AndroidHealthClinic

Stronglifts5x5 trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Het is niet omdat we niet reageren, dat we je niet in de gaten houden hé. Wees er maar zeker van dat Boog en Ceetn ook nog aanwezig zijn! ;)

Hahahaha... oke dan. Ik dacht inderdaad een beetje dat iedereen vertrokken was door dat gedoe met die blessures enzo. Maar tof dat jullie er nog zijn.

Vrijdag 13 april 2012

Cardio - Stationary bike

Tijd: 60:00
Above zone: 00:00
In zone: 59:27
Below zone: 00:33
Gemiddeld van max: 77%
Max: 159 bpm
Gemiddelde hartslag: 144 bpm

Was vanochtend op de weegschaal 79,2 kg. Ik zal 1 dezer dagen ook weer even een vetmeting doen voor echte stats. Gaat lekker zo. Ben de afgelopen tijd best vaak van m'n strikte dieet afgeweken, maar blijf gewoon afvallen. Beterrrr....

Zaterdag 15 april 2012

Stats

Gewicht: 79,2 kg
BF: 23 % (18,22 kg)
LBM: 60,98 kg
BMR: 1687,25
TDEE : 2615 kcal
TDEE x 0,8 : 2092 kcal
Kcal per maaltijd: 349 kcal

KT

's Ochtends... Squats:

5x20kg
5x30kg
5x5x40kg

's Avonds... Calisthenics:

Chinups:
5x6reps

Dips:
5x20reps

Pushups:
12xnormaal
12xbreed
12xdiamond
12xbreed
12xnormaal

Dinsdag 17 april 2012

Stats

Gewicht: 79,1 kg
BF: 21 % (16,61 kg)
LBM: 62,49 kg
BMR: 1719,76
TDEE : 2666 kcal
TDEE x 0,8 : 2133 kcal
Kcal per maaltijd: 355 kcal

Het lijkt er op (als m'n metingen kloppen) dat m'n vet afneemt en m'n spiermassa iets toeneemt. Nice! :)

Cardio - Stationary bike

In zone: 57:26
Below zone: 02:34
Gemiddeld van max: 74%
Max: 148 bpm
Gemiddelde hartslag: 140 bpm

Laatst bewerkt:
Woensdag 18 april 2012

KT

Squats
5x20kg
5x30kg
5x5x40kg

(Vandaag viel me opeens op dat m'n linker knie de neiging heeft heen en weer te wiebelen in de opwaartse beweging... dit kan niet goed zijn toch?)

Chinups
5x6reps

Pushups
12xnormaal
12xbreed
12xdiamond
12xbreed
12xnormaal

Naast de training heb ik besloten ook de goede gewoonte van het mediteren (zazen) weer eens op te pakken (veel te lang niet meer gedaan en ik moet toch m'n naam een beetje eer aandoen). Vanaf nu voeg ik ook die bezigheden toe aan deze log, omdat het wat mij betreft allemaal met elkaar samenhangt (mediteren, bewegen, gezond eten, etc.) Ik bouw het rustig op vanaf 5 minuten per dag...

Zazen

5 minuten

Donderdag 19 april 2012

Cardio - Stationary bike

Tijd: 30:00
In zone: 29:10
Below zone: 00:50
Gemiddeld van max: 79%
Max: 160 bpm
Gemiddelde hartslag: 148 bpm

Ik merkte de laatste tijd dat ik wel erg snel moest fietsen om nog op 60% hartslag te komen, dus ik heb de hometrainer vandaag een tandje zwaarder gezet (niveau 4). Pittig! Een uur ging ik niet redden, dus ik ga weer opbouwen.

Dat je sneller moet fietsen om aan je hardslag te komen kan ook komen door een vorm van overtraining, maar wil niet zeggen dat het zo is. Bij mij was het namelijk wel het geval.

Dat je sneller moet fietsen om aan je hardslag te komen kan ook komen door een vorm van overtraining, maar wil niet zeggen dat het zo is. Bij mij was het namelijk wel het geval.

Serieus? Hoe werkt dat dan precies? Ik was er zelf eigenlijk van uitgegaan dat het gewoon een betere conditie was. Je traint immers je hart met cardio, dus die gaat steeds efficiënter werken... toch?

Serieus? Hoe werkt dat dan precies? Ik was er zelf eigenlijk van uitgegaan dat het gewoon een betere conditie was. Je traint immers je hart met cardio, dus die gaat steeds efficiënter werken... toch?

Dit dus ja je werkt aan je conditie, bij cardio kun je niet overtrainen.

Mij is het toch gelukt als je te veel vraagt van je lichaam. 'S ochtends altijd op hetzelfde tijdstip even je hardslag meten en kijken hij hoger wordt. Meestal is hij rond de 60 als het goed is. En in mijn vorge post vertelde ik ook niet dat je overtrained was maar had je gewaarschuuwd want ik dacht ook dat zoiets onzin was.

Mij is het toch gelukt als je te veel vraagt van je lichaam. 'S ochtends altijd op hetzelfde tijdstip even je hardslag meten en kijken hij hoger wordt. Meestal is hij rond de 60 als het goed is. En in mijn vorge post vertelde ik ook niet dat je overtrained was maar had je gewaarschuuwd want ik dacht ook dat zoiets onzin was.

