MuscleMeat

TheDutchOak: Maximum myo gains (Road to 110kg)

• Topic Starter Topic Starter
Lange grinds maakt toch niet uit, beter wel bij falen wegblijven maar als een rep wat langer duurt is er niet veel aan de hand. En dat achterover leunen kan je enigszins tegengaan door bewust je buik aan te spannen. Adem inhouden tijdens rep maakt dat ook wat makkelijker

Dat doe ik allebei al, maar mn buikspieren willen nog niet echt hard samentrekken. Vandaar dat ik het voor nu strict wil houden

Guess who's back, back again, to make gains, with ma friends

Na wat huisartsbezoekjes zijn we erachter gekomen dat het een raar virusje is, gelukkig gaat het nu steeds beter en binnenkort weer knallen in de sportschool.

Ik ben nu van 98,9 naar 94,0 gegaan :sad:, maar waarschijnlijk is het grotendeels vocht en zit er zo weer 2-3kg aan.

Om zo snel mogelijk weer op gewicht te komen ga ik eerst een poosje hoog volume 3x per week doen, dit heeft na m'n blindedarmoperatie ook heel goed gewerkt.

Dan wordt het de ene training iets minder volume met redelijk gewicht, focus op explosiviteit en lekker pompen.
En de andere training met dropsets, focus op contractie, volume en tut.

Zoiets:
Incline bench 3x8
Pull ups 3x8
Flat bench 3x8
Row 3x8
Db shoulder press 3x8 superset met Face pulls 3x8
Db curl 4x8 per arm superset met incline bench 4x8

En dan de training erop een soortgelijke opzet met misschien iets andere oefeningen, met dropsets, langzamere eccentrics en focus op de oefening uitvoeren met de bedoelde spier.

Mn benen zijn eindelijk klein genoeg zodat mn broeken normaal passen, ff kijken hoeveel die weer groeien nadat mn vocht weer normaal is. Zodra die achter gaan lopen doe ik er nog leg press en een ham curl bij, maar ik heb uit ervaring gemerkt dat als ik zoveel volume met benen erbij doe dat mn cns na een week naar de kloten is, dus voorlopig alleen upper om weer wat gains terug te krijgen.

Welcome back maat van een ander zaad :D Supersetje armen is incline cgbp neem ik aan? En succes met weer gainen ;)

Welcome back maat van een ander zaad :D Supersetje armen is incline cgbp neem ik aan? En succes met weer gainen ;)

Haha ja dat is uiteraard incline cgbp, blijft een heerlijke oefening :D

---------- Post added at 17:45 ---------- Previous post was at 09:38 ----------

Het voorlopige schema:

Workout A
Incline bench 3x8
Incline lying row 3x8
Flat bench superset high cable row 3x8 (focus on contraction, using pecs and lats)
Db shoulder press 4x8 superset met Face pulls 4x8
Db curl 3x8 per arm superset met incline close grip bench 3x8

Workout B
Chin up 4x2+drop laatste set superset met (30 sec rust tussendoor) Incline bench 4x8+drop laatste set
Db shoulder press 3x8
Wide grip pull up 3x8 superset met side raises 3x max
Db hammer curl superset met tricep rope pushdown 3x8
Bb curl superset met barbell skullcrusher 3x8

Qua progressie wordt het vrij simpel, elke training meer herhalingen of meer gewicht dan de vorige keer.

wie is lowerbody :(

Ondanks je blessure zou ik het toch rustig inbouwen ;)

wie is lowerbody :(

Ondanks je blessure zou ik het toch rustig inbouwen ;)

Dat past toch niet bij mn beachbody.

All jokes aside, de core oefeningen worden straks ook weer elke training gedaan. Ik heb het idee dat mn heupen nu wel goed staan, maar heb nog steeds rugpijn bij tillen. Als ik weer benen ga trainen wil ik kunnen squatten of sumo deadliften, dan zou het me puur om kracht en performance gaan. Ik ga nu niet mn benen trainen met leg extensions etc puur om ze te laten groeien, massa zit er genoeg op.

Ik ga proberen te (front) squatten voor elke training als warming up, gewoon met de stang beginnen en kijken of ik dat zonder pijn kan opbouwen door elke training wat toe te voegen.

Off topic: ik heb van de jonge 1 vernomen dat er nu bokszakken hangen in de sportschool, handschoentjes mee en lekker raggen na de trainingen :D

Lekker schema, samen hard gaan op de supersets ;)

En boksen blijft blessuregevoelig dus pas op op het begin :P

Groetjes, de jonge 1

Lekker schema, samen hard gaan op de supersets ;)

En boksen blijft blessuregevoelig dus pas op op het begin :P

Groetjes, de jonge 1

Pump everywhere :D

Ja nog ff niet mn 1 punch max testen

---------- Post added at 13:18 ---------- Previous post was at 09:58 ----------

Donderdag 11 september

Opgewarmd met squats (zonder pijn :D, mn heupen zijn nog wel retestijf) en wat rotator cuff oefeningen

Incline bench 3x8, 45kg, focus op alleen de bovenkant borst gebruiken, zodra ik mn triceps erbij gebruikte vloog ie omhoog.

