Fitness Seller

Subscapularis tendinopathie

• Topic Starter Topic Starter
Als je de raad van je fysio toch gaat negeren kan je al beter stoppen daar. Verloren tijd, vooral voor hem.

Het kan best dat specifieke subscapularis oefeningen nog te vroeg komen in je behandelplan. Je kan bijvoorbeeld het probleem erger maken, of je impingment herstel belemmeren.

Uw uitleg toont duidelijk dat je weinig inzicht hebt in je eigen probleem. Subscapularis tendinopathie kan verschillende oorzaken hebben. Niet voor elke oorzaak is het aangewezen om rechtstreeks je subscapularis te trainen. Dat bedoel ik met 'elk probleem'. Misschien is 'niet elk subscapularis tendinopathie probleem' duidelijker voor jou.

Als je een vraag op een forum post mogen andere posters daar kritisch over nadenken. Als jij dat niet waardeert kan je beter niet op een forum posten. Ze hebben allemaal gelijk trouwens.

Hier is een antwoord op uw vraag: excentrische peestraining voor je subscapularis. Zo, nu kan je weer gaan googelen. Ik kan wel niet beloven dat dit je probleem niet erger zal maken, maar volgens ben je wel tevreden nu. Succes!
Lol, verloren tijd voor hem. Hij verdient er geld aan hoor, of wist je dat niet?

Ik weet wat er allemaal kan en niet kan, alles kan, koffie kan, thee kan. Ik ben al 6 weken bezig met 3x in de week fysio oefeningen voor die impingement, dat is meer als genoeg als ik een beetje lees wat de gemiddelde behandelperiode is voordat er verbetering optreedt. Die therapeut wil mij gewoon zo lang mogelijk behandelen want daar verdient hij zijn brood mee.

"Uw uitleg toont duidelijk dat je weinig inzicht hebt in je eigen probleem."

Noem 1 (tegenstrijdige) opmerking van mij waaruit blijkt dat ik weinig inzicht heb in mijn eigen probleem.

"Niet voor elke oorzaak is het aangewezen om rechtstreeks je subscapularis te trainen."

En jij met al je wijsheid denkt dat de chiropractor en fysiotherapeut mij dit niet allang uitgelegd heeft?

In mijn OP heb ik het al uitgelegd. Onstabiele biceps, subscapularis probleem en impingement. Omdat mijn subscap dus te zwak/ontstoken is, neemt mijn deltoid het over en daar zit precies de pijn. Denk je dat die chiropractor dit uit zijn duim zuigt? Hij zei dat ik mijn subscap moest gaan trainen, om het nog maar even te herhalen. Dit verzin ik dus niet zelf, dus hou die onnodige opmerkingen toch voor je.

"Als je een vraag op een forum post mogen andere posters daar kritisch over nadenken."

Alles mag, ik ben hier niet de baas. Maar het lijkt me voor de orde van het forum wenselijk dat mensen gewoon antwoord geven op de vraag en niet onnodig op allerlei aannames verder gaan redeneren en advies geven waar diegene niet om vraagt. Het is misschien goed bedoeld, maar toch.
Als iemand op school/werk jou vraagt wat 1+1 is(omdat hij de uitkomst nodig heeft voor een bepaalde formule), ga je dan '2' zeggen of ga je uitleggen dat die uitkomst niet relevant is voor de formule? Waarschijnlijk wel, maar doe je dat ook als de persoon in kwestie overtuigd is dat hij wel relevant is voor de formule?

Ja, je kan inderdaad een oneindige discussie beginnen, of...je geeft gewoon antwoord en laat ze het zelf uitzoeken. Dan leren ze wellicht nog iets. Zo zou je dit geval ook kunnen bekijken. Laat mij gewoon lekker die subscap trainen, geef me wat pointers mee en als ik faal dan is dat toch mijn probleem? Daar lig jij niet van wakker lijkt me.

"Hier is een antwoord op uw vraag: excentrische peestraining voor je subscapularis."

Dank je. En ik wil je nog iets meegeven, aangezien je denkt dat ik het probleem ben hier. Vraag jezelf maar eens af waarom je niet gewoon direct dit antwoord gaf in plaats van mij de les proberen te lezen. Ik ben meer dan redelijk gebleven, maar ik heb geen zin en tijd om heel de avond hier hele verhalen te gaan typen.
Het was een simpele vraag, waarop een kort en simpel antwoord mogelijk is(wat je nu net zelf bewijst door kort en bondig te antwoorden met 'excentrische peestraining'). Waarom moet het altijd zo moeilijk?

Als je het jezelf trouwens makkelijker wilt maken, je ''subscapularis'' is gewoon een (van de) rotator cuff spier(en)..als je daarop zoekt, vind je waarschijnlijk meer oefeningen en tips.

Sorry, ik zie je reactie nu pas. Die oefeningen hoef ik niet te doen nee, we doen nu op het moment alleen oefeningen zoals de t-bar row en wat andere fysiotherapeutische oefeningen. Maar geen enkele daarvan is op de subscap toegespitst.

