XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles, part II

Eens met Crakie. De gaten in je theorie opvullen met 'moeilijke' woorden maakt het niet ineens waar mc. chick. Het is geen discussie als mensen je theorie in twijfel trekken en je het af doet als blind protest.

Mbt je grip ed is het denk ik gewoon prio's stellen. Wat is je doel? Ik deadlift met straps. Ga geen wedstrijden doen, ook niet van plan. Mixed grip wil ik niet doen vanwege Kwasimodo angst. Vanaf 150 kg plus komen de straps tevoorschijn.

Als je zelf uit bepaalde overwegingen niet met straps wilt liften wordt het dus of aan je grip werken, of mixed grip en waarschijnlijk combo van.

Mee eens dat variatie wel goed is voor ons soort mensen. Niet zo zeer voor PL en OL want die moeten een beweging er tot het oneindige inslijpen.

• Topic Starter Topic Starter
Eens met Crakie. De gaten in je theorie opvullen met 'moeilijke' woorden maakt het niet ineens waar mc. chick. Het is geen discussie als mensen je theorie in twijfel trekken en je het af doet als blind protest.

Mbt je grip ed is het denk ik gewoon prio's stellen. Wat is je doel? Ik deadlift met straps. Ga geen wedstrijden doen, ook niet van plan. Mixed grip wil ik niet doen vanwege Kwasimodo angst. Vanaf 150 kg plus komen de straps tevoorschijn.

Als je zelf uit bepaalde overwegingen niet met straps wilt liften wordt het dus of aan je grip werken, of mixed grip en waarschijnlijk combo van.

Je vergeet hook grip. Ben het wel met Chick eens dat dit uiteindelijk superieur is, alleen je moet door een hel.

Mee eens dat variatie wel goed is voor ons soort mensen. Niet zo zeer voor PL en OL want die moeten een beweging er tot het oneindige inslijpen.

Welnee, op mijn niveau kun je nog makkelijk veel uit algemene krachttraining halen. Daarop is althans mijn huidige langetermijnplan gebaseerd. Meer info: http://strengtheory.com/powerlifters-should-train-more-like-bodybuilders/

Ik ben wel van mening dat een compoundoefening altijd de voorkeur verdient boven isolatie. Daarom is bijna al mijn assistance een of andere variant van de grote compounds.

Military Press
Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 65 kg × 6
Set 5: 65 kg × 6
Set 6: 65 kg × 6
Set 7: 65 kg × 6

Pull Up (Weighted)
Set 1: 84 kg × 5
Set 2: 94 kg × 5
Set 3: 94 kg × 5
Set 4: 94 kg × 5
Set 5: 94 kg × 5
Set 6: 94 kg × 5

Bench from pins
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 95 kg × 6
Set 3: 95 kg × 6
Set 4: 95 kg × 6
Set 5: 95 kg × 6

front raise ss facepulls + lateral raise ss rear row
Set 1: 7,5 kg × 8
Set 2: 7,5 kg × 10
Set 3: 7,5 kg × 12

Met dank aan Douwe Egberts.

Knuppel? Hoenderhok?
Ik ben wel van mening dat een compoundoefening altijd de voorkeur verdient boven isolatie. Daarom is bijna al mijn assistance een of andere variant van de grote compounds.

Met dank aan Douwe Egberts.
Dat van die assistance klinkt dan wel weer heel redelijk, vooral voor krachtdoeleinden. Mogelijk zouden pure BB-ers een bepaald spiertje geisoleerd willen oppompen.

DE (en verwanten), goed spul :thumb:

Front raise? Vanwaar voorkant schouders isoleren?

Haha, beetje wel he. Zeker als je alleen naar de titel kijkt. De redenering erachter spreekt mij echter aan, en past bij mijn ervaring dat ik snel opbrand met pure powerliftingschema's. Daarom helemaal niet zo gek om 'bodybuilding' periodes in te passen, zoals nu. Geeft me ook de gelegenheid werkcapaciteit op te bouwen. Het betekent voor mij echter NIET dat ik allemaal van die gekke isolatie-oefeningen ga doen. 'Bodybuiling fluff' heb ik iemand dat ooit horen noemen.

