MuscleMeat

ten einde raad 2 jaar pijn in nek en trapezius

Haha kerel kom op man, niet zo pessimistisch alles opvatten. Je komt een beetje bij me over alsof je niet wilt dat mensen actief bezig zijn met hun problemen. Heb je liever dat al je clienten ja en amen zeggen? Ook al zijn ze het er niet mee eens? Of heb je liever dat men meedenkt? En jij kan aangeven of ze goed of fout zitten? Ik wil graag weten wat ik 'mankeer' en hoe ik dit zelf kan manipuleren. Ik ben liever slim dan dom en leer me dan ook liever aan hoe ik zelf manipuleer en daarnaast mij extra laat manipuleren door een manueel therapeut. In plaats van enkel door de manueel therapeut.

Hoe ik het bedoelde was dat een actieve copingstijl de TS hierbij gaat helpen. Een deskundige kan hem hierin begeleiden ja. Maar tot dusver heb ik de meeste profijt aan de triggerpoints zelf te behandelen.

Een groot voordeel van zelf hiermee bezig te zijn is dat je kennis op doet, en hiermee jezelf beter kan gaan helpen. Het boek wat ik aanraadde is een zeer toegankelijk boek dat stelt dat een deskundig je kan helpen en begeleiden maar dat jij zelf je triggerpoints minimaal 6x per dag kan aanpakken. Bijvoorbeeld elke 2 uur met behulp van een tennisbal tegen de muur. Op school, werk op de wc of andere plekken waar je wat privacy hebt. Een deskundige zie je max enkele keren per week wat je gigantisch veel geld kost. Daarnaast helpt het boek je wat 'erkenning' te geven, houvast, richtlijnen en duidelijke uitleg. Een bron van informatie dat nooit weg is. Vooral de erkenning, houvast en richtlijnen is van niet te onderschatten waarde voor dit soort problemen. Het psychische aspect dat hier nog een bij komt kijken. Geen oplossing vinden, iedereen die iets anders zegt. Ik wordt er zelf gek van. En ik ben afgestudeerd psycholoog.

Ik beweer nergens dat hij geen hulp moet zoeken, maar een combinatie van deskundig hulp en een actieve coping kom je veel verder.

Ik zeg niet dat ik alles weet, ik heb mijn eigen problemen ook nog niet onder controle. Ik kan met enige zekerheid zeggen dat het van dezelfde aard is. Wel kan ik mijn klachten beïnvloeden waardoor ik zoals ik al zei gigantische vooruitgang boek. Daarnaast heb ik wekelijks een consult bij een deskundige.

Het grote verschil met dat we alle 'drie' dezelfde dingen aangeven is dat ik het vertel uit eigen ervaring, jullie uit deskundige kennis. Maar tot dusver heeft deskundige kennis hem nog niet geholpen. Ik vindt het zelf ook fijn iemand 'gevonden' te hebben met 'dezelfde' problemen en we mogelijk elkaar kunnen helpen.

Ik ben dus niet hier om hem iets op te dringen, wel hoop ik dat we van elkaar kunnen leren. Want ik moet eerlijk zijn, ondertussen heb ik geleerd dat ik aan een actieve copingstijl meer heb dan alle deskundigen maar af te gaan. Ze hebben te weinig ervaring met de specifieke klachten en zeggen allemaal wat anders. Dus kom aub niet met deze domme reacties. Want blijkbaar heb je of niet alles gelezen, of maar voor de helft in je op genomen.

Precies hetzelfde als iemand met obesitas die maar eet en eet en eet en zegt dat hij het niet zelf kan. Iemand hem moet helpen. Echter een actieve houding en aanpak (Coping) is de eerste stap.

Worden je problemen veroorzaakt door een slechte houding? Zal je sowieso je houding moeten verbeteren, anders doe je aan symptoombestrijding.