Dan wordt het misschien tijd om ze te doen. Ik heb de filmpjes die Hell93 aanbeveelt nog niet bekeken maar ik veronderstel dat diezelfde oefeningen er ook tussen staan.

Ik verveelde me en was bezig om al je posts te ontleden maar na 3 minuten had ik al geen zin meer.

Als je een makkelijk antwoord wou hebben had dan gevraagd "wat zijn goede oefeningen om je subscapularis te versterken"? Dat had google ook voor je kunne beantwoorden, zoals hell93 en anderen al hebben bewezen. Dit is alleen niet je enige "vraag" want je beschrijft een halve casus.

Je komt net van de fysio af waar je afspraken hebt gemaakt voor de behandeling. Vervolgens kom je hier op een forum vragen om oefeningen. Wat voor bizarre afspraken heb je gemaakt dan?

Je fysio wilt een paar weken wachten en geeft geen oefeningen mee omdat hij niet wilt dat je zelf aan de slag gaat. Vervolgens ga je op een forum vragen voor oefeningen zodat je toch zelf aan slag kan gaan. Jeeeej, hele behandelplan van de fysio gaat in rook op. Dat je het er niet mee eens bent, prima. Ga dan wel even in discussie met je fysio, als hij zijn behandeling niet overtuigend kan overbrengen ga je naar een andere behandelaar.

Als je oprecht van mening bent dat je fysio puur zijn zakken wilt vullen, dien dan een klacht in. Zakkenvullers vervuilen de beroepsgroep.

Als iemand op school/werk jou vraagt wat 1+1 is(omdat hij de uitkomst nodig heeft voor een bepaalde formule), ga je dan '2' zeggen of ga je uitleggen dat die uitkomst niet relevant is voor de formule? Waarschijnlijk wel, maar doe je dat ook als de persoon in kwestie overtuigd is dat hij wel relevant is voor de formule?
Absoluut uitleggen, je zit met elkaar op school toch? het is je plicht elkaar scherp te houden. Waarom een antwoord geven en iemand laten werken naar een eindproduct dat naar jouw mening niet klopt? Op z'n minst kan je dan een korte discussie voeren en elkaars argumenten aanhoren. Mocht er dan geen duidelijk antwoord uit komen dan zijn beide partijen niet overtuigend genoeg of te eigenwijs, mooi moment om terug te gaan naar de tekentafel.
Hetzelfde principe gaat op met de posts in dit topic. Jij bent overtuigd dat de subscapularis trainen de way to go is voor je formule. Hier zijn wat twijfels over. Simpel kip en het ei argument gooit al genoeg twijfels in het gesprek.

Succes met je herstel

jij komt er wel jongen, laat je vooral niet kennen. Al die andere zijn gek mattie.

• Topic Starter Topic Starter
Ik verveelde me en was bezig om al je posts te ontleden maar na 3 minuten had ik al geen zin meer.
[...]
Ik zie overduidelijk dat je je irriteert aan het feit dat ik gewoon gelijk heb. Ik ben meer dan redelijk gebleven en heb mijn vraag nog 2 keer netjes herhaald. Omdat ik even tien minuten over heb zal ik op je hele post reageren.

"Als je een makkelijk antwoord wou hebben had dan gevraagd "wat zijn goede oefeningen om je subscapularis te versterken"?"

Als je nu eens zou lezen, dan zou je in de OP maar 2 vraagtekens zien staan. Bij de eerste stel ik mijn vraag, bij de tweede vraag ik "wie kan me helpen?". Niet duidelijk genoeg?

"Dat had google ook voor je kunne beantwoorden, zoals hell93 en anderen al hebben bewezen."

Weet ik, maar ik had de reden hiervoor al gegeven maar blijkbaar heb je weer niet goed gelezen. Ik ga het niet weer herhalen.

"Dit is alleen niet je enige "vraag" want je beschrijft een halve casus."

Sorry, maar er moet echt iets mis met je zijn. De kern van mijn post was dat ik oefeningen wilde weten voor de sscap, plus eventuele tips van ervaringsdeskundigen. Ervaringsdeskungen als in, mensen die het zelf hebben meegemaakt. Als je dit niet hebt kunnen opmaken uit mijn posts dan is er iets mis met je brein.

"Je komt net van de fysio af waar je afspraken hebt gemaakt voor de behandeling. Vervolgens kom je hier op een forum vragen om oefeningen. Wat voor bizarre afspraken heb je gemaakt dan?"

Ik ben gister bij de fysio geweest en deze post had ik een dag eerder gepost, niet dat dat uitmaakt...
Ik wilde gewoon kijken of er hier tussen de fanatieke sporters meer mensen zijn die dit probleem gehad hebben, en hoe zij dit opgelost hebben. Misschien hadden ze wel een ongebruikelijke tip die je normaal bij de fysio niet hoort. Wat een gekke vraag he?!