Incline lying row 3x8, 60kg, focus op lats

Db shoulder press 4x8 20kg, superset met Face pulls 4x8 22,5kg, heeele dikke pomp

Gironda dips 2x8, 45kg assisted superset high cable row 2x8, 60kg

Db curl 3x8 per arm 12kg (2 armen tegelijk, 4 seconden zakken, onderin tricep aanspannen) superset met incline close grip bench 3x8 45kg, focus op alleen triceps, schouders zo min mogelijk gebruikt.

Over het algemeen een hele lekkere training, ik had ook een hele goeie pomp, zelfs zonder supps.
De flat bench heb ik ingeruild voor gironda dips, flat bench voelt gewoon ontzettend awkward, dips voel ik mn borst veel meer bij.
Ik ben wel iets kracht kwijtgeraakt, maar dat komt vanzelf weer terug, gewicht neemt ook met de dag toe, zat vanochtend alweer boven de 95kg.

En aan het eind nog heel even de bokszakken uitgeprobeerd, voelde lekker.

Prima training toch als voortzetting van de road naar 100+ ;)

Prima training toch als voortzetting van de road naar 100+ ;)

Ja zeker :), voordat ik op die 100kg zit ben ik waarschijnlijk al weer van schema gewisseld, maar voor nu is dit prima :) Als mn rug ff doorzet met geen pijn doen ga ik misschien wel de aangepaste 5/3/1 met sumo ipv squat en bobr ipv deadlift doen, would be niceee

Zaterdag 13 september

Upper body B

Door tijd tekort vandaag heb ik mn training wat aangepast:

Incline bench 3x8,8,11 47,5kg. Super strict, ik ben nu een beetje met mn form aan het spelen (geen arch, alleen borst gebruiken). Ik ga mn bench zo ver mogelijk opbouwen met 2,5kg per training, als dat niet meer lukt doe ik 2,5kg per 2-3 trainingen erbij.

3x2 chin ups
db shoulder press 3x8,7,6 20kg, heel weinig rust tussendoor, maar voelde goed
Wide grip pull ups 3x8 45kg assisted

tricep rope pushdown 3x8 15kg (strict, 411 tempo, 4 seconden eccentric, 1 sec squeeze, 1 sec concentric)
superset met:
hammer curls 3x11 14kg (2 armen tegelijk, ook weer 411)

Alles in een half uur gedaan en behoorlijk lopen zweten :)
De laatste 2 trainingen heb ik het idee dat ik veel beter kan voelen welke spieren er aan het werk zijn, vooral bij bench en pull ups. Ik probeer nu een spier al aan te spannen voordat ik de beweging begin, maakt het meteen een stuk zwaarder.
Fijn weekend iedereen en geniet van het weer als je niet aan het liften bent :D

Ja zeker :), voordat ik op die 100kg zit ben ik waarschijnlijk al weer van schema gewisseld, maar voor nu is dit prima :) Als mn rug ff doorzet met geen pijn doen ga ik misschien wel de aangepaste 5/3/1 met sumo ipv squat en bobr ipv deadlift doen, would be niceee

Zou wel goeie zijn die schema, misschien dat je dan ooit nog meer kan deadliften dan ik :rolleyes:

Verder wel dikke training neer gezet voor halfuurtje tijd, vieze bodybuilding trainingstechnieken die je ook gebruikt :rolleyes::p

Zou wel goeie zijn die schema, misschien dat je dan ooit nog meer kan deadliften dan ik :rolleyes:

Verder wel dikke training neer gezet voor halfuurtje tijd, vieze bodybuilding trainingstechnieken die je ook gebruikt :rolleyes::p

Haha nu hebben ze er bij izi genoeg schijven voor, weet nog een tijd dat ik bobr deed en wilt deed rom deadlifts, alle schijven behalve een paar 5jes en 2,5'jes op :D

Bodypump technieken alles

Haha nu hebben ze er bij izi genoeg schijven voor, weet nog een tijd dat ik bobr deed en wilt deed rom deadlifts, alle schijven behalve een paar 5jes en 2,5'jes op :D

Wilt in van 2.10 kale Wilt?

In een halfuur, hoge intensiteit f**k yeah

Bodypump?
Wacht wat
tumblr_me28ymiMI91rl0444o1_400.jpg

DO YOU EVEN LIFT BRO? :trollface:

---------- Toegevoegd om 19:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:34 ----------

Wilt in van 2.10 kale Wilt?

In een halfuur, hoge intensiteit f**k yeah

Ja die Wilt ja :) Rest in peace bij angel's super fucking aso service gym

Hij gaf me trouwens laatst een compliment en zei dat hij goed kon zien dat het trainen bij de sportschool werkte :D:D Alleen dat soort complimenten tellen :cool:

that feel when lunges met in elke hand een schijf van 10kg voorbij je limiet is

---------- Toegevoegd om 19:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:35 ----------

liften not even oncen't

that feel when lunges met in elke hand een schijf van 10kg voorbij je limiet is

---------- Toegevoegd om 19:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:35 ----------

liften not even oncen't

Hij heeft wel buffere benen dan die van de duitseeik

---------- Toegevoegd om 19:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:37 ----------

Wacht ik bedoel nederlandse

Hij heeft wel buffere benen dan die van de duitseeik

---------- Toegevoegd om 19:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:37 ----------

Wacht ik bedoel nederlandse

Must be dem photoshop riods

Versla em sws op kuiten, die zijn nog steeds 43cm #teamcalvesbiggerthanarms

Terug
Naar boven