De dry needling therapeut waar ik geweest ben heeft me eerst twee sessies geprikt en is toen begonnen met mijn rib te mobiliseren. Omdat dit de klachten veroorzaakte. Klopt, door een ribblokkade had ik pijn. Maar dit was niet de oorzaak, en gaf dus kortdurige verlichting. Ik merkte dat ik de hele dag bezig was met mijn rib los te houden. Nu weet ik dat als ik triggerpoints masseer mijn rib automatisch los komt. Een dry needling therapeut doet dit door triggerpoints te behandelen, en zou dus moeten weten dat een ribblokkade een symptoom is, en geen oorzaak. Dus zelf deze deskundige (Die ook staat op de website die jij aanhaalt voldoet niet jammer genoeg)

Dus aub, probeer mensen niet van de domme te houden. Want zo kom je bij mij over.

Dank.
Lol. Wat een verhaal man. Ik kan het mis hebben maar volgens mij heb je het een aantal keer over een actieve coping stijl. ;)
Ik laat al mijn patienten aktief meewerken aan hun eigen herstel. Ik behandel vaak mensen maar een paar keer waarna ze zelf de tools hebben om de rest klachten op te lossen.
Wat Gymz zegt is echter erg belangrijk: Zomaar jezelf gaan manipuleren (zelf of auto-manipulaties zijn erg slecht trouwens) of triggerpoints gaan aanpakken is gewoon dom. Hier heb je een professional voor nodig die aangeeft wat je wel en niet thuis moet gaan doen. Dit zeg je wel in bovenstaand betoog, maar stond niet in je eerste verhaal waar ik op reageerde.

Die deskundige heb je gewoon nodig, ook al doe je veel aan zelf studie. Je zal geen dom persoon zijn (studie afgerond), maar als psycholoog heb je natuurlijk de ballen verstand van het bewegingsapparaat. Zelf studie gaat hierin niet de kennis van een manueel therapeut benaderen.

Triggerpoints kunnen trouwens wel een op zichzelf staand probleem vormen Gymz, dat moet jij als triggerpoint therapeut toch weten. Komt wel vaker voor dat er slechts 1 belemmering voor herstel is en dat die myofasciaal van aard is.

• Topic Starter Topic Starter
Conversion,
voor ik naar dokter peeters ging dacht ik ook aan triggerpoints ( en ben niet helemaal van het idee afgestapt ) maar ik ben even aan het afwachten want de 1e inspuiting heeft wel geholpen. Weet ook niet genoeg om zelf te experimenteren met triggerpoints

ik snap jullie uitleg wel en ik ben er ook deels met akkoord. Daarom ben ik ook vorige keer naar die kinesist geweest omdat hij dry needling kon doen maar als hij dan nog niet luistert naar mijn verhaal en al zegt dat ik een hernia heb zonder dit ooit op foto te hebben gezien en daarna zegt dat mijn kruisbanden geraakt zijn bij mijn knie zonder ook een foto gezien te hebben dan twijfel ik is dit wel de juiste. En dan ga ik naar een andere en die zegt weer iets anders dan de andere en dan twijfel ik weer. Heeft hij gelijk of zijn het de anderen die fout zijn. En het ligt nu eenmaal moeilijk om naar een therapeut te gaan want je hangt altijd vast door je kinesistbriefje en als je na één keer merkt dat deze persoon gewoon niet goed bezig is, ben je je briefje kwijt kan je weer naar een dokter en zo gaat dit maar door en door

Laatst bewerkt:
Conversation,
voor ik naar dokter peeters ging dacht ik ook aan triggerpoints ( en ben niet helemaal van het idee afgestapt ) maar ik ben even aan het afwachten want de 1e inspuiting heeft wel geholpen. Weet ook niet genoeg om zelf te experimenteren met triggerpoints

