AndroidHealthClinic

Tepelbram's logje

• Topic Starter Topic Starter

Tnx en zeer interessant, maar: is dat met een t&g bench of een paused, want met paused bench blijf ik onderin tot halverwege steken.
Maar met t&g blijf ik midden tot eind steken.
Zou dat beteken dat het toch me schouders zijn die te zwak zijn(2 keer midden)?
Nou is het met t&g zo dat ik blijf steken op midden(of moeite heb) en naar mijn idee de lockout gelijk moeilijk word omdat er geen snelheid meer in zit.

Ligt eraan wat je wilt trainen. Paused of TNG Bench. Ik denk dat je het beste OH Presses kunt trainen zodat je met een TNG bench niet middenin blijft steken, snelheid houdt en dus kunt locken.

Voor paused bench ik het misschien een kwestie van leren spanning te houden onderin.

Maar als je geen powerlifting wedstrijden doet, zou ik gewoon de TNG bench trainen, wat dus geen belly bounce bench is ;)

Ligt eraan wat je wilt trainen. Paused of TNG Bench. Ik denk dat je het beste OH Presses kunt trainen zodat je met een TNG bench niet middenin blijft steken, snelheid houdt en dus kunt locken.

Voor paused bench ik het misschien een kwestie van leren spanning te houden onderin.

Maar als je geen powerlifting wedstrijden doet, zou ik gewoon de TNG bench trainen, wat dus geen belly bounce bench is ;)

Tnx man, zoals je weet, voorlopig geen powerlift, maar wil ooit wel een wedstrijd mee gaan pakken.
Blijf ik lekker t&g drukken en ga ik als assistance ohp toevoegen.
Gelijk dan nog maar een vraagje :p
Pushpress of ohp, aangezien je met pushpress wel wat meer explosiviteit traint en dus snelheid.(lijkt me)

Gewoon strict doen. En als het af en toe met een beetje leeg drive is dan is dat niet erg.

Laatst bewerkt:
Defict romanian deadlift snatch grip 4x8-6

8x50
8x70
7x80
6x90 te lomp
Flinke killer voor je grip dit.

Zal deze meer op een rustige manier doen, lekker de stretch houden, 70-80'kg moet het wel doen.

Squat 3x10

10x50
10x50
10x50
Ging netjes, met filmpje.

Gh raises op bosu 5x6-4

6xbw met trx hulp
6xbw trx
6x

Kon met 1 vinger terug komen, maar damm wat een gevoel, echt alsof je hammies afscheuren xd.

Walking Lunges 3x8-6

8x50
8x50
8x50

Ss leg press

Vriend van me moest naar school, dus moest opschieten, ss lunges met leg press, enige rust was platen wisselen.

Leg press 3x8-6

8x150
8x180
8x200
Flink uitgeput en gepompt

Leg curl pl 5x4

Een tijd, komt wel weer een keer.

Standing calf raises 75x rest pauze

75x200
10-15 ademteugen.
10-10-10-10-10-10-8-7

http://youtu.be/a-m5mtuMXZU

Laatst bewerkt:
Lekkere training weer hoor!

Ik heb je filmpje bekeken en je squat ziet er goed uit, ik zou zelf alleen kiezen voor een lager en gecontroleerder tempo, ook al is het zo licht.

Lekkere training weer hoor!

Ik heb je filmpje bekeken en je squat ziet er goed uit, ik zou zelf alleen kiezen voor een lager en gecontroleerder tempo, ook al is het zo licht.

Ja zat hem zelf te bekijken en dacht serieus of het nounwerd doorgespoeld.
Me handen jeuken echt om weer een pr op de squat te zetten xd.

