Fitness Seller

Stronglifts5x5 trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Zaterdag 17 maart 2012:

M'n verjaardag gevierd. De hele dag aan de chocola en de toastjes met kaas. 's Avonds Chinees gegeten. Kortom: compleet van m'n normale eetschema afgeweken. Wel als cadeaus een prachtige digitale weegschaal en een hartslagmeter gekregen, dus vanaf morgen weer aan de slag met betere informatie.

's Avonds het feest afgesloten met een sessie calisthenics (om 1:30 u. in de speeltuin, haha).

CU
5x5reps

PU
5x10reps

DI
5x10reps

Gelukkige verjaardag! ;)

mooi zo, gelukkige verjaardag

thanks dudes...

Maandag 19 maart 2012:

Gewicht: 81,5
BF in %: 26
BF in kg: 21,19
LBM in kg: 60,31
BMR: 1672,70
Activity factor: 1,55
TDEE: 2593
TDEE x 0,9: 2333
Kcal per meal: 389

Dus toch aangekomen van al die lekkere dingen. Twee kilo vet erbij. 't Was te verwachten. :)

Meteen weer op de hometrainer geklommen, met m'n nieuwe aanwinst: de Cresta PM 383 hartslagmeter. Een ingewikkeld ding, maar als ik 't goed begrijp allemaal zijn dit m'n cijfers...

Tijd: 37:24
In zone: 24:34
Onder zone: 12:50
Gemiddeld % van max hartslag: 68
Max hartslag: 153
Gemiddelde hartslag: 128

Hij berekent de maximum hartslag, ondergrens en bovengrens volgens mij automatisch aan de hand van ingevoerde persoonsgegevens: geslacht, leeftijd, gewicht, lengte, etc.

Laatst bewerkt:
Dinsdag 20 maart 2012:

Hartslagmeter beter uitgezocht. Aan de hand van de aanwijzingen in de hartslagsticky de 60% ondergrens en de 80% bovengrens uitgezocht en ingesteld: ik moet dus zo lang ik 33 jaar oud ben voor vetverbranding tussen de 135 en de 161 hartslagen per minuut blijven. Handig!

Stationary bike
Tijd: 30:01
Above zone: 00:00
In zone: 24:54
Below zone: 05:07
Gemiddeld van max: 73%
Max: 155 bpm
Gemiddelde hartslag: 138 bpm

Blij dat ik dit ontdekt heb. Ik moet zeggen dat ik nu heel wat meer inspanning lever op de hometrainer (ik hou het ook korter vol). Mijn streven is om binnen 2 weken wel weer op 45 minuten per sessie te zitten. Het liefst zelfs 60 minuten.

Donderdag 22 maart 2012:

Stationary bike
Tijd: 60:00
Above zone: 00:29
In zone: 53:50
Below zone: 05:41
Gemiddeld van max: 76%
Max: 163 bpm
Gemiddelde hartslag: 143 bpm

Kijk! Dat bedoel ik! 60 minuten en alsnog een hoger gemiddeld hartslagpercentage dan eergister. Aardig wat calorietjes verbrand lijkt me... :D

Met dit weer kun je beter buiten gaan fietsen. :D

Met dit weer kun je beter buiten gaan fietsen. :D

Haha... yeah, veel mensen zouden dat vinden. Maar ik niet man. Thuis op m'n hometrainer heb ik lekker alle factoren onder controle, als in een laboratorium. Op m'n fiets die ik buiten gebruik heb ik geen versnellingen, geen plek voor een bidon, etc. Bovendien fiets ik het langst als ik ondertussen bijvoorbeeld een docu of een film check. M'n hometrainer is een baas! ;)

Vrijdag 23 maart 2012:

Nieuwe stats:

Gewicht: 80,4 kg
Vetpercentage: 25%

Vandaag krijg ik een sportmassage. Hopelijk gaat de last van m'n schouder daarmee weg en kan ik weer wat fanatieker trainen.

Sportmassage was roffa! Schouders zijn nu gevoelig als een gek. Als het goed kan ik er hooguit 2 dagen last van hebben en daarna moet m'n schouder weer als nieuw zijn. Ik hoop het!

Wij ook :)

Wij willen trainingen!

Wij ook :)

Wij willen trainingen!

Haha, aight! Ik ga jullie zeker weer trainingen geven. Met een beetje mazzel ben ik maandag weer aan de Stronglifts. Volgende week zaterdag calisthenics. Tussendoor veel cardio. Vandaag een goeie sessie gehad op de hometrainer. Slechts 10 seconden uit m'n zone geweest:

Zaterdag 24 maart 2012

Stationary bike

In zone: 59:50
Below zone: 00:10
Gemiddeld van max: 76%
Max: 154 bpm
Gemiddelde hartslag: 143 bpm

Maandag 26 maart 2012

Stationary bike

In zone: 58:20
Below zone: 01:40
Gemiddeld van max: 74%
Max: 150 bpm
Gemiddelde hartslag: 140 bpm

M'n schouder is nog steeds gevoelig, vandaar toch maar weer cardio (ook geen straf moet ik zeggen!). Vanochtend was ik 80,1 kg, dus deze week wil ik hoe dan ook door de 80-kilo-grens heen breken. Ik at tot nu toe 90% van onderhoud en ik ben vandaag naar 80% gegaan. Dat gecombineerd met al dat gefiets gaat zeker z'n vruchten afwerpen.

Misschien rare vraag : de gewichten van je kracht trainingen is zeker zonder barbell?
Zou je die niet meetellen?

Dinsdag 27 maart 2012

Stronglifts 5x5

SQ
5x30kg
5x40kg
5x5x50kg

BP
5x20kg
5x30kg
5x5x35kg

BR
5x30kg
5x35kg
5x5x45kg

Training van een maandje geleden herhaald om er weer in te komen. Ging lekker. Alleen Barbell Rows waren eigenlijk iets te zwaar. Komende tijd blijf ik even met deze gewichten verder trainen, omdat (nogmaals) groei er vanwege een cut-dieet toch niet in zit. Ik doe momenteel alleen krachttraining om m'n spieren "wakker" te houden (dat ze niet worden opgevreten).

Overigens was ik vanochtend 79,6 kg op de weegschaal, dus het gisteren gestelde doel om deze week onder de 80 te komen is meteen gelukt. :)

Indien je hoger kan, zou ik hoger blijven gaan, tenzij de techniek er onder gaat lijden. Indien je squat en BP dus nog soepel gaan, zou ik er rustig 2,5 kg per training blijven opgooien. Die BR kan je misschien nog even laten voor wat het is en die rustig op 45kg houden, of als de techniek echt minimaal is zou ik misschien terug even deloaden naar een gewicht waarbij je techniek wel top zit.

Nee, de genoemde gewichten zijn inclusief het gewicht van de barbell.

Dan zijn je startgewichten, en zelfs ook je huidige train gewichten wel erg aan de lage kant of ligt dat aan mij?
Lijkt me stug dat je zeker de squat, deadlift en bench niet zwaarder kan.
Zeker met zo weinig reps.

Zo werkt stronglifts

Terug
Naar boven