AndroidHealthClinic

The Lebowski Chronicles, part II

Ligt er aan welk materiaal er gebruikt wordt he.
In theorie zou het kunnen werken, maar in praktijk zal er waarschijnlijk bitter weinig van te merken zijn.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.242
Ligt er aan welk materiaal er gebruikt wordt he.
In theorie zou het kunnen werken, maar in praktijk zal er waarschijnlijk bitter weinig van te merken zijn.

Hoe dan ook, ik zou eerst zelf gaatjes bij prikken :) Heb ik aan de andere kant al een keer gedaan. 105 kg BW, dat lijkt een eeuwigheid geleden!

Da's eens wat anders he, zo gaatjes moeten prikken aan de "kleine" kant. :)

Heb je een idee wat je vetvrije massa is?. Je bent een enorm stuk kwijt maar des te indrukwekkender dat je zulke gewichten tilt.

• #2.245
Da's eens wat anders he, zo gaatjes moeten prikken aan de "kleine" kant. :)

Dat moet niet hoor. Helaas niet :)

Heb je een idee wat je vetvrije massa is?. Je bent een enorm stuk kwijt maar des te indrukwekkender dat je zulke gewichten tilt.

Ik heb geen idee man. Maar als jij het VP afschat van de foto, kunnen we het uitrekenen ;)

Gewichten vind ik niks bijzonders qua squat en deadlift... bench en MP is wel aardig.

Is het 105 geweest? Dat heb je dan netjes gedaan in een paar stadia! :thumb:

Toen leek ie tenminste nog een beetje op "The Dude". ;)

Eergisteren bibberend onder een dekentje de film maar weer eens bekeken en hij blijft wel leuk!

• #2.249
Toen leek ie tenminste nog een beetje op "The Dude". ;)

Eergisteren bibberend onder een dekentje de film maar weer eens bekeken en hij blijft wel leuk!

Did you take comfort in that?

---

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 110 kg × 8
Set 5: 110 kg × 8
Set 6: 110 kg × 8

Ga het rijtje 10x100, 9x105, 8x110 nog eens maken, maar dan met 4 sets.

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 6
Set 5: 60 kg × 6
Set 6: 60 kg × 8

Barbell Row (Pendlay)
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8

Ben benieuwd wat de weegschaal zegt maandag, gevoelsmatig herstel ik niet volledig zelfs met deze lage frequentie.

Overanalyseer je dat herstel niet een beetje. Ik bedoel, als je de volgende dag jezelf niet opnieuw over de kling jaagt, zal het toch allemaal wel weer hersteld zijn?

Als het lang geleden is dat je nog redelijk wat volume hebt gedaan kan het idd zijn dat je moeilijk hersteld. En als je geen 20 meer bent is het nog ietsje moeilijker.
Ik heb net hetzelfde meegemaakt aan het begin van dit jaar. 1 fout die ik nooit meer maak: te snel het volume opbouwen. Neem je tijd en las regelmatig een herstelweek in.

• #2.252
Overanalyseer je dat herstel niet een beetje. Ik bedoel, als je de volgende dag jezelf niet opnieuw over de kling jaagt, zal het toch allemaal wel weer hersteld zijn?

Wat @Rik76 zegt, ik heb 3 maanden niks gedaan in termen van volume, dus dan is het even wennen misschien. Zeker als de kcals nog niet op onderhoud zijn (en daar lijkt het op).

Als het lang geleden is dat je nog redelijk wat volume hebt gedaan kan het idd zijn dat je moeilijk hersteld. En als je geen 20 meer bent is het nog ietsje moeilijker.
Ik heb net hetzelfde meegemaakt aan het begin van dit jaar. 1 fout die ik nooit meer maak: te snel het volume opbouwen. Neem je tijd en las regelmatig een herstelweek in.

Wat @Rik76 zegt, ik heb 3 maanden niks gedaan in termen van volume, dus dan is het even wennen misschien. Zeker als de kcals nog niet op onderhoud zijn (en daar lijkt het op).

OK, het volume gefaseerd weer terug opbouwen is natuurlijk geen slechte gedachte.....

• #2.255
Die herstelweek waar onze @Rik76 het over had, sprak me eigenlijk wel aan. Heel lang niet meer gedaan en het kan nu wel, met de kcals weer aardig op orde.

Squat
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 80 kg × 5 paused

Bench Press
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 70 kg × 5 paused

Deadlift
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 100 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 40 kg × 5

Pull Up
Set 1: 5 reps
Set 2: 5 reps

Tussendoor wat schoudershit.

Doe je het gewoon op het gevoel of heb je een vaste hoeveelheid volume/intensiteit die je vermindert?

• #2.257
Een beet je wel.
Je wil uiteraard herstellen van hetgeen je vermoeid maakt maar ook niet zoveel rusten dat je trainingsarbeid teniet doet.
Tijdens een volume blok wordt je vooral moe van het hoge volume (reps x sets x gewicht). Dus neem je vooral het volume terug tijdens een lichte week. Je halveert het of zo. Intensiteit houdt je ongeveer gelijk of laat het ietsje zakken.
Bij een kracht blok wordt je vooral moe van eerder een combinatie. Maar beiden, zowel volume als intensiteit zitten niet op een max. Hier neem je dus best vooral wat intensiteit weg en een beetje volume. (als je intensiteit laat dalen en reps x sets behoudt daalt volume sowieso)
Tijdens een peaking blok is het logisch dat vooral intensiteit voor de grootste belasting zorgt. Daar haal je dus vooral de piek belasting naar beneden maar laat het totaal volume niet te zeer zakken.

• #2.259
Niks op aan te merken, maar ik kom uit geen van die fases, maar uit een cut ;) Van een weekie heel rustig verlies je ook geen kracht of massa hoor.

wel een lekkere relaxed training zo

Terug
Naar boven