AndroidHealthClinic

Stronglift log

• Topic Starter Topic Starter
zondag:

cycle 2 week 2 dag 1 3x3+

SQ 3x95kg geen BBB gedaan en geen extra reps, spaar mijn rug en doe voorlopig niets extra
BP 3x5x62,5kg licht maar ik hou me ff strak aan het schema
PR 3x8x70kg
Hammers 3x10x15kg

Woensdag:

DL 3x112,5kg
OH 7x52,5kg + BBB 5x10x40kg misschien volgende keer verhogen naar 5x42.5kg
InclineBP 3x8x57,5kg

vrijdag:

SQ 3x5x80kg
BP 5x75kg + BBB 5x10x60kg
PR 3x8x72,5kg
Hammers 2x10x15kg

zondag:

531+

SQ: 5x100kg
BP: 3x5x75kg
PR: 3x8x72,5kg
Hammers: 3x10x15kg

Di: 531+

DL: 3x120kg
OH: 4x55kg + 5x10x42,5kg
Incline: 3x8x60kg
triceps: 2x8x37,5kg

morgen is cycle 2 een feit en ga ik aan cycle 3 beginnen
in de spreadsheet waarvan ik werk wordt geen woord gerept over deload weken, en die doe ik dus ook lekker niet, ik ga een deload doen wanneer ik voel dat ik deze nodig heb....

Do + Zo rustig aan gedaan, druk heb er maar een deload van gemaakt

Di: cycle 3 week 1 5x5

DL 5x110kg
OH 9x50kg + BBB 5x10x42,5kg
InclineBP 3x8x60kg ( 8-7-7 )
Triceps 3x10x37,5kg

Do cycle 3 week 1 5x5

SQ: 3x5x85kg
BP: 5x75kg + BBB 4x10x62,5kg
PR: 3x8x75kg
Hammers: 3x10x15kg

BBB 4 sets gedaan ipv 5 dit was echt ff voldoende om nog genoeg energy over te houden voor de pentleyrow.... doe de BBB ook wat zwaarder als dat het wendler schema aangeeft ( 5x10x52,5kg )
ik bekijk per keer wel of ik 4 of 5 sets doe....

Gaat toch wel lekker op Wendler hè? :)
Ik doe bij BBB maar drie sets, dan vind ik het wel weer mooi. Als je die 5e set een keer overslaat zal dat idd geen ramp zijn, zeker als je hem al zwaarder neemt dan het schema.

De eerste cycle kwam ik er niet echt in, en paar x op punt gestaan te stoppen, maar ik vind het nu wel lekker worden, kan er dan best ook me eigen draai aan geven en kwa oefeningen blijf ik eigelijk gewoon de zelfde oefeningen doen, dus ff kijken hoelang ik het programma blijf draaien,

misschien dat ik tussen door misschien ff tijdelijk een ander schema pak, net zoals ik zo nu en dan ff een cycle smolov tussen door gooide...

de deloads plan ik gewoon wanneer ik vind dat ik er aan toe ben, en misschien als het straks allemaal zwaarder wordt dat ik me dan wel aan de deload weken ga houden...

Laatste training heb ik last gekregen van mijn schouders

training zondag:

SQ: 4x100kg
BP: 5x40kg gestopt, schouders voelen niet goed aan

Ik neem deze week dus een deload week, een paar dagen lekker rustig trainen, en hopen dat komende zondag mijn schouders beter voelen.....

Deze week niet veel te melden, nog steeds last van schouderblessure dus aangepast trainen.....

Sterkte met de schouders koster. Kwam het nog ergens speciaal door?

