Fitness Seller

Stronglifts

Squats zijn duidelijk je sterkste oefening. Nice man!

• Topic Starter Topic Starter
Thanks mannen! Squats zijn inderdaad mijn sterkste oefening, had misschien liever bench gehad ofzo maar ik mag niet klagen. :)

Ben ook wel blij dat kracht nog steeds vooruitgaat, desondanks dat ik al vanaf maandag aan het cutten ben.

:O vanaf maandag aan de cut ?

ben je zo'n papz*k geworden dan :roflol: dacht te lezen dat je rond de 12% zat paar posts terug ?
dat is redelijk laag om te gaan cutten.. ik zou gewoon doortrekken naar 15% en dan cutten naar 10% maar zoals de hodgetwins zeggen:
Do whatever the **** you wanna do !

ik ga binnekort ook cutten vanaf begin januari tot mei/juni dus mag nog even bulken :D
ga nu even wat eten bestellen.. spareribs ofzo (nu mag het nog :P )

Laatst bewerkt:
:O vanaf maandag aan de cut

wat is je vet% nu dan ? rond de 12 zag ik volgens mij paar posts terug ?
dat is redelijk laag om te gaan cutten.. ik zou gewoon doortrekken naar 15% en dan cutten naar 10% maar zoals de hodgetwins zeggen:
Do whatever the **** you wanna do !

ik ga vanaf begin januari cutten dus mag nog even bulken :D
ga nu even wat eten bestellen.. spareribs ofzo (nu mag het nog :P )

enjoy it while it lasts, in de cut gaat het niet meer :(

Ja, de 3-puntsmeting gaf 12,5%. Maar de spiegel zegt toch echt 15%.
Het vet moet er vroeg of laat toch af, dus ik ga liever nu wat lager zitten en dan daarna gewoon lekker verder bulken.

Foto, dan kun je het zien: (vandaag genomen na training)
2dul9g1.jpg

Zoals je ziet is het nog niet fat ofzo, maar geen abs en veel vet rond mijn heupen. aangezien het er vroeg of laat toch af moet ga ik liever nu meteen wat lager zitten in mijn vet%.

Denk dat het me ook een stuk meer gaat motiveren als ik er droger bij loop.
En dan verder cleanbulken.

Vandaa veel gelezen op mijn luie zondag en heb besloten om mijn squats te deloaden.
Ik denk naar een kilo of 80, mocht dat teveel zijn gooi ik er wat bij.

Tot voorheen heb ik nooit echt "hipdrive" gebruikt, dus op deze manier wil ik mijn techniek wat bijschroeven. (heb de rippetoe video weer eens bekeken)
Immers betere techniek = betere vooruitgang op lange termijn, en mocht het zo licht zijn dan doe ik de reps gewoon wat langzamer.

5x5x85KG Squat

3x5x42,5KG Oh press PR

1x5x80KG Deadlift

1x8xBW Pull ups (Laatste rep lichte cheat) PR
1x8xBW-12KG Pull ups
1x8xBW-18KG Pull ups

Deload op squat én deadlift gedaan omdat techniek niet helemaal goed was, bij de squat ontbrak hip-drive en deadlift leek meer stiff legged.
Wat filmpjes gekeken veranderingen doorgevoerd. En de vorm was nu stukken beter.
Beiden gingen redelijk makkelijk, nu dus weer lekker verhogen met goede techniek.

hipdrive doe je toch bij een lowbar squat? ik zal er ook eens op letten....

5x5x90KG Squat (2,5's waren bezet dus maar 5kg verhoogd was easy.)

3x5x65KG Bench press
1x4x65KG Bench press
1x2x65KG Bench press (Jammer, had gehoopt hem te halen, maar is denk ik wel te verwachten tijdens het cutten.)

5x5x55KG Barbell row PR

2x8xBW Dips
1x6xBW Dipgs
1x2xBW-13KG Dips Fail, minder dan vorige keer. Jammer.

1x7x18KG Incline db press
1x5x16KG Incline db press
1x8x14KG Incline db press (Hier was ik echt gewoon aan het pushen, was allang kapot na de dips. Ook iets minder kracht als vorige training op dit vlak.)
Laag gewicht overigens.. Maar dat zal denk ik wel komen omdat mijn spieren helemaal op waren.

Laatst bewerkt:

5x5x85KG Squat

3x5x42,5KG Oh press PR

1x5x80KG Deadlift

1x8xBW Pull ups (Laatste rep lichte cheat) PR
1x8xBW-12KG Pull ups
1x8xBW-18KG Pull ups

Deload op squat én deadlift gedaan omdat techniek niet helemaal goed was, bij de squat ontbrak hip-drive en deadlift leek meer stiff legged.
Wat filmpjes gekeken veranderingen doorgevoerd. En de vorm was nu stukken beter.
Beiden gingen redelijk makkelijk, nu dus weer lekker verhogen met goede techniek.

Die pull ups doe je die met brede grip of smalle grip? Handpalmen naar je toe of van je af? Want dat is toch best netjes bijna 100kg pullen!

Die pull ups doe je die met brede grip of smalle grip? Handpalmen naar je toe of van je af? Want dat is toch best netjes bijna 100kg pullen!

Normale breedte, ongeveer schouderbreedte handpalmen van mij af.

Helaas is het alleen geen 100kg, eerste setje is bodyweight. (80kg)
Daarna ga ik over op weight-assisted, - 12 en 3e setje -18.

100 kg is wel een mooi streven. :)

Normale breedte, ongeveer schouderbreedte handpalmen van mij af.

Helaas is het alleen geen 100kg, eerste setje is bodyweight. (80kg)
Daarna ga ik over op weight-assisted, - 12 en 3e setje -18.

100 kg is wel een mooi streven. :)

Aaah nvm, mijn fout. Ik dacht dat je 18kg bij je BW aanhing, maar het is 18kg eraf eigenlijk. Vond het al raar, want dat haal ik pas net:P

5x5x92,5KG High-bar ATG squat. Low-bar had ik blauwe plekken.

2x5x45KG OH Press
1x3x45KG OH press Fail

1x5x85KG Deadlift PR Superlicht met juiste techniek nu.

1x8xBW Pull ups
1x5xBW Pull up PR
1x8xBW-18KG Pull ups

Zeer tevreden over de training, ik was totaal niet fit, hele tijd naar adem staan happen.

---------- Post toegevoegd Fri 7 Dec 2012 om 17:44 ----------

Haha een mooi doel, en het moet te doen zijn. Ik vind het 1 van de chillste oefeningen.

Is inderdaad een super oefening, heerlijke all-around pomp.
En het heeft gewoon wat.

Borst/tricep

3x8xbw dips

1x8x18kg Incline db press
1x8x20kg Incline db press
1x7x20kg Incline db press

1x6x20KG db press
2x8x16kg db press

2x8x50kg Cable tricep pressdown
1x6x50kg Cable tricep pressdown

1x8x30kg close grip bench press
1x8x40kg close grip bench press (easy)

Gestopt ivm tijd tekort, en volume leek me redelijk.

Ik doe even een weekje 5 daagse split, voor fun. En zo doe ik weer eens wat andere oefeningen.
Ik merk bijv met borst oefeningen dat ik met dumbbells relatief erg weinig press vergeleken met barbells.

Cut gaat matig.. Gewicht schommelt en zat vandaag zelfs iets hoger dan vorige week.
In de spiegel lijkt er alleen wel wat vooruitgang te zijn, iets meer definitie, aders etc.. maar kan ook placebo zijn geen idee.
Kcal zitten volgens mij al laag genoeg.

Rug/Biceps

Paar oefeningen, niks speciaals.

Merk dat de split conditioneel heel licht is vergeleken met full body, alleen zijn de desbetreffende spieren wel totaal leeg.
Vind ondertussen Full body toch een stuk fijner. Morgen rustdag en pak donderdag dan ook weer mijn stronglifts schema op.

Ook vind ik het cutten nergens heen gaan.. Ik word wel iets droger maar niet goed genoeg vind ik, volgens mij ben ik een echte endo.
Heb gecut op 2000. Maar ben er nu klaar mee, wil weer gainen.

vanaf morgen ga ik dus weer bulken (Als voedingsschema dan al af is.).
Ga alleen wel clean bulken, wil niet vetter worden.

Meteen weer naar de 3200 kcal. Als ik clean wil bulken, zal ik dan 3200 kcal eten op trainings- en niet trainingsdagen?

Laatst bewerkt:
Rug/Biceps

Paar oefeningen, niks speciaals.

Merk dat de split conditioneel heel licht is vergeleken met full body, alleen zijn de desbetreffende spieren wel totaal leeg.
Vind ondertussen Full body toch een stuk fijner. Morgen rustdag en pak donderdag dan ook weer mijn stronglifts schema op.

Ook vind ik het cutten nergens heen gaan.. Ik word wel iets droger maar niet goed genoeg vind ik, volgens mij ben ik een echte endo.
Heb gecut op 2000. Maar ben er nu klaar mee, wil weer gainen.

vanaf morgen ga ik dus weer bulken (Als voedingsschema dan al af is.).
Ga alleen wel clean bulken, wil niet vetter worden.

Meteen weer naar de 3200 kcal. Als ik clean wil bulken, zal ik dan 3200 kcal eten op trainings- en niet trainingsdagen?

Cutten duurt gewoon even voordat je resultaat ziet. Je motivatie op de weegschaal laten afgaan moet je eigenlijk niet doen, bij mij kan de vochtbalans ook gewoon 1.5kg per dag schelen.

Ben nu ook aan het cutten op 2200kcal, vind het wel chill!

Cutten duurt gewoon even voordat je resultaat ziet. Je motivatie op de weegschaal laten afgaan moet je eigenlijk niet doen, bij mij kan de vochtbalans ook gewoon 1.5kg per dag schelen.

Ben nu ook aan het cutten op 2200kcal, vind het wel chill!

Edit: Ik ga toch nog even doorcutten. weet ook niet wat ik wil lol.

Negeer schema maar.

Bijlagen

45 minuten cardio.

15 min fietsen(wat een k*tcardio), 30 minuten op de hometrainer(Deze gaat wel lekker).

Ruim 500kcal verbrand.

Cutschema verhoogd naar 2550 kcal, onderhoud light op 2850.
Wil het overig tekort creëren door op (bijna) iedere niet trainingsdag 500 kcal te verbranden met cardio. Kijken of het zo beter gaat.

(voorheen at ik op zo'n 2000kcal, maar schijnbaar past je metabolisme zich dan aan.)

Morgen weer stronglifts

Doelen zometeen:

5x5x95KG Squat

5x5x65KG Bench press

5x5x55KG Barbell row PR

3x8xBW Dips

3x8x16KG Incline db press

en 200 kcal cardio als boete voor een cheat van 200kcal vandaag.

Morgen ga ik denk ik lekker een pizza/kapsalon cheaten nu al zin in :D.

Hopen dat training goed verloopt, heb hoofdpijn en was vrij moe..
20 minuten geleden oud - dexaprientje gedropt dus we gaan het zien..

Terug
Naar boven