maar dat betekent niet dat die andere aspecten geen significant effect hebben.

Gaat allemaal een invloed hebben.

Maar ken er veel die heel gezond eten en niet kunnen begrijpen waarom ze toch te dik zijn.

En een dieet van friet en cervelas is niet aan te raden :)
 
Gaat allemaal een invloed hebben.

Maar ken er veel die heel gezond eten en niet kunnen begrijpen waarom ze toch te dik zijn.

En een dieet van friet en cervelas is niet aan te raden :)

Niemand heeft gezegd dat je op een gezond dieet niet dik kunt worden.

Ik stelde enkel dat een overschot aan kcal en/of teveel ongezonde voeding zorgt voor een dikke pens.

Jij reageerde daarop met: "Gewoon een overschot ongeacht of het gezonde of ongezonde voeding is".

Ik leg in een reactie daarop uit dat dit niet perse klopt en waarom dit niet het geval is.

Jij komt vervolgens met stellingen als "Maar ken er veel die heel gezond eten en niet kunnen begrijpen waarom ze toch te dik zijn" en "een dieet van friet en cervelas is niet aan te raden", welke niets met de eerder gestelde beweringen te maken hebben.
----------------------------

Wil niet vervelend doen of zo, maar in plaats van de tijd te nemen om de topic starter van een goed en werkbaar advies te voorzien en deze te motiveren, roep jij niet meer dan "Meer eten!!" en stel je dat de topic starter maar wat "meer zijn best moet gaan doen". Is niet echt behulpzaam vindt je niet? Terwijl dat wel het doel van dit topic is.

Als je dan ook nog meent dat je 'betweterig' moet gaan doen tegen iemand die wel de moeite neemt om de topic starter goed te helpen, dan ben je wat mij betreft gewoon fout bezig kerel.
 
Niemand heeft gezegd dat je op een gezond dieet niet dik kunt worden.

Ik stelde enkel dat een overschot aan kcal en/of teveel ongezonde voeding zorgt voor een dikke pens.

Jij reageerde daarop met: "Gewoon een overschot ongeacht of het gezonde of ongezonde voeding is".

Ik leg in een reactie daarop uit dat dit niet perse klopt en waarom dit niet het geval is.

Jij komt vervolgens met stellingen als "Maar ken er veel die heel gezond eten en niet kunnen begrijpen waarom ze toch te dik zijn" en "een dieet van friet en cervelas is niet aan te raden", welke niets met de eerder gestelde beweringen te maken hebben.
----------------------------

Wil niet vervelend doen of zo, maar in plaats van de tijd te nemen om de topic starter van een goed en werkbaar advies te voorzien en deze te motiveren, roep jij niet meer dan "Meer eten!!" en stel je dat de topic starter maar wat "meer zijn best moet gaan doen". Is niet echt behulpzaam vindt je niet? Terwijl dat wel het doel van dit topic is.

Als je dan ook nog meent dat je 'betweterig' moet gaan doen tegen iemand die wel de moeite neemt om de topic starter goed te helpen, dan ben je wat mij betreft gewoon fout bezig kerel.

Ben niet de enige die dit zegt maar goed. En sommige zelfs met nog sterkere bewoordingen.

Heb ook de tip gegeven als smorgens meer eten dan 1 boterham niet lukt hij het dan kan proberen met havermoutpoeder,eiwitpoeder ,olijfolie of mct olie met melk. Veel kcals en makkelijk binnen te krijgen.

En idd als je zijn diet bekijkt moet hij wat meer zn best doen om meer te eten. 1 boterham smorgens en 2 smiddags. ok dan.

Voor sommige dingen moet je moeite doen. En in dit geval is dat dus meer eten.
 
Laatst bewerkt:
Ben niet de enige die dit zegt maar goed. Neem aan dat je zelf ook begrijpt dat dit geen argument is.

Heb ook de tip gegeven als smorgens meer eten dan 1 boterham niet lukt hij het dan kan proberen met havermoutpoeder,eiwitpoeder ,olijfolie en mct olie. Veel kcals en makkelijk binnen te krijgen. Heb je gelijk in dat is een prima tip.

En idd als je zijn diet bekijkt moet hij wat meer zn best doen om meer te eten. 1 boterham smorgens en 2 smiddags. ok dan.
Ja de TS moet meer zijn best doen, maar dat kan ook positiever en vriendelijker verwoord worden. En met meer concrete tips wat hij dan precies moet doen (want dat wist hij niet).

