XXL Nutrition

ten einde raad 2 jaar pijn in nek en trapezius

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb niet echt een kaakprobleem, denk dat alles gewoon uit die plaats in mijn bovenrug komt ( waar ook de tinteling is ) hierdoor zijn alle spieren ( traps/ nekspieren) zo hard opgespannen dat ik er zelfs pijn van krijg in mijn kaak ) ook is er minder spiermassa linkerkant van de rug en arm dan rechts.

heb ook een andere praktijk gevonden in de buurt waar de therapeut deze opleidingen heeft gevolgd, dit beter ????:
1987-1989 : Manuele therapie volgens het Systeem van der Bijl
1990-1992 : STEP (Stichting Ergonomie en Preventie) met aandacht voor rugschool, podologie en triggerpointtherapy
1993-1998 : Manuele Therapie aan het IRSK volgens de IFOMT (Internationale Federatie voor Manuele Therapie)-normen
1999-2001 : Spierkettingen volgend Leopold Busquet
2002-2005 : Cranio-Sacrale therapie volgens Upledger met achtereenvolgens de CST (Cranio Sacrale Therapie) 1 en CST 2 gevolgd door de SER (Somato Emotionele Release) 1 en SER 2 om vervolgens af te sluiten met de CST advanced met de nodige aandacht voor het behandelen van de therapeut.
2006 : Cranio sacraal therapie bij kinderen en baby's
2009 : Start van de 5-jarige academische opleiding Osteopathie aan het i.a.o. (Internationale Academy of Osteopathie)
2013 : Bezig aan het 4de en 5de jaar Osteopathie

Laatst bewerkt:
nieuwe update:

vandaag 5de keer naar de chiropractor geweest. Heb hem verteld dat ik last heb gehad van opgespannen spier achter oor waardoor ik minder goed hoorde links en dat ook de linker kaak zeer deed.

Hij heeft me dan onderzocht en vroeg langs welke kant ik eet. Ik zei rechts en enkel rechts omdat ik langs links een kies mis en daarom niet of bijna niet langs daar kauw. hij drukte dan op beide kaakgewrichten en op die moment deed rechts wat meer zeer dan links.

Nu gaat hij het idee onderzoeken dat al mijn pijn door mijn kaak komt ( en mijn missende tand) hij zei me dat mijn rechterkant meer ontwikkeld was en dat ik nu een paar weken zoveel mogelijk langs links moet eten om de spieren in kaken terug in balans te brengen ( ook zei hij me dat ik beter een implantaat laat zetten ( 2000 euro :S)

Gaat dit niet een beetje te ver of zien jullie hier misschien een bron van waarheid in. Ik vind het heel raar en denk gewoon dat de pijn vanuit mijn nek naar mijn oor gaat en daardoor ook naar de kaak. Ok ik tandknars soms waardoor het kaakgewricht meer gespannen is en ja misschien is mijn rechterkant meer ontwikkeld als de linkerkant maar is dat niet zo bij iedereen en normaal. Als ik elke dag mijn rechterarm train met 20 kg en mijn linker met 10kg dan is het toch normaal dat de ene meer ontwikkeld is.

Laatst bewerkt:
nog eens een nieuwe update:

juist emg laten nemen: heb een beetje krachtverlies en zenuw is geirriteerd, dokter denkt dat dit toch van de C5-C6 bulging is (pfffffff)

hij heeft me nu pijnstillers voorgeschreven en vitamine B, wat dat gaat verhelpen weet ik niet

Gaat niets verhelpen!

Welke spieren had je krachtsvermindering?

Als je irritatie toch van de bulging en/of vernauwd foramen komt kan je weinig doen. Houding en diepe nekbuigers zien hier extreem belangrijk.

hij heeft volgens mij in de trapezius gestoken in de bovenrug omdat ik daar de tinteling altijd voel en dan nog linker schouder en 1 in de onderarm

er was krachtsverlies in de trapezius en irritatie , bijna geen krachtsverlies in de arm maar ook irritatie van de zenuw. Ik moet nog wel wachten op het verslag. Ik heb wel niet in alle spieren mijn 100% gegeven weet niet of dit een effect heeft op het resultaat. Hij zei gewoon duw tegen en de eerste keer ( in de trapezius ) heb ik niet 100% tegen geduwd

wat zijn nekbuigers ?