ik snap jullie uitleg wel en ik ben er ook deels met akkoord. Daarom ben ik ook vorige keer naar die kinesist geweest omdat hij dry needling kon doen maar als hij dan nog niet luistert naar mijn verhaal en al zegt dat ik een hernia heb zonder dit ooit op foto te hebben gezien en daarna zegt dat mijn kruisbanden geraakt zijn bij mijn knie zonder ook een foto gezien te hebben dan twijfel ik is dit wel de juiste. En dan ga ik naar een andere en die zegt weer iets anders dan de andere en dan twijfel ik weer. Heeft hij gelijk of zijn het de anderen die fout zijn. En het ligt nu eenmaal moeilijk om naar een therapeut te gaan want je hangt altijd vast door je kinesistbriefje en als je na één keer merkt dat deze persoon gewoon niet goed bezig is, ben je je briefje kwijt kan je weer naar een dokter en zo gaat dit maar door en door
Je twijfel is juist. Vermoedens kunnen naar aanleiding van testen worden uitgesproken. Echt vaststellen van de twee voorbeelden die je geeft kan alleen met aanvullend onderzoek.

Ja goed hou mij sowieso op de hoogte hoe et loopt, of idd via dit topic. Maar ik heb dus precies hetzelfde dat ze allemaal wat anders zeggen.

Ik denk nu dus een chronisch verkeerde houding waardoor mn trapesius te gespannen is en hierdoor overal aan trekt (ribben enzo) en ontstaan van triggerpoints. Maar dit dus door de slechte houding (die ik ook heb hoor, maar corrigeren kost tijd). Als je de oorzaak van het probleem aanpakt verdwijnen de triggerpoints vaak al automatisch. Triggerpoints behandelen zonder de oorzaak is tijdelijke verlichting. Maar een combinatie hiervan werkt voor mij alsnog het beste.

En met een bal rollen tegen de muur op je rug is echt niks mis mee. Geeft hetzelfde effect als een massage. Met een grote stuiterbal kan je intensiteit, duur en precieze locatie erg goed beinvloeden.

Ja goed hou mij sowieso op de hoogte hoe et loopt, of idd via dit topic. Maar ik heb dus precies hetzelfde dat ze allemaal wat anders zeggen.

Ik denk nu dus een chronisch verkeerde houding waardoor mn trapesius te gespannen is en hierdoor overal aan trekt (ribben enzo) en ontstaan van triggerpoints. Maar dit dus door de slechte houding (die ik ook heb hoor, maar corrigeren kost tijd). Als je de oorzaak van het probleem aanpakt verdwijnen de triggerpoints vaak al automatisch. Triggerpoints behandelen zonder de oorzaak is tijdelijke verlichting. Maar een combinatie hiervan werkt voor mij alsnog het beste.

En met een bal rollen tegen de muur op je rug is echt niks mis mee. Geeft hetzelfde effect als een massage. Met een grote stuiterbal kan je intensiteit, duur en precieze locatie erg goed beinvloeden.
Niet helemaal correct, sorry. Triggerpoints kunnen secundair zijn, maar kunnen ook als op zichzelf staand probleem achterblijven na een trauma, of andere blessure.
Ik zoek ook altijd eerst naar de oorzaak van het triggerpoint en mobiliseer eerst (ben immers manueel therapeut) en als er daarna nog triggerpoints achterblijven behandel ik die met dry needling.
Soms is er verder geen oorzaak te vinden, behalve iets in de voorgeschiedenis wat blijkbaar al wel hersteld is en dan blijft er alleen een aktief triggerpoint over.
Die laatste categorie mensen zijn vaak ook al overal geweest en niemand kon ze volledig van de klachten afhelpen. Die mensen krijg ik vaak wel klachtenvrij door alleen het triggerpoint te behandelen.

Eind van het verhaal: Een uitgebreide analyse van het gezondheidsprobleem is pure noodzaak. De moneymakers die 6 patienten in het uur zien moeten een beroepsverbod krijgen.

Triggerpoints kunnen trouwens wel een op zichzelf staand probleem vormen Gymz, dat moet jij als triggerpoint therapeut toch weten. Komt wel vaker voor dat er slechts 1 belemmering voor herstel is en dat die myofasciaal van aard is.

