Fitness Seller

The Lebowski Chronicles, part II

Ja precies, het is het optillen van een zwaar gewicht dat (zo ver ik weet) nergens in de natuur voorkomt, en wij of geen enkel ander dier is daar voor gebouwd.
Hard wegrennen voor kilometers komt ook niet voor in de natuur.
Daar zijn lange afstanden altijd betrekkelijk traag en korte afstanden vaak erg snel (wegrennen van een prooidier, jagen op een prooi). Er zijn dieren die een hele lange afstand achter een prooi jagen (hyenahonden), maar dat gaat op een redelijk rustig tempo, tot ze de prooi hebben ingesloten.
Sqautten is een uitermate natuurlijke beweging voor een mens. Kracht zetten ook.
Uiteraard doe we die zaken in onze sport ver buiten wat als "gemiddeld" en "normaal" gezien wordt. En veel zwaarder dan wat "nodig" is. Maar dat is in elke sport zo.

serveimage.jpg

Milo from Croton

Laatst bewerkt:
Wordt een beetje een zeikverhaal nu. Just saying. :trollface:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.949
Wordt een beetje een zeikverhaal nu. Just saying. :trollface:

Ik vind alles goed zolang er maar niet meer over cardio wordt gezeurd.

---

Trainingsschema beetje omgegooid, want ik ga een weekeindje weg. Hmmm, wat zal ik lekker eten!

Front Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 80 kg × 5
Set 4: 90 kg × 3
Set 5: 100 kg × 3

Makkelijk.

Military Press
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 5
Set 5: 67,5 kg × 3
Set 6: 75 kg × 3

4e zat erin als het niet zo zwart voor mijn ogen werd. Sowieso tevreden.

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 140 kg × 3
Set 4: 150 kg × 3

Begin er beetje slag van te krijgen. Niet te vaak doen helpt misschien ook wel.

Pull Up
Set 1: 5 reps
Set 2: BW (+10 kg) × 5
Set 3: BW (+10 kg) × 5

Kan ook het koelere weer zijn, maar het extra dagje rust was merkbaar. Niet zo trekken en sleuren maakt het trainen leuker. Daarom vanaf volgende week toch de split. Komt u maar met de pesterijen!

Ja, het koelere weer kan zeker helpen. In combinatie met een extra dag rust zal dat zeker wel positieve invloed hebben op je training.
Fraaie front squats weer. Ik vind het eigenlijk een kut-oefening en tegelijk ook weer cool. Misschien gewoon omdat ze zo zwaar voelt met betrekkelijk lichte gewichten. Setje met 100kg is toch al nice!

niks mis met een split hoor
als je er maar cardio bij doet

• #1.952
Gisteren had ik nog teveel spierpijn van het mountainbiken, dus ook deze week geen complete training.

Squat
Set 2: 50 kg × 5
Set 3: 70 kg × 5
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 120 kg × 3
Set 6: 130 kg × 3
Set 7: 140 kg × 3

Kan eindelijk een gaatje minder pakken op de belt. Cutten tot ik comfortabel nog een gaatje heb gewonnen lijkt me een mooi doel.

Sumo Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 3
Set 3: 135 kg × 5

Bulgarian Split Squat
Set 2: 20 kg × 8

Dat was lang geleden, die splitsquatjes :)

En hoe voelden de beentjes na deze training?

Wat zou ongeveer je 1 Rm zijn op de Deadlift denk je?

Ik had het al verwacht.
Pijn in de beentjes van het MTBen en dan lekker trainen om de spierpijn er wat uit te krijgen. :)
Als de benen niet erg vermoeid zijn maar gewoon wat pijn doen helpt dat vaak uitermate goed.

Volgende keer weer volle bak. :)

Mountainbiken :haar: is dat niet een soort cardio dan?

Wat vind je van de bulgarians trouwens? Ik vind het zelf een heerlijke oefening.

• #1.959
Ik had het al verwacht.
Pijn in de beentjes van het MTBen en dan lekker trainen om de spierpijn er wat uit te krijgen. :)
Als de benen niet erg vermoeid zijn maar gewoon wat pijn doen helpt dat vaak uitermate goed.

Volgende keer weer volle bak. :)

Mwoah, de spierpijn was zo'n beetje wel weg hoor. Verrassend snel, dat wel.

Ai, daar heb je me.... niet! (zie volgende antwoord) :D
Mountainbiken :haar: is dat niet een soort cardio dan?

Wat vind je van de bulgarians trouwens? Ik vind het zelf een heerlijke oefening.

In mijn hoofd is cardio binnen op een apparaat :)

Van bulgarians krijg ik spierpijn in mijn glutes, meer dan welke andere oefening dan ook. Dat is een goede zaak!

Dat is de meest verschrikkelijke vorm van cardio die er bestaat :).

Terug
Naar boven