Fitness Seller

The power of Now - De kracht van het Nu

Ik heb het nog niet gelezen , PCP kan je het vast sturen zodat je gedachten bevestiging krijgen. (Wat toch sowieso gaat gebeuren)

jouw reactie op mijn 'dat ik nu op voorhand zeg "het is bullshit" zou niets moeten uitmaken op het effect dat het boek op mij heeft.' post:
Haha ok , je reageert precies op de manier dat je zou verwachten. En ja als je een oordeel hebt over iets voor je er ook maar iets van kennis van hebt , ben je ignorant.

je zegt nergens dat ik ongelijk heb in mijn uitspraak, dus met het vetgedrukte ga je nu impliciet akkoord met mijn beweringen dat het boek dikke zweverige BS is?

Ik heb het boek een beetje gelezen. Wat een schijtvertaling zeg, ik had voor ik het boek had gekocht de audiobook gedownload en beluisterd. De gozer die je te horen krijgt lijkt onder invloed (praat heel sloom) maar tis zoveel duidelijker in het engels en bovendien omdat de audioversie beter de nadruk kan leggen op bepaalde stukken tekst (wel handig bij zweverige teksten).

Wel lekker ontspannend als je in bed ligt, ik val makkelijker in slaap. :)

als veel/alle mensen die het boek gelezen hebben op ongeveer dezelfde manier reageren kan ik toch al een relatief betrouwbaar globaal beeld vormen, steunend op het concept van social proof:)
Social proof, kom nou toch! :)

Jij neemt de mening van de gemiddelde mens serieus? Doet me denken aan het beste argument tegen de democratie: een gesprek met de gemiddelde stemgerechtigde.

Soms kom ik IMDB.com films tegen die allemaal op dezelfde manier gerecenseerd worden maar wanneer ik die film kijk behoort mijn mening toe aan die van de kleine minderheid.

herinner me een post ergens in het begin van dit topic dat het boek steunt op religie (maar dan niet helemaal, omdat het gebruikt wordt als instrument om de dingen te verduidelijken of zoiets), lijkt me niet echt "down to earth"
Er zitten veel verwijzingen naar de bijbel in, maar eigenlijk meer op een manier waarop de bijbel wordt gedebunked. Daar ga je dus al de mist in. Ik kan me idd ook nog herinneren dat iemand dat in het begin vh topic zei, maar de strekking van de religieuze vermeldingen in het boek is dus geheel anders dan die persoon dacht.

en ik heb nu al 3x om de pdf gevraagd en niemand reageert:dunno: dus hoe ga ik het boek zelf kunnen lezen?
Sorry, ik heb m niet in PDF vorm.

---------- Toegevoegd om 17:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:02 ----------

jouw reactie op mijn 'dat ik nu op voorhand zeg "het is bullshit" zou niets moeten uitmaken op het effect dat het boek op mij heeft.' post:
Je verwachtingspatroon van iets heeft wel degelijk invloed op je ervaring.

je zegt nergens dat ik ongelijk heb in mijn uitspraak, dus met het vetgedrukte ga je nu impliciet akkoord met mijn beweringen dat het boek dikke zweverige BS is?

Nee , ik bedoel dat als je het toch zou lezen je er met een vooroordeel aan gaat beginnen en zo je mind sluit en je zal je vasthouden aan je oude beliefs irrelevant van wat je zal lezen. Je kan je 'mind' vergelijken met een parachute werkt het beste als het helemaal open is.

Social proof, kom nou toch! :)

Jij neemt de mening van de gemiddelde mens serieus? Doet me denken aan het beste argument tegen de democratie: een gesprek met de gemiddelde stemgerechtigde.

Soms kom ik IMDB.com films tegen die allemaal op dezelfde manier gerecenseerd worden maar wanneer ik die film kijk behoort mijn mening toe aan die van de kleine minderheid.
ik zou dan ook mijn leven niet verwedden op alle uitspraken die ik hier op dit forum doe;)
over bepaalde dingen ben ik tevreden met een bepaald niveau van zekerheid en dat moet ook, want je hebt in een heel leven geen tijd genoeg om (en het is trouwens ook onmogelijk) over ALLES 100% zeker te zijn:)
Er zitten veel verwijzingen naar de bijbel in, maar eigenlijk meer op een manier waarop de bijbel wordt gedebunked. Daar ga je dus al de mist in. Ik kan me idd ook nog herinneren dat iemand dat in het begin vh topic zei, maar de strekking van de religieuze vermeldingen in het boek is dus geheel anders dan die persoon dacht.

Sorry, ik heb m niet in PDF vorm.

problem solved heb em gedownload van die link van tummie

---------- Toegevoegd om 17:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:06 ----------

Nee , ik bedoel dat als je het toch zou lezen je er met een vooroordeel aan gaat beginnen en zo je mind sluit en je zal je vasthouden aan je oude beliefs irrelevant van wat je zal lezen. Je kan je 'mind' vergelijken met een parachute werkt het beste als het helemaal open is.

mijn opvatting van 'een open mind hebben' is iets aannemen zonder onderbouwing, en in dat opzicht heb je 100% gelijk dat ik geen open mind heb:)

edit: en het enige waar mijn vooroordelen voor zorgen is dat ik achter elke uitspraak de contradicties ga zoeken en daar is niets mis mee, ofwel?:)
maar we zullen zien, zal het boek wel tegen het eind vd vakantie uit hebben en zal er dan wel iets over weten te zeggen:)

Laatst bewerkt:
Een open mind is helemaal niet iets aannemen 'zonder onderbouwing' want wat of wie zal je die 'onderbouwing' geven? Een open mind is gewoon dat je geen vooroordelen hebt zoals ' het is toch zweverige bullshit ' voor je aan een boek begint.

