AndroidHealthClinic

Tatsujin’s traininglog

Geen idee, ik let juist strenger op als voorheen. Soms alleen iets minder stappen op een dag en had een paar dagen wat meer koolhydraten, maar of dat het verschil maakt…..
Hoe bedoel je strenger opletten precies als je meer koolhydraat eet en een lagere tde hebt omdat je minder stappen zet?

Let je vooral op de calorieën, let je vooral op soort eten, waar precies op?

Heb je je calorieën aangepast aan minder bewegen en ben je eronder gebleven, kan gewichtstoename tijdelijk zijn door vochtverlies van koolhydraat.

Heb je je calorieën niet aangepast, kan het ook gewoon zijn dat je boven je grens gekomen bent en gewichtstoename (van deze hele week al volgens mij) komt doordat je je behoefte niet hebt aangepast aan minder bewegen.

Je coach kan je er vast bij helpen

• Topic Starter Topic Starter
Hoe bedoel je strenger opletten precies als je meer koolhydraat eet en een lagere tde hebt omdat je minder stappen zet?

Let je vooral op de calorieën, laat je vooral op soort eten, waar precies op?
Ik bedoelde meer op kcal en meer groenten en minder “ongezonde” dingen of snacks. Dus geen stukjes carrot cake, vlaai etc

Maar je hield je kcal aan die berekend waren op extra wandelen?
Volgens mij niet, want die kcal zijn niet berekend op basis van of afhankelijk van het wandelen. Maar ik zal het voor de zekerheid even navragen!

Thanks voor de feedback 🙏

Het ligt waarschijnlijk uiteraard gewoon aan dat je te veel kcal eet voor wat je aan het doen bent. Waar m dat in zit is aan jou om uit te zoeken. Track je verkeerd, sluipen er wel eens dingen bij in, heb je bepaalde voedingsmiddelen verkeerd berekend, etc etc. Hopelijk kan je de draad weer oppakken man, je bent al goed op weg 👍🏻

Verschil van 1kg zal gewoon vocht of darminhoud. Zijn. Als het vet was had je in een dag 7k+ cals boven je onderhoud moeten eten dus zo 10k in een dag en het lijkt me niet dat dat het geval is. Dus niet te druk om maken @Tatsujin
Klopt, alleen gaat het wederom weer om een kilo of 3 over de afgelopen dagen

Okay dit is apart, ik moet eerlijk toegeven…had er gisteren een beetje de pest in…en vrijdag is toch m’n cheatday.

Dus had gisteren tegen de 4900kcal verorberd tov de 2285kcal op trainingsdagen en 2213kcal op rustdagen (en me hier echt aan gehouden ook). Net op de weegschaal gestaan en 1,7kg afgevallen!🤨

Natuurlijk gaat het uiteindelijk om het Weekgemiddelde en niet een vergelijking van 1 dag verschil. Maar wilde het toch even delen, omdat mensen soms de gewochtstijging van deze week wijten aan teveel kcal.

Bijlagen

• IMG_6017.jpeg
    IMG_6017.jpeg
    139,2 KB · Weergaven: 24
Reden: Correctie
Ik snap je eetpatroon toch echt niet hoor. Zit je zo in een struggle met je kcal, gewicht enz en dan ga je er een dag in rammen met dubbele aantal kcal.
K zou toch eens een deftige coach overwegen die je een goed voedingsschema geeft ipv deze zooi.

Okay dit is apart, ik moet eerlijk toegeven…had er gisteren een beetje de pest in…en vrijdag is toch m’n cheatday.

Dus had gisteren tegen de 4900kcal verorberd tov de 2285kcal op trainingsdagen en 2213kcal op rustdagen (en me hier echt aan gehouden ook). Net op de weegschaal gestaan en 1,7kg afgevallen!🤨

Natuurlijk gaat het uiteindelijk om het Weekgemiddelde en niet een vergelijking van 1 dag verschil. Maar wilde het toch even delen, omdat mensen soms de gewochtstijging van deze week wijten aan teveel kcal.
Ze wijten een stijgende gewichtstrend aan een structureel kcaloverschot.

Die calorieën van gisteren zijn nog niet eens (volledig) verwerkt door je lichaam, dat zit voor 't merendeel gewoon nog in je verteringstelsel en heeft voor de rest nog niets gedaan. Als jij qua volume niet al te veel hebt gegeten is het niet heel abnormaal dat je na zo'n dag eens wat lichter bent, zeker met de mogelijke vochtschommelingen erbij. Dat wilt niet zeggen dat je jezelf niet weer zou gesaboteerd hebben.

