MuscleMeat

Stronglifts

hehe ook een zyzz fan :P hij is idd wel een sick c*nt , weet niet of je het zyzz toppic al bekeken hebt maar daar kun je 500 pagina's lezen over zyzz :P :P

ik heb vandaag ook benen getraind..ik was na het squatten echter zo leeg dat ik niks meer kon behalve wat abs :trollface:

• Topic Starter Topic Starter
heb er stukjes van gelezen ja, ga er nog wel een keer langs als ik me verveel maar heb het laatste tijd vrij druk dus ontspanning is zeldzaam helaas.

Wel goed om volgende week te beginnen met rippetoe denk ik, merk dat ik af en toe mijn motivatie een beetje verlies. Ben denk ik iets te geobsedeerd geworden met m'n lichaam en gains het gaat niet snel genoeg. heb zaterdag ook gedronken :(:( en 1,5 dag niet precies het voedingsschema kunnen volgen, woog vandaag meteen ook minder, nou zal dat het grootste gedeelte wel vocht zijn maar toch :( geen drank meer voor mij en geen cheatdayss **** off cheatdays (kwam omdat ik moest koken en dat is vrij saai:P)

Laatst bewerkt:
eens in de zoveel tijd is een cheat dag niet zo heel erg hoor..tenzij je echt overdrijft..
ik drink ook zelden meer en merk dat sinds ik bijna niet meer drink ik veel meer gains maak :D

ik probeer ook altijd te focussen op kracht en minder op mijn gains. reden is simpel , krachtgains komen vaker en sneller voor dan spiermassa gains.

plus als je kracht wint win je op den duur ook massa gegarandeerd dat je dus goed bezig bent als je meer gewicht aankan.

de persoon die de meeste massa heeft is bijna altijd de persoon die het meeste kracht heeft.. tuurlijk zijn daar weer uitzonderingen op (genetisch aanleg , AAS gebruik etc)

maar you get my point ;)

koken is idd saai, daarom eet ik steeds vaker gewoon koude salades met tonijn bijv

---------- Post toegevoegd Tue 17 Jul 2012 om 20:52 ----------

mijn benen trillen bij mijn derde set squats al flink hevig als ik na 1 rep even boven blijf staan voor de volgend rep :P

eens in de zoveel tijd is een cheat dag niet zo heel erg hoor..tenzij je echt overdrijft..
ik drink ook zelden meer en merk dat sinds ik bijna niet meer drink ik veel meer gains maak :D

ik probeer ook altijd te focussen op kracht en minder op mijn gains. reden is simpel , krachtgains komen vaker en sneller voor dan spiermassa gains.

plus als je kracht wint win je op den duur ook massa gegarandeerd dat je dus goed bezig bent als je meer gewicht aankan.

de persoon die de meeste massa heeft is bijna altijd de persoon die het meeste kracht heeft.. tuurlijk zijn daar weer uitzonderingen op (genetisch aanleg , AAS gebruik etc)

maar you get my point ;)

koken is idd saai, daarom eet ik steeds vaker gewoon koude salades met tonijn bijv

---------- Post toegevoegd Tue 17 Jul 2012 om 20:52 ----------

mijn benen trillen bij mijn derde set squats al flink hevig als ik na 1 rep even boven blijf staan voor de volgend rep :P

Ja precies, en ik doe het nu ook nog maar zelden maar was zaterdag toch overgehaald door vrienden om het toch te doen. (Ze proberen me bijna dagelijks over te halen :p) Eerst dronk ik ook wel 3-4x in de week in de vakantie maar nu dus nauwelijks, merk het wel aan mijn lichaam de vormen worden een stuk beter

Kun je misschien n goede salade noemen? (waar ook n vorm van groente ofzo inzit)

Wil die macaronimaaltijd kwijt, komt echt mn strot uit.

salade die ik wel eens maak:

2x gekookt ei (15.4gr Eiwit, 0gr Koolhydraten,13.4gr Vet)
2x blik tonijn (65gr Eiwit, 0gr Koolhydraten,1.3gr Vet)
20gr yogonaise (0.18gr Eiwit, 2.6gr Koolhydraten,5gr Vet)
150gr groentemix(40kcal)
----------------------------------------------------------------
totaal: (80.58gr Eiwit, 12.6gr Koolhydraten,19.7gr Vet)
kcal: 550.02

bereiding: allemaal in een kom en door elkaar roeren :P

Klinkt opzich wel goed, zal straks of morgen alleen zelf wel wat aanpassingen moeten maken. Te weinig koolhydraten en veel teveel eiwit en vet voor in mn huidig schema, even kijken wat ik ga aanpassen en misschien s'avonds een handje nootjes minder

Waaah heerlijke training gehad, merkbare krachttoename maar vooral die pomp was HUGE, leek wel of m'n armen gingen ontploffen. :P

Ter vergelijking:
Bij deze had ik ook n 'pomp' :o
2boe54.jpg

xlvwuo.jpg

Heb trouwens uiteindelijk ipv broccoli nu zo'n groentemix uit blik die ik ertussen gooi. En dan nog wat uitjes en gesneden augurken, nu zit er een stuk meer smaak aan en is het een stuk minder droog, dus weer prima nu.

dat ziet er al goed uit. al raad ik wel aan om telkens de vaste poses te gebruiken op vaste plekken met hetzelfde licht.
je triceps lijken wel wat meer te mogen gebruiken.

