AndroidHealthClinic

Contest Log Strudel's Grote CUT log

• Topic Starter Topic Starter
ik had toch post workout voor carbs en eiwitten gekozen en vetten voor een andere maaltijd bewaard. zeker gezien dit bijna de helft van je kcal zijn...
I know, maar ik had hier echt heel veel zin in.:roflol:
Ik zal straks voor straf nog een stukkie lopen :D.

Ps* ik had nog een banaan tijdens het trainen.

Post Workout meal
20230612_113228.jpg

20230612_114006.jpg

5 Eieren scrambled met groenten op hoog vuur uit de wok, afgeblust met Shaohsing cooking wine.

20230612_114012.jpg

Siu mai met homade chili/sichuan peper olie.

En een whey shake.
Macro's:
Screenshot_20230612-115817_MyFitnessPal.jpg
Post minder vetten zodat je de proteinzz sneller opneemt. Vetten meer pre of voor het slapen.

Overigens beste maaltijden log prijs win je denk ik wel 👏

Achteraf gezien waren m'n ogen ook groter dan mijn maag aangezien ik flink vol zit wat niet de bedoeling is. 3 eitjes en 2 siu mai was prima geweest.

Maar soms moet je jezelf een beetje kietelen :D.

Ok, dus:

Peri (pre-, intra- en post-) workout voornamelijk carbs en eiwitten (en beetje vet, waarvan meer pre- dan post- workout). Banaantje tijdens de workout.

En dan de rest van de dag (ik train 's ochtends) voornamelijk eiwitten en vetjes en laag in de carbs?

Ok, dus:

Peri (pre-, intra- en post-) workout voornamelijk carbs en eiwitten (en beetje vet, waarvan meer pre- dan post- workout). Banaantje tijdens de workout.

En dan de rest van de dag (ik train 's ochtends) voornamelijk eiwitten en vetjes en laag in de carbs?
Zoals ik het zou doen, wetend dat je kcal/macros in een cut niet riant zijn en je keuzes moet maken;
Pre: carbs laag medium / ei medium / vetten laag
Intra: niks of dextro laag

Medium / hoog net waar jij behoefte aan hebt, als je smorgens giga honger hebt kost dit kcal ben je geen stevige ontbijt eter kan je ook 500gr nemen en rest vd kcal/macros sparen. Ben je een binge eter savonds op de bank dan zou ik hier dus ook kcal voor reserveren. Mijn tip; VOOR de dag begint alles op papier hebben zodat je niet constant loopt te puzzelen en om 13.00 erachter komt dat je er al doorheen bent.

Pak zelf als vb:
Pre; havermout / pindakaas / whey / rozijnen
Intra: dextro / eaa / beta / citru / crea

Laatst bewerkt:
in.

erg lekker ziet dat er allemaal uit :)

Yo succes met je transitie.

btw de Metabolisme stickie heeft een post met wat referenties (deze link vat de studies ook samen) over vetinname en tenminste een correlatie met testosteron mocht je willen zien en afwegen wat die adviezen betekenen.

Motiverend topic, zelf sinds gisteren bezig met cutten en ga zeker wat tips die ik hier lees toepassen. Heel veel succes!
Van dadbod naar DILF
Thnx en jij ook succes 💪

Yo succes met je transitie.

btw de Metabolisme stickie heeft een post met wat referenties (deze link vat de studies ook samen) over vetinname en tenminste een correlatie met testosteron mocht je willen zien en afwegen wat die adviezen betekenen.
Thnx ik ga em doornemen.

Screenshot_20230612-185541_MyFitnessPal.jpg

Geen idee hoe accuraat zoiets nou daadwerkelijk is. Volgens die app heb ik nu 1861+750 = 2611 kcal deficit :o.

30 mins krachttraining + 90 mins cardio fietsen in de gym + bijna 20.000 stappen inclusief 105 minuten lopen met de kinderwagen door het bos.

Screenshot_20230612-185541_MyFitnessPal.jpg

Geen idee hoe accuraat zoiets nou daadwerkelijk is. Volgens die app heb ik nu 1861+750 = 2611 kcal deficit :roflol:.

30 mins krachttraining + 90 mins fietsen + bijna 20.000 stappen inclusief 105 minuten lopen met de kinderen wagen door het bos.
Kcal die je verbrand door enige vorm van cardio kan je beter niet meetellen aangezien dit altijd fout afloopt en gigantisch afwijkt vaak. Nog niet gepraat over hoe je data in de knoei komt en je straks niet meer weet wat je deed of moet doen of gewichtsverlies te blijven houden..