Ik heb toch nergens gezegd dat dit niet zo is? Naar mijn mening worden TP'en te vaak aanzien als oorzaak terwijl mijn praktijkervaring dat tegenspreekt. Vroeger ging ik voor de duimen (ellebogen) of naald bij het eerste triggerpunt dat ik tegenkwam. Nu doe ik dat bewust bijna nooit. Ik laat ze links liggen en concentreer me op andere zaken. Articulair, houding, oefentherapie,... Na enkele behandelingen zijn de TP'en meestal weg zonder directe behandeling. Kan je natuurlijk niet veralgemenen. Bij topsporters met meer acute blessures en/of overbelastingsletsels doe ik het meer omdat het daar wel betere resultaten geeft.

Niet helemaal correct, sorry. Triggerpoints kunnen secundair zijn, maar kunnen ook als op zichzelf staand probleem achterblijven na een trauma, of andere blessure.
Ik zoek ook altijd eerst naar de oorzaak van het triggerpoint en mobiliseer eerst (ben immers manueel therapeut) en als er daarna nog triggerpoints achterblijven behandel ik die met dry needling.
Soms is er verder geen oorzaak te vinden, behalve iets in de voorgeschiedenis wat blijkbaar al wel hersteld is en dan blijft er alleen een aktief triggerpoint over.
Die laatste categorie mensen zijn vaak ook al overal geweest en niemand kon ze volledig van de klachten afhelpen. Die mensen krijg ik vaak wel klachtenvrij door alleen het triggerpoint te behandelen.

Eind van het verhaal: Een uitgebreide analyse van het gezondheidsprobleem is pure noodzaak. De moneymakers die 6 patienten in het uur zien moeten een beroepsverbod krijgen.

hej man. he je een eigen website of hoeveel jaren ervaring heb je en ben je goed? Kun je ook mensen met artrose helpen? of ben je meer een sport-therapeut?

hej man. he je een eigen website of hoeveel jaren ervaring heb je en ben je goed? Kun je ook mensen met artrose helpen? of ben je meer een sport-therapeut?
Ipv een topic hijack kan je me beter een pm sturen met het specifieke probleem waarvoor je een therapeut zoekt. Dan kan ik beter beoordelen of ik je kan helpen. ;)

@Gymz: Je veralgemeniseerde nogal vond ik, dus je zei het niet letterlijk, maar net alsof je het wel als algemene waarheid ziet door jouw praktijk ervaring. Ik werk in dezelfde volgorde als jij trouwens. ;)

maar verbeter me als ik verkeerd ben maar ik ging ervan uit dat iemand die triggerpoints doet dat die het lichaam onderzoekt naar TP's en dan deze weghaalt. Mijn laatste kiné die dryneedling deed vroeg gewoon waar ik pijn had en begon dan te steken en ik moest zeggen of de plaats waar hij stak pijn deed. Dit is toch niet de bedoeling hoop ik want dan ben ik het die moet aangeven of hij triggerpoints raakt of niet :/

---------- Post toegevoegd 28 June 2013 om 19:48 ----------

mijn derde kiné (klinkt wel grappig als ik er een nummer moet achter plakken ) die zei me ook dat mijn houding verkeerd was zat helemaal ineen en werk ook aan een bureau dat helpt ook niet maar ben ondertussen 4 maanden verder met op mijn houding te letten en die is echt heel goed verbeterd. Het probleem is mijn nek is niet verbeterd :/
Ook blijf ik herhalen dat er misch iets mis is met mijn houding maar bij wie niet. Maar de problemen zijn direct begonnen met een blessure ( krak in nek en de kramp ), dus ik ga meer voor het niet juist zitten van een spier of iets anders dan enkel door de houding

Laatst bewerkt:
... Dit is toch niet de bedoeling hoop ik want dan ben ik het die moet aangeven of hij triggerpoints raakt of niet... :/

De therapeut moet naar aanleiding van je klachtenbeeld de oorzaak bijvoorbeeld kunnen herleiden naar een triggerpoint in een spier, dmv een bewegingsbeperking of een bepaald gebied waar je "referred pain" (uitstralende pijn) voelt. Het is belachelijk om maar lukraak op een pijnlijke plek te gaan prikken.

