AndroidHealthClinic

Strong and Big is the Duo

Doe je eigenlijk seated ofwat? Omdat je schrijft schoulder press en niet overhead press of MP ofzo

• Topic Starter Topic Starter
Doe je eigenlijk seated ofwat? Omdat je schrijft schoulder press en niet overhead press of MP ofzo

Ik doe indd zittend omdat tijdens de onderrug blessure het me niet slim leek maar ik voel hem eigenlijk veel beter als ik hem zittend doe dus daarom doe ik zittend.

Ok, wanneer je terug staand doet zowiezo niet evenveel gewicht pakken.
Omdat bij MP moet je de bar laten zakken tot op je schouders en bij zittend tot aan je mond ongeveer. Dus 10cm dieper, wat het een stuk zwaarder maakt.

Ik doe indd zittend omdat tijdens de onderrug blessure het me niet slim leek maar ik voel hem eigenlijk veel beter als ik hem zittend doe dus daarom doe ik zittend.

Velen gaan de belasting op de onderrug ook veel te groot maken door extreme kromming om toch maar een gewicht te kunnen duwen :) Techniek is gewoon bij alle oefeningen zo belangrijk :D

Edit: ik twijfel niet aan uw techniek, ik doel gewoon op het feit dat voor sommigen seated ook niet echt de oplossing is ;)

Velen gaan de belasting op de onderrug ook veel te groot maken door extreme kromming om toch maar een gewicht te kunnen duwen :) Techniek is gewoon bij alle oefeningen zo belangrijk :D

Edit: ik twijfel niet aan uw techniek, ik doel gewoon op het feit dat voor sommigen seated ook niet echt de oplossing is ;)

Denk dat dat maatje van mij dit heeft, hij zegt telkens dat hij het alleen maar voelt in zijn rug bij MP.

Maar hij komt vrijdag met me trainen hopelijk. Schouder dag dus dan zal ik eens kijken.

Klopt ik ga soms toe als je tegen je max aan zit krijg je dit van zelf wel dus ik heb dit soms ook. net zoals als je dl ben tot je max de meeste toch wel beetje gaan bollen.

Ok, wanneer je terug staand doet zowiezo niet evenveel gewicht pakken.
Omdat bij MP moet je de bar laten zakken tot op je schouders en bij zittend tot aan je mond ongeveer. Dus 10cm dieper, wat het een stuk zwaarder maakt.

Ik weet maar dankje voor de info

Denk dat dat maatje van mij dit heeft, hij zegt telkens dat hij het alleen maar voelt in zijn rug bij MP.

Maar hij komt vrijdag met me trainen hopelijk. Schouder dag dus dan zal ik eens kijken.

Ja dat is dus gewoon te veel gewicht willen drukken en te ver naar achterleunen.

Klopt ik ga soms toe als je tegen je max aan zit krijg je dit van zelf wel dus ik heb dit soms ook. net zoals als je dl ben tot je max de meeste toch wel beetje gaan bollen.
QUOTE]

Moet af en toe ook eens om vooruit te blijven gaan, zolang dit maar onder controle is :)

Moet ik eens leren doen, om mezelf wat te overtreffen volgende weken :)

Als is het maar een halve kg per dumbbell ongeveer en je kan zelfde aantal reps, dat is progressie.
Progressie met hogere gewichten = meer kracht en spieren

Als je gewoon elke week zo op een oefening progressie blijft maken, blijf je ook gainen en weet je dat je goed bezig bent.
Als je geen progressie maakt, ben je slecht bezig en blijven de gains achter.

+1 goede mentaliteit, Abbo op je log :D

Als is het maar een halve kg per dumbbell ongeveer en je kan zelfde aantal reps, dat is progressie.

Als je gewoon elke week zo op een oefening progressie blijft maken, blijf je ook gainen en weet je dat je goed bezig bent.

bij deadlift en squat geraak ik nogal snel gedemotiveerd, dankzij mijn rotknie, maar voelt goed in zo verre van het mogelijke :)

ach 2 weken bijna niets doen, ****ing hard junken en weekend op bier --> 32Kg x 8 --> 32kg x 10 dumbbell benchpress :D vrij onder de indruk :p PROGRESSIE!!

Yep volgende keer gewoon 3x8 of 3x10 compleet te doen

---------- Post toegevoegd Tue 11 Sep 2012 om 21:26 ----------

En je hebt weer progressie

Moet ik eens leren doen, om mezelf wat te overtreffen volgende weken :)

Ja dat dus.

Maar je moet het alleen niet opvatten als ik moet elke week hoger want anders gain ik niet met juiste snelheid juiste progessie boek je al een hele hoop ook is het niet verkeerd om af en toe wat lichter te doen en dan ineens heel reps.

+1 goede mentaliteit, Abbo op je log :D

Leuk , welkom
bij deadlift en squat geraak ik nogal snel gedemotiveerd, dankzij mijn rotknie, maar voelt goed in zo verre van het mogelijke :)

ach 2 weken bijna niets doen, ****ing hard junken en weekend op bier --> 32Kg x 8 --> 32kg x 10 dumbbell benchpress :D vrij onder de indruk :p PROGRESSIE!!

Yep volgende keer gewoon 3x8 of 3x10 compleet te doen

---------- Post toegevoegd Tue 11 Sep 2012 om 21:26 ----------

En je hebt weer progressie

leuk dat jullie dit hier posten bro's:rolleyes:

Net even rug getraind omdat school ongelofelijk saai was heletijd zitten enzo niks voor mij ik moest er gewoon even uit.

Ik heb met vriend meegedaan die wou alleen maar kabel dingen doen en ik vond t keertje wel best krijgen ze een keer via een andere manier op hun donder.

Latpull down wide grip
8 x 66
8 x 77
6 x 77
8 x 70

Seated row
8x 70
8 x 80
8 x 95
8 x 100

t-bar(weet ik veel dat ijzere ding:p) pulldown
8 x 77
6 x 86
8 x 77

one arm straight row op lat pulldown
8 x 18
8 x 20
8 x 26

biceps cable curl
4 x 8 x 35

Hammer curl dumbbell
8 x 14
8 x 20
8 x 18

shrugs
8 x 60
8 x 100
8 x 110

Ja gewoon gewicht omhoog bedoelde ik, of meer reps idd en dan de week daarop het gewicht verhogen.
T-bar pull down? T bar rows bestaat alleen lol
wel rare gewichten op die lat pulldown

8x100 row, nice :)

Ja gewoon gewicht omhoog bedoelde ik, of meer reps idd en dan de week daarop het gewicht verhogen.
T-bar pull down? T bar rows bestaat alleen lol
wel rare gewichten op die lat pulldown

8x100 row, nice :)

Ik haat die oefening geowon zeker met me knie nu ik kan niet eens normaal op dat stoeltje zitte ik zit met een been helemaal gestrekt de ander 90 graden:p

Ja weet ik veel zeg maar dat ijzeren ding wat je bij t-bar row gebruikt alleen dan bij de lat pulldown overigens is die latpulldown heel oud dus hij is zwaarder dan die eigenlijk hoort te zijn maar denk dat t 10/15 kg scheelt.

V-Bar

---------- Post toegevoegd Tue 11 Sep 2012 om 22:26 ----------

Heb men benen onder 75 graden bij die oefening

V-Bar

---------- Post toegevoegd Tue 11 Sep 2012 om 22:26 ----------

Heb men benen onder 75 graden bij die oefening

ja weet niet precies zeg maar wat eigenlijk maar in ieder geval om beetje duidelijk beeld te geven hoe t eruit zag.

Terug
Naar boven