Kcal die je verbrand door enige vorm van cardio kan je beter niet meetellen aangezien dit altijd fout afloopt en gigantisch afwijkt vaak. Nog niet gepraat over hoe je data in de knoei komt en je straks niet meer weet wat je deed of moet doen of gewichtsverlies te blijven houden..
Doe ik ook niet. Ik hou me gewoon aan mijn kcal doel van 2000 kcal max. Maar ik was benieuwd.

110kg bw en je eet 2k kcal pd momenteel?
Yes. Gaat eigenlijk wel prima, heb nergens last van. Ik probeer wel volume binnen te krijgen door overal veel groentes bij te eten. Maar dat deed ik eigenlijk altijd al.

Gaat me prima af tot nu toe... behalve dat m'n vriendin weer chocolate chip cookies heeftgekocht 😡

Yes. Gaat eigenlijk wel prima, heb nergens last van. Ik probeer wel volume binnen te krijgen door overal veel groentes bij te eten. Maar dat deed ik eigenlijk altijd al.

Gaat me prima af tot nu toe... behalve dat m'n vriendin weer chocolate chip cookies heeftgekocht 😡
Jou ontbijt was 700 kcal, post 1000 kcal dus om 12.00 heb je alles al bijna op. Dit ga je niet eens een week volhouden en is ook zwaar overbodig. Op 110kg bw kom je nog weg met het dubbele, nu begin je zo laag en enthousiast dat je het paar dagen volhoud en dan gaat snaaien. Indien je hoger was begonnen viel je ook goed af, maalt het veel makkelijker en stap voor stap zak je in kcal indien weekgemiddelde weinig/niet afneemt.

Jou ontbijt was 700 kcal, post 1000 kcal dus om 12.00 heb je alles al bijna op. Dit ga je niet eens een week volhouden en is ook zwaar overbodig. Op 110kg bw kom je nog weg met het dubbele, nu begin je zo laag en enthousiast dat je het paar dagen volhoud en dan gaat snaaien. Indien je hoger was begonnen viel je ook goed af, maalt het veel makkelijker en stap voor stap zak je in kcal indien weekgemiddelde weinig/niet afneemt.
Normaal eet ik 3 geprepte maaltijden van 600 a 700 kcal per. Vandaag was uitzondering.

Maar ik hou het in de gaten. Wordt ik futloos of krijg ik sicke cravings dan up ik de kcal.

Die constante negativiteit in de logjes gaat mensen ook niet helpen hé. Iedereen bij wie je soortgelijke berichten post, lezen het met hun interne stem. Als je interne stem al negatief gaat lullen, dat shit niet gaat lukken, dan is 't helemaal niet te doen. Snap dat je 't allemaal goed bedoeld, maar omdat men dit leest i.p.v. aanhoort irl zal het niet helpen met het bereiken van het doel.

Normaal eet ik 3 geprepte maaltijden van 600 a 700 kcal per.
Vandaag was uitzondering.
Lekker bezig. Sowieso zorgt veel vet (ei maaltijd) voor verzadigdheid, niks mis mee. Keep it up!

Die constante negativiteit in de logjes gaat mensen ook niet helpen hé. Iedereen bij wie je soortgelijke berichten post, lezen het met hun interne stem. Als je interne stem al negatief gaat lullen, dat shit niet gaat lukken, dan is 't helemaal niet te doen. Snap dat je 't allemaal goed bedoeld, maar omdat men dit leest i.p.v. aanhoort irl zal het niet helpen met het bereiken van het doel.
Je hebt toch een log voor tips om JOU doel te behalen of is het je prive dagboek en over 3 maanden -2kg en moeten we klappen. Ik geef tips hoe iemand het zichzelf makkelijker kan maken en niet onnodig hoeft te leiden. Groei eens wat ballen en neem tips in overweging vooral aangezien sommige al jaren strugglen met wat extra kgs en nu keer wat directere aanpak krijgen ipv alles sugercoaten.
Als men het zelf kon waren ze wel 10/20 kg lichter, maar doordat ze wellicht de doorzettingsvermogen of kennis missen is dit wat moeilijker en helpt zon contest als een stok achter de deur.

Indien iemand zich als een wijf voelt aangesproken kan je dat toch aangeven dan help ik niet, even goede vrienden.

Terug
Naar boven