@Gatz, wat ik begrepen heb kunnen triggerpoints idd ontstaan door een trauma (hierboven geloof ik ook al aangehaald) (Trauma als in ongeluk/kwetsuur/blessure)

Misschien is het tevens eens handig om te kijken of je als je een harde bal (grote stuiterbal, of een andere harde bal zoals hockey of lactose). En dan kijken of je pijnlijke plekken vindt op je rug. Dit kan je je therapeut sowieso melden, en kan mogelijk het proces helpen/versnellen. Ik zeg niet dat je ze al moet behandelen op eigen initiatief, wel is het zo dat triggerpoints erg pijn doen als je deze raakt met een bal en ze actief zijn. Met een bal kan je iets meer kracht zetten dan met je handen.

Wat bij mij opvalt is dat ik op verschillende plekken die pijn doen ook soort van harde 'schijven' heb zitten in de spier. Bewegen mee als ik de spier verplaats en lijken echt verhardingen in de spier. Iets van verkalking van de spier. Huidige therapeut zei mij dat Mensendieck ervan uit gaat dat langdurige/ chronische problemen in je spieren soort van litteken weefsel kan vormen. Hij kon me niet vertellen of dit het was, en hoe ik er vanaf kom.

Wel lijkt het me sowieso handig om dit ook eens te checken bij jezelf. Kan ook mbv massage hoor, voel je ze ook zeker zitten. Maar met een bal gaat dit veel sneller.

Als andere btw opmerkingen hierover hebben wat het zou kunnen zijn hoor ik deze graag.

Ik supplementeer sowieso nu met magnesium, vitamine d3 en MSM. Maar nog niet lang genoeg mee bezig om te kunnen zeggen of het invloed heeft.

@Gatz, wat ik begrepen heb kunnen triggerpoints idd ontstaan door een trauma (hierboven geloof ik ook al aangehaald) (Trauma als in ongeluk/kwetsuur/blessure)

Misschien is het tevens eens handig om te kijken of je als je een harde bal (grote stuiterbal, of een andere harde bal zoals hockey of lactose). En dan kijken of je pijnlijke plekken vindt op je rug. Dit kan je je therapeut sowieso melden, en kan mogelijk het proces helpen/versnellen. Ik zeg niet dat je ze al moet behandelen op eigen initiatief, wel is het zo dat triggerpoints erg pijn doen als je deze raakt met een bal en ze actief zijn. Met een bal kan je iets meer kracht zetten dan met je handen.

Wat bij mij opvalt is dat ik op verschillende plekken die pijn doen ook soort van harde 'schijven' heb zitten in de spier. Bewegen mee als ik de spier verplaats en lijken echt verhardingen in de spier. Iets van verkalking van de spier. Huidige therapeut zei mij dat Mensendieck ervan uit gaat dat langdurige/ chronische problemen in je spieren soort van litteken weefsel kan vormen. Hij kon me niet vertellen of dit het was, en hoe ik er vanaf kom.

Wel lijkt het me sowieso handig om dit ook eens te checken bij jezelf. Kan ook mbv massage hoor, voel je ze ook zeker zitten. Maar met een bal gaat dit veel sneller.

Als andere btw opmerkingen hierover hebben wat het zou kunnen zijn hoor ik deze graag.

Ik supplementeer sowieso nu met magnesium, vitamine d3 en MSM. Maar nog niet lang genoeg mee bezig om te kunnen zeggen of het invloed heeft.
Een triggerpoint is ook niet echt een punt, maar voelt als een strakke band, dwars op het vezelverloop van de spier.
Magnesium en dergelijke helpen bij mij alleen bij spierkrampen, triggerpoints zijn volgens mij een te ver gevorderde kramp. Bij mij helpt dat niet. Of het preventief werkt, geen idee.

Hoe groot zou deze 'band' moeten/kunnen zijn? Waar ik over spreek zijn echt enkele cm2. Triggerpoints waren zover ik op de hoogte was vaak niet groter dan een speldenknop.

