Oh brother, allereerst noem je als oorzaken precies die dingen die Gymz en ik (zei de gek) ook al aankaarten en vervolgens kom je met een verhaal dat hij het vooral moet zoeken in zelf studie?
Om dit soort klachten, wat redelijk complexe materie is, effectief te kunnen behandelen. Hebben manueel/dry needling therapeuten zoals ik er 8+ jaar studie opzitten. Maar jij regelt dat zelf even door een paar boekjes te lezen.
@TS: Zoek eens op dryneedling.nl naar therapeuten die redelijk bij jou in de buurt zitten (zitten ook adressen in Belgie bij), als die therapeut in kwestie dan ook manueel therapeut is, heb je goede kans een goede therapeut te vinden.
Haha kerel kom op man, niet zo pessimistisch alles opvatten. Je komt een beetje bij me over alsof je niet wilt dat mensen actief bezig zijn met hun problemen. Heb je liever dat al je clienten ja en amen zeggen? Ook al zijn ze het er niet mee eens? Of heb je liever dat men meedenkt? En jij kan aangeven of ze goed of fout zitten? Ik wil graag weten wat ik 'mankeer' en hoe ik dit zelf kan manipuleren. Ik ben liever slim dan dom en leer me dan ook liever aan hoe ik zelf manipuleer en daarnaast mij extra laat manipuleren door een manueel therapeut. In plaats van enkel door de manueel therapeut.
Hoe ik het bedoelde was dat een actieve copingstijl de TS hierbij gaat helpen. Een deskundige kan hem hierin begeleiden ja. Maar tot dusver heb ik de meeste profijt aan de triggerpoints zelf te behandelen.
Een groot voordeel van zelf hiermee bezig te zijn is dat je kennis op doet, en hiermee jezelf beter kan gaan helpen. Het boek wat ik aanraadde is een zeer toegankelijk boek dat stelt dat een deskundig je kan helpen en begeleiden maar dat jij zelf je triggerpoints minimaal 6x per dag kan aanpakken. Bijvoorbeeld elke 2 uur met behulp van een tennisbal tegen de muur. Op school, werk op de wc of andere plekken waar je wat privacy hebt. Een deskundige zie je max enkele keren per week wat je gigantisch veel geld kost. Daarnaast helpt het boek je wat 'erkenning' te geven, houvast, richtlijnen en duidelijke uitleg. Een bron van informatie dat nooit weg is. Vooral de erkenning, houvast en richtlijnen is van niet te onderschatten waarde voor dit soort problemen. Het psychische aspect dat hier nog een bij komt kijken. Geen oplossing vinden, iedereen die iets anders zegt. Ik wordt er zelf gek van. En ik ben afgestudeerd psycholoog.
Ik beweer nergens dat hij geen hulp moet zoeken, maar een combinatie van deskundig hulp en een actieve coping kom je veel verder.
Ik zeg niet dat ik alles weet, ik heb mijn eigen problemen ook nog niet onder controle. Ik kan met enige zekerheid zeggen dat het van dezelfde aard is. Wel kan ik mijn klachten beïnvloeden waardoor ik zoals ik al zei gigantische vooruitgang boek. Daarnaast heb ik wekelijks een consult bij een deskundige.
Het grote verschil met dat we alle 'drie' dezelfde dingen aangeven is dat ik het vertel uit eigen ervaring, jullie uit deskundige kennis. Maar tot dusver heeft deskundige kennis hem nog niet geholpen. Ik vindt het zelf ook fijn iemand 'gevonden' te hebben met 'dezelfde' problemen en we mogelijk elkaar kunnen helpen.
Ik ben dus niet hier om hem iets op te dringen, wel hoop ik dat we van elkaar kunnen leren. Want ik moet eerlijk zijn, ondertussen heb ik geleerd dat ik aan een actieve copingstijl meer heb dan alle deskundigen maar af te gaan. Ze hebben te weinig ervaring met de specifieke klachten en zeggen allemaal wat anders. Dus kom aub niet met deze domme reacties. Want blijkbaar heb je of niet alles gelezen, of maar voor de helft in je op genomen.
Precies hetzelfde als iemand met obesitas die maar eet en eet en eet en zegt dat hij het niet zelf kan. Iemand hem moet helpen. Echter een actieve houding en aanpak (Coping) is de eerste stap.
Worden je problemen veroorzaakt door een slechte houding? Zal je sowieso je houding moeten verbeteren, anders doe je aan symptoombestrijding.
De dry needling therapeut waar ik geweest ben heeft me eerst twee sessies geprikt en is toen begonnen met mijn rib te mobiliseren. Omdat dit de klachten veroorzaakte. Klopt, door een ribblokkade had ik pijn. Maar dit was niet de oorzaak, en gaf dus kortdurige verlichting. Ik merkte dat ik de hele dag bezig was met mijn rib los te houden. Nu weet ik dat als ik triggerpoints masseer mijn rib automatisch los komt. Een dry needling therapeut doet dit door triggerpoints te behandelen, en zou dus moeten weten dat een ribblokkade een symptoom is, en geen oorzaak. Dus zelf deze deskundige (Die ook staat op de website die jij aanhaalt voldoet niet jammer genoeg)
Dus aub, probeer mensen niet van de domme te houden. Want zo kom je bij mij over.
Dank.