Fitness Seller

Tank's log

• Topic Starter Topic Starter
Squats
3 x 5 x 72,5

MP
4 x 47,5 (fail op 5e)
2 x 5 x 47,5

BOR
3 x 5 x 52,5

Poeh, wat een benauwde bende zeg. Squats voelden lekker, eindelijk es die 70kg voorbij (en ik voelde dat ik wel 75 aankon.. we zullen zien vrijdag). MP, ik had de kracht wel alleen ik ruste waarschijnlijk net iets te lang na de 4e keer, tja pers dan die 5e er nog maar es uit. Volgende keer weer dit gewicht proberen. BOR ging makkelijk, daar zal ik waarschijnlijk komende keren nog wel gewicht bij kunnen doen.

je gaat lekker zo! Of niet dan?

Tankieeeee. Gaat goed man. Doe je wel opwarmen enzo?

Zekers, altijd 4 a 5 setjes opwarmen met steeds meer gewicht en minder reps.

Nice :) Vind zelf 8-5-3-3-3-3-3-werkset altijd wel fijn (willekeurig aantal 3s:P).

Squats
3 x 5 x 75

Bench
3 x 5 x 65

Deadlift
1 x 5 x 95

Comments
Per ongeluk iets meer gegeten dan de bedoeling was, soms heb je van die dagen dan zit je continu vol en soms blijf je honger hebben. Weeg tegenwoordig ongeveer 71,5 ofzo trouwens. De training: squats.. wow 75 ging verdomde makkelijk.. lekker, de bench... mn triceps hadden het moeilijk, maar kon alles er nog wel uitpersen. Deadlift, intensief zo tegen 100 kilo, was redelijk op.

Squats
3 x 5 x 77,5 (blijft vooruit gaan :))

MP
4 x 47,5 (fail op 5e, moet toch lichter)
4 x 45 (fail op de 5e weer, damn!! moet lichter voor mn gevoel)
5 x 42,5

BOR
3 x 5 x 55

Raar dat ik kracht win op squats, maar verlies op de MP.. beetje vreemd. Nouja, het was in ieder geval een lekkere training.

Betere uitvoering misschien?

ach.. volgende keer weer ff kijken, anders een deload. Gaat prima zo!

Jah, maar ff een deload pakken inderdaad. Mn MP was verhoudingsgewijs toch al hoog, helemaal gezien het de spiergroep is die qua massa het verst achterligt, mn schouders zijn verre van impressive :roflol:

Ach ja, ik vind het nu erg leuk om krachtgericht bezig te zijn, komend najaar pak ik wel ff een maand of wat een meer massagericht trainingsschema

Nja het is neit vreemd dat je SQ of DL bijvoorbeeld meer blijft groeien dan je MP of BP. Dat je MP achteruit gaat is wel een beetje weird. Je zou er ook voor kunnen kiezen om gewoon je MP 2 weken terug te zetten in KG's en van daaruit opnieuw opbouwen naar nieuwe PR's. Deloaden als de rest lekker gaat zou ik niet doen mits je voelt dat je eht nodig hebt.

Nouja, echt achteruit gaan is het niet. Vorige training met MP had ik ook al moeite met 47,5 dus het is meer dat ik erop ben blijven steken.

Met deloaden bedoelde ik ook inderdaad de MP 2 weken terug zetten zoals Rippetoe het aanbeveelt. (had ik eigenlijk al deze training moeten doen, maar hoopte toch 47,5 te kunnen pakken) - resetten is misschien een betere verwoording - dit ga ik ook doen.

Thanks voor je reactie!

lekker, de bench... mn triceps hadden het moeilijk, maar kon alles er nog wel uitpersen.

Hoe breed is je grip? Als je ellebogen verder uit elkaar zijn dan je polsen bij het benchen pak je em eigenlijk al close-grip en belast je je triceps dus meer.

Hoe breed is je grip? Als je ellebogen verder uit elkaar zijn dan je polsen bij het benchen pak je em eigenlijk al close-grip en belast je je triceps dus meer.

Ik zou zeggen, ongeveer op schouderbreedte, maar dit weet ik niet precies omdat ik het meestal op gevoel doe en alleen in het begin erg lette op de houding en positie. Ik zal de volgende keer ff overal op letten weer. Thanks, Mac, much appreciated :cool:

Squats
3 x 5 x 80 (PR for sure!)

Bench
3 x 5 x 67,5 (yeah nog n pr)

DL
1 x 4 x 101 (fail op 5e op grip)

Comments
Zo ik dacht dat ik dood ging bij die squats.. ben wel tevreden :)

Ook bij de bench was het even doorbijten. Ik heb nogmaals even goed naar mijn grip gekeken en mijn polsen waren duidelijk niet zo ver uit elkaar als mijn ellebogen. Ik heb nu een bredere grip gehanteerd en voelde zo wat niets in mijn triceps. (Logisch eigenlijk gezien close grip bench press meer een tripceps oefening is en hoe minder "smal" je hem pakt, hoe minder je je triceps meeneemt :p) Altijd goed om je eigen techniek van tijd tot tijd onder de loep te nemen.

De deads, ik kon wel zwaarder had ik het gevoel alleen bij de 5e keer durfde ik niet helemaal omhoog te komen omdat ik bang was dat er 100 kilo hier op de vloer slamde waar mn huisgenoten vast niet heel blij mee zouden zijn geweest :D (volgende keer reverse grip)

Nette training! Leuke nieuwe PR's en ach, die deadlift komt wel ;)

Terug
Naar boven