XXL Nutrition

Peiling Suiker is altijd slecht voor de bodybuilder

Peiling Peiling Suiker is altijd slecht voor de bodybuilder

• Totaal stemmers
    284
Status
Niet open voor verdere reacties.
Een bodybuilder moet suikers zo veel mogelijk vermijden

Dus EENS

ik denk van wel.

IMO gewoon troep. Maar als je gezondheid niet de eerste prioriteit is raad ik wel aan om na een zware training met lage bloedsuiker spiegel de turbo erop te zetten met een lading dextrose.

Maar ik vraag me weleens af of je ontvankelijker wordt voor diabetes als je bijv. 20 jaar lang 4 a 5 dagen per week je insuline spiegels zo fel doet laat stijgen en dalen.

Alles wat geraffineerd is is slecht voor iedereen.

Ik pak altijd een halve liter chocomel voor en halve liter chocomel na de training.
De suikers worden opgebruikt tijdens/na de training dus wat dat betreft lijkt het me niet slecht? en ook voor/tijdens het ontbijt zijn snelle suikers geen slechte optie, of zie ik dat nu zo verkeerd?

• Topic Starter Topic Starter
Suiker bij ontbijt zou ik niet doen. Maar rond de training zijn suikers juist zeer productief. Ook melk is op zich geen slecht idee na de training, maar er zijn natuurlijk efficiëntere dingen te bedenken.

Suiker bij ontbijt zou ik niet doen. Maar rond de training zijn suikers juist zeer productief. Ook melk is op zich geen slecht idee na de training, maar er zijn natuurlijk efficiëntere dingen te bedenken.

ik pak voor het ontbijt meestal 30g dextrose en 30g whey omdat je lichaam toch weer 8 uur zonder voedsel heeft moeten doen, slecht idee dus?

Het probleem daarmee is dat als het lichaam voor een lange tijd geen energie heeft binnen gekregen, het bij de eerstvolgende maaltijd te neiging heeft die energie makkelijk te gaan opslaan als reserves. De "redenering" van het lichaam (en ik leg het nu heel eenvoudig uit) is dat een periode van gebrek aan voeding best opgevolgd wordt door een periode van reserves opslaan, voor het geval er weer een periode van gebrek aan voeding komt. Oeroude biologische functies zijn dat.

De snelle opname van suiker met bijgevolg een insulinepiek maakt het vrij waarschijnlijk dat zodra er voldoende energie is om te overleven, het overschot opgeslagen zal worden in vetcellen. Ik zou dus in de ochtend eerder zorgen voor een voldoende eiwit icm met een koolhydraat die langzaam opgenomen wordt en ook langer actief blijft.

1.5 L Magere melk + 60 gram dextrose werkte voor mij echt super toen ik vol bulkte. Het duurde wat langer dan whey maar ik voelde gewoon dat de combi fructose + dextrose super efficient was.

Tegenwoordig drink ik geen melk meer, tenzij het de enige eiwitbron is die voor handen is, zelfde geld met rundvlees, alleen bij gebrek aan beter.

Tegenwoordig drink ik geen melk meer, tenzij het de enige eiwitbron is die voor handen is, zelfde geld met rundvlees, alleen bij gebrek aan beter.

Wtf Marky? Geen rundvlees? Ik eet een halve kg biefstuk per dag bro--> bizarre instant grow!

Geraffineerde suiker is ongezond i.v.m. de talrijke andere natuurlijke en gezonde voedingsmiddelen die beschikbaar zijn en een grote hoeveelheid koolhydraten bevatten (bv. granen, groenten, fruit etc.).

Zolang er geen overtuigend wetenschappelijk bewijs is dat geraffineerde suikers (dextrose, maltodextrine, vitargo etc.) de spierhypertrofie en/of vetverlies significant kunnen bevorderen bij bodybuilders, lijkt me de stelling "Suiker Is Altijd Slecht Voor De Bodybuilder" wel correct te zijn.

Maar dat overtuigend bewijs is er dus wel en heb ik je ook al gegeven. Pre/post training snelle suikers maken je sterker tijdens training/bevorderen herstel. De vraag is natuurlijk: wat is er allemaal nodig om jou te overtuigen voor een supplement te kiezen. 10 onderzoeken? 100? 1000? ;)

Wtf Marky? Geen rundvlees? Ik eet een halve kg biefstuk per dag bro--> bizarre instant grow!

Haha, ja, ik weet 't uit 't verleden, vlees is dè massabouwer samen met eggs, hoogwaardige proteine. Superpomp en door al dat ijzer e.d. veel energie.

Maar op basis van ethiek, gezondheid en ontvankelijkheid heb ik het er zelf uit gegooid, door voornamelijk (vette) vis (wel dioxine maar **** it) en veel eieren zonder dooier blijf ik constant een mooi lijnenspel houden. Ik wil er 365 dagen per jaar goed bij staan en van melk consumptie en vlees gaat op een over andere manier de seperatie op in een bloat en juist door een scheiding in de bicepsbal, diepe obliques en gesepereerde quads en pec/delt strepen oog je imponerend. Hoewel die bloat ook weer snel verdwijnt als je het weglaat.

Van dagelijkse vlees en melk consumptie leek ik altijd enkele procenten vetter terwijl dat in huidplooiien niet te zien was. Geen obliques, weinig zichtbare seperatie elders.

Komt ook nog eens bij dat ik niet veel zwaarder wil worden dan ik nu ben, 1.87 96 kg, 8 procent en tegenwoordig niet alleen maar maximale massatoename als doel heb maar ook conditietraining hoog in het vaandel heb staan.

Geraffineerde suiker is inderdaad niet zo goed omwille van volgende redenen:

* De geraffineerde suiker komt na consumptie zeer snel (na enkele minuten) in de bloedbaan terecht;
=> de pancreas heeft onvoldoende tijd om te reageren met de gepaste hoeveelheid insuline
=> uitputting van de pancreas en insulineresistentie
* Een overmatig gebruik van geraffineerde suiker remt de werking van het immuunsysteem;
=> een verhoogde kans op allerlei infecties (bijvoorbeeld gistinfectie in de darmen of een vaginale schimmelinfectie)
* Een overmatig gebruik van geraffineerde suiker zorgt voor een tekort aan bepaalde vitamines. Geraffineerde suiker is namelijk ontdaan van alle natuurlijke hulpstoffen (vitamines, calcium, zink, chroom) die het lichaam helpen met de vertering van suiker. Daarom worden deze vitamines, mineralen en sporenelementen aan het lichaam onttrokken;
* Een overmatig gebruik van geraffineerde suiker zorgt voor een hoog glucosegehalte in het bloed;
=> "crosslinking" tussen proteïnestructuren als collageen
=> vernietiging van de structuur van collageen met als eindproduct het toxische AGES (Advanced Glycation End Product)
=> versnelling van het verouderingsproces

Begin nu niet angstvallig alle suiker te mijden. Bovenstaande zaken hebben enkel betrekking op geraffineerde suiker (witte suiker of kristalsuiker) en treden enkel op bij overmatig gebruik.

Daar heb ik gelukkig geen last van:D.

Geraffineerde suiker is inderdaad niet zo goed omwille van volgende redenen:

* De geraffineerde suiker komt na consumptie zeer snel (na enkele minuten) in de bloedbaan terecht;
=> de pancreas heeft onvoldoende tijd om te reageren met de gepaste hoeveelheid insuline
=> uitputting van de pancreas en insulineresistentie
* Een overmatig gebruik van geraffineerde suiker remt de werking van het immuunsysteem;
=> een verhoogde kans op allerlei infecties (bijvoorbeeld gistinfectie in de darmen of een vaginale schimmelinfectie)
* Een overmatig gebruik van geraffineerde suiker zorgt voor een tekort aan bepaalde vitamines. Geraffineerde suiker is namelijk ontdaan van alle natuurlijke hulpstoffen (vitamines, calcium, zink, chroom) die het lichaam helpen met de vertering van suiker. Daarom worden deze vitamines, mineralen en sporenelementen aan het lichaam onttrokken;
* Een overmatig gebruik van geraffineerde suiker zorgt voor een hoog glucosegehalte in het bloed;
=> "crosslinking" tussen proteïnestructuren als collageen
=> vernietiging van de structuur van collageen met als eindproduct het toxische AGES (Advanced Glycation End Product)
=> versnelling van het verouderingsproces

Begin nu niet angstvallig alle suiker te mijden. Bovenstaande zaken hebben enkel betrekking op geraffineerde suiker (witte suiker of kristalsuiker) en treden enkel op bij overmatig gebruik.

Ik pak 500ml voor en 500ml chocomel na mijn training.

Dan kom ik uit op zo'n 120g suiker.
Dit 3-4 keer per week; zou dit onder overmatig gebruik vallen?

Haha, ja, ik weet 't uit 't verleden, vlees is dè massabouwer samen met eggs, hoogwaardige proteine. Superpomp en door al dat ijzer e.d. veel energie.

Maar op basis van ethiek, gezondheid en ontvankelijkheid heb ik het er zelf uit gegooid, door voornamelijk (vette) vis (wel dioxine maar **** it) en veel eieren zonder dooier blijf ik constant een mooi lijnenspel houden. Ik wil er 365 dagen per jaar goed bij staan en van melk consumptie en vlees gaat op een over andere manier de seperatie op in een bloat en juist door een scheiding in de bicepsbal, diepe obliques en gesepereerde quads en pec/delt strepen oog je imponerend. Hoewel die bloat ook weer snel verdwijnt als je het weglaat.

Van dagelijkse vlees en melk consumptie leek ik altijd enkele procenten vetter terwijl dat in huidplooiien niet te zien was. Geen obliques, weinig zichtbare seperatie elders.

Komt ook nog eens bij dat ik niet veel zwaarder wil worden dan ik nu ben, 1.87 96 kg, 8 procent en tegenwoordig niet alleen maar maximale massatoename als doel heb maar ook conditietraining hoog in het vaandel heb staan.

Je loop wel stoer op te scheppen over hoe hoe groot en droog je bent, maar waarom post je geen pics hier?

Maar dat overtuigend bewijs is er dus wel en heb ik je ook al gegeven. Pre/post training snelle suikers maken je sterker tijdens training/bevorderen herstel. De vraag is natuurlijk: wat is er allemaal nodig om jou te overtuigen voor een supplement te kiezen. 10 onderzoeken? 100? 1000? ;)

Ik ben idd niet zo makkelijk te overtuigen. :p
Maar 1 'well designed' studie onder 'real world' condities met overtuigende resultaten zou me wellicht kunnen overtuigen.

De redenen waarom ik tot nog toe niet overtuigd ben, heb ik hier al eens toegelicht:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...supplementen-vergeten-ben-203109/#post3721755

Je loop wel stoer op te scheppen over hoe hoe groot en droog je bent, maar waarom post je geen pics hier?

Er hebben hier pics gestaan van mij, dus oplettende mensen weten waar ik sta. De treurige waarheid is dat veel foto's op gaysites belanden of zelfs in een database komen met commerciele doeleinden.

Voor je het weet sta je in een Oost-Europees land op de labels van potjes HMB waar iemand goed aan verdient. Je hebt een prima naturel ogende rug. Vreemdgenoeg lijken foto's van gewone bodybuilders die hun foto's posten vaak echt op alle uithoeken van het net te belanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven