MuscleMeat

Strong and Big is the Duo

Zoals jorgy al zij, incline gaat echt goed, 10x32 vind ik echt netjes

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.605
Thx mannen.

Vandaag rug/bi

Had al een dag stagje erop zitten wat wel lichamelijk werk was dus was licht vermoeid.

Wide pull-ups
12 x bw
10 x bw
8 x bw
8 x bw

Deadlift
2 x 5 x 120
8 x 110
Ik vind me techniek steeds slechter worden ik heb zeg maar dat ik steeds meer eerst met me benen omhoog ga en dan met me rug. Hoe ik t ook probeer me kont schiet echt omhoog. Iemand die een oplossing weet? anders ga ik even terug in gewicht en blijven oefenen.

Pull-ups
12 x bw
3 x 6 x bw + 10

Hammer grip pull-ups
12 xbw
10 x bw
7 x bw
7 x bw
Met moeite die laatste

Seated row
8 x 86
8 x 82
10 x 77
10 x 70

Back extensions
4 x 16-24 x bw

Incline db curl
8x 12
10 x 10
8 x 10

Hammer curl
10 x 14
8 x 18
15 x 14 ging opeens wel heel simpel
10 x 16

Biceps met handen naar je hoofd
weet gewicht niet meer echt goed gewoon reps tussen de 8-10 4 setjes.

Ik wil me nu meer gaan consenteren op techniek dan op gewicht merk toch dat ik soms wat meer ga smokkelen terwijl techniek echt beter kan.
Dit geld echt vooral bij rug en beetje bij schouders.
Benen gaat de laatste tijd steeds beter.

Sterke DL's man!

waarom begin je een training met pull ups ? en dan vind je het gek dat je kont nog omhoog schiet bij het deadliften, je hele bovenrug is al weg

hoeft niet perse het probleem te zijn maar kan wel meespelen

• #1.609
waarom begin je een training met pull ups ? en dan vind je het gek dat je kont nog omhoog schiet bij het deadliften, je hele bovenrug is al weg

hoeft niet perse het probleem te zijn maar kan wel meespelen

Heb ik altijd al met deadlifts van de grond dat ik me benen omhoog schieten lig ter niet aan dat ik op ben maar meer aan dat techniek gewoon klote is.
Verder begin met pull-ups omdat me schouder vrij gevoelig de laatste tijd is en als ik hem later doe vaak last krijg van me schouder.

haal je wel goed de slack uit de barbell ?

• #1.611
  • #1.613
Ik ga altijd gewoon in een stuk door omhoog dat is toch de bedoeling.

Eerst spanning op de stang zetten dat ie begint te buigen (in het geval het een slappe stang is of er veel gewicht aan hangt) maar nog niet van de grond komt. Als je dit gedaan hebt heb je de 'slack' er uit en kun je je lift starten. Op die manier heb je de klap niet door je lichaam knallen als je je lift doet maar bouw je de spanning op een verantwoorde manier op.

• #1.615
Oke en hoe kan je t best die spanning erop zetten?

als je die slack er niet uithaalt kan je een goeie lift off positie hebben maar loop je dan tegen een soort muur aan waardoor je kont omhoog '' kan '' schieten

of extreem gezien je biceps kan snappen

Nesselaar, homeboy, ik denk dat wij eens samen moeten gaan trainen. Zit met exact hetzelfde probleem :) Startpositie is goed, denk ik, alleen schiet mijn kont ook omhoog voor ik vertrek, waardoor ik het grootste deel op men rug trek.

Vandaag wel wat filmpjes gekeken op YT en no offense voor alle PL-ers hier, maar bij vele 'groten' die 800+ pounds trekken, zie ik toch ook wel een bolle rug, dus wat is de perfecte techniek, vraag ik me soms af..

Nesselaar, homeboy, ik denk dat wij eens samen moeten gaan trainen. Zit met exact hetzelfde probleem :) Startpositie is goed, denk ik, alleen schiet mijn kont ook omhoog voor ik vertrek, waardoor ik het grootste deel op men rug trek.

Vandaag wel wat filmpjes gekeken op YT en no offense voor alle PL-ers hier, maar bij vele 'groten' die 800+ pounds trekken, zie ik toch ook wel een bolle rug, dus wat is de perfecte techniek, vraag ik me soms af..

http://www.liftbigeatbig.com/2013/03/the-myth-of-perfect-form.html?spref=fb

Maw, Nesselaar en ik doen het niet meteen fout, in principe?

Persoonlijk denk/dacht ik altijd dat wanneer de vorm niet 'perfect' is, ik mijn rug aan het kapotmaken ben. Is dus niet helemaal waar.

Ik streef er altijd naar om techniek zo perfect mogelijk te hebben, zeker in de warming up, dus geen fundamentele fouten in de lift, als het op hoog gewicht iets minder word so be it... maar wie ben ik :rolleyes: kom pas net kijken in dit wereldje .

deze is ook interessant : http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/a_strong_case_for_the_rounded_back_deadlift

Terug
Naar boven