AndroidHealthClinic

Strong and Big is the Duo

• Topic Starter Topic Starter
Maar hoe kom je dan aan zoveel pullup-kracht? Heb je daar echt gericht op getraint, of heb je dat van jezelf?

Ik mag al trots wezen als ik 3 sets van 8 wide gripped red man

Mm ik weet niet gewoon goeie moment kiezen.

Ik kan al best lang gewoon 6-8 reps reppen met wide pull-ups

Misschien komt het door pull-ups met gewicht erbij ofzo.
En zoveel kracht is het nou ook weer niet heb er wel 13 setjes over gedaan stel t waren de 5 ofzo nou oke dan snap ik je.

Omdat sommige vroegen om een conclusie/eindverhaal te vertellen over mijn laatste schema zal ik dat nu even doen.

Ik vond het erg fijn schema ook omdat je push natuurlijk de combinatie schouders/borst heb waar je na een training een moe en goed gevoel over de training heb.
Verder is het natuurlijk ook voordeel als je 4/5 x wil trainen dat je spieren gewoon vaker aanspreekt dat vond ik erg fijn terwijl ik dat eigenlijk niet had verwacht.
Vandaar dat ik nu kies voor fb.

Overigens ik ben zeker van plan dit schema nog een x te doen wanneer is onduidelijk ik ga eerst kijken hoe fb uitpakt.

In iedergeval als beginner is dit schema zeker ook aan te raden.
Ik heb goeie vooruitgang gemerkt tis ook fijn dat je in dit schema af en toe een oefening kan laten vervangen wat in een fb of wendler schema natuurlijk wat moeilijker gaat.

Ik zou dit schema zeker voor mensen aanraden ik vind het een erg bodybuilding gericht schema maar ik heb natuurlijk beetje combi van gemaakt zoals jullie al wisten.
Dat voelt eigenlijk ook heerlijk eerst lekker je lichaam vermoeien met zware oefening zoals sq/dl/pull-ups/bor/bp/sp daarna lekker laten afmaken door assitance die je natuurlijk dan wel op bodybuilding reps doet (6-12 reps)

Verder vond ik het bij compounds wel fijn om bij sommige dingen de laatste set een repout uit van te maken dat is sowieso een aanrader ook als je split doet of iets dergelijks.
Ik pakte ongeveer 10kg minder dan me laatste set bijv ik deed 5 x 60 bij sp dan pakte ik 50 kg.
Daar probeer je dan bijv 10 reps uit te persen als je daarna zoals mij nog arnold press doet nou dan ben je wel kapot dan heb je eigenlijk de nijging van zal ik maar stoppen maar juist op dat moment moet je doorgaan.

Ja ik weet niet zo goed wat ik nog meer kan vertellen als er vragen zijn of dat je graag wilt dat ik nog iets uitleg over mijn eigen ervaring ergens mee dan kan je dat gewoon posten.
Overigens ik wil jullie bedanken voor het volgen van me log ik waardeer dit enorm daardoor word ik ook gemotiveerd hopelijk stel ik jullie niet te vaak teleur.

je kon ook nog verschil van lichaamnlijke stats weergeven;). Maar is zeker niet slecht! Ik vond het ook een super schema'tje en iemand volgen is altijd ne keer fijn. Je zult merken dat je als je je voedingsschemavan nu aanhoud dat je met een FB schema zult bijkomen(of zo was het toch bij mij) waardoor je kracht stats snel omhoog gaan;)

je kon ook nog verschil van lichaamnlijke stats weergeven;). Maar is zeker niet slecht! Ik vond het ook een super schema'tje en iemand volgen is altijd ne keer fijn. Je zult merken dat je als je je voedingsschemavan nu aanhoud dat je met een FB schema zult bijkomen(of zo was het toch bij mij) waardoor je kracht stats snel omhoog gaan;)

Had ik enkele pagina's terug al gedaan:$

Eerste fb training

Week 1
Dag 1

Squat net iets onder par let op geen boxsquat:D
5 x 100
3 x 100
5 x 90
wel met belt overigens

deadlift rustig aan gedaan
2 x 5 x 90

Bench press
5 x 70 paused
5 x 70 niet paused
5 x 70 paused verrassend had em eigenlijk niet verwacht.

Schoulder press
5 x 50
5 x 55
5 x 57,5
5 x 50

Chin-ups
8 x bw + 10 kg
10 x bw + 15 kg

al met al lekkere training.
deadlift ben ik van plan om met 5 kg per week te verhogen.

Deadlift ga je best zwaar mee, zoals bij elke rug oefening, dat geeft de beste stimulatie voor rug.

Weer mooi schouder werk zoals altijd. :)

Deadlift ga je best zwaar mee, zoals bij elke rug oefening, dat geeft de beste stimulatie voor rug.

Weer mooi schouder werk zoals altijd. :)

Kom net terug van blessure daarom bouw ik rustig op dat voelt echt al als 120 kg daarvoor voelde.

Lol, en jij maakte me uit voor aap omdat ik belt gebruikte bij men laaste zware set. :P

nette training ! enige doelen in kracht die je wilt halen voor 2013 ?

Lol, en jij maakte me uit voor aap omdat ik belt gebruikte bij men laaste zware set. :P

Ik doe ook geen deadlift met belt?
Dat was met squat:D

nette training ! enige doelen in kracht die je wilt halen voor 2013 ?

Euh geen idee ik zie wat ik kan halen en moet/wil niks ik heb plezier sporten en dat vind ik belangrijkst een vooruitgang lijkt me wel mooi.

Maar voor 2013 als ik echt iets moet kiezen.

Bp 1 x 100
Deadlift 1 x 150/160
Squat 1 x 130/125?
Mp 1 x 75?

pas maar p me deadlifts en squat is, wel sterk je bent goed vooruit gegaan! maar bouw niet te snel op! Je doet tog wel cardio of warming up setjes (3) met squaten. of stretchen

Mooie fb training. Eventueel na squat bench doen en daarna pas dead en mp press. Zodat je elk deel van de spieren wat meer rust geeft en zo hoger in gewicht kunt gaan;)

zou eerst bench doen, is goede opwarming, en dan squat, voel ik me altijd sterker

pas maar p me deadlifts en squat is, wel sterk je bent goed vooruit gegaan! maar bouw niet te snel op! Je doet tog wel cardio of warming up setjes (3) met squaten. of stretchen

Ik strech heel even en doe even 10 min cardio wel warm ik met elke set even in 2 setjes op maar dat vermeld ik er niet bij dit zijn alleen werksetjes.

Mooie fb training. Eventueel na squat bench doen en daarna pas dead en mp press. Zodat je elk deel van de spieren wat meer rust geeft en zo hoger in gewicht kunt gaan;)

Ik vond die dl juist wel lekker na sq maar ik zal dat is proberen.

zou eerst bench doen, is goede opwarming, en dan squat, voel ik me altijd sterker

Ik denk eerlijk gezegd niet dat t voor mij werkt maar ik kan t een keer overwegen.

Vandaag voor t eerst na school geweest best leuke klas mooie school overigens best wel chille pauze's om te combineren met goed eten dus komt mooi uit.

Terug
Naar boven