MuscleMeat

TheDutchOak: Maximum myo gains (Road to 110kg)

Geef je groot gelijk wat betreft die voeding, zo doe ik het ook en zo is het mentaal ook veel beter en leuker :)

• Topic Starter Topic Starter
De training van vandaag ging erg lekker, ik heb nog wel wat aanpassingen gemaakt:

Incline bb bench 4x8 50kg
Pull ups 4x8 40kg assisted, bij deze gefocust op explosief omhoog en gecontroleerd zakken, voelde echt goed.
Db straight arm side lateral 4x10 9kg
Face pulls 3x10 22,5kg
Db curl 2x9 16kg
Db hammer curl 2x10 16kg
Incline CGBP 3x8 50kg

Ik heb de db shoulder press in laterals verandert om mn ellebogen en triceps wat rust te geven. Met een bench day, ohp day en dan nog een bench 4x8 en incline cgbp 3x8 kan het wat veel worden.
En van de bb curl een db curl gemaakt omdat die lekkerder voor mn pols voelt.

Morgen moet ik werken van 6 tot 5. Wordt veel tillen en lopen dus mn kuiten, hamstrings, rug, biceps en onderarmen krijgen nog een extra workout.

De komende tijd wordt mn schema waarschijnlijk weer wat regelmatiger omdat de studie dan begint. Ik ga misschien nog wel verhuizen tussendoor, maar dat is nog afwachten. Die vriend waarmee ik maandag feest had, had nog een kamer over van 70m2, en ideeen over een squatrek er in zetten kwamen al naar voren :D

Mn gewicht vanochtend was 98,7 op een lege maag en blaas, gaat dus lekker rustig omhoog.

Laatst bewerkt:
Gister tijdens het werk ff bijna out gegaan door lage bloedsuiker. Ik had van 5 tot 1 geen carbs binnen gehad en wel de hele tijd gesjouwd en gelopen. Ik kreeg last van hartkloppingen en duizeligheid, toen snel wat suiker gegeten en toen weer bijgekomen. Later heb ik nog ff mn bloeddruk en hart laten checken, maar die waren allebei prima, blijkbaar krijg je van lage bloedsuiker een boost in adrenaline en dat kan met je hartritme spelen.

Vandaag ga ik lekker windsurfen bij strand horst, ik weet wel zeker dat mn grip er morgen behoorlijk aan is :D. Ik heb tot nu toe nog geen leukere onder arm workout gevonden dan een middagje windsurfen (zonder trapeze dan wel). Ik ben erg blij dat ik morgen bench doe en geen row :)

best_animated_images_car_jump_in.gif

Succes m8

Mooi dat het uiteindelijk niks ernstigs was, veel plezier vandaag :)

Mooi dat het uiteindelijk niks ernstigs was, veel plezier vandaag :)

Thanks! Ik heb overigens uit de diepste krochten van de sportschool vernomen dat er eindelijk (na 4 maanden) een squatrek, lat pulldown en seated row gaan komen deze week. Mochten deze mythische apparaten daadwerkelijk hun entree maken verander ik m'n lying incline row in een seated row omdat ik dan meer de spieren train die ik ook bij een BOBR pak.

Thanks! Ik heb overigens uit de diepste krochten van de sportschool vernomen dat er eindelijk (na 4 maanden) een squatrek, lat pulldown en seated row gaan komen deze week. Mochten deze mythische apparaten daadwerkelijk hun entree maken verander ik m'n lying incline row in een seated row omdat ik dan meer de spieren train die ik ook bij een BOBR pak.

De legende :roflol:

Inderdaad een ware legende :roflol:

En dan kunnen we ook eindelijk tegelijk zwaar deadliften :rolleyes:

als jij ooit nog eens gaat deadliften vieze verzaker

Inderdaad een ware legende :roflol:

En dan kunnen we ook eindelijk tegelijk zwaar deadliften :rolleyes:

als jij ooit nog eens gaat deadliften vieze verzaker

Haha mn ticket om weg te komen uit snap city is geboekt, in b4 60kg sumodeadlift

Ik heb trouwens mn heupen ff gecheckt en heb nu een redelijke anterior pelvic tilt, dus met wat lower back en hip flexor stretches + core oefeningen moet het snel beter gaan.

Laatst bewerkt:
Maandag 25 augustus

borst training: incline bench

Ik doe altijd de zelfde warming up, die staat bij mn vorige borst training.

working sets:
45x3
55x3
60x18 lekker lekker, was meer dan ik verwacht had :D

Daarna BBB met 37,5kg en wat face pulls 3x8 met 25kg.

Ik heb de training afgesloten met wat vacuums en een oefening voor lower abs (liggend op mn rug, benen recht omhoog en dan heupen van de grond krijgen)

Laatst bewerkt:
Waarom houd je die gewichten zo laag? 18 reps waar je er 5 hebt staan is wel erg extreem :P

Waarom houd je die gewichten zo laag? 18 reps waar je er 5 hebt staan is wel erg extreem :P

Ik deed eerst een 5x5 met 60kg op de incline zonder teveel moeite, en heb toen 8 reps genomen als max. Ik heb alleen nooit die max echt uitgeprobeerd. Waarschijnlijk was mn max veel hoger om mee te beginnen, maar ik moet zeggen dat dit voor mn pols wel lekker is. En ik heb mn progressie op 5kg/cycle staan, dus dat zal wel recht trekken na 2-3 cycles.

Ik heb overigens mn linkerpec heel licht geblesseerd (beetje gevoelig met strekken, geen echte pijn) met die rep out, ik denk dat ik die fullbody dag eruit ga gooien om mn pezen en gewrichten wat te sparen. Ik ga het dan waarschijnlijk zo indelen:

http://www.youtube.com/watch?v=J3EYD2_r9Lc&t=0m13s

Als iemand slimmere ideeen heeft hoor ik het graag, ik wil wel graag die 2 keer per week elk lichaamsdeel er in houden.

(Om de een of andere reden kan ik geen puntjes op letters zetten, als ik het doe verdwijnt de hele letter)

Laatst bewerkt:
Lekker rustig opbouwen dus, lijkt me belangrijk na een blessure.
Ik merk zelf ook dat ik meer progressie maak als ik volume verspreid over verschillende dagen, vooral bij de squat. Ga je ook BBB doen dan? Of alleen de 'normale' assistance op andere dagen doen?

Lekker rustig opbouwen dus, lijkt me belangrijk na een blessure.
Ik merk zelf ook dat ik meer progressie maak als ik volume verspreid over verschillende dagen, vooral bij de squat. Ga je ook BBB doen dan? Of alleen de 'normale' assistance op andere dagen doen?

Ja het is al eerder gebeurt bij dezelfde pec, toen had ik ook veel incline gebenched in een week. Was wel met een kleine week weer over.
Ik zit er nu over te denken om voor mn ohp en row wel BBB te doen, en voor incline bench dan bijv dips of flat bb/db bench erna te doen om die upper pec wat te sparen. En dan idd alle assistance op andere dagen zoals blaha voorstelde. Hoe dat het handigst gaat werken moet ik ff bekijken omdat ik 3 trainingsdagen heb ipv 4, maar dat komt wel goed.
Ik ga ook wat hamstring curls erbij gooien om mn heupen recht te rekken, nu ben ik nogal quad dominant.

Prima opzet zo, wordt dus een Ub/lb split als ik het begrijp :)

En dikke repout man, mirin hard ;)

Maandag: Bench
OHP BBB
Pull ups 3x8
Face pull 3x8

Woensdag: Row
Dips 3x8
Side laterals 3x10
Curls 2x10

Vrijdag: OHP
Row BBB
Face pull 3x8
Flat bench 3x10

Dit is de planning voor de komende trainingen, volgens mij is ie zo een stuk beter vol te houden.
Als iemand nog tips of opmerkingen heeft hoor ik het graag. Alle assistance compounds worden relatief licht uitgevoerd, de isolations zullen wel tot failure gaan omdat dat haast geen effect op overall herstel heeft.

De specifieke dagen zullen nog wel eens wisselen door school en werk, zeg; maandag, donderdag, zaterdag, maar ik zorg wel dat ik alle drie de trainingen per week doe.

Flat bench toch maar proberen met je pols?

Flat bench toch maar proberen met je pols?

Ja ik doe em dan met +- 60kg. Als ik merk dat mn polsen pijn gaan doen gooi ik em eruit, wil niet dat mn ohp en incline bench daardoor achteruit gaan. En ik ga wat van die leuke trucjes toepassen om het zwaarder te maken, handen naar elkaar drukken op de stang voor extra spanning, langzame negatives etc.

Terug
Naar boven