Dumbbell Bench Press 6x10-6

10x32
9x34
8x36
7x38 misschien pr, doe hem bijna nooit
6x40 pr
6x36
Lekkere stretch

Parallel Grip Pull Up 3x10-6

10xbw
5x+10 godverr
7x+10

Chin Up 3x10-6

7x+10
7x+10
6x+15
Pfff alles boven de 5 reps zuigt hard.
Tot 5 gaat het easy, bij 6 gelijk het gevoel te gaan falen

Pull up breed 1x max

6xbw
Haha fail

Dip 3x10-4

8x+15
6x+25
5x+35 pr

Db row 2x10-8

10x40
9x40

Mid-Pulley Crossover 3x10-8

10x22.5
10x27.5
8x32

Seated row hoog pl 2x10-8

10x50
6x70

Face pulls 3x10-8

10x20
9x25
8x25

Rope pushdown 6x12-8

12x50
10x50
8x50
8x45
8x40
9x35
Helemaal leeg

Ez curl 6x12-8 (thuis)

12x29
12x32.5
10x36.5
8X40
8x40
10x36.5
Db shrug 3x12-8

12x36
10x40
8x40

damn wat een lijst :p

Lekkere UB workout. Welke trainingsprincipes hanteer je nu?

Lekkere UB workout. Welke trainingsprincipes hanteer je nu?

Ben de lastste tijd idd nog met ub lb bezig, maar geen vast schema.
Ik kijk de dag van te voren/diezelfde dag voor oeffeningen die ik wil gaan doen en probeer zo uit te zoeken wat lekker werkt.
Wel wil ik voor de ub en de lb dagen 1 dag meer op krachf(vooral de compounds) en die andere dag meer volume.
Hoe ik dat precies aan wil pakken moet ik nog even uitzoeken.
Moet wel zeggen dat ik nu veel kijk in de artikelen van "inside the muscle" met de emg's studies, om zo betere oefeningen te zoeken.

Beide heb ik al eens gedaan. Dus UB / LB splitsen in hoog en laag volume dagen en oefeningen kiezen die als beste uit de test komen bij EMG studies.

Wat ik ervan heb geleerd is dat variatie in hoog en laag volume lekker kan werken, zeker om af en toe uit de kracht zone van 5 reps te komen en uit je comfort zone te trainen. Wel vind ik het persoonlijk lekkerder om met een aantal weken te werken per rep range in plaats van de hele week door wisselen.

Over die EMG studies las ik laatst weer dat het niet bijzonder betrouwbaar is om de hoeveelheid spieractiviteit te meten ten opzichte van andere spieren. Dus daar over zou ik je aanraden om vooral oefeningen te doen waarbij jij de bedoelde spieren goed voelt. De enige die ik erin heb gehouden zijn incline benchpress op 30 graden in plaats van 45 graden voor pecs en de face pulls voor side delts.

Beide heb ik al eens gedaan. Dus UB / LB splitsen in hoog en laag volume dagen en oefeningen kiezen die als beste uit de test komen bij EMG studies.

Wat ik ervan heb geleerd is dat variatie in hoog en laag volume lekker kan werken, zeker om af en toe uit de kracht zone van 5 reps te komen en uit je comfort zone te trainen. Wel vind ik het persoonlijk lekkerder om met een aantal weken te werken per rep range in plaats van de hele week door wisselen.

Over die EMG studies las ik laatst weer dat het niet bijzonder betrouwbaar is om de hoeveelheid spieractiviteit te meten ten opzichte van andere spieren. Dus daar over zou ik je aanraden om vooral oefeningen te doen waarbij jij de bedoelde spieren goed voelt. De enige die ik erin heb gehouden zijn incline benchpress op 30 graden in plaats van 45 graden voor pecs en de face pulls voor side delts.

Mooi, lijkt me voor mezelf ook goed om wat afwisseling te hebben.
Met chins en bench merk ik gewoon heel erg dat alles boven 5 heel moeilijk gaat, dus dat moet ik meer trainen.
Met die studies kies ik oefeningen en aan de hand van hoe doe gaat em hoe het voelt maak ik beslissingen.
Ik weet nu al dat als een oefening niet lekker gaat/voelt en de emg is dan nog zo hoog dat ik er niet lekker op vooruit kan gaan.

Maar het blijft nu een beetje een testfase waarin ik van alles wil proberen.
Komt uiteindelijk een solide schema van hoop ik.

Ga je een dezer dagen nog een paar mooie poses schieten? Daar ben ik wel benieuwd naar :D

Back

image.jpg

Nog 1

image.jpg

.

image.jpg

Side chest