Hoe groot zou deze 'band' moeten/kunnen zijn? Waar ik over spreek zijn echt enkele cm2. Triggerpoints waren zover ik op de hoogte was vaak niet groter dan een speldenknop.

Ik ben nog in opleiding, maar ik heb op stages (bij top hockey) 'verhardingen' van de spier gevonden van enkele centimeters lang.

morgen moet ik nog een keer naar de sportdokter, ik ga het zeker aanhalen van het punt in de nek waar ik de pijn heb. En hou jullie op de hoogte

Ik ben juist terug van de sportdokter. Ik heb hem gezegd dat de 2de inspuiting niet goed geholpen heeft omdat ik terug redelijk veel last had. Hij zei me dat dat te verwachten was omdat het een rot blessure is "het trapeziussyndroom" noemde hij het, omdat er zoveel factoren meespelen.

Ik heb dan gezegd dat ik een pijnplek had gevonden waar ik heel veel pijn heb als ik er op druk. Hij heeft me dan ingespoten aan de schedelbasis omdat ik daar ook last had ( begin van de traps ) en op de plek die ik had aangegeven in de nek. Ik vroeg hem of dit de scaleni was :) en hij zei me dat het de levator scapulae was en dat hij die wel kon behandelen maar als het de scaleni was dat het dan niet te behandelen was omdat daar teveel zenuwbanen lopen ( ik denk dan dat hij het had over behandelen in de vorm van inspuiten).

Ik moet nu tot het einde van de week wachten en als het niet betert deze 3de keer zoals het niet beterde na de 2de spuit dan moet ik naar dokter fysische geneeskunde in het ziekenhuis omdat die wel nog andere inspuitingen kan geven ook in de buurt van de zenuwbanen maar dat kan dr peeters niet.
Als het wel beter is dan moet ik naar dr peeters terug gaan voor verdere behandelingen (inspuitingen)

dus Gymz had wel gelijk dat hij niet meer doet dan spuiten geven. Ben dus weer ontgoocheld want als zo een bekende sportarts me ook al niet meer kan behandelen.

Als ik hem goed begrijp komt de pijn van de traps en de levator scapulae, (scaleni kan ook maar kon hij niets aandoen door de zenuwbanen). Weet nog niet goed of ik nog terug ga zowel naar hem of naar het ziekenhuis. PFFFFF

Misschien is het sowieso eens handig te kijken naar wat ik al eerder zei. Zoals ik eerder aangaf komen mijn klachten waarschijnlijk vanuit een slechte houding - voorover hangende schouders. In feite heb ik daardoor ook bij veel schouderheffers spieren klachten. De levator scapulae is hier ook een van waardoor het niet meer dan logisch is dat ik hier klachten mee heb.

Ik begrijp dat je graag een kant en klare oplossing hebt, maar een arts die alleen doet spuiten bij dit soort problemen is in mijn ogen niet competent. Ik zie dit echt als symptoombestrijding en niet het aanpakken van de aard van de klachten.

Je zou echt eens de pijnlijke plekken moeten behandelen zoals dit bij triggerpoint massage gebeurt. In bijna alle gevallen merk je hierna direct verbetering waardoor je weet of je in de goede richting zit. Als ik het bijvoorbeeld op mij betrek, ik behandel mijn triggerpoint plekken (Vier wat ik er weet momenteel in mijn boven rug) ongeveer 6-8 keer per dag. Dit was in het begin erg pijnlijk maar wordt steeds minder pijnlijk. Als ik ze behandeld heb met een grote stuiterbal tegen de muur merk ik direct dat ik mijn rug kan kraken (door schouders naar achter te bewegen) waardoor mijn ribblokkade direct verdwijnt. Doordat de triggerpoints chronisch zijn gaan ze niet direct weg en komen de klachten langzaam weer terug. Maar hierin volhouden is belangrijk.

