AndroidHealthClinic

Tatsujin’s traininglog

De coach heeft vorige week vrijdag de dagelijkse kcal op trainingsdagen verlaagd naar 2285, omdat m’n gewicht erg schommelde. Maar dit lijkt nu nog steeds het geval te zijn….want ben sinds gisteren weer bijna 2 kg aangekomen…..misschien juist door het grote kcal tekort tov onderhoud?
Het is niet mogelijk dat je vet aanmaakt in een kcal tekort en met jou kcal/bw zit je vrijwel zeker in een tekort, mits je ook eet wat je zegt.

Gewichtsschommelingen kunnen talloze oorzaken hebben, oa meal timing eet je wat later ipv eerder, vochtinname meer/minder, macros wijzingen of stress / ziek / slecht verkouden / verbrand door de zon etc.

Vandaar een weekgemiddelde om al bovenstaande factoren te minimaliseren en een eerlijk beeld van je gewicht te hebben week op week. Dagje hoger kan dus totaal geen kwaad als je met gemiddeldes werkt, lichaamsgewicht verlies je ook niet liniar en gaat met ups en downs. Weekgemiddeldes moeten eigenlijk wel linear naar beneden gaan met dit soort lichaamsgewichten.

Macros die je nu hanteert kan, maar wederom vetten zijn aan de lage kant. Voor x weken (maanden) maakt dit niet veel uit, maar zou structureel vetten niet elimineren. Voor een gezonden hormoonhuishouding en algemene gezondheid heb je goede vetten nodig. Tevens geven deze veel verzadeging en zijn er vele die de dag beginnen hoog vet/eiwit en nihil koolhydraten, vooral in een cut.

Gewicht: 125,1kg

Voeding van gisteren.

Was een goede dag denk ik, geen honger of cravings gehad en een goed vol gevoel. Moest zelfs mezelf een beetje dwingen om de spinazie nog naar binnen te krijgen om zo aan de dagelijkse kcal te komen. Gisteren ook vrij dicht in de buurt van de door de coach voorgeschreven macro’s gekomen (e:159gr, kh 293gr, v: 53gr).

De coach heeft vorige week vrijdag de dagelijkse kcal op trainingsdagen verlaagd naar 2285, omdat m’n gewicht erg schommelde. Maar dit lijkt nu nog steeds het geval te zijn….want ben sinds gisteren weer bijna 2 kg aangekomen…..misschien juist door het grote kcal tekort tov onderhoud?
Je “coach” heeft werkelijk geen idee wat hij/zij aan het doen is. Dit ga je op langere termijn niet volhouden, iemand van jouw gewicht valt makkelijk af op 3000 kcal ongeacht je metabolisne oid. Ook vind ik de voedingskeuzes nogsteeds erg bijzonder

125 kilo weeg je en je eet zo weinig? WTF! 😬

Ik zou echt eens goed achter je oren krabben en jezelf afvragen waar jouw coach mee bezig en waarom die zulke keuzes maakt.

Een wat groter tekort op dit vetpercentage is ook geen ramp natuurlijk, kan best. Als hij dit ook daadwerkelijk consistent kan volhouden en niet na een dag of 3 een binge krijgt van een paar duizend kcal.
Aangezien het gewicht dat je verliest niet bepaald matcht met het tekort dat je (zou) hanteren gaat er vermoedelijk iets mis met het tracken of je houdt niet consistent (dat/) een tekort aan.

Calorieën verlagen omdat je gewicht zou schommelen maakt natuurlijk no sense. Ik hoop dat je deze coach niet teveel betaald? :o

Een wat groter tekort op dit vetpercentage is ook geen ramp natuurlijk, kan best. Als hij dit ook daadwerkelijk consistent kan volhouden en niet na een dag of 3 een binge krijgt van een paar duizend kcal.
Aangezien het gewicht dat je verliest niet bepaald matcht met het tekort dat je (zou) hanteren gaat er vermoedelijk iets mis met het tracken of je houdt niet consistent (dat/) een tekort aan.

Calorieën verlagen omdat je gewicht zou schommelen maakt natuurlijk no sense. Ik hoop dat je deze coach niet teveel betaald? :o
Precies dit inderdaad, als hij daadwerkelijk rond die 2300 zou eten, zou hij afvallen als een trein

I counted three truth bombs here. :thumb:
Heb je er ooit over nagedacht om zelf coach te worden?

Gewicht schommelen door te lage kcal lijkt heel onwaarschijnlijk. Waarschijnlijker klopt je tracking niet helemaal. Als je een paar dagen Exact hetzelfde eet kun je trouwens ook makkelijk controleren of daar schommelingen vandaan komen. Moet je ook hetzelfde bewegen, regelmatig toiletbezoek (voldoende vezels), slaapritme en stressniveau hebben.

Edit: blijkbaar ging er iets mis toen ik naar het topic ging, toen zag ik nog geen reacties. Na posten zie ik dat ik niets nieuws zeg, alles was al gezegd en beter ook.

Habibi ben je nu coach geworden 😜😜🤣

Toen ik ben gestopt met studeren wel even overwogen maar nooit iets mee gedaan. Weet ook niet of ik wel genoeg geduld heb daarvoor :roflol:

Dat is niet zo vanzelfsprekend voor bepaalde leden, ik noem geen namen :rolleyes:
Ach er bestaan ook methodieken zoals Provocatief coachen en de zelf confrontatie methode, wellicht zijn deze passend.

Of de juiste (niche) doelgroep 😉

• Topic Starter Topic Starter
Verwijderd

Reden: Verwijderd
Laatst bewerkt:
TS video

Voor mensen die benieuwd zijn hoe een 125kg TS eruit ziet 😁

Het filmpje is gemaakt voor een vechtsportforum, dus met kleding aan haha; maar het geeft in ieder geval een idee. Door de andere filmpjes op m’n YT-kanaal kun je ook zien hoe m’n fysiek is veranderd door de jaren heen.
Je ziet inderdaad ook met kleding aan wel een stuk van de verdeling.
Lastig dat de verveling vooral op je buikzone zit, wel des te meer reden er iets aan te doen.

Ik was vergeten: doe je naar krachttraining (en vechtsport) ook cardio?

Je ziet inderdaad ook met kleding aan wel een stuk van de verdeling.
Lastig dat de verveling vooral op je buikzone zit, wel des te meer reden er iets aan te doen.

Ik was vergeten: doe je naar krachttraining (en vechtsport) ook cardio?
Ik doe geen cardio, behalve gemiddeld zoveel mogelijk stappen per dag zetten. Doe ook zoveel mogelijk lopend.

voor m’n break van 6 maanden deed ik elke keer wel trouw 10 minuten op zo’n roeiapparaat per gymsessie. Daarnaast duurden m’n gymsessies 2 tot 3 uur per keer en zag dat als cardio 🤣

Gewicht: 125,1kg

Lower A workout

Plate loaded Seated Leg Extension Machine Unilateraal:
2x7 67,5kg

Plate loaded Seated Hamstring Curl Machine:
2x7 50kg

Barbell Stiff Leg Romanian Deadlift:
1x5 110kg

Adductor machine:
2x56 152,5kg

Calf raise unilateraal: