MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II

Bezoekers in dit topic

Ik vind niet dat ik veel singles doe de laatste tijd?
Waar komen die "... kg x 1" de laatste trainingen dan vandaan.???
Dat zal je bij mij enkel zien als ik voor een 1RM ga of als voorbereiding op een 1RM net voor een taper.
 
Waar komen die "... kg x 1" de laatste trainingen dan vandaan.???
Dat zal je bij mij enkel zien als ik voor een 1RM ga of als voorbereiding op een 1RM net voor een taper.

Dat zijn voornamelijk warm-up sets :) Formeel singles ja, maar ik interpreteerde singles als "de zwaarste werksets", zoals donderdag op de high-bar squat.
 
1 rep als warm-up?
Niet mijn gewoonte maar om je CNS voor te bereiden zou voldoende kunnen zijn.
Ik heb gewoon veel warm-up sets en reps nodig (maar ik log ze nooit).
 
1 rep als warm-up?
Niet mijn gewoonte maar om je CNS voor te bereiden zou voldoende kunnen zijn.
Ik heb gewoon veel warm-up sets en reps nodig (maar ik log ze nooit).

Ik ben al geen uitgebreide opwarmer maar nu doe ik helemaal het minimale. Heb niet zoveel glycogeen in de spiertjes :D
 
Mja, in een cut is dat extra volume voor je werksets misschien niet zo makkelijk.
Ik heb bij sommige lifts pas in set 5 van mijn werksets het gevoel dat het echt goed begint te gaan.:D En dan heb ik er al enkele setjes van 5 a 10 reps opzitten met wat lichtere gewichten.:o
 
Dat is een cut waar je wat aan hebt :P me2 alleen ik blijf nu hangen ..dus...of minder eten of actiever worden...
ik kies maar voor het laatste
 
Dat is een cut waar je wat aan hebt :P me2 alleen ik blijf nu hangen ..dus...of minder eten of actiever worden...
ik kies maar voor het laatste

Ik ben van mening dat je je deficit met je voeding moet creëren. Alleen als je onder de 10% moet kan ik me voorstellen dat cardio noodzakelijk wordt.

Ik heb vandaag mijn BMR berekend als ik 90 en 80 kilo zou wegen, het verschil is maar 190 kcal (moet nog beweging e.d. bij, maar we nemen aan dat ik evenveel beweeg op beide gewichten). Kortom, ik kan nog heel lang afvallen op dit deficit en echt afzien doe ik niet zolang ik in het ritme blijf. De moeilijkste dagen zijn de dagen na cheaten. Vooral van alcohol heb ik de volgende dag de hele dag honger als een paard :(
 
Ik heb de calorieen niet berekend maar dat beetje wat ik eet ...man man
Ik heb echt geen zin om nog lager te gaan..de hele dag honger is ook niet alles
Maar ja je loopt n keer vast

Een keertje nuchter door het centrum slenteren 1 uurtje en ik ben 200-300 gram kwijt
Dan mn wandelingtje maar opvoeren
 
Nog niet beter gedaan in de cut.

Update cut: zit in de 9e week en ben ruim 4 kg kwijt (BW 86,1). Prima dus :)
Dat gaat best goed zo. En je combineert het met een laag aantal maar wel zware reps zie ik. Heb je een einddatum of streefgewicht?
 
Goede cut trens en gefeliciteerd met de verloren kilo's!
 
Beetje meegelezen en ik denk dat ik snap wat je bedoelt mbt weinig/slecht heupen gebruiken (eventueel icm veel onderrug) bij de deadlift. Zelf ook veel last van gehad.
Vreemd genoeg voelde een setje op circa 65-70% erg goed na een aantal setjes sumo; alsof ik mijn heupen en hamstrings veel beter kon gebruiken en veel effectiever kon locken erdoor.
Verder kon ik op internet ook weinig vinden om dit op te lossen, omdat mijn startpositie e.d gewoon prima waren.

Misschien kun je het na je sumo's eens een poging geven. Just my 2 cents.
 