"Je fysio wilt een paar weken wachten en geeft geen oefeningen mee omdat hij niet wilt dat je zelf aan de slag gaat. Vervolgens ga je op een forum vragen voor oefeningen zodat je toch zelf aan slag kan gaan. Jeeeej, hele behandelplan van de fysio gaat in rook op. Dat je het er niet mee eens bent, prima. Ga dan wel even in discussie met je fysio, als hij zijn behandeling niet overtuigend kan overbrengen ga je naar een andere behandelaar."

Bedankt voor het advies, maar ik ben geen klein kind. Ik weet wel hoe ik met die man moet praten. Ik zeg gewoon dat ik zo snel mogelijk met die sscap aan de gang wil en dat ik anders elders mijn heil ga zoeken. En het hele behandelplan gaat in rook op...overdrijf toch niet zo man. Ik kom er nog steeds 3 keer in de week voor de impingement dus er gaat helemaal niks in rook op. Ik ben het gewoon niet eens met de snelheid van het schema.

"Als je oprecht van mening bent dat je fysio puur zijn zakken wilt vullen, dien dan een klacht in. Zakkenvullers vervuilen de beroepsgroep."

Tja, probeer dat maar eens hard te maken.

"Absoluut uitleggen, je zit met elkaar op school toch? het is je plicht elkaar scherp te houden. Waarom een antwoord geven en iemand laten werken naar een eindproduct dat naar jouw mening niet klopt? Op z'n minst kan je dan een korte discussie voeren en elkaars argumenten aanhoren. Mocht er dan geen duidelijk antwoord uit komen dan zijn beide partijen niet overtuigend genoeg of te eigenwijs, mooi moment om terug te gaan naar de tekentafel.
Hetzelfde principe gaat op met de posts in dit topic. Jij bent overtuigd dat de subscapularis trainen de way to go is voor je formule. Hier zijn wat twijfels over. Simpel kip en het ei argument gooit al genoeg twijfels in het gesprek."

Wat zeg jij nu eigenlijk, wat ik in mijn verhaal niet allang gezegd heb?

Zoals ik al zei, als de ander overtuigd is, dan kun je een eindeloze discussie aangaan, of je geeft gewoon het antwoord waar hij om vraagt. Hij vraagt namelijk niet je mening over de vraag of de uitkomst relevant is voor de formule, hij vraagt gewoon de uitkomst! En in mijn specifieke geval nu, zeg ik er zelfs speciaal bij dat ik niet geinteresseerd ben in een discussie of het trainen van de sscap wel effectief is in mijn geval, ik wil gewoon oefeningen weten. Simpel zat, als je dit niet wil snappen dan moet je het echt bij jezelf zoeken.

Ik vraag dus ook niet de of het trainen van de sscap nuttig is, ik vraag gewoon welke oefeningen je kunt doen om die te trainen. Vind je het ook niet een beetje, kleeeeein beetje belachelijk dat ik voor een simpele vraag als dit onderhand een boek moet schrijven om mezelf uit te leggen?

Als mensen nou niet begonnen waren met zeggen:"Die vraag is niet relevant" dan was ik er niet zo op ingegaan. Maar als je een vraag stelt op dit forum, en je krijgt dat antwoord dan valt mijn pet daar vanaf ja.

---------- Toegevoegd om 00:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:52 ----------

Als je het jezelf trouwens makkelijker wilt maken, je ''subscapularis'' is gewoon een (van de) rotator cuff spier(en)..als je daarop zoekt, vind je waarschijnlijk meer oefeningen en tips.
Ik had jouw links al doorgenomen. En dat Youtube filmpje was trouwens perfect, het lijkt alsof het nu al minder is!

---------- Toegevoegd om 00:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:54 ----------

Dan wordt het misschien tijd om ze te doen. Ik heb de filmpjes die Hell93 aanbeveelt nog niet bekeken maar ik veronderstel dat diezelfde oefeningen er ook tussen staan.
Volgens mij zijn deze oefeningen min of meer identiek inderdaad, en ik ben al begonnen ;)

Laatst bewerkt:
Kudos dat je nog een heel verhaal schrijft, 99% van de mensen in zo'n topic ontsporen volledig.

Ik irriteer me niet omdat je zogenaamd "gelijk" hebt, ik ben gewoon een vervelend mannetje.

Het leuke aan zulke casussen en nog leuker aan het internet is dat je langs vraagtekens heen kan en mag lezen. Je vraag interesseerde me vrij weinig, het beantwoorden ervan nog minder. Het wijzen op het groter geheel, ookal wou je daar niks van horen was en is veel leuker.

Een klacht indienen is overigens vrij eenvoudig. De fysio noteert een behoorlijke bende aan administratie na elk consult en moet zijn behandelstrategie vrij eenvoudig kunnen verantwoorden. Een goede babbel met de therapeut zelf of de praktijkeigenaar is vaak al voldoende.

Nogmaals, succes met je herstel. Laat je fysio weten welke oefeningen je bent gaan doen, dan kan het worden meegenomen in zijn totale behandeling.

Terug
Naar boven