XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles, part II

Bezoekers in dit topic

Niks op aan te merken, maar ik kom uit geen van die fases, maar uit een cut ;) Van een weekie heel rustig verlies je ook geen kracht of massa hoor.
Tijdens een cut moet je net meer opletten. Ik denk dat je een lichte week dan moet opvatten als tijdens een volume blok.
Van een week te rustig trainen kan je wel het piekje in compensatie weg laten zakken. Dat is uiteraard maar minimaal. Maar je verliest er toch een week of 2 trainingsarbeid mee verliezen.Als je dat kan voorkomen, waarom er dan geen rekening mee houden he?
Ik denk dat hoe verder je van een advanced lifter status af bent hoe meer effect het heeft.
 
wel een lekkere relaxed training zo

Zeg maar gerust gezapig :D

Tijdens een cut moet je net meer opletten. Ik denk dat je een lichte week dan moet opvatten als tijdens een volume blok.
Van een week te rustig trainen kan je wel het piekje in compensatie weg laten zakken. Dat is uiteraard maar minimaal. Maar je verliest er toch een week of 2 trainingsarbeid mee verliezen.Als je dat kan voorkomen, waarom er dan geen rekening mee houden he?
Ik denk dat hoe verder je van een advanced lifter status af bent hoe meer effect het heeft.

Oké, dan vertel ik toch maar het echte verhaal: ik ben eigenlijk alleen maar de tijd aan het doorkomen tot mijn reis, waardoor ik toch flink zal inleveren. Wat ik nu doe verandert daar (bijna) niks aan. Plus ik heb toch last van dat bijna-griepje merk ik, wat meer dan normaal verhoogde hartslag van kleine activiteiten en zo.
 
In zo'n geval zal het idd weinig uitmaken.

Wanneer vertrek je op reis? (Nieuw Zeeland ... nog steeds jaloers ... ;) )
 
Tweede week januari. Daarvoor kan ik nog een leuk blokje doen, volgende week fris en fruitig aan beginnen hopelijk.
 
Dan heb je nog wel even. Op die tijd kan je nog lekker aan je massa werken. :P
Als je dan super lean eet tijdens je reis sta je ripped als je terug komt. :D
 
Tweede week januari. Daarvoor kan ik nog een leuk blokje doen, volgende week fris en fruitig aan beginnen hopelijk.
Noord en Zuideiland? Nog een trektocht of zo doen?
 
Dan heb je nog wel even. Op die tijd kan je nog lekker aan je massa werken. :P
Als je dan super lean eet tijdens je reis sta je ripped als je terug komt. :D

Zelfs na een maand Madagaskar was ik nog niet ripped!

Noord en Zuideiland? Nog een trektocht of zo doen?

Primair Zuid, absoluut een trektocht!

---

Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 70 kg × 5
Set 3: 120 kg × 5

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5

En veel schouderdingetjes met een bandje. Ik heb mijn leven gebeterd met mijn zithouding achter de computer, maar mijn schouderbladen protesteren na een paar uur. Alsof ze niet willen zakken. Weet iemand welke spieren ik dan moet trainen en hoe?

Verder heb ik nog steeds af en toe hartkloppingen, heel vreemd. Hartslag gaat even naar 80 en bonkt duidelijk harder. Maar mijn conditie is verder top, ik fiets als een prof!
 
En veel schouderdingetjes met een bandje. Ik heb mijn leven gebeterd met mijn zithouding achter de computer, maar mijn schouderbladen protesteren na een paar uur. Alsof ze niet willen zakken. Weet iemand welke spieren ik dan moet trainen en hoe?
Goed bezig, Kraak! Kan dat niet gewoon gewenning zijn? In de juiste houding zitten vergt vaak veel moeite na het jaren op een minder goeie manier te hebben gedaan.

Verder heb ik nog steeds af en toe hartkloppingen, heel vreemd. Hartslag gaat even naar 80 en bonkt duidelijk harder. Maar mijn conditie is verder top, ik fiets als een prof!
Tja, dat kan allerlei oorzaken hebben natuurlijk, maar het is niet fijn. Heb je een drukke periode op dit moment?
 
Primair Zuid, absoluut een trektocht!

En veel schouderdingetjes met een bandje. Ik heb mijn leven gebeterd met mijn zithouding achter de computer, maar mijn schouderbladen protesteren na een paar uur. Alsof ze niet willen zakken. Weet iemand welke spieren ik dan moet trainen en hoe?

Verder heb ik nog steeds af en toe hartkloppingen, heel vreemd. Hartslag gaat even naar 80 en bonkt duidelijk harder. Maar mijn conditie is verder top, ik fiets als een prof!
Prachtig lopen in de groene nattigheid. :thumb: Wij hebben niet een van die populaire treks gedaan waar maar een aantal permits tegelijk voor uitgegeven worden, maar toch veel mooie stukken gelopen in the Alps. Pinguins kijken en albatrossen ook een aanrader. Jaloers hoor (alleen niet op de verschrikkelijke reis....).

Minder benchen en meer oefeningen voor de achterkant doen (rhomboids). Als je nog een 'kromme' rug hebt (kyfose) kan je de wervels openkraken met een peanut, verder gewoon volhouden met netjes zitten :)

Hartkloppingen even met de huisarts bespreken?
 
Misschien je tafel lager of je stoel hoger...wellicht heb je dat al geprobeerd
Lopen met lange armen dus armen naar beneden drukken..was een tip van mijn fysio
Wellicht toch een houding dingetje?
 
Goed bezig, Kraak! Kan dat niet gewoon gewenning zijn? In de juiste houding zitten vergt vaak veel moeite na het jaren op een minder goeie manier te hebben gedaan.

Tja, dat kan allerlei oorzaken hebben natuurlijk, maar het is niet fijn. Heb je een drukke periode op dit moment?

Ja, is uiteraard gewenning. Bepaalde spieren zijn niet gewend zo lang te moeten werken. Moet het opbouwen denk ik. Steeds minder vaak verkeerd zitten tot je het een dag volhoudt.

Zit wel in een sollicatieprocedure, maar dat is pure luxe: ik hoef niet per se weg waar ik nu zit. Meer mijn marktwaarde een beetje bepalen, zeg maar ;) Ik ben wel een zenuwpees, daar niet van.

Prachtig lopen in de groene nattigheid. :thumb: Wij hebben niet een van die populaire treks gedaan waar maar een aantal permits tegelijk voor uitgegeven worden, maar toch veel mooie stukken gelopen in the Alps. Pinguins kijken en albatrossen ook een aanrader. Jaloers hoor (alleen niet op de verschrikkelijke reis....).

Minder benchen en meer oefeningen voor de achterkant doen (rhomboids). Als je nog een 'kromme' rug hebt (kyfose) kan je de wervels openkraken met een peanut, verder gewoon volhouden met netjes zitten :)

Hartkloppingen even met de huisarts bespreken?

Ah, een ervaringsdeskundige! Tell me more! I want details!

Oefeningen zoals? :D Ik heb in geen tien jaar een dumbbell vastgehouden!

Tja, huisarts zal er 99% zeker niks mee doen. Die schrikken pas bij een hartslag van 100+ in rust en 'bonken' is geen klinische term.

Misschien je tafel lager of je stoel hoger...wellicht heb je dat al geprobeerd
Lopen met lange armen dus armen naar beneden drukken..was een tip van mijn fysio
Wellicht toch een houding dingetje?

Ik heb de goede houding wel gevonden in mijn stoel. Onderrug wordt ondersteund, hoofd steunt op romp en armen rusten op leuningen. Alleen het werken met de bovenrug is wennen.
 
Hartslag..ben je een koffieleut ;)

Sinds ik met bands werk nergens last meer van (YTWL) test het uit voor n mnd

Wat zegt je fysio hierover?
 
Hartslag..ben je een koffieleut ;)

Sinds ik met bands werk nergens last meer van (YTWL) test het uit voor n mnd

Wat zegt je fysio hierover?

Vrij matig koffiedrinker, 3 koppen per dag. Van koffie gaat de hartslag altijd wel iets omhoog, maar er lijkt geen verband met de kloppingen.

YTWL doe ik nu al regelmatig!

Geen idee, zal ik toch eerst een afspraak moeten maken, want anders hoort ze me niet :P
 
Ah, een ervaringsdeskundige! Tell me more! I want details!

Oefeningen zoals? :D Ik heb in geen tien jaar een dumbbell vastgehouden!

Tja, huisarts zal er 99% zeker niks mee doen. Die schrikken pas bij een hartslag van 100+ in rust en 'bonken' is geen klinische term.
Is wel lang geleden hoor (15 jaar?) dus weet niet of dat nog zo relevant is. Zal vanavond eens nazoeken wat ik het mooiste wandelgebied vond.