Een open mind is helemaal niet iets aannemen 'zonder onderbouwing' want wat of wie zal je die 'onderbouwing' geven? Een open mind is gewoon dat je geen vooroordelen hebt zoals ' het is toch zweverige bullshit ' voor je aan een boek begint.

als je aan de bijbel begint met een open mind, heb je ook grote kans dat je christen wordt, is een open mind dan zoiets goeds?:rolleyes:

als je aan de bijbel begint met een open mind, heb je ook grote kans dat je christen wordt, is een open mind dan zoiets goeds?:rolleyes:

Een open mind wil niet zeggen dat je alles klakkeloos overneemt , zoals ik al zei het is gewoon dat je geen oordeel maakt over iets voordat je er genoeg kennis van hebt.

Een open mind wil niet zeggen dat je alles klakkeloos overneemt , zoals ik al zei het is gewoon dat je geen oordeel maakt over iets voordat je er genoeg kennis van hebt.
een online definitie:
"open-minded
adj
having a mind receptive to new ideas, arguments, etc.; unprejudiced"

dat heb ik, als er goede ideeen instaan met een goede onderbouwing zal ik 100% zeker overtuigd worden, maakt niet uit als ik op voorhand twijfel dat dit boek zulke ideeen zal bevatten.
bevat het dit niet, ga ik uiteraard terugkomen met een "wat een zweverige BS zeg" post:)

Inderdaad, anders zouden de mensen in Staphorst zich gelijk bekeren na het lezen van de Origin of Species :)

een online definitie:
"open-minded
adj

dat heb ik, als er goede ideeen instaan met een goede onderbouwing zal ik 100% zeker overtuigd worden, maakt niet uit als ik op voorhand twijfel dat dit boek zulke ideeen zal bevatten.
bevat het dit niet, ga ik uiteraard terugkomen met een "wat een zweverige BS zeg" post:)

' dan kan ik met nog meer overtuiging zeggen dat het BS is. '

Nee dus. :)

een online definitie:
"open-minded
adj

Wat denk jij van de onderbouwing dat er een tijd was dat we allemaal gelukkig waren omdat we nog niet konden nadenken?

Ik denk namelijk dat wanneer een baby gezond is, verzorgd wordt, voldoende eten en drinken krijgt en af en toe een schone luier dat deze baby dan gelukkig is. Op basis daarvan zeg ik: een depressie (bij een lichamelijk gezond persoon) kan alleen bestaan omdat die persoon kan denken.

Wat zou er gebeuren als wij tijdelijk weer zouden kunnen terugkeren naar deze staat van observatie zonder denken?

' dan kan ik met nog meer overtuiging zeggen dat het BS is. '

Nee dus. :)

je moet eens leren wanneer iemand dingen sarcastisch zegt en wanneer men het meent:) als ik er 100% van overtuigd was dat er enkel en alleen maar zweverige crap in zou staan, zou ik de moeite niet nemen het te lezen;)
en als je ook maar een tiende van mijn posts hebt gelezen zou je weten dat ik filosofische lectuur wel kan waarderen:)

---------- Toegevoegd om 17:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:24 ----------

Wat denk jij van de onderbouwing dat er een tijd was dat we allemaal gelukkig waren omdat we nog niet konden nadenken?

Ik denk namelijk dat wanneer een baby gezond is, verzorgd wordt, voldoende eten en drinken krijgt en af en toe een schone luier dat deze baby dan gelukkig is. Op basis daarvan zeg ik: een depressie (bij een lichamelijk gezond persoon) kan alleen bestaan omdat die persoon kan denken.

Wat zou er gebeuren als wij tijdelijk weer zouden kunnen terugkeren naar deze staat van observatie zonder denken?
oké weet je wat, kom ff langs bij mijn thuis en ik klop je met mijn baseball bat zodat je terug het denkvermogen hebt van een baby en gelukkig kan zijn met een mooie rode bal en een banaanijsje:)

Maakt niet uit of je nu 10% of 50% vooroordelen hebt. En op de manier dat je poste kwam het niet sarcastisch over , zet er volgende keer zo'n rolleyes bij.

oké weet je wat, kom ff langs bij mijn thuis en ik klop je met mijn baseball bat zodat je terug het denkvermogen hebt van een baby en gelukkig kan zijn met een mooie rode bal en een banaanijsje:)

Het mooie is dat je die klap niet nodig hebt omdat je er zelf voor kunt kiezen deze staat in te gaan en je hebt niet eens een rode bal en een ijsje nodig.

2961175776_b341ca0fc5.jpg

---------- Toegevoegd om 18:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:59 ----------

Wtf? Enorm gebrekkige kennis van hoe het lichaam werkt, depressie kan ontstaan door problemen met onderandere glutamate etc.

2961175776_b341ca0fc5.jpg

---------- Toegevoegd om 18:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:59 ----------

Wtf? Enorm gebrekkige kennis van hoe het lichaam werkt, depressie kan ontstaan door problemen met onderandere glutamate etc.

Daarom heb ik er ook bij gezet dat ik het heb over gezonde mensen. Tuurlijk kunnen er lichamelijke oorzaken zijn voor een depressie.

En wat houdt het zonnenkind in je dragen dan in?

Door intrinsieke sofistische identiteiten toe te laten in de zetel van je ziel en deze als default operator de vrije loop te geven om inheemse grondgedachten gecontinueerd te preserveren.

Terug
Naar boven