XXL Nutrition

Stronglift log

• Topic Starter Topic Starter
vandaag:

SQ: 3x5x100kg
BP: 3x5x40kg
PR: 3x5x80kg

latpulldown: 3x12x50kg
triceplatpulldown: 3x12x30kg

probeer toch weer vanaf nu een schema aan te houden,
de pentleyrow heb ik niet gedeload doordat ik deze eigelijk kan doen zonder enige vorm van last van me schouder, en heb deze dus juist weer wat verhoogt, ( hij blijft alleen vervelend voor mijn tennisarm-restblessure )

latpulldown eigelijk nieuw toegevoegt aan schema, doordat chinups ivm schouder momenteel ook niet echt mogelijk zijn, en met latpulldown kan ik toch een soort deload op de chinup toevoegen ....

vanavond:

DL: 3x5x122,5kg
DeclineBenchpress: 2x5x50kg zwaarder kon echt niet, te veel pijn
Hammers: 3x10x16kg
Latpulldown: 3x12x50kg
Triceppulldown: 3x12x32,5kg
Preachercurls: 3x10x30kg

beetje oefeningen verzamelen die ik nog wel kan ;)
benchpress en MP zowel normal als decline ga ik er toch maar ff helemaal uit gooien, of gewoon op 20kg pakken ofzo, want 40/50kg is gewoon te zwaar voor me schouder, en ik denk dank ik me schouder beter helemaal kan ontzien,
spieren worden nog wel met andere oefeningen aangesproken...

zoek nu eigelijk wat borstoefeningen waarmee ik mijn schouders kan ontzien...

vandaag:

SQ: 3x5x100kg
Dumbbelpress te verwaarlozen..
Pentleyrow: 3x5x82,5kg

Latpulldown: 3x12x52,5kg
Triceppulldown: 3x12x32,5kg

Ma:

SQ: 3x5x105kg
PR: 3x5x85kg
Latpulldown: 3x12x55kg
Triceppulldown: 3x12x35kg

Wo:

DL: 3x5x130kg
Latpulldown: 3x12x55kg
Latpulldown als chinup : 3x12x65kg
preachercurls 3x8x37,5kg

ik ben nu met de oefeningen maar een beetje aan het klooien, heb besloten de borstoefeningen er voorlopig helemaal uit te gooien totdat schouder beter voelt, tenzij ik goede oefeningen vind welke mijn schouder niet belasten...
ik leg de focus nu op mijn rug...

Laatst bewerkt:
van de fysio mag ik mijn borst oefeningen er juist niet uitgooien, maar moet ze blijven doen op gewicht wat net geen pijn doet, ivm doorbloeden van spieren en pezen

Za:

SQ: 3x5x105kg
DBPress: 3x8x17kg tja niet echt gewicht nog, maar meer doet echt pijn....
PR: 3x5x87,5kg

Ma:

DL: 2x5x132,5kg - 3e set was teveel....... wel een PR volgens mij
MP: 3x5x40kg - al lang niet gedaan ivm schouder, probeer hem toch weer toe te voegen, start op 40kg en kijk of ik langzaam weer omhoog kan komen....

Latpulldown: 3x10x57,5kg
Latpulldown als chinup : 3x10x67,5kg
preachercurls 3x5x37,5kg kreeg er geen 8 reps meer uit

Lekkere Deadlifts! Typisch dat borst oefeningen pijn doen, maar dat 3x5x40kg MP kennelijk gewoon gaat?

Ik belast met MP toch mijn spier anders, even geleden kon ik helemaal geen MP doen, nu weer wel, ik hoop dat dit een goed voorteken is, echter met Benchpress is het nog steeds echt drama...

en tja als ik geen focus meer op mijn borst kan leggen, dan probeer ik dit o.a. met mijn rug te compenseren, wat wel geresulteerd heeft dat mijn SQ, DL en PR omhoog gegaan zijn...

woensdag:

SQ: 3x5x107,5kg
BP: tja vul ik niet meer in, puur om doorbloeding op gang te houden
PR: 3x5x87,5kg
Hammers: 3x5x17kg

gisteravond:

DL: 2x5x135kg
MP: 3x8x42,5kg

helaas geen tijd meer om verder te gaan, maar zeker niet ontevreden...

Mooie trainingen man jammer dat je last heb bij de BP trekt hopelijk snel weg. Gewichten zijn wel lekker omhoog gegaan.

thnks,, het vervelende is, dat ik echt de gehele dag niets voel van die blessure ook niet met trainen van andere spiergroepen,

puur bij het uitvoeren van benchpress en andere borstoefeningen gaat het helemaal mis
ondertussen al bijna 3 maanden geen borst kunnen trainen, ik zie me borst dan ook met de dag smelten ;) daar wordt ik wel depresief van hoor...

---------- Toegevoegd om 22:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:46 ----------

ma

SQ 3x5x110kg
BP tja
PR 3x8x90kg

wo

DL 2x5x137,5kg
MP 3x8x45kg langzaam maar weer omhoog
Latpulldown: 3x12x50kg
Latpulldown als chinup : 3x12x60kg

vr:

SQ: 3x5x115kg
BP: te verwaarlozen
PR: 3x8x90kg

ma:

DL: 2x5x135kg te heet op zolder 137,5kg bleef gewoon op de grond staan ;(
MP: 3x8x47,5kg

gestopt echt veelste warm

do:

SQ: 3x5x110kg voelde me niet echt helemaal goed om 115kg te gaan doen
BP: te verwaarlozen, nog steeds met lege stang, en dan al moeite met 3 reps??????
PR: -

gestopt, werd een beetje gedeprimeerd omtrent het trainen en mijn schouder
ik vermoed dat doordat ik met mijn overige oefeningen voluit ga, ik toch hierdoor mijn schouder overbelast ofzo waardoor ik zolang blijf door sukkelen
donderdag maar eens bespreken met de fysio, zelf vermoed ik dat ik beter een tijdje geheel deload kan gaan trainen

o.a met squat, trek ik toch mijn armen zover naar achter dat ik al tegen de pijngrens aan zit, en dan gooi ik er nog 110kg op
met DL trek ik ook een hoop met mijn schouders,
MP: 1 en al schouders, ondankt ik er niet veel last van heb
PR: trek ook veel met mijn schouders?????

ik ga over 2 weken op vakantie voor 2 weken, maar ik ga kijken of ik iets vooruitgang kan boeken door alle oefeningen op 50% te pakken de komende 2 weken, en dan 2 weken rust???

Al een tijdje niet gelogt, doordat er geen spectaculaire trainingen zijn, schouder is nog steeds ruk, een benchpress van 20kg doet al pijn...

probeer nog wel mijn trainings ritme aan te houden, en op ongeveer 70 te trainen,

volgendeweek maandag een afspraak in kliniek zestienhoven bij een orhopeed, eens kijken wat zij er over zegt...

Balen man, dat die schouder je nog steeds zoveel last bezorgt. Succes bij de orthopeed, hopelijk komt daar wat uit.

Vandaag naar kliniek geweest,

ze hebben rontgenfoto's genomen, en echo gemaakt..

op de foto's is te zien, dat mijn ac-gewricht is beschadigt, en hierdoor wat onstekingen zitten,
de ontstekingen zouden weg moeten gaan middels een cortisol injectie die ze gelijk hebben toegedient, en over drie weken moet ik terug komen, dan gaan ze de beschadiging van mijn ac-gewricht beoordelen of deze geopereerd dient te worden ja of nee...., zoja dan zagen ze een stukje van mijn sleutelbeen af.

ac-gewricht is volgens de echo niet van vandaag of morgen beschadigt, maar daar schijn ik al enige tijd mee rond te lopen..

dus voorlopig ben ik er nog niet vanaf :(

Laatst bewerkt:
A.s vrijdag terug naar de kliniek, ben benieuwd wat ze gaan doen, ondertussen probeer ik wel wat te trainen,

gisteren

SQ: 3x5x95kg
InclineBP: 3x8x40kg tja.. incline gaat gelukkig nog altijd beter als gewoon benchpress :(
Pentleyrow: 3x5x75kg
triceppulldow: 3x12x32,5kg
Hammers: 3x8x13,5kg

moeilijk om mijn motivatie hoog te houden, zeker ook kwa voeding
ik probeer mijn best te doen, maar merk toch echt wel dat ik helaas een stuk vetter ben geworden, en dat ik gewicht ben kwijt geraakt, weeg nu 87kg ipv 90kg
dus 3kilo kwijt en vetter is niet echt positief te noemen :(

Als ik geopereerd ga worden, dan vrees ik dat ik de komende 3 tot 6maanden helemaal niet kan trainen :(

Net terug van de kliniek,
7nov wordt ik geopereerd, daarna mag ik na 2maanden langzaam aan weer opbouwen met sporten

Gaat niet zo lekker de laatste tijd dus. Hopelijk gaat die operatie daar verbetering in brengen. Succes!
Wat is een ac-gewricht eigenlijk?

---------- Toegevoegd om 20:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:37 ----------

O, zie het al. Acromion-claviculair, waar sleutelbeen aan schouder zit dus.

Ac gewricht is het sleutelbeen gewricht, dus waar je sleutelbeen op je schouderblad vastzit zeg maar...

Alleen jammer dat ik zoveel tijd heb verspeeld door verkeerde beoordelingen... eerst was het een inpingement, daarna kalk in mijn pezen, een slijmbeursonsteking, toen waarschijnlijk toch weer een inpingement, en de huisarts dacht dan weer aan overbelaste pezen, terwijl de rontgen en echo heel wat anders laten zien dus..
maar ondertussen heeft deze onzin dus wel 6maanden gekost waarin ik vrijwel niet heb kunnen trainen...

Laatst bewerkt:
Balen van het tijdsverlies, maar je weet nu in elk geval wel waar je aan toe bent. Hopelijk is de operatie een succes en kan je daarna weer aan de slag. Succes ermee.

afgelopen weken nog wel wezen trainen

laatste training was

SQ 3x5x95kg
BP 3x5x60kg 5 weken na de cortisolinjectie is mijn schouderpijn nu eigelijk zo goed als verdwenen, maar wat een krachtverlies ;) vanaf mei geen BP meer gedaan, en nu met heeeel veeel moeite 3x5x60kg kunnen doen.....
InclineBP 3x8x50kg zelfde verhaal
Pentleyrow 3x5x75kg
en wat assist..

------------

DL 1x5x120kg
OH 3x5x50kg ( dit lukte nog, had ik niet verwacht na 6maanden bijna geen OH )
en wat assist...

ik weet eigelijk niet of ik er goed aan doet, volgens de kliniek moest ik eigelijk wel rustig aan doen na de injects. ;)
-------------

opzich ben ik niet ontevreden, ik probeer ff zo maximaal te gaan als mogelijk, mijn gedacht hoe meer spier ik nog heb voor de operatie, des ter minder raak ik kwijt in die 2maanden ;)
nog precies een week voor ik geopereerd wordt, daarna minimaal 2maanden niet sporten, daarna langzaam opbouwen....

Terug
Naar boven