MuscleMeat

Peiling Suiker is altijd slecht voor de bodybuilder

Peiling Peiling Suiker is altijd slecht voor de bodybuilder

• Totaal stemmers
    284
Status
Niet open voor verdere reacties.
bijna in alles zit wel suiker dusss...

• Topic Starter Topic Starter
Slecht wat is slecht, zoveel dingen zijn slecht als je overdrijft. Met mate kan het geen kwaad. Neen dus.

Ik ben niet zeker.

Ik heb hier op gestemd vanwege het feit dat suikers direct ná training wél goed zijn.

Over de rest van de dag; mijden die zooi! Waarom zou men een insuline piek willen halverwege de dag?

Daarbij is suiker ook nog eens slecht voor je tanden.

Ik ga hierin met je mee Koekie :)

godja keb daarnet ook een glaasje cola gedronken in het uur na mijn training, zal wel niet zoveel kwaad kunnen, ik kom terug op mijn mening.

oneens

Nee geen suikers in fruit. Het gaat over geraffineerde suiker.

Dan is het antwoord JA

Over de andere suikers is het persoons gebonden denk ik. Er wordt aangeraden dat het bij ontbijt en rondom work-outs etc goed is. Maar bij mij is het nooit goed want het maakt me vetter dan vet. Dus geen rozijnen meer bij ontbijt en ook geen dextro na een work-out for me.

Geraffineerde suiker is inderdaad niet zo goed omwille van volgende redenen:

* De geraffineerde suiker komt na consumptie zeer snel (na enkele minuten) in de bloedbaan terecht;
=> de pancreas heeft onvoldoende tijd om te reageren met de gepaste hoeveelheid insuline
=> uitputting van de pancreas en insulineresistentie
* Een overmatig gebruik van geraffineerde suiker remt de werking van het immuunsysteem;
=> een verhoogde kans op allerlei infecties (bijvoorbeeld gistinfectie in de darmen of een vaginale schimmelinfectie)
* Een overmatig gebruik van geraffineerde suiker zorgt voor een tekort aan bepaalde vitamines. Geraffineerde suiker is namelijk ontdaan van alle natuurlijke hulpstoffen (vitamines, calcium, zink, chroom) die het lichaam helpen met de vertering van suiker. Daarom worden deze vitamines, mineralen en sporenelementen aan het lichaam onttrokken;
* Een overmatig gebruik van geraffineerde suiker zorgt voor een hoog glucosegehalte in het bloed;
=> "crosslinking" tussen proteïnestructuren als collageen
=> vernietiging van de structuur van collageen met als eindproduct het toxische AGES (Advanced Glycation End Product)
=> versnelling van het verouderingsproces

Begin nu niet angstvallig alle suiker te mijden. Bovenstaande zaken hebben enkel betrekking op geraffineerde suiker (witte suiker of kristalsuiker) en treden enkel op bij overmatig gebruik.

Oneens. Tijdens zware inspanningen (met name duurtraining) kan het de prestaties ten goede komen.

Aangezien de vraag specifiek "de bodybuilder" noemt en dus niet "jan en alleman" zou ik deze lezen als "hebben geraffineerde suikers altijd een negatieve invloed op de sportieve prestatie?" :)

Voor we nog meer gaan zeuren over tandjes en vitamientjes..

Gewoon voeding nemen dat aan de bron staat... geen klaargemaakte dingen kopen, en als je ze toch koopt altijd nakijken op de verpakking of er suiker toegevoegd is :)

Ja idd, dat is wel zo. Ik probeer dat zoveel mogelijk te doen, maar een klein beetje suiker... ach

Zit in een dirty bulk, dus laat het suiker maar komen... hoe meer calorieen hoe beter. :D

tsja hoe bedoel je dat precies? Op gebied van gezondheid of spieropbouw? Suiker is voor iedereen slecht. Maar dat het je progressie in de weg staat lijkt me niet, tenminste als je het niet te bond maakt. Paar keer per week een zakje chips kan geen kwaad.

Nee niet bepaald gezondheid, anders had ik geschreven "voor de mens". Het gaat over het effect op de fysiek. Maw: is het altijd nadelig voor de fysiek van de BB?

Suiker wordt alleen maar omgezet naar zuren waneer de bacterieen in je mond lang genoeg de tijd hebben om suiker om te ztten.

Met regelmatig poetsen heb je daar geen last van.

Maw gaatjes is meer een zaak van slechte mondhygiene dan van suiker eten.

's ochtends en 's avonds minimaal ja, maar veel mensen vergeten dat weleens, en dan begint de ellende. Kan er van meespreken :o

direct na de training wanneer de insuline behoefte het grootst is mag het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven