XXL Nutrition

Strong and Big is the Duo

ksnap eigelijk niet waarom beginnelingen zich tegenwoordig allemaal al bezig houden met wendler, een schema voor gevorderden/intermediates. Jij kunt nu 2x zo snelle gains maken met een simpel lineair progressie schemaatje, als je echt wendler wilt proberen fine, je zult er goeie gains op maken (als je het schema exact volgt en geen extra oefeningen toevoegt) maar je zult altijd nog snellere gains gemaakt kunnen hebben met een ander schema

En welk ander schema bedoel je dan? Ik snap best dat hij dit wil, het is een split schema waarbij je de compound oefeningen combineert met Wendler. Maarja op het begin is het gewoon kijken waar je hard op gaat.

ksnap eigelijk niet waarom beginnelingen zich tegenwoordig allemaal al bezig houden met wendler, een schema voor gevorderden/intermediates. Jij kunt nu 2x zo snelle gains maken met een simpel lineair progressie schemaatje, als je echt wendler wilt proberen fine, je zult er goeie gains op maken (als je het schema exact volgt en geen extra oefeningen toevoegt) maar je zult altijd nog snellere gains gemaakt kunnen hebben met een ander schema

Ik snap je punt niet; Wendler 5/3/1 is niks anders dan lineaire progressie op de grote compounds in een lage reprange, precies wat jij aanbeveelt.

"Het schema exact volgen en geen extra oefeningen toevoegen" is IMO zwaar overrated. Dat Wendler werkt zit 'm in #1 compounds, #2 lineaire progressie en #3 variatie. Assistance toevoegen doet niks af aan het schema, gooit hooguit je herstel in de war als je te veel doet. Wendler komt zelf ook met assistance-programmas aanzetten om na de mainlifts te doen ("Boring but big" is daar een voorbeeld van).

Ja maar punt is ik wil na al die saaie schema's gewoon weer een leuke split doen.
Toen zag ik via bjorn dat het ook met wendler kon toen vond ik dit dus logische keuze.
Maar ik wil best over 3 maanden ofzo jou manier nog x proberen.

Wat voor mij het belangrijkst is aan een schema is dat het me in staat stelt om mijn spieren maximaal in de prak te helpen waardoor ze gaan groeien. Als jij dit bereikt met Wendler 5/3/1, Dogcrapp, Boring but big assistance, Starting Strength en Bill Starr afgewisseld terwijl je vegetarisch aan een Intermittent Fasting Keto-dieet doet dan is dat voor jou de juiste manier. Je hebt alleen wel karakter nodig om steeds verder te gaan; iets wat onderdeel is van bijvoorbeeld Wendler 5/3/1.

Moraal van het verhaal; zoek een manier uit waarmee je je hele lichaam evenwichtig traint en waar je op kan knallen (en dat zit 'm vaak in het mentale) en stick to it.

Wat voor mij het belangrijkst is aan een schema is dat het me in staat stelt om mijn spieren maximaal in de prak te helpen waardoor ze gaan groeien. Als jij dit bereikt met Wendler 5/3/1, Dogcrapp, Boring but big assistance, Starting Strength en Bill Starr afgewisseld terwijl je vegetarisch aan een Intermittent Fasting Keto-dieet doet dan is dat voor jou de juiste manier. Je hebt alleen wel karakter nodig om steeds verder te gaan; iets wat onderdeel is van bijvoorbeeld Wendler 5/3/1.

Moraal van het verhaal; zoek een manier uit waarmee je je hele lichaam evenwichtig traint en waar je op kan knallen (en dat zit 'm vaak in het mentale) en stick to it.

Precies! Als je met Wendler mooi vooruitgang boekt, dan is dat prima! Ik zie het als een split schema, waarbij de concentratie op de compoundoefeningen ligt.

Ik snap je punt niet; Wendler 5/3/1 is niks anders dan lineaire progressie op de grote compounds in een lage reprange, precies wat jij aanbeveelt.

ok wendler is idd lineair, maar de progressie is trager dan dat een beginner nog zouden kunnen progresseren, ookal zijn de gains steady. Wendler is beter dan niks maar je loopt serieuze gains mis dat weet ik zeker

ok wendler is idd lineair, maar de progressie is trager dan dat een beginner nog zouden kunnen progresseren, ookal zijn de gains steady. Wendler is beter dan niks maar je loopt serieuze gains mis dat weet ik zeker

Zou je kunnen uitleggen waarom je dat denkt?

op het niveau dat hij nu is zou hij gemakkelijk nog op een wekelijkse basis gewicht kunnen plakken op zijn squats en DL's, mss niet op de UB lifts maar zeker op die twee, dus waarom dan je progressie limiteren tot de maandelijkse cycles van wendler met ingebouwde deloads? plus dat je nog moet beginnen op 90% en zo, allemaal tijd dat hij gewoon kan besteden aan hard werk op de lifts, maar soit wendler is een prima optie, gewoon mits een beetje hard werk zouden veel snellere resultaten geboekt kunnen worden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.107
op het niveau dat hij nu is zou hij gemakkelijk nog op een wekelijkse basis gewicht kunnen plakken op zijn squats en DL's, mss niet op de UB lifts maar zeker op die twee, dus waarom dan je progressie limiteren tot de maandelijkse cycles van wendler met ingebouwde deloads? plus dat je nog moet beginnen op 90% en zo, allemaal tijd dat hij gewoon kan besteden aan hard werk op de lifts, maar soit wendler is een prima optie, gewoon mits een beetje hard werk zouden veel snellere resultaten geboekt kunnen worden.

Dit ben ik niet helemaal met je eens.
Mijn deadlift is gewoon zwak dus die kan ik zeker niet wekelijks verhogen hooguit maandelijks.
Squat het zelfde mijn squat is al vrij aan de hoge kant dat maakt het niet makkelijker.
Maar misschien heb je gelijk maar ik vind dit een leuke manier dus t maakt me eigenlijk niet uit t gaat mij niet om hoe snel als ik t maar heb of dat nou over 4 of 5 jaar is.

Nou vandaag dan de eerste training:
Wendler Cyclus 1:
Week 1: Training 1: Borst

Benchpress
5 x 57,5
5 x 62,5
Repout:
12 x 65
is dit dan niet veel te licht?

Dumbbell flat press
15 x 26
12 x 26

Incline dumbbell press
10 x 26
15 x 24
12 x 24

Db pullover
12 x 24
15 x 22

Dips
10 x bw + 20kg
10 x bw + 15 kg
10 x bw + 10 kg

Me triceps waren helemaal op.

je nieuw trainingschema is dan ook een split?

en wat word je indeling:D?

2 keer triceps. Liggen ze achter of wat? Heb ook altijd 2x tri of biceps gedaan. Is lekkerrrr

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.114
Ik heb geprobeerd goeie foto's te maken lukte niet echt in me eentje.
6tiweq.jpg

23miyp.jpg

262pd2u.jpg

Me borst komt er ook niet goed doorheen omdat ik een foto moet maken met me andere hand.

Denk dat onze armen bijna hetzelfde meten hoor. Die van jou ogen net wat buffer. Gun je armen dan wel genoeg rust he!

Armen lopen niet echt achter zo te zien, verder moeilijk te beoordelen die pics

Is moeilijk te beoordelen zo, mag wel wat massa bij denk ik:)

Terug
Naar boven