Ik heb de calorieen niet berekend maar dat beetje wat ik eet ...man man
Ik heb echt geen zin om nog lager te gaan..de hele dag honger is ook niet alles
Maar ja je loopt n keer vast

Een keertje nuchter door het centrum slenteren 1 uurtje en ik ben 200-300 gram kwijt
Dan mn wandelingtje maar opvoeren

1 uurtje wandelen verbrandt geen 200 gram vet helaas. Dat is dus water. En water is inderdaad rete-irritant. Ik zat na 2 weken nog steeds op hetzelfde gewicht. Veel gaan drinken en twee dagen later was er een kilo af. Maar dan moet ik 3x/nacht naar de wc :(

Dat gaat best goed zo. En je combineert het met een laag aantal maar wel zware reps zie ik. Heb je een einddatum of streefgewicht?

84 kg minimaal, maar eigenlijk wil ik nog een heel gaatje op mijn belt.

Beetje meegelezen en ik denk dat ik snap wat je bedoelt mbt weinig/slecht heupen gebruiken (eventueel icm veel onderrug) bij de deadlift. Zelf ook veel last van gehad.
Vreemd genoeg voelde een setje op circa 65-70% erg goed na een aantal setjes sumo; alsof ik mijn heupen en hamstrings veel beter kon gebruiken en veel effectiever kon locken erdoor.
Verder kon ik op internet ook weinig vinden om dit op te lossen, omdat mijn startpositie e.d gewoon prima waren.

Misschien kun je het na je sumo's eens een poging geven. Just my 2 cents.

Hmmm, interessant. Het valt mij wel op dat het locken met de heup bij sumo helemaal vanzelf gaat. Ik zal eens kijken.

Ik moet ook experimenteren met een neutralere onderrug dmv anders bracen. Echt de onderrug minder hol drukken met je adem.
 
Bij mij werkt het wel dat ik uit mijn hakken trap. Daardoor activeer ik mijn hamstring/glute meteen bij de lift off. Doe ik dit niet trek ik voornamelijk met mijn rug.
Maar uiteindelijk als het zwaar wordt is het ook best lastig allemaal.
 
Drinken doe ik ook zoveel mogelijk overdag en na 18.00 is het nippen
Ondanks dat toch ook altijd wel minstens 1 x eruit 's nachts...(ouwelullenkwaal denk ik :o)
 
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 3
Set 6: 130 kg × 3
Set 7: 140 kg × 3

Behoorlijke goodmorning op de laatste rep... voelde het aardig in mijn rug. Slordig, dat overkomt me niet vaak.

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 140 kg × 3

Gefocussed op neutrale onderrug, waar ik normaal instinctief juist arch. Ging niet slecht, maar na dat brakke squatje ook weer niet zo goed ik er nog een paar sets tegenaan wilde gooien.

Bulgarian Split Squat
Set 1: 30 kg × 8
Set 2: 30 kg × 8
 
Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 122,5 kg × 3
Set 6: 122,5 kg × 3

Barbell Row
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 80 kg × 5
Set 3: 85 kg × 5

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 65 kg × 5
Set 5: 65 kg × 5

Trainingstijd: 26 min :roflol:
 
OK, misschien geen lange training, maar mooie gewichten zo.
 
OK, misschien geen lange training, maar mooie gewichten zo.

Er zat zeker meer in de tank, twijfelde of ik meer zou doen. Had pasta gegeten, daarom misschien meer energie :)
 
Toch een aardig vlotte training. Ik denk niet dat ik een training aan zulk tempo kan afwerken. Ik heb veel rust tussen de sets nodig. (ik krijg teveel pump als ik weinig rust neem en ik kan daar niet tegen:o)
 
Toch een aardig vlotte training. Ik denk niet dat ik een training aan zulk tempo kan afwerken. Ik heb veel rust tussen de sets nodig. (ik krijg teveel pump als ik weinig rust neem en ik kan daar niet tegen:o)
Ja, heb ik ook hoor. Vrij lange adempauze tussen de sets....
 
Back
Naar boven