Ja vond het zelf ook al n flinke verbetering, en zal eraan denken maar deze lijken nog redelijk toch? Buiten dat ik bij deze een shirt aan had.

En mijn triceps moeten idd nog wat groeien, die lopen al heel lang achter van de tijd dat ik nog aanklootte toen meed ik die oefeningen. Dom.

Heb ze nu toch wel al n maand lang goed hard aangepakt met flinke vooruitgang(Nu zie je al iets, eerst totaal niets.)
Maandag begin ik dus aan stronglift, misschien na de training nog effe dips behind the back doen voor m'n triceps..

Vandaag voor het eerst begonnen aan rippetoe.

Squatten tot ongeveer parallel is goed toch?
Ik kan niet dieper gaan zonder mijn rug te krommen, ook niet zonder gewicht.

Verder vroeg ik me af of het misschien nut heeft om nog wat core oefeningen te doen (voor obliques en buikspieren bijv.)
Ik weet dat ik ze nu ook al best wel aanpak, maar als ik er nog meer bij doe zal dat nog goed doen of niet?

Wil namelijk een grotere core omdat ik brede heupen heb (zandloperfiguur). Beetje vet miss, maar voornamelijk gewoon bot.

Heb volgens mij echt n lelijk k*tframe :(

dat je nog niet ATG (ass to the ground) kunt squatten is niet erg die flexibiliteit komt vanzelf, probeer zo diep mogelijk te squatten zonder dat je techniek er onder lijd.

ik zou uitkijken met al teveel core oefeningen toevoegen, liefst 1 oefening hoogstens 2.
oefeningen die ik aanraad voor een sterkere core:
*plank
*hanging leg raise

nadeel van teveel core werk is dat je core niet voldoende hersteld is al je weer squat..

Ja klopt, daarom twijfelde ik dus ook. Zal misschien af en toe 1 oefening erbij doen dan, ligt eraan hoe uitgeput ik ben op dat moment.

ik bedoelde per training dan he ;) 2-3 coreoefeningen per week is voldoende IMO al helemaal als je 3 keer per week FB traint

Ja dat begreep ik :P

Morgen workout B ben benieuwd hoe het gaat, heb de overhead press altijd lastig gevonden. xD
Eerst boog ik mijn rug altijd naar achteren, na dat redelijk gefixt te hebben stoot ik die barbell 2 keer tegen mn kop aan tijdens het naar boven gaan (Ben echt n zware kluns haha)

had ik ook altijd man, ik cheate ook door tever met mijn rug naar achter te gaan..en vond het raar dat ik opeens last had van mijn onderrug..ik helemaal in paniek over mijn deadlift techniek :roflol:

Overhead press is ook een zware oefening hoor dus maak je geen zorgen als je niet alteveel gewicht er op kan pakken / er snel op een plateau zit.

kijk maar naar mijn stats..overheadpress is relatief laag tenopzichte van mijn andere oefeningen.

Ja ik zie het, zat er ook over te denken om ze seated uit te voeren. Volgens mij heeft dat geen nadeel en kan je zo niet cheaten.

Verder ga ik binnenkort denk ik ff wat vids maken van mijn squats enz om te checken of de uitvoering goed is. Maar ik denk het wel, maar toch zekerheid boven alles vooral met deadlifts enzo, wil mn rug nie ****en, veel te veel hernia's in de familie.

heel verstandig om vids te maken van je lifts, heb ik destijds ook gedaan en heeft me zeker geholpen + het is motiverend om een paar maanden later terug te kijken hoeveel je toen deed ;)

Ja, nu nog n sucker vinden om t te filmen. Denk dat ik het vraag aan m'n trainingspartner als hij terug is en ik.

Volgende week vrijdag zal het trainen ff op moeten houden helaas :(
Haha moet je kijken hoe het nu is, ik doe niets liever dan trainen. :P
Hoop wel dat ik tegen volgend zomer n goed fysiek kan scoren. (En daar natuurlijk op verder bouwen)

komt goed , je bent al aardig op weg ;)
toen ik begon met Rippetoe was ik al aardig dik , gooi daar een dirty bulk bovenop :O
nu ben ik dus al dik 2 maanden flink aan het cutten en ik zit nu eindelijk op een redelijk vet% waar de meeste mensen al op zitten voor hun cut :P ,

Als ik jou daarintegen bekijk en je fotos niet gephotoshopt zijn :P :P en je niet al te overdreven bulkt hoef je niet erg lang te cutten :D.

Terug
Naar boven