MuscleMeat

Stronglift log

• Topic Starter Topic Starter
Ben gisteren geopereerd, napijn valt heel erg mee

nu kijken hoe ik herstel

Mooi dat het goed is gegaan, succes met herstel en doe het rustig aan!

Hoop dat deze operatie de lang-verwachte verbetering gaat geven voor je schouder. Succes met herstel.

Week verder, en afgelopen week geen minuut pijn gehad, had tramadol meegekregen als pijnstiller, maar daar ben ik nog niet eens aanbegonnen gelukkig ;)

verder vorige week vrijdag geopereerd, en zaterdag weer autogereden ;) heb eerlijk gezegt nu al minder pijn als voor de operatie!!! alleen sleutelbeen zelf is erg gevoelig..

Het is nu alleen moeilijk om niet te veel te doen, gisteren betrapte ik me er op dat ik toch met een schroevendraaier raamklinken stond vast te schroeven met mijn geopereerde arm, moet ik toch maar ff niet doen... ;)

ben met een elastiek begonnen oefeningen te doen... wil niet een paar weken niets doen....

14dagen na mijn operatie,

mijn hechtingen zijn eindelijk verwijderd.... afgelopen 2 weken is het heel goed gegaan

ben langzaam therapeutisch weer begonnen met krachttraining al hoewel de gewichten natuurlijk nog nergens op slaan
chirurg vond het verbazend snel gaan bij mij, volgens hem zit het gros toch 2 weken in een sling, en kan zijn arm dan nog maar mondjes maat omhoog en omlaag bewegen...

mijn niets zegende training van vandaag

3x10x25kg incline Benchpress
3x10x30kg latpulldown
3x15x20kg tricepextensions
3x10x45kg legg extensions

en dan natuurlijk de oefeningen die ik van de fysio krijg.....

Klinkt goed Koster! Heeeel goed dat je het rustig aan doet, en supertof natuurlijk dat voor een getraind iemand als jijzelf het herstel veel sneller gaat dan gemiddeld! Die gewichten komen vanzelf wel weer, heel blijven en herstellen is nu het devies. Succes!

ja, ik blijf ook nog ff op deze gewichten, verzwaren is momenteel nog geen optie, misschien over een week of 2

nou heb de gewichten wat moeten verlagen, ( kan dat dan nog???? ) want ik was toch mijn schouder weer aan het overbelasten

de eerste 3 weken gingen als een speer met het herstel, maar vanaf 3weken tot heden alleen nog maar lichte achteruitgang...

ik ben nu alleen nog maar met 3kg dumbeltjes bezig.. en setjes van 3x20 richt me nu alleen nog maar op revalidatie...

ik ga pas verhogen als de pijn volledig weg is....

Moeilijk om mijn voedingschema nog vol te houden
al 8maanden geen fatsoenlijke training kunnen doen nu... heeft het dan nog wel zin om hoog in eiwitten te zitten???
daarnaast ben ik echt een stuk vetter geworden en is er van mijn fysiek niet veel meer over :(

Hmm jammer, dat valt een beetje tegen.
Je kan toch wel wat creatiefs bedenken, 1 benige SLDL of bulgarian squats, zijn zeker een uitdaging voor je benen zelfs zonder een gewicht vast te houden. Sprintjes, intervallen met fiets of hardlopen...

De Squats daar ben ik wel mee gestart, ik pak de bar lowbar dus daar heb ik niet zoveel last van, enige waar ik last van heb, is dat ik mijn armen wel dusdanig moet houden dat het niet geheel pijnvrij is, ik ben wel enorm veel kwijt geraakt en lijk wel of ik opnieuw moet beginnen ;)
gisteren nog 3x5x75kg gedaan ;)

En ik sta nog wel regelmatig op de loopband...

Kijk uit met lowbar voor je schouders. Ik krijg er zelf enorm pijnlijke schouders van, en heb het na 2 weken weer moeten verwisselen voor high-bar. Jammer, want lowbar squat wel fijner. Maar de houding waarin je armen gedwongen worden konden mijn schouders helaas niet aan.

Succes met de revalidatie, jammer dat het even wat minder gaat. Hoog eiwit is volgens mij altijd wel goed, zou wel op onderhoud eten, dat je in elk geval niet aankomt.

het gaat helaas nog helemaal niet goed :(

operatie is afgerond, maar de klachten welke ik heb met bankdrukken zijn er niet mee afgenomen,.
ik heb wel minder pijn als ik wakker wordt smorgens

het lijken 2 los staande problemen te zijn..
ben dus geopereerd zonder resultaat!!!!

ik wil het liefst terug naar de chirurg, maar de fysio wil dat ik wacht
fysio wil liever dat ik helemaal niet terug gaat, en accepteer dat ik dat pijntje heb, doordat ik er in het dagelijkse leven helemaal geen last van heb,

Ik heb er alleen maar last van als ik mijn borst train...
laten voor wat het is, is voor geen optie!!!
wordt er daadwerkelijk gek van..
ik krijg een soort steek in mijn rechter bovenarm, zodra ik dus een borst oefening doe?

meer als 10kg bankdrukken lukt me onmogelijk.....

Shit man. Toch zou ik nog wat geduld oefenen. Een operatie is niet niks, en herstel kan veel langer duren dan je denkt. Niet borst kunnen trainen is heel vervelend, maar benen en rug (en misschien ook gedeeltelijk schouders?) gaan wel, en daar kan je ook een heel eind in komen.
Ik train nu al 5 maanden geen benen na een blessure, maar heb op UB toch wel vooruitgang geboekt. Probeer motivatie te vinden in een gedeeltelijk schema wat je zwakke punt voorlopig ontziet. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het. Succes ermee.

Terug
Naar boven