Anyways. Ik probeer je niet te bashen. Ik zou het alleen prettig vinden als mensen met vragen op het forum op een vriendelijke manier goed, concreet en werkbaar advies krijgen. Dat motiveert mensen en zorgt dat ze hier graag komen / blijven.

Door positiviteit en een behulpzame instelling kan het forum groeien in alle aspecten. De mensen die nu misschien nog hulp nodig hebben, zijn de mensen die over 5 jaar misschien anderen weer van advies kunnen gaan voorzien.
 
Momenteel ben ik bezig met een PT en die gaf aan dat mijn caloriebehoefte icm de beweging die ik heb rond de 2700 ligt.
Omdat ik graag die sixpack wil zette ze me op een waarde van 2300.

Kan iemand mij voorzien van tips waardoor ik niet meer afval maar toch die spieren blijf kweken?
Dus je PT zet je op 2300 en je wilt tips om niet verder af te vallen? Dan zal je PT je op 2700 moeten zetten, want dat is je onderhoud. Wel is het mogelijk om op onderhoud je vet% te verlagen als je nog een beginner bent wat betreft krachttraining.
 
Klopt, ik ben nu 6 weken krachttraining aan het doen. Daarvoor enkel loopbandjes en crpsstrainers.
Ik wil graag nog wat vet verliezen maar niet de kilo's.
 
Klopt, ik ben nu 6 weken krachttraining aan het doen. Daarvoor enkel loopbandjes en crpsstrainers.
Ik wil graag nog wat vet verliezen maar niet de kilo's.

Je gaat niet evenveel gewicht aan spieren winnen dan dat je vet gaat verliezen vrees ik.
 
Ik wil niet onder de 77kilo eigenlijk.
Ik ga contact opnemen met mijn trainer hierover
 
Ik wil niet onder de 77kilo eigenlijk.
Ik ga contact opnemen met mijn trainer hierover

Als je droger wil komen en je staat nu op 78 kg dan zal je sowieso onder de 77 gaan.

En als je nu nog geen sixpack ziet,wat je doel is dan zal je er met 1 kg vet afvallen niet komen vrees ik.

Zelfs met eventuele beginnergains zal je onder de 77 gaan als je je vet% nog wil verlagen
 
Hoeveel vetpercentage zie je de sixpack?
Bij 11 dacht ik? Dan zou ik nog 3% moeten halen.
Dat kan ik een maandje?
De profielfoto is van 2 weken terug.
 
Hoeveel vetpercentage zie je de sixpack?
Bij 11 dacht ik? Dan zou ik nog 3% moeten halen.
Dat kan ik een maandje?
De profielfoto is van 2 weken terug.

Nu ja wat is zien? Ik moet lager gaan wil ik ze deftig zien. Bij sommige mensen zie je ze bij x % en anderen moeten dieper gaan.
 
Nu ja wat is zien? Ik moet lager gaan wil ik ze deftig zien. Bij sommige mensen zie je ze bij x % en anderen moeten dieper gaan.
ben jij dat op je profielfoto?
 
Je kunt niet wel een sixpack krijgen, maar niet meer afvallen.
 
Hoeveel vetpercentage zie je de sixpack?
Bij 11 dacht ik? Dan zou ik nog 3% moeten halen.
Dat kan ik een maandje?
De profielfoto is van 2 weken terug.

Als ik eerlijk ben denk ik dat je jezelf een beetje verkijkt en ligt die six pack een stuk verder weg dan jij nu denkt.

Als je verder gaat cutten tot je de six pack goed zichtbaar hebt, schat ik in dat je zomaar een 6 kilo lichter bent dan nu.

Ik persoonlijk zou me houden aan het plan om geleidelijk aan de kcal op te hogen. Aangezien je nog beginner bent is het prima mogelijk om in de tussentijd nog wat spiermassa op te bouwen en vet te verliezen. Focus je op je trainingen. Probeer vooruitgang te boeken in je trainingen.
 
Momenteel sta ik op 2300 calorieen

177gram eiwit
229gram koolhydraten
75gram vetten

Is dit een goede verdeling volgens jullie?
 
Back
Naar boven