Laatst bewerkt:
hij heeft volgens mij in de trapezius gestoken in de bovenrug omdat ik daar de tinteling altijd voel en dan nog linker schouder en 1 in de onderarm

er was krachtsverlies in de trapezius en irritatie , bijna geen krachtsverlies in de arm maar ook irritatie van de zenuw. Ik moet nog wel wachten op het verslag. Ik heb wel niet in alle spieren mijn 100% gegeven weet niet of dit een effect heeft op het resultaat. Hij zei gewoon duw tegen en de eerste keer ( in de trapezius ) heb ik niet 100% tegen geduwd

wat zijn nekbuigers ?

SternoSide.gif

hier zijn we nog maar eens met een update:

ben vandaag voor de eerste keer naar de nieuwe kinesist geweest die ook dry needling doet.

Hij vroeg me zelfs niet wat ik had of hoe ik alles heb opgelopen vroeg alleen aan welke kant.

Ik zei m dan kort dat ik overdreven gespannen spieren heb en tintelingen links aan mijn nek. Uit de MRI gebleken dat ik een heel weinige discopathie heb aan de c5-c6 met een kleine vernauwing van neuroforamen aan de rechterkant. Hij is dan beginnen voelen en had direct de juiste plek waar de pijn zat en ook de juiste spieren: oor naar voorkant nek , spier van nek naar schouder en hij is daar beginnen prikken en zaten vol triggerpoints.

heb nu helemaal pijjnlijke spieren maar dat was normaal. En dan nu het slechte nieuws hij zei me dat die discusbulging waarsch meer een kleine hernia is ( dat stelt hij vast zonder MRI te bekijken ) en dat hij de spierspanning wel met de dry needling kan verminderen waardoor het iets beter wordt maar dat hij het niet gaat kunnen oplossen en ik het altijd zal hebben. Hoedje af voor zijn eerlijkheid maar omdat hij die vaststelling van die hernia al maakt zonder een foto te hebben gezien of nog maar naar mijn verhaal te hebben gevraagd doet me weer twijfelen of ik wel goed zit.

and the story continues

hier zijn we nog maar eens met een update:

ben vandaag voor de eerste keer naar de nieuwe kinesist geweest die ook dry needling doet.

Hij vroeg me zelfs niet wat ik had of hoe ik alles heb opgelopen vroeg alleen aan welke kant.

Ik zei m dan kort dat ik overdreven gespannen spieren heb en tintelingen links aan mijn nek. Uit de MRI gebleken dat ik een heel weinige discopathie heb aan de c5-c6 met een kleine vernauwing van neuroforamen aan de rechterkant. Hij is dan beginnen voelen en had direct de juiste plek waar de pijn zat en ook de juiste spieren: oor naar voorkant nek , spier van nek naar schouder en hij is daar beginnen prikken en zaten vol triggerpoints.

heb nu helemaal pijjnlijke spieren maar dat was normaal. En dan nu het slechte nieuws hij zei me dat die discusbulging waarsch meer een kleine hernia is ( dat stelt hij vast zonder MRI te bekijken ) en dat hij de spierspanning wel met de dry needling kan verminderen waardoor het iets beter wordt maar dat hij het niet gaat kunnen oplossen en ik het altijd zal hebben. Hoedje af voor zijn eerlijkheid maar omdat hij die vaststelling van die hernia al maakt zonder een foto te hebben gezien of nog maar naar mijn verhaal te hebben gevraagd doet me weer twijfelen of ik wel goed zit.

and the story continues

Een therapeut die niet naar de achtergrond van het probleem vraagt kan je al overslaan. Als er discusbulging op de NMR staat is het een discusbulging en geen hernia. Zonder naar de foto's te kijken kan hij zo'n conclusies trouwens niet maken. NEXT

ik denk net hetzelfde. maar Gymz check je PM eens heb een mailtje gestuurd waar ik nog geen antwoord op heb gekregen :)

Gaat niets verhelpen!

