MuscleMeat

The Lebowski Chronicles, part II

• Topic Starter Topic Starter
14 pagina's aan grip en draaiende schijven en dat je sucked at DL. Nou mooi is dat :p

39 pagina's over hoe je je tong niet uit de mond van een andere vrouw kan houden. Nou mooi is dat :p

+1, gewoon liften en niet te veel met kleine details bezig houden.

Ik pen mijn frustraties graag neer (srs). En die schijven vind ik gewoon interessant, ben zelf ook natuurwetenschapper (maar mechanica is te lang geleden...)

Ik meng me normaal ook niet in dat soort discussies, maar als er gefukt wordt met de wetten der natuurkunde moet dat met zwaarder geschut dan jagon overkill zijn. Sorry mc d*ck, no hard feelings.

Sinds ik snatch grip SLDL ben ik van de GHR afgestapt jwt. Behalve afgelopen weekend toen ik me straps niet had. Voor snatches heb je straps nodig.

Ik meng me normaal ook niet in dat soort discussies, maar als er gefukt wordt met de wetten der natuurkunde moet dat met zwaarder geschut dan jagon overkill zijn. Sorry mc d*ck, no hard feelings.

Sinds ik snatch grip SLDL ben ik van de GHR afgestapt jwt. Behalve afgelopen weekend toen ik me straps niet had. Voor snatches heb je straps nodig.

Goeie tip die snatch SLDL, thanks! @Robke78 heb je het gelezen? Anders kan ik het over 3 weken weer gaan lopen uitleggen :trollface:

:roflol: las toch goed weg precies gezien het je zo bij gebleven is ;)

Uit plaatsvervangende schaamte weet ik alles nog!

Bench Press
Set 1: 20 kg × 10
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 110 kg × 6
Set 6: 110 kg × 6
Set 7: 110 kg × 6
Set 8: 110 kg × 6

Nice, very nice.

Chin Up
Set 1: +84 kg × 8
Set 2: +89 kg × 6
Set 3: +94 kg × 6
Set 4: +94 kg × 7

Push press
Set 1: 20 kg × 5
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 5
Set 4: 62,5 kg × 5
Set 5: 62,5 kg × 5
Set 6: 62,5 kg × 5
Set 7: 62,5 kg × 5

Ab Roller staand, paarse band, gaatje 7
Set 1: +84 kg × 5
Set 2: +84 kg × 5
Set 3: +84 kg × 5

Voelt best wel kut in mijn onderrug eigenlijk.

Bench extra wide legs up
Set 1: 95 kg × 8
Set 2: 95 kg × 6
Set 3: 95 kg × 6

Flinke gewichten weer. Waar is die laatste bench met legs up goed voor, als ik vragen mag? Of ben je dan meteen ook een flutvolger?

Flinke gewichten weer. Waar is die laatste bench met legs up goed voor, als ik vragen mag? Of ben je dan meteen ook een flutvolger?

Haha, nee natuurlijk ben je dan geen flutvolger. Je toont toch interesse! Flutvolgers zijn mensen die alleen maar "Good train bro" neerflikkeren, zonder te weten of dat echt zo was. Ik volg niet heel veel mensen, maar weet wel uit mijn hoofd welke gewichten ze ongeveer pakken.

Die laatste bench is gewoon wat extra volume voor met name de pecs, niks bijzonders.

Good bench volume+intensity bro

Haha, nee natuurlijk ben je dan geen flutvolger. Je toont toch interesse! Flutvolgers zijn mensen die alleen maar "Good train bro" neerflikkeren, zonder te weten of dat echt zo was. Ik volg niet heel veel mensen, maar weet wel uit mijn hoofd welke gewichten ze ongeveer pakken.

Die laatste bench is gewoon wat extra volume voor met name de pecs, niks bijzonders.
Was maar een grapje :). Maar IK kon me nog wel het plaatje van je glute-ham raise opstelling herinneren. Waren het niet kussens die van de bank getrokken waren?

De gewone bench met voeten tegen de grond drukken en rug hol is toch juist om de pecs relatief te versterken tov de triceps? Dus dan begrijp ik niet waarom dit goed voor de pecs zou zijn.

Was maar een grapje :). Maar IK kon me nog wel het plaatje van je glute-ham raise opstelling herinneren. Waren het niet kussens die van de bank getrokken waren?

Heel goed! Volgpuntje voor Neet!

De gewone bench met voeten tegen de grond drukken en rug hol is toch juist om de pecs relatief te versterken tov de triceps? Dus dan begrijp ik niet waarom dit goed voor de pecs zou zijn.

Probeer maar eens :)

Benchen met een honkbalknuppel in je anus is ook een moeilijker dan met arch. Probeer maar eens. Dat maakt het niet direct een effectieve oefening.

Ga je dadelijk ook squatten op een swiss ball Crakie, verrekte homo.

Benchen met een honkbalknuppel in je anus is ook een moeilijker dan met arch.

Je weet dus duidelijk niet waar je het over hebt, want je kunt je heupen een stuk hoger houden want de knuppel blijft de bench touchen! Instant gains!

