AndroidHealthClinic

Contest Log Strudel's Grote CUT log

Ik ben een uur bezig en ja idd een shitload aan oefeningen. Vandaag een uur en 17 minuten om precies te zijn.
Screenshot_20230610-210310_JEFIT.jpg

Dat gaan er zeker minder worden naarmate ik weer wat spierconditie heb opgebouwd. Ik ben er een maanden uit geweest.
Ik train nu alles op 5RPE of lager.
Concludeer ik dan juist dat je geen warmup sets niet en dat alle sets ook al je inspanning is?

Ik noteer enkel mijn werksets en probeer per spiergroep op 12 sets te komen exclusief warmupsets of feedersets.
Ik tel mijn synergist als 50% van de werkset. Dus bv chestpress 12 voor chest en 6 voor triceps en 6 voor anterior delt.

• Topic Starter Topic Starter
Concludeer ik dan juist dat je geen warmup sets niet en dat alle sets ook al je inspanning is?

Ik noteer enkel mijn werksets en probeer per spiergroep op 12 sets te komen exclusief warmupsets of feedersets.
Ik tel mijn synergist als 50% van de werkset. Dus bv chestpress 12 voor chest en 6 voor triceps en 6 voor anterior delt.
Ik noteer alleen werksets.

Ook bij grote spiergroepen? Ik vind voor rug of benen 12 sets bijv wat weinig maar voor borst dan weer prima. Voor biceps misschien zelfs wat veel.

Dat is idd wel logisch, maar ik train bijv. triceps nooit op dezelfde dag als borst. Schouder dan weer wel tegelijk met borst en rug.

Kben nog beetje aan het spelen met het schema. Kijken wat goed voelt, welke oefeningen goed voelen en welke ik wil houden. Kheb er al een paar die ik er uit wil gooien omdat het beetje dubbelop is.
Zoals bijvoorbeeld de pushdown (3 sets), gevolgd door lat pulldown met mag narrow grip (2 sets) dan lat pulldown mag wide grip (2 sets) en vervolgens onearm lat pull ins (3 sets). De pushdown ga ik doen als opwarming, dan 4 sets latt pull mag narrow grip gevolgd door 3 a 4 sets one arm lat pull ins.
Borst doe ik 12 sets, schouder ook, ik neem alleen synergists nog niet mee. Misschien idd wel maar gaan doen.

Belangrijkste voor nu denk ik is zo vaak mogelijk elke spiergroep trainen zodat mijn aanhechtingen snel weer gewend raken aan load. Op lage RPE. Dat een week of 2 max 3 doen en m'n schema blijven aanpassen.

Thnx

In! Succes man. Mooie OP.

8 uur geslapen en slechts 1 keer eruit om te pissen!

PreWO
20230611_091707.jpg

Screenshot_20230611-091924_MyFitnessPal.jpg

712 kcal

2 bolletjes met gewokte groenten en 4 eitjes erdoor geklopt. Afgeblust met shoaxin wijn, beetje sesamolie en sojasaus erbij.

De eerste keer dat ik hier foto's plaats op 't forum. Had dat beter 10 jaar geleden kunnen doen, toen was mijn shape zacht gezegd een stuk beter haha (met kiespijn), maar goed. Het is zoals het is.
Eind augustus gaat de bierbuik in ieder geval weg zijn! 💪
Beschamend dit maar het moet gebeuren.

Foto's huidige shape.
Datum: 11-06-2023
Gewicht: 109,0 kg schoon aan de haak
BF%: Ergens tussen vadsig en extreem dik. Denk rond de 30%?
Sterke/zwakke punten: Mijn rug en benen zijn altijd redelijk sterk geweest. Die laatste zijn echter flink verdampt het afgelopen half jaar. Borst is door de rotatorcuff blessure altijd een zwak punt geweest omdat ik die niet pijnvrij kon trainen, dat kan nu eindelijk wel gelukkig. Ik heb wel flinke gains gemaakt op mijn buik.

20230611_183647.jpg

20230611_183630.jpg

20230611_185615.jpg
20230611_185645.jpg

20230611_191227~2.jpg

Screenshot_20230611-200121_JEFIT.jpg

Ik ben benieuwd wat ik kan bereiken in 2,5 maand cutten en in hoeverre ik spiermassa zal verliezen of misschien zelfs tegelijkertijd weer nieuwe noobgains maak.

*Ik voeg de foto's toe aan de beginpost.

Dag 5 - Zondag 11 juni 2023 - Lower Body + Grip/Onderarm

Gewicht:109,0kg

Krachttraining:
Screenshot_20230611-123439_JEFIT.jpg

Screenshot_20230611-131905_JEFIT.jpg

Cardio: geen, wel 15 mins rustig gefietst als warming up.

Opmerkingen
De 2e Lower Body workout ging goed. Alles voelde beter dan vorige keer. Vrijwel overal wat gewicht bijgeplakt. Was in het begin wel nog wat stijfjes in de hamstring maar dat was na de 1e set SLDL weg. 40 kg erbij op de legpress. Het voelde alsof ik er nog makkelijk 100 kg bij had kunnen gooien, maar ik bouw rustig op. Knie voelt goed.

Grip training ging lekker. Had een super set van de 3 oefeningen gemaakt (ivm tijd).
*Voor de plate pinch gebruik ik een halterschijf en die knijp je, zoals de naam al zegt, vast en probeert deze dan zo lang mogelijk vast te houden (niet aan het handvat natuurlijk). Het invoer format van die 'custom'oefening gaat beetje lastig, maar het was 15kg 30 secs lang. Reps staat hier voor gewicht en laps voor seconden. Ik moet magnesium gel kopen voor grip. Met dit warme weer verlies ik snel grip.

Hip abductor en hip adductor ook gesuperset.

Binnenkort ga ik ook weer beginnen met m'n Captain of Crush grippers.

Voeding:
Screenshot_20230611-213432_MyFitnessPal.jpg

Screenshot_20230611-213452_MyFitnessPal.jpg

Morgen wat hoger in de eiwitten zitten. Had een terrasje gepakt.

Laatst bewerkt:
Ik hoor hier wel eens dat de macro richtlijn 1 gr vet per kg lichaamsgewicht is.

Maar in hoeverre geldt dat voor iemand met een hoog vet percentage?

Stoer man dat je meedoet tussen een aantal giganten 👌 succes

Ik hoor hier wel eens dat de macro richtlijn 1 gr vet per kg lichaamsgewicht is.

Maar in hoeverre geldt dat voor iemand met een hoog vet percentage?
Zelf voor mannen vind ik 0,5 gr per kilo lichaams gewicht goed.
Voor vrouwen adviseer ik wel die 1 gr per kilo lichaamsgewicht

Beide als minimaal btw

In. Top dat je meedoet. Commitment devices werken!

Terug
Naar boven