MuscleMeat

Te weinig eiwitten tijdens cutten?

Ja, ga er maar vanuit dat het waar is wat yeremy zegt. Het is ook niet moeilijk te begrijpen waarom ze ons niet begrijpen, ze hebben zelf nooit op een redelijk niveau getraind. Dat is geen verwijt maar een constatering. Heel simpel gezegd schieten ze kennis te kort door een massa/ervaring tekort.

De discussies op dbb worden puur theoretisch gevoerd waar het er in feite om gaat wat iemand bereikt. Neem nou dat topic van pleurplaat, lol, dit soort mensen laat hij zich vertellen hoe je een voedingsschema op moet stellen:
http://anthonycolpo.com/wp-content/uploads/2010/07/anthony-colpo-oct-14-20101.jpg

Vind je het gek dat je het zo nooit gaat snappen? Arnold zat ook hoog in eiwitten, hiernaast het gros van de echt grotere ook. De pro's zijn er al lang over uit dat veel eiwitten zorgt voor meer spier, doordat je het zelf niet wilt ervaren doe je in feite jezelf tekort (probeer alles toch?). Kijk voor de grap eens hier op het forum bij de mensen die wel aardige gewichten verslepen. Op zo'n belangrijk punt afgaan op ecto's met een logische onderbouwing terwijl de praktijk wat anders zegt vind ik simpelweg dom. We kunnen leuk doen alsof het allemaal bro-science is. De reden hiervan is dat jullie net niets hierover weten omdat je gewoon te onervaren/klein/slap bent.

Je hebt nog genoeg andere voorbeelden, neem bijv. het V-diet van t-nation, waar het gros van coaches die schrijven op t-nation naar verwijzen.

Flink veel onzin man. Had ik niet verwacht.

Voor uw leesgemak heb ik alles wat niet retarded is in deze post even dikgedrukt.

Je moet eens bedenken wat je zelf als trainende vetz*k tot nu toe bereikt hebt en of je droger en groter door het leven wilt gaan.. Eigen keus.

Dit soort topics blijven handig: je weet gelijk weer wie retarded is.

Jij hebt met je ecto fysiek ook het wiel uitgevonden? Zie hierboven. Tip: Stop met de lyle onzin, dat komt al zovaak voorbij. Bij zo'n figuur haal jij je info vandaan, klopt helemaal bij m'n verwachting:
lyle-alan-brofist-e1275763409116.jpg

Flink veel onzin man. Had ik niet verwacht.

Ik snap ook wel dat jij het niet snapt. Je hebt nou niet bepaald een bodybuilding fysiek dus waar bemoei je je mee als je er geen verstand van hebt? Je kan 200 bankdrukken, maar als je alsnog een vetpens hebt is een discussie over voeding niet bepaald aan jou toebedeelt.

@Adonis: Als ik mod was kon jij op zoek naar een nieuw forum om je stupiditeit tentoon te spreiden.

haha erg jammerlijk dit

adon1s trollt gewoon :roflol:

Dat hopen we dan maar

Inderdaad, want om veel te kunnen bankdrukken is voeding natuurlijk totaal niet belangrijk!
[/sarcasm]
Dit slaat echt alles..

Juist! Jij snapt het. Er zijn zoveel bankdruk logjes van iets dikkere personen, dat geeft niet. Iedereen moet lekker doen wat hij/zij wil, maar kom dan niet ermee aan dat je dan ook iets van voeding zou moeten weten. Wat we wel weten is dat ze waarschijnlijk nooit te weinig hebben gegeten!

@Adonis: Als ik mod was kon jij op zoek naar een nieuw forum om je stupiditeit tentoon te spreiden.

Helaas ben je het niet. Misschien als je erg pleaserig bent voor de mods dat je deze ambitie wel waar kan maken?

Haha nee hoor. We mogen toch best zeggen waar het op staat.

Misschien mis ik wat maar ging het topic niet over te weinig eiwitten?

---------- Toegevoegd om 14:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:40 ----------

Je kijkt daar toch niet van op he ....

Je argument was, adonis, dat we moeten kijken naar gasten op dit forum die aardige gewichten verslepen en die zouden t dan roerend met je eens zijn. Ofzoiets.
Ik denk dat ik, in alle bescheidenheid, naar dbb maatstaven iemand ben die aardige gewichten versleept, pleurklaat is er ook zo eentje. Ik ben in elk geval van mening dat je totale onzin kletst. Maar dan is het argument natuurlijk ineens dat ik te dik ben ofzo, want dat is echt relevant als het gaat om de kennis die iemand bezit ja
Verder moesten we naar arnold kijken en naar allemaal andere pro's en vooral de discussie 'niet op theoretisch vlak voeren' (hoe doe je dat eigenlijk). Wat je dus zegt is alle scientific data maar laten varen en luisteren naar wat george farah of kai greene in een of ander artikeltje zonder referenties zegt en ondertussen volkomen negeren dat zij lopende chemische fabrieken zijn, gesponsord door supplementenboeren, met 0,0 peer reviewed studies om hun claims te ondersteunen. Nee bedankt.
Vrijwel alle studies op dit vlak laten zien dat ~1,8 gram proteine per kilo lichaamsgewicht genoeg is, en dat dit in de cut iets hoger mag zijn. Maar dat is natuurlijk allemaal te theoretisch, ahnuld snapt er veel meer van!

En ik hoop nog steeds dat je trollt.

Laatst bewerkt:
beter kijk je naar pro's die een wandelend chemisch lab zijn om te weten wat werkt

Ik heb heel wat onderzoeken bekeken mbt eiwit intake, maar ben er zelf nog geen tegen gekomen die als feit vast kan stellen dat 0,8 of 1,8 gram genoeg is voor iedereen en zware bodybuilders.
Wel veel onderzoeken gezien waar mensen iets meer stikstof uitscheidden vanaf een x aantal grammen. Zegt dat iets over wat je nodig hebt? Want daar ligt de basis van de 0.8 tot 1,8 gram.

De onderzoeken met radio actieve markers geven ook niet aan hoeveel je wel of niet nodig hebt.

Ik blijf van mening dat de eiwit behoefte per persoon afhangt van de intensiteit in de trainingen en de daar aan verbonden eventuele schade en de rest activiteiten. Dit wordt ook min of meer bevestigd door de zo heilige studies van de magere niet trainende wetenschappers.

Om nog even terug te komen op Der Arnold ...5 uur training per dag op hoog tempo met hoge gewichten en weinig noemenswaardig rust tussen sets en vaak 2 trainingen per dag zeer intensief. Niet te vergelijken met de gemiddelde DBB'er theorie.

Je argument was, adonis, dat we moeten kijken naar gasten op dit forum die aardige gewichten verslepen en die zouden t dan roerend met je eens zijn. Ofzoiets.
Ik denk dat ik, in alle bescheidenheid, naar dbb maatstaven iemand ben die aardige gewichten versleept, pleurklaat is er ook zo eentje. Ik ben in elk geval van mening dat je totale onzin kletst. Maar dan is het argument natuurlijk ineens dat ik te dik ben ofzo, want dat is echt relevant als het gaat om de kennis die iemand bezit ja
Verder moesten we naar arnold kijken en naar allemaal andere pro's en vooral de discussie 'niet op theoretisch vlak voeren' (hoe doe je dat eigenlijk). Wat je dus zegt is alle scientific data maar laten varen en luisteren naar wat george farah of kai greene in een of ander artikeltje zonder referenties zegt en ondertussen volkomen negeren dat zij lopende chemische fabrieken zijn, gesponsord door supplementenboeren, met 0,0 peer reviewed studies om hun claims te ondersteunen. Nee bedankt.
Vrijwel alle studies op dit vlak laten zien dat ~1,8 gram proteine per kilo lichaamsgewicht genoeg is, en dat dit in de cut iets hoger mag zijn. Maar dat is natuurlijk allemaal te theoretisch, ahnuld snapt er veel meer van!

En ik hoop nog steeds dat je trollt.

Ook jij reageert met één zin zonder onderbouwing. Vind je het zelf nu niet vreemd dat 99% van de pro's en mensen die qua fysiek echt wat bereikt hebben allemaal hoog in eiwitten zitten? Dat het allemaal marketing is mag je best denken, die mening deel ik niet. Dan hadden ze toch ook koolhydraten en vetten kunnen promoten van hun eigen merk? In dit geval gaat de -wel of niet gesponsord- discussie echt niet op. Op bodybuilding.com was ook eens zo'n discussie waar heel duidelijk te zien was dat de mensen met een streefwaardig fysiek simpelweg meer eiwit eten. Mijn eigen ervaring is ook dat meer eiwit beter werkt.

Er is ook nog zoiets als anabole effecten van bepaalde voedingsmiddelen. Kijk eens voor de grap op ergogenics. Hoe meer bcaa's/eiwit hoe meer spier:
http://www.ergogenics.org/bcaas-plus-glutamine-verhogen-testosteronspiegel-in-bodybuilders.html
http://www.ergogenics.org/bcaas-archief.html

Nu iets over koolhydraten, waar ze eigenlijk altijd zeggen dat het omlaag moet ipv omhoog:
http://www.ergogenics.org/dieet-weinig-koolhydraten-gezond-gewicht-vasthouden-makkelijker.html
http://www.ergogenics.org/afvallen-met-koolhydraatarmdieet-kost-geen-spiermassa-en-kracht.html
http://www.ergogenics.org/hoe-een-koolhydraatarm-dieet-veroudering-vertraagt.html

Nog iets waarom de timing zo belangrijk is:
http://www.ergogenics.org/combinatie-koolhydraten-cafeine-versnelt-spierherstel-na-training.html

Geef nu eens eerlijk toe of je zelf al eens geexpirimenteerd hebt met 3,5-4gr/kg eiwit voor een langere periode (min 3 maanden). Ik vraag me af of je mening gevormd is op ervaring of voorgevoel.

Uit je tekst blijkt eigenlijk al dat je de rest van je kcal's uit kh of vet haalt (1,8gr/kg eiwit schrijf je zelf). Hoe zwaarder je wordt hoe meer kcals je nodig hebt. De best kcal's om te groeien zijn simpelweg eiwitten omdat je daar veel minder snel vet van wordt en deze de meest anabole eigenschappen bezitten (zie bovenstaande weer). Als je een aantal gram/kg als richtlijn aanhoudt voeg je dus kh en vet toe wanneer je kcals omhoog moeten, dat vind ik nogal dom ja. Wat ik schrijf is echt niet naar bedoelt en ik geloof ook echt dat je jezelf tekort doet.. Voor jezelf zou het fijn zijn als je voor hiervoor open staat. Het hoeft niet. Ik zit er niet mee, maar kom dan niet met een reactie alsof je het zo goed weet maar eigenlijk de plank mis slaat wat dit betreft.

O, dus je geeft wel toe dat je als je moet kiezen tussen kh vet of eiwit dat je dan beter meer eiwit kan eten, in dit geval dan met AS? Dat wist ik al hoor, niets nieuws..?

Ben je zo simpel dat je alleen maar de inleidende zin uit een verhaal citeert zonder vervolgens ergens inhoudelijk op in te gaan? :) Ook jij bent waarschijnlijk zo'n bekrompen mens dat na een onderzoekje over minder eiwit gelezen te hebben geen andere keuze meer durft te maken? Heb jij al eens geprobeerd om 3,5gr/kg te eten?

O, dus je geeft wel toe dat je als je moet kiezen tussen kh vet of eiwit dat je dan beter meer eiwit kan eten, in dit geval dan met AS? Dat wist ik al hoor, niets nieuws..?

Ben je zo simpel dat je alleen maar de inleidende zin uit een verhaal citeert zonder vervolgens ergens inhoudelijk op in te gaan? :) Ook jij bent waarschijnlijk zo'n bekrompen mens dat na een onderzoekje over minder eiwit gelezen te hebben geen andere keuze meer durft te maken? Heb jij al eens geprobeerd om 3,5gr/kg te eten?

Zeg ik dat? Ik zeg alleen aas en jij doet direct allerlei aannames :roflol: Ik bedoel ermee dat 99% van de pro's AAS gebruiken en dáárom veel eiwitten (moeten) eten. 99% van de DBB'ers zijn geen pro.

Ja, dat heb ik geprobeerd.
Als ik 3,5gr/kg eet dan hou ik (afgezien van vreselijke buikpijn ivm darmaandoening en een lege portemonnee) niks over voor koolhydraten, aangezien ik dan (na 0,6gr/kg vet) 30 gram over houd voor koolhydraten. Als ik op zo weinig koolhydraten ga zitten dan word ik zo chagrijnig als wat en train dan als een vaatdoekje..Gelukkig is niet iedereen hetzelfde en reageert niet iedereen hetzelfde erop, helaas begrijp jij dat niet.

Troll confirmed, Ergogenics linkdump :roflol: dan kunnen mensen je moeilijk nog serieus nemen.

Troll confirmed, Ergogenics linkdump :roflol: dan kunnen mensen je moeilijk nog serieus nemen.

Zou ik ook zeggen als ik de discussie niet meer kan winnen op basis van onderzoekjes. Bij jou is ook aan je fysiek af te lezen dat je te weinig eiwit eet :o

Zou ik ook zeggen als ik de discussie niet meer kan winnen op basis van onderzoekjes. Bij jou is ook aan je fysiek af te lezen dat je te weinig eiwit eet :o

Dus omdat ik het wel heb geprobeerd maar het niet werkte, hoef je niet meer op me te reageren?

Klinkt inderdaad als een troll :o

Oh en btw, jouw fysiek is nu ook niet echt je van het :roflol:

Terug
Naar boven