Front raise? Vanwaar voorkant schouders isoleren?

Ja dit is echt een uitzondering voor mij. Ik kon gewoon niks anders bedenken voor schouders :D Zie het maar als mobiliteitoefeningen (ik doe ook shoulder dislocates en rotator cuff dingen erbij, niet gelogd).

Interessant verhaal wel. De crux is dus dat je van 3 x 10 reps evenveel sterker wordt als 7 zware 3 reppers, alleen doe je de eerste in minder dan de helft van de tijd, en voel je je nog fris.
Voor mij was vooral het stuk over de variatie in oorsprong en insertie van spieren een eye opener. Daar had ik nog nooit bij stil gestaan. Mooi stukje mechanica en biologie :)

Gisteren geen training, want ik heb lekkage gehad dit weekeinde. Water onder de laminaatvloer in de woonkamer, dus die moest eruit, maar ik was nog op tijd denk ik... planken zien er goed uit. Inmiddels is het lek gefixt, maar het beton zal nog wel even nodig hebben om te drogen.

Omdat ik spullen tijdelijk elders moest stallen, staat mijn hele huis vol met zooi MAAR ik vertikte het om mijn powercage vol te proppen. Kan wel weken duren immers.

Deze week doe ik 2 trainingen, alleen de mains en accessories.

Squat

Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 5
Set 5: 122,5 kg × 3
Set 6: 122,5 kg × 3
Set 7: 122,5 kg × 3
Set 8: 122,5 kg × 3
Set 9: 122,5 kg × 3
Set 10: 122,5 kg × 3

Ging heel lekker eigenlijk. Met 2 min. rust kon ik dit nog wel lang volhouden.

Bench Press
Set 2: 80 kg × 5
Set 3: 100 kg × 3
Set 4: 112,5 kg × 6
Set 5: 112,5 kg × 6
Set 6: 112,5 kg × 6
Set 7: 112,5 kg × 5

Ah jammer, net niet. Was ook niet de eerste oefening van de dag natuurlijk.

Block pull
Set 1: 70 kg × 6 9 cm
Set 2: 120 kg × 6
Set 3: 135 kg × 6
Set 4: 135 kg × 6
Set 5: 135 kg × 6 7 cm

Push press
Set 1: 20 kg × 5
Set 3: 65 kg × 5
Set 4: 65 kg × 5
Set 5: 65 kg × 5

Prima training.

Gisteren geen training, want ik heb lekkage gehad dit weekeinde. Water onder de laminaatvloer in de woonkamer, dus die moest eruit, maar ik was nog op tijd denk ik... planken zien er goed uit. Inmiddels is het lek gefixt, maar het beton zal nog wel even nodig hebben om te drogen.

Omdat ik spullen tijdelijk elders moest stallen, staat mijn hele huis vol met zooi MAAR ik vertikte het om mijn powercage vol te proppen. Kan wel weken duren immers.
Damn, dat is heel irritant. Hoop dat je hout niet kromtrekt :(
Gelukkig heb je wel de belangrijke zaken vrijgespeeld. En goed getrained.

Damn, dat is heel irritant. Hoop dat je hout niet kromtrekt :(
Gelukkig heb je wel de belangrijke zaken vrijgespeeld. En goed getrained.

Bijzonder irritant ja, al viel het me uiteindelijk mee hoe snel de vloer eruit was (uurtje of 2). Was goede active recovery zeker, want die squatjes voelden heel wat minder zwaar!

Het is erg goede kwaliteit laminaat moet ik zeggen, denk dat het al weken aan de gang was (klein lekje) maar de planken zien er nog perfect uit. Ook al haalde ik ze met een zeiknatte onderkant van de vloer.

Sucks bigtime die lekkage man sterkte dr mee.....iig goed dat je nog kan trainen, je kan dan tenminste de stress en frustratie eruit knallen van deze toestanden....iron therapy :).

Ik kan een hoop aardige redenen geven om gisteren niet getraind te hebben, maar het komt eigenlijk neer op geen zin hebben :D

Deadlift
alles singles
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 155 kg × 2
Set 5: 155 kg × 2
Set 6: 155 kg × 1
Set 7: 140 kg × 5

Was niet echt mijn dag hierop. Geaccepteerd en niks geforceerd.

