Fitness Seller

Peiling Suiker is altijd slecht voor de bodybuilder

Peiling Peiling Suiker is altijd slecht voor de bodybuilder

• Totaal stemmers
    284
Status
Niet open voor verdere reacties.
In energiedrankjes zit ook suiker toch? Die komen wel eens van pas om na de training de energiereserves weer snel op peil te brengen. Dus met mate gebruikt kan het goed zijn.

Grote vraag blijft natuurlijk: wie is "De Bodybuilder". Pas als de identiteit van deze mysterieuze figuur bekend is, kunnen we hier definitieve uitspraken over doen.

ALTIJD ?

nope,

de combinatie dextrose en fructose (aka sucrose) is zelfs ideaal PWO (en een beetje in refeeds).... zolang je maar niet overdrijft.

Ronnie Coleman zegt ook nog steeds naturel te zijn en dat het door aanleg komt.

Je kan nu toch moeilijk gaan verwachten dat een cop publiekelijk toegeeft aan de dope te zitten.

Maar precies daarom noem ik mezelf niet graag natural maar liever true natural. :)

Suiker is mijns inziens een koolhydraat die heel snel als energie gebruikt kan worden en in overmate ook snel naar vet wordt omgezet. Het is dan ook ten alle tijden beter om complexe koolhydraten (niet suikers) in te nemen. Ik probeer ze te mijden en het helpt mij cutten, zelfs met het mijden krijg je er genoeg binnen.

Kort: Complexe KH, goede eiwitten en schone onverzadigde vetten :bow2:

suiker is slecht voor iedereen, dus ook voor bbuilders

Pre en Post top. Dextrose, Maltodextrine, Vitargo of waxy maize starch.

Als je geen grote inspanningen levert is het verstandig er uit de buurt te blijven. Ben je aan het cutten kan je het ook beter beperken.

Stelling dat suiker slecht is vind ik weer typisch voor hoe altijd naar voeding wordt gekeken en ben ik het dus mee oneens. We zouden zonder kunnen maar in een optimaal dieet voor spierwinst zijn er momenten waar je der van moet profiteren.

Dat betekend niet dat je het uit supermarkt artikelen moet halen want dan wordt het gecombineerd met vet en vet en suikers is in mijn ogen wel een slechte combi, als je het dus doet doe het goed en neem een product wat je zelf kan doseren en combineren met eiwitten.

Dat het slecht is voor je algemene gezondheid ? Klopt
Dat je er vetter van word ? Imo niet
Dat het lege cals zijn ? Klopt

Je kan dus beter net die 300/500 cals overschot uit suikers halen dan structureel onder onderhoud eten. In dat opzicht is het niet slecht voor een bodybuilder.

Maar in een goed voedingsschema is het overbrodig en crap.

Dat het slecht is voor je algemene gezondheid ? Klopt
Dat je er vetter van word ? Imo niet
Dat het lege cals zijn ? Klopt

Je kan dus beter net die 300/500 cals overschot uit suikers halen dan structureel onder onderhoud eten. In dat opzicht is het niet slecht voor een bodybuilder.

Maar in een goed voedingsschema is het overbrodig en crap.

En de anabole kracht van insuline gebruiken na je training zie je daarin niet het belang van koolhydraten en dan met name snelle suikers?

Wat bedoel je met lege cals, zit een hoop energie in die gelijk gebruikt kan worden of op geslagen als je het niet direct nodig hebt.

Denk dat een bepaalde hoeveelheid suiker toch wel nodig is en niet slecht is. Als diabetes patiente een te laag suiker hebben dan is dat voor hun levensgevaarlijk. Of sla ik de spijker nu helemaal mis?

Denk dat een bepaalde hoeveelheid suiker toch wel nodig is en niet slecht is. Als diabetes patiente een te laag suiker hebben dan is dat voor hun levensgevaarlijk. Of sla ik de spijker nu helemaal mis?

Ja. Ik heb met wat diabetici te maken gehad en ben ook geen expert (correct me if i'm wrong). Bloedsuiker moet je zeker op peil houden maar dit hoeft niet met geraffineerd suiker te gebeuren. Ook niet diabetici kunnen hun bloedsuiker zonder geraffineerd suiker op peil houden dus diabetici ook. Denk aan complexe carbs.
Een diabeet moet gewoon eten en insuline nemen om bloedsuiker op peil te houden waarbij wij als niet diabeet geen insuline hoeven te nemen (doet ons lichaam voor ons).
Door de trage werking van complexe carbs is het wel moelijk om bloedsuiker op peil te houden.
In het geval dat je een extreem lage bloedsuiker hebt dan kun je suiker als zeer snelle suiker gebruiken om je leven te redden.

Laatst bewerkt:
met andere woorden ''suiker redt levens'' haha

Tafelsuiker oftewel sacharose oftewel sucrose is ten alle tijden slecht!
Simpele suikers bv. na de training kun je het beste halen uit andere bronnen zoals dextrose,fructose enz.
Gewone tafelsuiker is de bron van veel kwalen en aandoeningen.

Ach, een blikje cola per dag (LIGHT:D), imo maakt dat niet super veel uit.

Laatst bewerkt:
Suiker is altijd slecht, ik heb dat vergif uit mn voeding geschrapt.

nja tuurlijk is het niet goed..
ik voeg nooit ergens suiker aan toe.
maar als ik bijvoorbeeld ga trainen schaam ik me niet om daarvoor iets te eten waar wat meer suiker in zit dan de rest van mijn maaltijden.
weet er niet alles van, maar volgens mij is het wel prima voor een beetje extra energie.
en verbruik je dat toch meteen met trainen.
correct me if i'm wrong.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven