MuscleMeat

Strongman log

• Topic Starter Topic Starter
Training van vandaag, supertrots op mijn closegrip bench! Altijd al een hekel gehad aan upper(bench/ohp) maar er komt eindelijk wat vaart in. Een 180bench die een slight downward movement had maar hoe dan ook trots dat ik hem heb uitgedrukt.
Chest supported row zoals gewoonlijk 2 sec paused.
IMG_0894.jpeg
IMG_0895.jpeg

Laatst bewerkt:
Na een vrij hectische dag gister toch een dikke training neergezet! En gelukkig geen zwembad in mijn woning 😜
Ik denk dat 325 undershot was. Zaten toch wel 2 reps meer in. Maar om mijn CNS niet te verneuken geen extra set gedaan.

IMG_0932.jpeg

Hoe is je voeding, eet je volgens een plan of komt dit niet zo strikt?

Goed bezig! Mooi man.

Wat is je Max op logpress?

Laatst bewerkt:
Man man wat een dikke deadlift zeg. Lekker hoor.

Sowieso lekker bezig, succes!

Ik volg!

Hoe is je voeding, eet je volgens een plan of komt dit niet zo strikt?
Ik zal het een keer een dag tracken, ik eet dag in dag eigenlijk wel hetzelfde. Ik kijk puur op de weegschaal of alles in balans blijft en richting een wedstrijd voer ik de koolhydraten op.
Meestal is het iets als:
Ontbijt 1: 8 maiswafels met pindakaas, 3 scoops whey shake
Ontbijt 2 : 120gr rijst, 200gr Musclemeat kip
Lunch 1 : 120gr rijst, vlees naar keuze. Varieert veel tussen runderbraadworst/slavinken omdat ik dit lekker vind :)
Lunch 2: 120gr rijst 200 MM kip, 200gr sperziebonen en wat tomaten.
Avondeten 1: afhankelijk wat mijn lieve vrouw graag eet :-)
Avondeten 2: 750gr aardappel, 175gr tartaar(gebakken)
Op werk drink ik ook nog graag een whey shake ergens tussendoor, samen met wat cashews, meestal tik ik wel de 100gr cashews per dag aan. Hiernaast tel ik niet het fruit wat ik eet.

Afhankelijk hoe de bloedsuikers zijn snack ik nog wat bij tussendoor(diabetes type/1) hierdoor heb ik dus liever geen hoge/lage dagen. Ik merkte dat ik dan minder stabiele waardes kreeg omdat ik dan moet klooien met mijn basale insuline.
Goed bezig! Mooi man.

Wat is je Max op legpress?
Thanks! Durf ik zo 1-2-3 niet te zeggen, de 466 voor 8 was namelijk geen max puur volgens schema. Dus denk wel flink meer dan dat :-)

Die legpress moest log press zijn :laugh:. Me tel maakte er per ongeluk legpress van.
Die deadlift is wel echt mega sterk! howwwwlydushieee

Die legpress moest log press zijn :laugh:. Me tel maakte er per ongeluk legpress van.
Die deadlift is wel echt mega sterk! howwwwlydushieee
Log ben ik vreselijk slecht in, 130kg is mijn max.. telkens bij het uitstoten en naarboven kijken lijkt het of ik balans verlies en achterover val 🥲

Log ben ik vreselijk slecht in, 130kg is mijn max.. telkens bij het uitstoten en naarboven kijken lijkt het of ik balans verlies en achterover val 🥲
Moet je de volgende x eens proberen om naar 1 punt wat verder weg geconcentreerd te kijken.
Heb dat probleem ook 10 jaar geleden gehad toen ik zelf ook nog logpress trainde.
Tip had ik toen van alex moonen gekregen waar ik af en toe met me broer ging trainen.
Misschien heb je er iets aan.

Succes ermee

Moet je de volgende x eens proberen om naar 1 punt wat verder weg geconcentreerd te kijken.
Heb dat probleem ook 10 jaar geleden gehad toen ik zelf ook nog logpress trainde.
Tip had ik toen van alex moonen gekregen waar ik af en toe met me broer ging trainen.
Misschien heb je er iets aan.

Succes ermee
Thanks man!
Het probleem is dat we in de open lucht staan 😂 onder de brug gaat het meestal een stuk beter, om die reden perform ik ook in training beter dan op de competitie… ik zie wel dat aan deze wedstrijd aardig wat monsters meedoen in mijn klasse dus ik heb er zin in!

Thanks man!
Het probleem is dat we in de open lucht staan 😂 onder de brug gaat het meestal een stuk beter, om die reden perform ik ook in training beter dan op de competitie… ik zie wel dat aan deze wedstrijd aardig wat monsters meedoen in mijn klasse dus ik heb er zin in!
Wilde net type dat het buiten met stabiliteit idd nog een stuk erger is.
Vooral als de wedstrijd dan ergens word gehouden waar de grond ook nog niet eens netjes vlak loopt.
Maar goed, allemaal uitdagingen! en gaat vast goed komen.
Mij hielp het enorm om toen der tijd naar 1 vast punt verder weg te kijken, zodat je niet maar wat zoekend rond staat te gapen want dat is funest met die log bovenop je borst voordat je hem uitstoot.

Wilde net type dat het buiten met stabiliteit idd nog een stuk erger is.
Vooral als de wedstrijd dan ergens word gehouden waar de grond ook nog niet eens netjes vlak loopt.
Maar goed, allemaal uitdagingen! en gaat vast goed komen.
Mij hielp het enorm om toen der tijd naar 1 vast punt verder weg te kijken, zodat je niet maar wat zoekend rond staat te gapen want dat is funest met die log bovenop je borst voordat je hem uitstoot.
Ik denk dat precies dit ook het leuke is aan strongman, het boeit 9/10x niet wat er op de stang zit als het maar zwaar en moeilijk te tillen is 👌🏻

Training van maandag :-) vergeten te posten.

Thuis nog een retracted shoulder hang gedaan van 40 seconden maar ik was helemaal leeg. Zelf was ik erg blij met de push press want dit voelde aan als een lege bar.

IMG_0951.jpeg
IMG_0952.jpeg

Gelijk maar de training van vandaag erin rammen en een update over random shit er ook maar in :-)
Ik krijg wat meer energie nu het thuis wat lekkerder loopt m.b.t de verbouwing. We hopen dat de badkamer ergens volgende week af is zodat ik ook weer lekker thuis kan douchen. De babykamer hoeft alleen nog een deurpost in, stucwerk en een like verf aan 1 muur. Vandaag had ik ook een heerlijke deload training. Zaterdag ga ik knallen in een leuke strongman gym waar ik 11 februari de wedstrijd heb.
IMG_0955.jpeg

Vrij simpele training gehad in Nijmegen :) leuk tripje weg.

Paar losse events gedaan.
Log press om op te warmen tot 75KG Strict presses.
Daarna de keg press een aantal keren gedaan. Dit onderdeel was waar ik het minst zin in had. Nog nooit gedaan maar het viel ook niet mee.. eenmaal bezig met de clean merkte ik dat ik de duitse methode het fijnst vind om te doen. Dit is het vat met 2 handen onderop vastpakken en wanneer de clean gedaan is pak je hem met 1 van je handen over. (ik voeg later een filmpje toe) Dit heb ik gedaan tot 104KG en op de comp word het 110kg in een medley.
daarna heb ik even lopen kloten met een block press tot 108kg, wedstrijdgewicht 110kg. Hierbij merk ik dat ik toch even wat meer rek moet krijgen in mijn upperback. Het achteroverleunen maakte niet genoeg ruimte om een fijne overpak te doen voor een goede press.

Door naar de dinnie stone handles! Het gewicht is niet zozeer een probleem (125links 95rechts) maar de disbalans en de grootte van de schijven zorgt ervoor dat je steeds tegen je kuiten&enkels loopt te klappen met de gewichten. eerder pijnlijk dan lastig.

De powerstairs heb ik hierna gedaan, gewichten op de wedstrijd zijn 200-220-240 maar de handles bleken niet goed genoeg te zijn waardoor ik geen 200 kon laden. hierdoor heb ik een aantal sets gedaan tot 180kg en dit is eerder slopend omdat je 12 grote trede hebt met een redelijk gewicht.

Daarna ben ik met mijn vrouw nog lekker op pad geweest om even te genieten van de mooie stad :) Zij merkt nu dat grotere afstanden lopen zwaarder worden gezien haar zwangerschap(26 weken). Vandaar de dag iets ingekort, lekker naar huis gegaan en even nagenoten met een leuke film op de bank :) Al met al een top dag!

Lijkt me ook goed voor de motivatie om in zo`n strongman krachthonk te trainen met een paar knoeste zo naar je wedstrijd toe.
Is die wedstrijd al een voorronde? of ging je pas aan voorrondes mee doen, na de geboorte van je kindje?

Pas na de geboorte wil ik weer een voorronde gaan doen, maar eerst even kijken hoe alles gaat lopen :-)

Prima training! Ohp beter dan verwacht. Zaten nog flink meer reps in maar coach zei niet meer dan 3 op de laatste set singles.

Na de training de dbb challenge gedaan van januari :-) wat haat ik biceps en volume.

IMG_0991.jpeg
IMG_0992.jpeg

Ik zit nu op desktop en hoe krijg ik die plaatjes kleiner gepost? dit ziet er niet uit lol

Hierbij wel de keg video!

Terug
Naar boven