Ik begrijp dat je graag hulp wilt van een deskundige maar triggerpoints behandelden door deze te masseren mbv een grote stuiterbal bijvoorbeeld kan echt totaal geen kwaad. En zal je echt veel uitsluitsel geven. Ik snap dan ook totaal niet waarom je niet eerder in gegaan bent om mijn tips. Het lijkt alsof we dezelfde klachten hebben, echter komt het bij mij over dat je wilt dat iemand hier op et forum je doorverwijst naar een alwetende arts die jou binnen enkele behandelingen er vanaf helpt. Sorry maar dat gaat niet lukken, vooral niet bij chronische klachten. Wat er lang zit, heeft lang nodig om opgelost te worden.

Erkenning en betrokkenheid door jezelf is echt de eerste stap.

Als bijvoorbeeld dr Peeters jou echt zou helpen (of welke andere dokter) zou ik heeel graag ook met hem in contact willen komen, maar tot dusver lijkt mij dit niet het geval en ben ik op de goede weg.

Ik word echt gek van dit topic. Ik zie dagelijks met succes mensen met jouw klachten. Is Dordrecht echt erg ver weg voor je? Je kan mensen op het forum hier vragen wat hun ervaringen zijn met mij (Poison, Eddine, Willem9, Pol001).

Ik ga hier niet meer lezen, zit me helemaal op te vreten iedere keer. ;)

@Conversion: Serieus? Chronische triggerpoints? Ze zijn alleen chronisch door de lange tijdlijn. Zijn echter net zo makkelijk te behandelen dan. 6-8x per dag je triggerpoints aanpakken kan er ook voor zorgen dat je latente punten activeert.

Ik zie dit echt als symptoombestrijding en niet het aanpakken van de aard van de klachten.

In bijna alle gevallen merk je hierna direct verbetering waardoor je weet of je in de goede richting zit. Als ik het bijvoorbeeld op mij betrek, ik behandel mijn triggerpoint plekken (Vier wat ik er weet momenteel in mijn boven rug) ongeveer 6-8 keer per dag.

Doordat de triggerpoints chronisch zijn gaan ze niet direct weg en komen de klachten langzaam weer terug.

Als je deze 3 zinnen na mekaar leest moet je toch inzien dat er iets niet klopt?

Volgens mij ben je zelf symptomatisch aan het behandelen. Je doet dit 6-8 keer per dag maar ze komen steeds terug? Chronische triggerpunten?

Aan TS: Ga langs bij DieNase, dan heeft die jongen ook eens wat werk ;)
Je gaat jezelf er veel tijd en geld mee besparen. Op dit moment lijk je alleszins niet op de juiste weg.

Chronisch als in langdurig idd. Mij is geleerd door een triggerpoint therapeut dat triggerpoints die er lang zitten (chronisch in deze context) vaak meerdere weken nodig hebben om geheel te verdwijnen. Waarbij 6 weken geen uitzondering is. Nogmaals dit is mij 'geleerd' door een triggerpoint therapeut geregistreerd via de dry needling therapeuten website die hier al eerder voorbij gekomen is. Daardoor ook het vaker behandelen per dag en het lichaam daarna de kans geven zichzelf te herstellen. Dit laatste wat in het boek van Claire Davies te lezen is. Ik begrijp dat de 'experst' hier meer kennis hebben dan mij, maar de dingen die ik hier schrijf zuig ik niet uit mijn duim. En heb ik 'geleerd' van een deskundige of gelezen in eerder genoemd boek. Ik mag toch wel zeggen dat Clair Davies een pionier is op het gebied van triggerpoints.

Hoogstens dat ik iets verkeerd verwoord, echter krijg ik het idee dat alles wat ik zeg hier door de 'deskundige' zonder meer als onzin wordt afgedaan. Dit terwijl ik het toch echt uit gerenommeerde bronnen heb, niet bijdehand wil klinken en alleen maar wil helpen. Wordt dit niet gewaardeerd zal ik geen bijdragen meer leveren. Maja dit is en blijft toch een beetje de heersende cultuur hier op dbb.

Jammer dat ik zeer zuidelijk woon rond het drielanden punt. Anders had ik ook zeker overwogen eens langs te komen. Misschien dat ik toch tot nieuwe inzichten zou kunnen komen.

Terug
Naar boven