XXL Nutrition

Stronglifts5x5 trainingslog

• Topic Starter Topic Starter

Inderdaad. :)

---------- Post toegevoegd Tue 27 Mar 2012 om 19:18 ----------

Indien je hoger kan, zou ik hoger blijven gaan, tenzij de techniek er onder gaat lijden. Indien je squat en BP dus nog soepel gaan, zou ik er rustig 2,5 kg per training blijven opgooien. Die BR kan je misschien nog even laten voor wat het is en die rustig op 45kg houden, of als de techniek echt minimaal is zou ik misschien terug even deloaden naar een gewicht waarbij je techniek wel top zit.

Misschien wel een goed idee. Maar goed, vlak nadat ik tegen m'n grens aanliep kreeg ik ook opeens last van m'n rug en schouder, vandaar dat ik dacht even voorzichtig weer te beginnen. Het echte groeien in gewicht wil ik liever doen als ik tegelijkertijd bulk.

Maar ik neem je feedback zeker serieus... de oefeningen die me goed afgaan maak ik gewoon rustig weer wat zwaarder.

Haha, nooit gedacht zoveel respons te zullen krijgen toen ik deze log begon. Echt petje af voor al m'n followers... :D

Woensdag 28 maart 2012

Stationary bike

Tijd: 30:26
Above zone: 00:00
In zone: 30:15
Below zone: 00:11
Gemiddeld van max: 75%
Max: 152 bpm
Gemiddelde hartslag: 141 bpm

Donderdag 29 maart 2012

Stats

Gewicht: 78,9 kg
BF: 22 % (17,36 kg)
LBM: 61,54 kg
BMR: 1699,31
TDEE : 2634 kcal
TDEE x 0,8 : 2107 kcal
Kcal per maaltijd: 351 kcal

Yeah, baby! Al meer dan 5 kilo vet kwijt sinds ik begon met de cut (iets meer dan een maand geleden)... nog een paar weekjes zo door denk ik. Straks weer liften.

Laatst bewerkt:
Donderdag 29 maart 2012

Stronglifts

SQ
5x30kg
5x40kg
5x5x50kg (lekker gewicht, vrij zwaar voor mij nu)

BP
5x20kg (te licht, zelfs voor een warming up set)
5x30kg
5x40kg (lekker gewicht, behoorlijk zwaar voor mij nu)

BR
5x20kg
5x30kg
5x5x40kg (goed gewicht om techniek te perfectioneren)

PU
1x15reps
1x10reps

Vrijdag 30 maart 2012

Stationary bike

Tijd: 42:00
Above zone: 00:00
In zone: 41:53
Below zone: 00:07
Gemiddeld van max: 76%
Max: 153 bpm
Gemiddelde hartslag: 143 bpm

Zaterdag 31 maart 2012

Calisthenics

Beetje matig setje. Pushups, pullups, dips, situps & crunches. Niet al m'n doelen gehaald, wellicht door m'n dieet. Volgende week gewoon weer proberen...

Zondag 1 april 2012

Hevige pijn in m'n onderrug

Ik en m'n brakke lichaam. Gisteren tussen de calisthenics door hadden we 't over squats en dat het jammer is dat je geen lifted squats kunt doen in een speeltuintje. Toen pakte ik bij wijze van grap even m'n vrouw op m'n schouders (die weegt nog geen 50 kg, dus ach...) en deed een paar squats. M'n vorm was alleen uiteraard niet perfect, dus ik denk dat dat is wat me genekt heeft. Ook nog eens vannacht op een nieuw matras geslapen, wat misschien wennen is. Anyway... ik zal wel weer een paar daagjes nodig hebben om te herstellen. Grrrrr!!!

Maandag 2 april 2012

Uit de running
Vandaag lig ik plat. M'n rug heeft 't begeven. Over een paar dagen ben ik terug. Wel weer een kilo verloren, zag ik vanochtend. :)

Vrijdag 6 april 2012

My back is back!

M'n rug is weer zo goed als de oude. Nog een beetje gevoelig, maar ik kan 'm wel weer gewoon gebruiken. Maandag pik ik m'n schema weer op!

Top!

Toch rustig aan doen lijkt me het beste :)

Zaterdag 7 april 2012

Calisthenics

Heerlijke sessie. Begonnen met 5x5 pullups, vervolgens 20 pushups, 15 pushups, 10 breed, 10 diamond, daarna dips, 10x, 20x, 40x... Daarna nog wat losse oefeningetjes gedaan. Gaat goed weer...

Zondag 8 april 2012

Stats

Gewicht: 80,3 kg
BF: 23 % (18,47 kg)
LBM: 61,83 kg
BMR: 1705,55
TDEE : 2644 kcal
TDEE x 0,8 : 2115 kcal
Kcal per maaltijd: 352 kcal

Nieuw schema

MA/WO/VR: 60 minuten stationary bike.
DI/DO: squats, chinups, pushups.
ZA: chinups, dips, pushups.
ZO: rust.

Kleine toelichting: voorlopig blijf ik nog in de cut. M'n doel is om zeker nog meer vet te verliezen. Daarnaast blijf ik doorgaan met krachttraining, maar ik werd een beetje verscheurd tussen Stronglifts en Calisthenics steeds, omdat ik zelf aan Stronglifts was begonnen en kort daarna een paar vrienden van me aan Calisthenics begonnen. Nu heb ik dus een schema opgesteld dat het beste van alles combineert.

Laatst bewerkt:
9 april 2012

Cardio

Stationary bike: 50 min (geen stats)

Laatst bewerkt:
Dinsdag 10 april 2012

KT

Squats
5x30kg
5x40kg
5x5x50kg

Chinups
4x5reps
1x6reps

Pushups
5x10reps

Heerlijk! Deadlifts wel geskipt, want ik was al op en bovendien wordt m'n rug al getarget in alledrie de bovenstaande oefeningen.

Woensdag 11 april 2012

Cardio

Stationary bike: 60 min (opnieuw per ongeluk m'n stats gewist voor ik ze kon noteren... grrr...)

Donderdag 12 april 2012

KT

Squats
5x20kg
5x30kg
5x5x40kg

Chinups
5x5reps

Pushups
5x10reps

Je verlaagt het gewicht op de squats? Ook de Chinups zijn minder????

Je verlaagt het gewicht op de squats? Ook de Chinups zijn minder????

Scherp! Yes, het verlagen van gewicht op de squats is omdat ik toch een beetje voorzichtig wil zijn nog met m'n onderrug. Die begon toch weer te zeuren de laatste dagen, dus liever verstevigen met een gewicht wat goed te doen is dan mezelf overschatten en straks weer niet kunnen lopen. Dacht ik zo.

En ja, chinups, ik doe in principe 5x5. Vorige keer had ik eentje extra eruit geperst. Ik geef je gelijk. Hierin moet ik alleen maar vooruit blijven gaan. Ik neem het mee in de volgende training. Ik ga 5x6 proberen... :)

Thanks voor je comment!

Scherp! Yes, het verlagen van gewicht op de squats is omdat ik toch een beetje voorzichtig wil zijn nog met m'n onderrug. Die begon toch weer te zeuren de laatste dagen, dus liever verstevigen met een gewicht wat goed te doen is dan mezelf overschatten en straks weer niet kunnen lopen. Dacht ik zo.

En ja, chinups, ik doe in principe 5x5. Vorige keer had ik eentje extra eruit geperst. Ik geef je gelijk. Hierin moet ik alleen maar vooruit blijven gaan. Ik neem het mee in de volgende training. Ik ga 5x6 proberen... :)

Thanks voor je comment!

Het is niet omdat we niet reageren, dat we je niet in de gaten houden hé. Wees er maar zeker van dat Boog en Ceetn ook nog aanwezig zijn! ;)

Oké, als je onderrug moeilijk doet, kan je inderdaad beter even rustig aan doen, maar zolang het 'gaat', gewoon verder blijven gaan. En inderdaad, die 5*5 kan je nu, dus op naar 5*6, dan 5*7 enzovoort..!

Terug
Naar boven