Denk dat de training van mei gewoon net ff te veel was, normaal overdag voel ik me schouder niet, puur bij de benchpress als ik moet drukken voelt het nog niet goed... probeer er ff een beetje omheen te trainen..

nog niets te melden

nog steeds last van mijn schouder

vandaag

DL 5x110kg
OH 5x50kg + 8x40kg toen moest ik toch wel stoppen
InclineBP 2x40kg dit gaat dus echt nog niet....

klein drama want wat moet ik nu doen, volledige rust geven aan mijn schouder, of trainen zo ver ik kan
het is een spier of pees aan de bovenzijde van mijn schouders. ik kan bij wijze van spreken niet eens mijn kont af vegen zonder hinderlijke steken in mijn schouder,
dit duurt nu dus al 2 weken :(

vrijdag naar de fysio, ff kijken wat zij zegt
nog steeds geen verbetering

gisten:

SQ: 3x5x90kg tja had meer gekunt, maar gehele weekend wezen zeilen, en gewoon mijn complete rug verbrand, deed verschrikkelijk veel pijn om die bar nu op mijn rug te leggen

Pentleyrow: 3x8x70kg

3x6 chins

voor de rest zo gelaten

zonet:

SQ: 3x5x90kg
Pentleyrow: 3x8x70kg
Planks 2x 1 minuut
15min cardio

snel klaar op deze manier...

Morgen weer naar de fysio
ben er nog niets wijzer van geworden, maar me schouder wordt eerder slechter als beter

bij 40kg Benchen kraakt mijn schouder enorm dat het niet meer uit te houden in van de pijn, echt geen idee wat er nu aan de hand is, maar raak er natuurlijk wel gedemotiveerd van
volgens de fysio kan dit nog wel maanden duren........en dan de vraag gaat mijn schouder nog wel 100% worden denk ik dan,

Shit man, dat is echt balen. Misschien ook eens dokter naar laten kijken dan? Nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens.

Laatst bewerkt:
nog geen byzonderheden te vermelden

ik probeer een beetje om mijn schouders heen te trainen en op lichter gewicht
voorbeeld training van gisteren

DL: 3x5x120kg

MP: 3x8x20kg verder moet ik gewoon niet doen, dus puur therapeutisch

Dumbellpress: 3x10x17,5kg zelfde verhaal, volgens fysio moet ik voorlopig geen barbellbenchpress gaan doen, maar me gaan focussen om voorlopig dumbellbenchpress te gaan doen, dit is beter voor mijn schouders...
17,5kg is niet veel, maar toch wel max voor mijn schouder momenteel

latpulldown: 3x10x50kg
triceplatpulldown: 3x10x30kg

vanavond ga ik naar een andere fysio, mijn fysio zegt dat ik teveel spieren in mijn schouders heb zitten en dat zij er niet bij kan, en daarom doorverwijst naar een sportfysiotherapeut,
ik vind het nogal een raar verhaal, aangezien ik echt niet zo'n spierbundel ben???? maar ik ben al langblij dat ze me naar een sportfysiotherapeut doorstuurt....

Doe je die rotator-cuff oefeningen uit die eerste link? Ik heb een aantal jaren geleden flink lang behoorlijk last gehad van schouderpijn, die achteraf gezien mss ook wel een impingement was. Fysio, injectie, niets hielp. Uiteindelijk ben ik elke dag even aan mijn handen gaan hangen, want mijn schouders waren ook erg stijf, en toen ging het over (al kan dat ook toeval geweest zijn). Ik trainde toen niet.

Tegenwoordig doe ik elke training, of elke tweede training rotator cuff oefeningen (meestal L-flies). Met licht gewicht, tussen andere oefeningen door. En ook altijd hangen. Schouders zijn tot dusver ok.

Misschien heb je er wat aan. Sterkte in elk geval.

Ik doe idd wat rotator-cuff oefeningen en zal die L-flies ook toevoegen

Ben net terug van de sportfysio, en hij had toch wel weer een andere kijk als mijn vorige fysio

ik moet een nieuw schema maken, waarop ik alle oefeningen welke schouders gebruiken op 40 a 50% gooi, en in 2maanden weer terug op mijn oude gewichten terug breng..

daarnaast doet hij ultrasoundtherapie op mijn schouder, dus zal zien wat het gaat brengen...

groffe schatting waarop ik mijn schema ga bouwen is dan:

MP: 20kg -> 25, 30, 35, 40, 45, 50, 55kg
BP: 40kg -> 45, 50, 55, 60, 65, 70, 75kg
PR: 40kg -> 45, 50, 55, 60, 65, 70, 75kg

en hier moet ik dan niet van af wijken, ook al voelt mijn schouder dat ik meer kan hebben...

Terug
Naar boven