Welke spieren had je krachtsvermindering?

Als je irritatie toch van de bulging en/of vernauwd foramen komt kan je weinig doen. Houding en diepe nekbuigers zien hier extreem belangrijk.

en door die diepe nekbuigers te trainen, kan de irritatie dan weggaan of wil je zeggen dat dit altijd gaat blijven ?

nogmaals een update:

ben vorige week disndag bij dr kris peeters geweest, hij zei me dat het probleem bij de trapezius lag en niet bij de bulging omdat er geen zenuwweefsel werd afgeklemd ( dit zag hij op de MRI) en kon alle pijn punten ook direct voelen. hij stelde voor om spierverslappers lokaal in te spuiten om het zo te verbeteren. heb een spuitje gekregen in de rug, in de schouder en in de nek.

Een week was ik echt van mijn pijn verlost en geen tintelingen meer tot het weekend begon en begon de pijn lichtjes terug te komen, ook heb ik een verkeerde beweging gemaakt waardoor mijn spier weer in kramp schoot en alles terug naar het oor en in de schouder vastzat, ook de tinteling was terug. Geen probleem een dag later moest ik toch voor de 2de keer terug naar dr peeters.

Kreeg een tweede inspuiting in het gebied waar de nek en schouder samenkomt en nog 1 in de schouder zelf. hij deed dit om de druk in dat gebied weg te nemen op de zenuw zodat de tinteling ook weg zou gaan.

Ben nu 2 dagen verder en heb terug pijn tussen de schouderbladen en in de nek en zelfs de plaats waar hij de spierverslappers heeeft ingespoten ook is de tinteling constant terug aanwezig. Pfff

Moet pas binnen 2 weken terug voor een check up en eventueel derde en laatste spuit maar als dit al niet helpt wat gaat dan wel helpen. Had goede moed maar die is weer aan het weggaan.

Een therapeut die niet naar de achtergrond van het probleem vraagt kan je al overslaan. Als er discusbulging op de NMR staat is het een discusbulging en geen hernia. Zonder naar de foto's te kijken kan hij zo'n conclusies trouwens niet maken. NEXT
Is niet altijd waar natuurlijk aangezien een MRI in onbelaste positie gemaakt wordt, in belaste positie kan de bulging erger worden waardoor wel inklemming ontstaat, zeker in de nek waar toch al minder ruimte is anatomisch gezien.

Maar volledig eens met het feit dat je dat als therapeut niet met testjes kunt vaststellen, hooguit een vermoeden uitspreken. Uitgebreid onderzoek, vooral de anamnese, is in dit soort gevallen juist heel belangrijk, snap niet dat die gast dus bijna geen onderzoek heeft gedaan. :rolleyes:

Is niet altijd waar natuurlijk aangezien een MRI in onbelaste positie gemaakt wordt, in belaste positie kan de bulging erger worden waardoor wel inklemming ontstaat, zeker in de nek waar toch al minder ruimte is anatomisch gezien.

Niet helemaal mee akkoord. Hoe differentieer je anders radiologisch of het om bulging of hernia gaat? Vaak heb je dat er plots hernia wordt vastgesteld terwijl er op de NMR van 2 jaar geleden nog een bulging te zien was. Goede radiologen differentiëren aan de hand van vorm en oriëntatie van nucleus/annulus.

Uw therapeut kan op NMR zien dat er geen zenuwweefsel wordt ingeklemd terwijl uw hoofd LIGT onder de scan. Dat kan. Probleem is dat we meestal rechtop leven en dat uw nek altijd het hoofd moet dragen. Zoals DieNase al zei heb je dan meer compressie en andere verhoudingen tussen discus en omliggende weefsels. De kans is groot dat je op dat moment wél zenuwweefsel irriteert, op welke manier dan ook.

Aangezien je een week geen last had na inspuiting van spierontspanners in trapezius moet daar de oplossing gezocht worden. Jammer genoeg gaat er ergens een structureel/functioneel probleem zijn waardoor je steeds last blijft hebben in die trapezius. Er is ergens een reden/oorzaak waarom die steeds opspant en irriteert.

Hier ben ik weer, heb nog altijd pijn, heb het punt waar de pijn van komt kunnen vinden. Als ik er op druk met mijn vinger dan doet dit enorm veel pijn en begint er ook pijnsteken te komen in de kop van mijn schouder. Als ik druk en dan mijn rechter oor naar rechterschouder doe dan krijg ik nog meer pijn op de plaats waar ik druk en krijg een doof gevoel in linker oor

Is dit een onderdeel van de trapezius of de sternocleidomastoid

heb een foto genomen om het hopelijk wat duidelijker te maken

[afbeelding niet meer beschikbaar]

kan iemand helpen ?

Punt zit net tussen uw sternocleidomastoïdeus en trapezius in als ik het zo zie. Musculair zit je daar op de scaleni. Het pijnpunt zit aan de linker kant? Als je rechter oor naar rechter schouder beweegt rek je deze spier. Duidelijk dus pijnlijk bij jou. Uw scaleni hechten vast aan de 1e en 2e rib. Is dat al nagekeken? Was het ook links dat je schouderneklast had? Articulair zit je daar op de facetgewrichten van c5-c6. Als je diep drukt kan je daar ook pijn uitlokken.

Ben je eigenlijk al bij een degelijke manueel therapeut geweest ondertussen? Iemand die luistert naar je (hele) verhaal en je nek volledig onderzoekt voordat hij ergens een spuit inzet.

Punt zit net tussen uw sternocleidomastoïdeus en trapezius in als ik het zo zie. Musculair zit je daar op de scaleni. Het pijnpunt zit aan de linker kant? Als je rechter oor naar rechter schouder beweegt rek je deze spier. Duidelijk dus pijnlijk bij jou. Uw scaleni hechten vast aan de 1e en 2e rib. Is dat al nagekeken? Was het ook links dat je schouderneklast had? Articulair zit je daar op de facetgewrichten van c5-c6. Als je diep drukt kan je daar ook pijn uitlokken.

Ben je eigenlijk al bij een degelijke manueel therapeut geweest ondertussen? Iemand die luistert naar je (hele) verhaal en je nek volledig onderzoekt voordat hij ergens een spuit inzet.

Het is links dat ik de schouder en nekpijn heb. De 1ste rib heb ik een paar keer horen vallen, maar dit was nooit duidelijk ze waren altijd verschillende oorzaken aan het opsommen.

Ik ben momenteel bij sportdokter kris peters in behandeling, hij geeft me de spierverslappers. De andere therapeut die niet luisterde heb ik afgebeld. Dus ondertussen wacht ik af, heb alleen de indruk hoe meer ik naar therapeuten ga hoe meer verschillende behandelingen krijg en ik weet ook niet wie er goed is en niet goed natuurlijk :/

Heb even scaleni opgezocht en kwam bij afbeeldingen deze foto terecht

van die uitstralingspijnen heb ik ook last, dus missch is het die spier

Een sportdokter blijft een dokter. Die behandelt niet tenzij met medicatie en/of infiltratie. Je kan moeilijk een patroon aangeven dat komt van scaleni. Op die plaats druk je ook op c5c6 en de zenuwbundels die tussen de scaleni lopen. Die uitstralende pijn in je duim en wijsvinger komt eerder van je zenuw c6.

Een sportdokter blijft een dokter. Die behandelt niet tenzij met medicatie en/of infiltratie. .

Ik bewonder je medische kennis maar dit slaat werkelijk nergens op.
Ik ben ook in behandeling bij sportarts Peeters, en die doet meer dan pillen en spuitjes geven hoor.

Terug
Naar boven