Zowel illegal wide grip als legs up zie ik regelmatig bij goede benchers langskomen. De combinatie niet zo zeer, maar het past goed bij elkaar IMO. Een oefening als dit past ook goed bij mijn huidige insteek: in deze fase allround sterker worden, later dit jaar met veel minder variatie de skill erin rammen. Zal wel niet superieur zijn aan altijd maar rammen op de standaardoefeningen, maar leuker is het zeker.

14 pagina's aan grip en draaiende schijven en dat je sucked at DL. Nou mooi is dat :p
Als Craak vraagt krijgt ie antwoord en als hij het niet wil weten dan moet hij niet zeiken dat hij overhands niet zwaar kan deadliften. :p
Ik denk dat ik gewoon weer vol in een troll actie ben gestapt. :duh:

Als Craak vraagt krijgt ie antwoord en als hij het niet wil weten dan moet hij niet zeiken dat hij overhands niet zwaar kan deadliften. :p
Ik denk dat ik gewoon weer vol in een troll actie ben gestapt. :duh:

fl**ker eens op jongen, dat heet discussiëren. Ik stel je input uiteraard op prijs, maar op basis van de fysicakennis die ik bezit, ben ik niet overtuigd. Kan aan mij liggen, of aan jou... maakt verder niet uit, als we maar tot de kern van de zaak komen.

Deadlift alles singles
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 150 kg × 3
Set 5: 150 kg × 3
Set 6: 150 kg × 3
Set 7: 150 kg × 3

Keurige lifts, stuk voor stuk. En de eerste van de set nog het makkelijkst ook!

Ben er nog niet over uit wat ik met de grip ga doen, want standaard straps vind ik toch een beetje pover. Of grip trainen, of hook grip aanleren...

Olympic Squat
Set 1: 50 kg × 5
Set 2: 95 kg × 6
Set 3: 95 kg × 6
Set 4: 95 kg × 6
Set 5: 95 kg × 6

Good Morning
Set 1: 80 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 80 kg × 8

Step-up 48 cm
Set 1: 45 kg × 8
Set 2: 45 kg × 8
Set 3: 45 kg × 8

Bent Over Row
Set 1: 70 kg × 8
Set 2: 80 kg × 8
Set 3: 90 kg × 8

Toch een stuk lekkerder weer om te trainen.

Heel goed! Volgpuntje voor Neet!

Probeer maar eens :)
Ik wil het wel eens proberen, maar van te voren zeg ik al: kennie werken. Misschien om eens wat andere spieren aan te spreken met benchen dan de gewone, maar die heten dan triceps en front delts, en daar zijn wel betere oefeningen voor. Zeg ik. Nu. Zonder te proberen.

fl**ker eens op jongen, dat heet discussiëren. Ik stel je input uiteraard op prijs, maar op basis van de fysicakennis die ik bezit, ben ik niet overtuigd. Kan aan mij liggen, of aan jou... maakt verder niet uit, als we maar tot de kern van de zaak komen.
Ik neem de moeite uitleg te geven en krijg als antwoord, je uitleg stinkt en fl**ker eens op. Erg volwassen manier van discussiëren.
Als we het over discussiëren hebben is het wel een terechte vraag op welk niveau deze basis fysica kennis zich bevindt. Maar beter eindig ik deze nutteloze exercitie voor er nog meer lieden hier boos op me worden. :lol:

Ik wil het wel eens proberen, maar van te voren zeg ik al: kennie werken. Misschien om eens wat andere spieren aan te spreken met benchen dan de gewone, maar die heten dan triceps en front delts, en daar zijn wel betere oefeningen voor. Zeg ik. Nu. Zonder te proberen.

Maar dat variatie altijd goed is, was je wel met me eens toch? :D

Ik neem de moeite uitleg te geven en krijg als antwoord, je uitleg stinkt en fl**ker eens op. Erg volwassen manier van discussiëren.
Als we het over discussiëren hebben is het wel een terechte vraag op welk niveau deze basis fysica kennis zich bevindt. Maar beter eindig ik deze nutteloze exercitie voor er nog meer lieden hier boos op me worden. :lol:

"Stinkt" was niet onaardig bedoeld, en ik vind het een beetje overgevoelig van je om daarover te vallen. fl**ker eens op was wel onaardig bedoeld, want ik kreeg de indruk dat je van mij verwacht je uitleg kritiekloos te slikken, en niet tegen te spreken.

Ik heb in 1996 (omg!) op de uni Klassieke Mechanica gedaan samen met de eerstejaars fysici. Nooit meer nodig gehad daarna :) Ik probeer gewoon te kijken welke krachten werken op bar en schijven. Met een netto kracht recht omhoog (en dat is de bedoeling bij een correcte deadlift), zie ik echt geen wrijving. Daarvoor moet er een kracht (deels) parallel aan de vloer op staan. Zelfde voor buigen van de stang, al kan ik me al beter voorstellen dat ik daar iets over het hoofd zie. Wat je met je handen doet, daar zie ik wel wat in.

Terug
Naar boven