Olympic Squat
Set 2: 80 kg × 3
Set 3: 100 kg × 6
Set 4: 100 kg × 6
Set 5: 100 kg × 6
Set 6: 100 kg × 6

Good Morning
Set 1: 85 kg × 8
Set 2: 85 kg × 8
Set 3: 85 kg × 8

Front Squat
Set 2: 75 kg × 8
Set 3: 80 kg × 8

Bent Over Row
Set 2: 85 kg × 8
Set 3: 85 kg × 8
Set 4: 85 kg × 8

Al met al toch niet slecht. Benieuwd of 155 volgende keer beter gaat of dat het gewoon end of the road is.

Military Press
Set 1: 20 kg × 10
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 60 kg × 1
Set 5: 66 kg × 6
Set 6: 66 kg × 6
Set 7: 66 kg × 5
Set 8: 66 kg × 5

Pull Up (Weighted)
Set 1: 85 kg × 5
Set 2: 97,5 kg × 5
Set 3: 97,5 kg × 5
Set 4: 97,5 kg × 5
Set 5: 97,5 kg × 5

Bench from pins
Set 2: 100 kg × 6
Set 3: 100 kg × 6
Set 4: 100 kg × 6
Set 5: 100 kg × 6

Chin Up
Set 1: +85 kg × 8
Set 2: +90 kg × 8
Set 3: +90 kg × 8

Heb het idee dat ik bij ochtendtrainingen langer nodig heb om op gang te komen. MP was niet slecht, maar vgl. met vorige week toch teleurstellend. Bench daarentegen gewoon prima.

Nog steeds goed sterk ouwe!! Leuk stukje over ''train like a bodybuilder'' ik zelf varieer ook erg met rep ranges

Ja Guru zo zie je...de wonderen zijn de wereld nog niet uit...eerst dit soort oefeningen afdoen als flauwekul oefeningen (ja Crakie..dat schreef je ooit aan Robke toen hij je adviseerde om cable/pulley oefeningen te doen)..en nu zelf aan de bb style pumping ;)

Heb het idee dat ik bij ochtendtrainingen langer nodig heb om op gang te komen. MP was niet slecht, maar vgl. met vorige week toch teleurstellend. Bench daarentegen gewoon prima.
Je rug is 's ochtends ook iets langer he, omdat alle tussenwervelschijven zonder belasting weer uitgezet zijn. Zal ongetwijfeld iets uitmaken.

Nog steeds goed sterk ouwe!! Leuk stukje over ''train like a bodybuilder'' ik zelf varieer ook erg met rep ranges

Mwoah, hang onderhand al tien jaar aan de gewichten... niet erg indrukwekkend resultaat. Maar ik hou er lol in :)

Ja Guru zo zie je...de wonderen zijn de wereld nog niet uit...eerst dit soort oefeningen afdoen als flauwekul oefeningen (ja Crakie..dat schreef je ooit aan Robke toen hij je adviseerde om cable/pulley oefeningen te doen)..en nu zelf aan de bb style pumping ;)

Als je dat stuk gelezen had, wist je dat het advies 'meer als bodybuilder trainen' NIET over de oefeningkeuze gaat, drol! Wel pompen (bepaalde periodes), maar met zinnige oefeningen ;)

Je rug is 's ochtends ook iets langer he, omdat alle tussenwervelschijven zonder belasting weer uitgezet zijn. Zal ongetwijfeld iets uitmaken.

Heb ik mijn schijven terug zitten mp'en dus? ;)

Gaat nog steeds lekker, ouwe. Moet verdomme nog steeds The Big Lebowski kijken.

Harde front squat staat tot back squat verhouding. Lekker bezig verder kerel. Ochtend training is altijd beetje suf imo. Wil toch liefst wel paar uurtjes wakker zijn voor ik in de gym sta. Als ik voor werk ga (07:00 in gym) heb ik ook 45 minuten nodig beetje in de flow te komen. Is normaal denk ik.

Terug
Naar boven