Waarom je er wekelijks een cheatdag bovenop gooit is mij ook een raadsel tbh. En ik heb zo'n vermoeden dat 't daar merendeel van de tijd voor een groot stuk mis gaat.
Als je je calorie-inname op een evenwichtige manier zou verdelen en dagelijks rond de 2500-2600 kcal aanhoudt in plaats van jezelf de hele week uit te hongeren, zul je mentaal ook minder de behoefte voelen voor een 'cheatdag'.

Precies wat @Kathlinoo zegt. Als ik een hele dag letterlijk niks eet en alleen een liter olijfolie drink van 9000 kcal, reken maar dat ik de dag erna een heel stuk lichter ben op de weegschaal, zo werkt het niet natuurlijk

Gewicht: 121kg

Upper A workout

Chest press machine:
2x5 93kg

Chest fly machine:
2x5 100kg

Wide grip cable Lat Pulldown
2x5 100kg

Plate loaded seated chest supported Row Machine - wide grip:
2x5 100kg

Cuffed Lateral Raise unilateraal;
2x7 27kg PR

Single arm triceps pushdown rope:
2x7 37kg

Bicep curl machine - unilateraal:
2x7 39kg

Reden: Correctie/aanvulling
Laatst bewerkt:
Gewicht: 122,75kg

Lower A workout

Plate loaded Seated Leg Extension Machine:
2x4 80kg PR

Seated Hamstring Curl Machine:
2x5 130kg

Barbell Stiff Leg Romanian Deadlift:
1x5 117,5kg

Adductor machine:
2x61 152,5kg VPR

Calf raise unilateraal:
2x7 75kg

Ab crunch machine:
2x17 102,5kg

Hip adduction machine

Reden: Filmpje toegevoegd
Gewicht: 122,55kg

Pilates les vanochtend, was best leuk!!ga het denk ik wel vaker doen.

Upper B workout

Barbell Bench Press:
2x5 70kg

Incline bench press:
2x5 50kg

Plate loaded seated supported Chest Row Machine - Small grip:
2x5 105kg

Cable y-raise:
1x7 72kh PR
1x7 64kh

Preacher curl machine - unilateraal:
2x7 32kg

Dumbbell Bent Arm Pullover
2x5 38kg PR

Single arm triceps pushdown rope
1x7 36kg
1x7 32kg

Gewicht: 123,6kg

Lower B workout

Plate loaded Seated Leg Extension Machine Unilateraal
2x5 72,5kg

Seated Hamstring Curl Machine
2x5 132,5kg

Plate loaded Pivot Squat Machine
2x5 75kg

Plate loaded Calf raise unilateraal
2x8 75kg

Ab crunch machine
2x15 102,5kg

Hmz... Morgen is je cheatday, maar je gewicht loopt alweer aardig op deze week. Heb je naarmate de week vordert ook steeds meer trek?

Hmz... Morgen is je cheatday, maar je gewicht loopt alweer aardig op deze week. Heb je naarmate de week vordert ook steeds meer trek?
Nee, ik had m’n cheatday naar gisteren verplaatst 😃 Morgen dus weer een “gewone” dag. Het valt mee, het hangt er een beetje vanaf. Op sommige dagen wel en sommige dagen niet en houd ik zelfs nog wat over of moet ik moeite doen om de dagelijkse kcal te halen.

Heb vandaag een check-in en dan gaan we dit ook bespreken

Mischien heb ik dit gesprek al gemist, maar een cheatday zonder grenzen lijkt me sowieso tricky. Zelf doe ik bijvoorbeeld 1000kcal per weekend aan extra ruimte voor als ik ergens een taartje/biertje/lekker broodje/weetikveel krijg. Werkt tot nu toe wel lekker.

Mischien heb ik dit gesprek al gemist, maar een cheatday zonder grenzen lijkt me sowieso tricky. Zelf doe ik bijvoorbeeld 1000kcal per weekend aan extra ruimte voor als ik ergens een taartje/biertje/lekker broodje/weetikveel krijg. Werkt tot nu toe wel lekker.
1000 extra per weekeinde.....de luxe leef ❤️
Maar mooi principe, doe ik ook, maar dan in verhouding dus in mijn geval de helft. Onbeperkt lijkt me nooit een goede strategie.

Terug
Naar boven