AndroidHealthClinic

Tank's log

kan dat filmpje niet zien :/ k denk dat omdat k probeerde twee handen tegelijk moest k het met lagere gewichten doen

Filmke is verwijderd door de user :)

Maar ik doe het ook met één hand!

Gheghe, zo erg is het dus nou ook weer niet :nut:

maar front rise met twee handen tegelijk is zwaarder ;)

moet het nadenken... en wat k nu vermoed is dat bij twee handen teglijk je rug werkt meer terwijl bij een hand teglijk deel van rug dat werkt voor andere hand dat rust is gebruikt voor beweging

k weet niet welke uitvoering is best :/ denk ik twee handen teglijk omdat een hand is een beetje... CHEAT :p

• Topic Starter Topic Starter
Met een hand tegelijkertijd kun je een beetje "swingen", opzich wel lekker omdat je in totaal ook meer reps maakt. Maar 2 handen tegelijkertijd vereist zeker meer kracht, hoe dat precies zit weet ik niet.

Waar zit 3XL als je hem nodig hebt...

Als je het "strik" (wat is strikt?) wil doen dan is arm voor arm beter, maar dan wel echt arm voor arm terwijl je je met je vrije hand ergens aan vast houd.

Wat is beter? Persoonlijk hou ik meer van een losse vorm. Vind d e strikte vorm (zoals meestal wordt beschreven) te beperkend. Gewicht wat je met de strikte vorm kan nemen beperkt het gedeelte van de ROM wat echt belast word.

Je moet dan bij de losse vorm wel tegen de beweging ingaan en niet mee naar achter leunen vanuit je onderrug.

Doneer je karma aan Jurek :D

Na een tijd met een soort split te hebben getraind, verlangde ik stiekem toch een beetje terug naar Rippetoe. Het lange termijn doel was wel aanwezig, iets groter en sterker worden en de spierpijn de dagen erna zijn ook wel lekker, maar het voelde toch een beetje doelloos. En dat is omdat met Rippetoe de gewichten (bijna) elke training lekker omhoog kunnen. Ik was bezig een schema te maken en zelfs met 3 keer resetten zou ik in september kunnen halen: 120 op squats, 80 op de bench, 130 op de deadlift, 60 op de MP en 65 op de BOR. Na elke 3 weken RPT wil ik een weekje lager in gewichten, hoger in reps en isolatieoefeningen doen om het leuk te houden.

Training van vandaag:

Squats
3 x 5 x 55

Bench
3 x 5 x 55

DL
1 x 5 x 80

Vandaag dus rustig aan begonnen, vooral wil ik weer rustig opbouwen met de squats omdat ik een paar week geleden telkens last van mn voet had bij de squats. Vandaag geen last van gelukkig :) Verder, lekkere pomp in mn borst van het benchen. Volgende keer mag er weer meer gewicht bij.

voeding:
brinta+whey
6 boterhammen
lading brinta+pindakaas(brood was op en winkels waren dicht :p)
een focaccia van 200gr (juist.. brood was op)
pre en post wo whey
flink bord pasta
straks kwark

Ha, ben benieuwd welke progressie je gaat maken dan. Weet je je stats nog van de laatste keer?

Apart dat je squat gelijk is aan je bench, maar dat komt dus door je voet.
Succes man!

Thx Simson!

Komt inderdaad door mn voet en train borst ook al langer dan benen. Squats zaten op 70 en bench op 65 maar als ik discipline houd, moet ik daar zo weer bij in de buurt komen!

Terug
Naar boven