Jij hebt een heel sterke bench als als dat niet gecompenseerd wordt met sterke rug, rear delt oefeningen worden je schouders naar voren getrokken.
Standing rear delt raises, liggende batwings, ik zou bijna zeggen zie erxs.net bij rhomboids en rear delts :D

Dus jij vult het antwoord van de huisarts al in? :p
Doet je HA aan mail? Je kan eens de klachten opschrijven en vragen of het nuttig lijkt hierover een afspraak te maken?
 
Is wel lang geleden hoor (15 jaar?) dus weet niet of dat nog zo relevant is. Zal vanavond eens nazoeken wat ik het mooiste wandelgebied vond.

Jij hebt een heel sterke bench als als dat niet gecompenseerd wordt met sterke rug, rear delt oefeningen worden je schouders naar voren getrokken.
Standing rear delt raises, liggende batwings, ik zou bijna zeggen zie erxs.net bij rhomboids en rear delts :D

Dus jij vult het antwoord van de huisarts al in? :p
Doet je HA aan mail? Je kan eens de klachten opschrijven en vragen of het nuttig lijkt hierover een afspraak te maken?

:thumbup:

:thumbup:

Ja, ik ken die huisartsen langer dan vandaag. "Kom over twee weken maar terug als het nog niet over is". Net overigens aan mijn zus gevraagd, verpleegkundige die op cardiologie heeft gewerkt. Ze vond het niks om me druk over te maken, zolang het niet erger wordt. Gaat waarschijnlijk vanzelf wel over, denk ze.
 
Sorry.... heb op de kaart gestaard maar kan me niet meer voor de geest halen waar die wandeltochten geweest waren. Moet in het achterland van Queenstown zijn geweest. Het stadje zelf is op een onprettige manier toeristisch, wel handig om inkopen te doen. Daarna zijn we een doodlopende vallei ingereden met aan het einde alleen nog een gehuchtje met camping. En van die tolkien-achtige trollen bossen met mossen en varens.

Edit: Het moet Mt Aspiring NP zijn geweest met oa. het Rees-Dart track. Voldoende wandel uitdagingen daar!
 
Laatst bewerkt:
Nog een suggestie voor oefening voor upperback:

Rows (al dan niet chest supported) met pronated grip ellebogen hoog voor die upper back, rhomboids en schouderbladen werkt voor mij goed om e.e.a in balans te houden. Kan ook met suspension trainer zoals een TRX. Koop een TRX Crakie, kan je iig in Nieuw Zeeland overal een beetje trainen als er geen gym in de buurt is :).
 
Lol Craak, je gaat straks toch niet ook nog mijn topic over een juiste posture lezen.
Kromme rug... we worden oud. :lol:
 
Sorry.... heb op de kaart gestaard maar kan me niet meer voor de geest halen waar die wandeltochten geweest waren. Moet in het achterland van Queenstown zijn geweest. Het stadje zelf is op een onprettige manier toeristisch, wel handig om inkopen te doen. Daarna zijn we een doodlopende vallei ingereden met aan het einde alleen nog een gehuchtje met camping. En van die tolkien-achtige trollen bossen met mossen en varens.

Edit: Het moet Mt Aspiring NP zijn geweest met oa. het Rees-Dart track. Voldoende wandel uitdagingen daar!

Ik ben benieuwd. Ik wil ook graag mountain biken trouwens.

Nog een suggestie voor oefening voor upperback:

Rows (al dan niet chest supported) met pronated grip ellebogen hoog voor die upper back, rhomboids en schouderbladen werkt voor mij goed om e.e.a in balans te houden. Kan ook met suspension trainer zoals een TRX. Koop een TRX Crakie, kan je iig in Nieuw Zeeland overal een beetje trainen als er geen gym in de buurt is :).

Ja, die komen erin. TRX is reteduur dacht ik?

Lol Craak, je gaat straks toch niet ook nog mijn topic over een juiste posture lezen.
Kromme rug... we worden oud. :lol:

Dat heb ik al gedaan ;) Het is bij mij allemaal niet zo ingewikkeld denk ik, gewoon zwakke spieren die de bovenrug recht moeten houden. Zaterdag eerste specifieke oefeningen gedaan en flink spierpijn!
 
Ja, die komen erin. TRX is reteduur dacht ik?
Je hebt ook goedkope versies ervan. Ik gebruik zelf ringen, maar een suspension trainer is makkelijker mee te nemen.
 
Back
Naar boven