MuscleMeat

Tempraments Log

Ik zou slechts 1x in de week een preworkout nemen, anders word je er in zekere zin ook "afhankelijk " van.

En het nadeel is dat de gewenning (van het kleine beetje werking) snel optreedt. En dan is het placebo-effect ook zo weg.

• Topic Starter Topic Starter
maar mannen zullen we het nu weer richten op een Log in plaats van een suplemente thread? :) wil geen gezeur met admins:$

Goede training! :thumb:

tjah groot gelijk maar wil niet dat Admins het gevoel krijge dat ik russian bear 2 ben of zo

Echter, het moment van opname is per product verschillend.
Klopt, dit is dus waar timing belangrijk wordt.

Vloeibare aminozuren met een slim koolhydraatprofiel worden bijv. vrijwel direct opgenomen. En dat is ook PWO ;)
Inderdaad, maar dan is IMO intra-workout dus beter. Je houdt altijd een zeker vertraging.
Plus het risico van postworkout amino suppletie is dat het gebruikt kan worden als brandstof ipv bouwstof, zelf in combi met snelle carbs.

Ook hier is intra workout suppletie weer een betere optie( ik doel dan dus op AA's met een snelle carb ), icm goede voeding. Doordat je bloedsuiker vrij constant blijft is het risico dat je aminos als brandstof worden gebruikt kleiner.
Wat betreft je caffeine verhaal, klopt ook grotendeels. Al vraag ik me wel af hoe het rendement in percentages uitgedrukt kunnen worden.

Zal denk ik wat samenhangen met de getraindheid van de persoon( op vlak van rekrutering ) dus is inderdaad lastig uit te drukken in percentages. Ik merk in elk geval wel degelijk verschil met- tov zonder caffeine trainen.
En daarnaast moeten we het placebo effect niet vergeten. Te veel "feiten" hangen hier samen mee

Eens, voor velen is een pre-workout vooral een psychologische boost:p

@Temprament. Jij bent temprament, een soort next level Russian bear. Je staat er dus boven.

komt vooral doordat jij wel traint:rolleyes:

Eindelijk iemand die weet waar hij over praat.

Het enige nog bespreekbare/twijfelachtige is de vertraging van bepaalde supplementen en of deze eventuele vertraging enig kwaad kan ja of nee. En zo ja, in welke mate.

Én hoe de betreffende supplementen dan worden gebruikt. En dan doel ik op brandstof of bouwstof.

Én hoe de betreffende supplementen dan worden gebruikt. En dan doel ik op brandstof of bouwstof.
Ik denk dat wanneer je voor jezelf aanhoud:
- Stims pre-workout
- Aminozuren en creatine/beta alanine( kortom, stoffen die een bepaald niveau in je lichaam moeten opbouwen. ) en een snelle carb( dextrose/maltodextrose combi bijv. ) intra
en,
- Whey( zonder extra carbs ) post-workout

Dat je dan een eind in de goede richting zit en het merendeel van je supplementen gebruikt zullen worden voor wat ze bedoeld zijn. Die vertraging onderling is niet zo heel erg. IMO, mits je bloedsuikerspiegel gelijk blijft zullen ze toch wel goed opgenomen worden.

Enige waar ik zelf nog niet over uit ben is dat plaats van 'pomp' supplementen in dit hele verhaal. En ook over het nut daarvan.

neem aan dat dit positief is:P
Was positief, Russian bear trainde niet eens:p Waarom had die gast eigenlijk een ban te pakken?

Naast eerdergenoemde supplementen vind ik bijv. aminozuren een geschenk uit de hemel. Zowel bij het cutten als bulken.

En zoek voor de grap eens naar "Protein Fuel" van Biotech USA. Dat neem je tijdens de training. Over extreem herstel tijdens je setjes gesproken :) Ik heb persoonlijk nog nooit zoiets meegemaakt.

Weet niet of je whey perfection gebruikt. Had in een eerder topic vergelijking gemaakt tussen Whey Perfection en EAA betreft aantal en hoeveelheden van aminozuren.

Daarin kwam ik tot de conclusie dat het beter is om Whey perfection te nemen, immers grote hoeveelheid EAA erin. En het is nog eens goedkoper. Uiteraard moet je wel whey perfection goed timen.

Zie: http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/bodyenfitshop-nl-191196/index450.html#post5401226

En hier ook nog eens een kosten plaatje van de vergelijking:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/bcaa-must-have-262667/#post5421873

Op het feit na dat je de Whey moet timen, circa 1u a 1,5u van te voren nemen. Zie ik geen nadelen om Whey Perfection boven EAA te kiezen.

Laatst bewerkt:
goed timen voor de training? Ik neem de whey perfection altijd een uurtje voor de training. Maakt het in dit geval nog uit of je met melk/water neemt?:)

dus jullie zegge dat ik ook whey moet neme voor me workout

dus jullie zegge dat ik ook whey moet neme voor me workout

Uur voor de training is een optie.

Zelf doe ik het niet, omdat ik altijd avond eten neem voor de training.
Na de training neem ik ook geen whey omdat dan Rijst + Kip/Melk neem.

Kwa eiwit inname zit ik al hoog genoeg.

Daarin kwam ik tot de conclusie dat het beter is om Whey perfection te nemen, immers grote hoeveelheid EAA erin. En het is nog eens goedkoper. Uiteraard moet je wel whey perfection goed timen.

Pre- / Post workout is whey beter dan EAA's( zeker whey perfection die ze beide heeft:p ). Intra zijn pure aminos beter, worden sneller opgenomen.

Hangt dus inderdaad van de timing af. :D

goed timen voor de training? Ik neem de whey perfection altijd een uurtje voor de training. Maakt het in dit geval nog uit of je met melk/water neemt?:)

Melk bevat caseïne eiwitten en vetten. Vooral die laatste kan de opname iets vertragen, zou me hier niet blind op staren.

Verder stel ik voor dat we deze discussie afkappen en evt. elders voort zetten. Dit is ook niet fijn voor temp zn log. :p

---------- Toegevoegd om 20:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:00 ----------

Uur voor de training is een optie.

Zelf doe ik het niet, omdat ik altijd avond eten neem voor de training.
Na de training neem ik ook geen whey omdat dan Rijst + Kip/Melk neem.

Kwa eiwit inname zit ik al hoog genoeg.
ditte. +1

Ik was al afgehaakt, lekker puh! :P

vind het niet super erg of zo . zolang er geen admins komen klagen over misbruik. want ik leer hier eigenlijk best een hoop van . en die whey perfection is goed man:P

isolaat van xxl. zit misschien meer eiwit in minder koly minder vet in . maar bij whey perfection. gaat ik toch liever voor de prijs. xD en ze hebbe berry smaak xD vraag me af of dat te doen is ook in de zomer bv:P met ijsklonte kwark en milkshake make:P

Hey ik will barbell shrugs doen binne kort moet ik die eerst om hoog werke op deadlift mannier ?

Of je legt de bar op de spotters van een rack, dan is het maar een rack pull ;)
Je kan dan ook tot fail gaan, als je het laat vallen (door grip of door de traps) is het toch op de spotters :p

Gooi em miss in de smith dan

Terug
Naar boven