Thanks sowieso. Alle feedback wordt gewaardeerd man. :)

---------- Post toegevoegd Fri 20 Apr 2012 om 11:20 ----------

Vrijdag 20 april 2012

Stats

Gewicht: 78,4 kg
BF: 22 % (17,25 kg)
LBM: 78 % (61,15 kg)

Cardio - Stationary bike

Tijd: 45:00
In zone: 44:46
Below zone: 00:14
Gemiddeld van max: 79%
Max: 157 bpm
Gemiddelde hartslag: 148 bpm

Meditatie

5 minuten zazen

Zaterdag 21 april 2012

KT

Chinups:
5x7reps

Dips:
5x20reps

Pushups:
12xnormaal
12xbreed
12xdiamond
12xbreed
12xnormaal

Maandag 23 april 2012

Cardio - Stationary bike

In zone: 59:49
Below zone: 00:11
Gemiddeld van max: 77%
Max: 156 bpm
Gemiddelde hartslag: 144 bpm

Je bf gaat telkens maar omlaag en omhoog hoe kan dat ??
Ondanks je al een aantal metingen rond de 22 zit waarvan heel vaak op 23 en dan weer 21 en dan 22 en dan 23?

Je bf gaat telkens maar omlaag en omhoog hoe kan dat ??
Ondanks je al een aantal metingen rond de 22 zit waarvan heel vaak op 23 en dan weer 21 en dan 22 en dan 23?

Twee dingen... ten eerste meet ik met een huidplooimeter en dat is voor een beginner als ik erg lastig met precisie te doen. Het resultaat kan dus wel eens een procentje variëren. Ten tweede: ik vreet teveel in het weekend. Ik moet daar echt even de rem op krijgen. Doordeweeks hou ik me redelijk aan m'n dieet, maar in het weekend, als ik eindelijk wat tijd samen met m'n vrouw heb is het toch vaak gezelligheid met lekker eten... dusss....

Niet teveel van aantrekken van dat BF-percentage. Zolang je gewicht blijft dalen, zal dat BF ook wel volgen.

Ik raad je trouwens wel aan om aan vrouwlief te vragen of zij de huidplooimetingen wil doen, aangezien deze waarschijnlijk dan iets accurater gebeuren. Heb het zelf ook een paar keer geprobeerd, maar vond het hopeloos dus heb ik ook een hulplijn ingeschakeld vroeger. ;)

Twee dingen... ten eerste meet ik met een huidplooimeter en dat is voor een beginner als ik erg lastig met precisie te doen. Het resultaat kan dus wel eens een procentje variëren. Ten tweede: ik vreet teveel in het weekend. Ik moet daar echt even de rem op krijgen. Doordeweeks hou ik me redelijk aan m'n dieet, maar in het weekend, als ik eindelijk wat tijd samen met m'n vrouw heb is het toch vaak gezelligheid met lekker eten... dusss....

Duidelijk wel zonde van t weekend ondanks je denk anders al onder de 20% zat maarja verder maakt dat eigenlijk ook weer niet zo heel veel uit:D

Haha, tof dat jullie zo mild zijn, maar ik vind het zelf eigenlijk wel erg! :D

M'n doelen zijn duidelijk: ik wil m'n vetpercentage omlaag hebben, zodat ten eerste m'n spieren beter zichtbaar worden en ten tweede de calisthenics oefening (pullups, pushups, etc) beter te doen worden.

Ik ben alleen een paar keer heel inconsequent geweest. Ik vind het soms vervelend om "lastig" te zijn (bijvoorbeeld afgelopen weekend toen m'n schoonouders voor ons hadden gekookt en allerlei lekkere hapjes speciaal voor mij hadden gehaald). Maar goed... back to the lab, back to my regimen... ik ga even een weekje op raw food en lekker doortrainen. Over een week wil ik 19% BF hebben. :)

Woensdag 25 april 2012

Stats

Gewicht: 76,8 kg
BF: 18 % (13,82 kg)
LBM: 82 % (62,98 kg)

Meditatie

5 minuten zazen

Cardio

Half uurtje joggen in het bos (geen stats)

Thuis, na het joggen, nog wat pullups gedaan... gaat steeds makkelijker moet ik zeggen. Ik voel echt het verschil van 8 kilo lichter zijn en een paar weken consequent te hebben getraind. Het raw food dieet wat ik nu volg is ook echt een wonderdoener. Veel eten en toch afvallen als een malle... en volop energie! :)

Laatst bewerkt:
Donderdag 26 april 2012

Cardio

Joggen in 't bos.

Vrijdag 27 april 2012

Meditatie

5 minuten zazen

Vandaag is m'n rustdagje. Morgen weer calisthenics.

Vreemd: ik ben nu sinds maandag op een raw food dieet (fruit- en groentesap, nootjes, smoothies en salades) en ik heb nu sinds enkele uren een soort natural high te pakken. Heel vreemd energiek, gelukkig gevoel. Wel lekker dus. Benieuwd hoe het sporten morgen gaat...

Zaterdag 28 april 2012

KT

Chinups:
5x7reps

Dips:
5x20reps

Pushups:
12xnormaal
12xbreed
12xdiamond
12xbreed